300 GD:n turbotus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Tässä nämä Mikko Vuorsolan lähettämät kuvat:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Mistä vehkeestä jäähdytin peräisin vai onko oma kun kiinnikkeet käy noin hyvin.
kyllä taitaa turbon imuvihellys hukkuu tohon pönttöön,onko pakoputkisto lyhyt sivuputki ?
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

Jäähdytin on W124 300t turbon alkuperäinen jossa on automaatin lauhdutus samassa. G-mallissahan on alkuperäisesti moottoriöljyn lauhdutin jäähdyttimen vasemmalla puolella. Siirsin alkuperäisen öljynlauhduttimen makaamaan poikittain alas ja sen yläpuolelle 124:n jäähdytin, jopa g:n alkuperäiset jäähdyttimen kiinnikkeet sopivat, ainoastaan uudet kiinnitysreiät joutui poraamaan muutaman sentin sivuun vanhoista.
Kyllä tuo pönttö jonkin verran vaimentaa vihellystä, muuta kyllä snorkkelin päästä kuuluu vielä sellainen ääni että sivullisetkin tietää auton olevan ahtimella varustettu.
Pakoputki on koko matkalta 3" varustettuna yhdellä läpivirtausvaimentajalla.
Putki kulkee alkuperäistä reittiä ja päättyy takapuskurin alle.
Ai että miksi???
No siksi koska auto on leimassa ja kaikki muutokset, korotukset ym. otteessa, enkä muutenkaan jaksa kuunnella mitään kauheaa pörinää kun ajelen.
Viimeksi muokannut Mikko Vuorsola, Ti 08.01.2008 18:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Kyllä se vain tuo kutoskone kiehtois laittaa oman G:n pellin alle. Ahtaalta näyttää, mutta olishan siinä sopivasti pähkäilyä. Antaahan himon vielä yltyä...Edelleenkin nostan Mikolle hattua tuon 3" pakoputken vetämisestä alkuperäisen paikalle. Kun ite purin alkuperäisen putken pois niin ei onnistunut ilman rälläkkää koska se luikertelee tankin yli ym. eikä se ole kuin max. 2" putki. Jos ei halua tehä kuten Mikko niin helpoin on GD:ssä vetää putki apparin puolelta taakse ja takarenkaan etupuolelta 45 asteen kulmassa ulos. Ja kun se on sillä puolen niin pakomelu ei lisääntynyt, ainakaan kuskin paikalla.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

Ei ole päivääkään kaduttanut että vaihdoin moottorin, melutaso auton sisällä putosi varmaan noin 6dB:tä. Jos auto on sulla arkikäytössä ja päädyt moottorin vaihtoon niin kutoskone kannattaa laittaa manuaalilaatikolla. Henkilöauton automaatti on ihan saakelin tiuha (maasturin oma automaatti on paljon harvempi). Tietenkin maastokäyttöön se henkilöauton automaatti on mitä oivallisin kun saa tiuhemmat välitykset niin voi käyttää isompia renkaita.
Mulla on automaatti ja 35" pyörät (88 cm halkaisijaltaan) auto kulkee koneen maksimikierroksilla noin 120 km/h, loppuu välitykset kesken, mutta kiihtyy kyllä tämän kokoiseksi ja painoseksi vessaksi aika rivakasti.
Viimeksi muokannut Mikko Vuorsola, Ti 08.01.2008 18:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Ja kyllähän ahdetun kutosen saundit on vitoseen verrattuna ihan toisesta maailmasta. Suorastaan kateellisena kuuntelen Mikadoon SEC:in kutos td:n suhinaa, puhumattakaan velimiehen 606 Väyrysen ääniä. Mutta tuo automaatin välitys asia oli mulle uutta. Auto on mulla jokapäiväisessä käytössä ja nytkin jo kaipaa harvempia välityksiä. Tuo GD on jo kuudes automaatti ja tuntuis keppivaihteinen jotenkin paluulta taaksepäin, se kun automaatti on niin kiva käytössä. 463:ssa olisi 722.6 automaatti jossa 5. vaihteen välitys on 0.83. Se voisi olla kova sana mutta mikä on saatavuus ja kustannus puoli niin se on taas eri kysymys. Onko sitten jakolaatikoita eri välityksillä olemassa ?
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kamalan pieneltä näyttää mikolla ahtimen pakopuoli, olikos se niin, että pumppu oli "mynäytetty".

Imuputki ilmanputsarilta ahtimelle kannattaisi tehdä niin, että tuo "ohennus" siinä viedään ihan ahtimeen kiinni, siis aivan toiseen päähän, kun nyt.
Helpompi ahtimen hengittää.
"Pönttö" on hyvän kokoinen, joku snorkkeli päähän, että hengittää varmaan "ulkoilmaa".


Ahtoputket on tolkun näköiset.
Minun silmään on mutkia kamalasti.
Jokainen mutka hukkaa ilmaa = tehoa, heh, pilkun viilausta.

Hyvin tehty projekti, respectiä täältä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
henteri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 09.12.2007 18:33

Viesti Kirjoittaja henteri »

asiallista asiaa ja työn jälkeä täällä.itellä olisi kans sama tässä edessä.elikkäs auto on 300 gd pätkämalli ja tarkoituksena ahtaminen.mikähän ahdin/mistä voisi ajatella?auto pää asiassa offroad käytössä mutta liikutaan myös tienpäällä.autossa ollu joskus aikoinaan turbo tai ainakin papereihin merkattu.ja mites tuo laatikko kun mikko meinas että henkilömallissa tiuhat välitykset.onko manuaali laatikossa myös?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mites ne G:n automaatin välitykset? Henkilö vehkeissä nelonen on suora.
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Mulla on 124 koppaisen 300 turbodieselin vakio ahdin eli KKK 24. On oikein Mersun tyyppikilpi. Toimii hyvin tuossa vitos koneessa. Joskin 85-90 km/h vauhdissa ahdot on jo 0.5 vaikka sais olla jonkun kymmenyksen pienemmät. Toisaaltaan reagoi välittömästi kaasuun eli kun polkaisee kaasun pohjaan niin välittömästi on ahto-ja pakopaine viisarit kaakossa. Jos meinaat hankkia turboa niin kannattaa ennakkoon katsoa turbon kilvestä numerosarjat ja ottaa sitäkautta selvää sen sopivuus. Esim tuota kkk 24 käytetään volkkarin 1.9 Porshen 3.6:seen.(Jos muistan oikein). Samalla tyyppi nimellä mutta sisuskalut on erilaiset. Vaihdelaatikoista manuaali on tiheämpi, ykkösellä välitys on 4.628 kun automaatilla on 4.007, kakkosella on 2.46 ja automaatilla 2.392. Em. välitykset on man. 711.2 ja autom. 720.1. Ovat siis 460:sen orkkis laatikoita. Joo ja molemmissa on nelonen suora.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
henteri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 09.12.2007 18:33

Viesti Kirjoittaja henteri »

joo.pitää kattoa ahtimesta ne tyyppi kilvet.tai tarvisin kovasti ala vääntöä.vois ollasilloin muuttuva siipinen hyvä vaihtoehto?laatikoista vieläsen verran että.onko henkilömallissa tiheämpi välitys kun g´een alkuperäinen.vai ovatko samoja?
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

tuikku kirjoitti:.
Kamalan pieneltä näyttää mikolla ahtimen pakopuoli, olikos se niin, että pumppu oli "mynäytetty".

Imuputki ilmanputsarilta ahtimelle kannattaisi tehdä niin, että tuo "ohennus" siinä viedään ihan ahtimeen kiinni, siis aivan toiseen päähän, kun nyt.
Helpompi ahtimen hengittää.
"Pönttö" on hyvän kokoinen, joku snorkkeli päähän, että hengittää varmaan "ulkoilmaa".


Ahtoputket on tolkun näköiset.
Minun silmään on mutkia kamalasti.
Jokainen mutka hukkaa ilmaa = tehoa, heh, pilkun viilausta.

Hyvin tehty projekti, respectiä täältä.
Ahdin voi näyttää pieneltä ja onhan se fyysisesti pieni, mutta...
...mielestäni pakopuolikin virtaa melko mukavasti. Kyseisessä vempeleessä oli ennen 320CDI:N VNT, mutta vaihdoin sen tähän, eli uuteen Mitsubishi Lancer EVO 7 ahtimeen, minä en ahtimien ja pesien arvoista mitään vielä ymmärrä mutta ainakin lämmöt putosi melko reilusti ja huipputehot nousi huomattavasti, alavääntö kärsi pikkuisen heti tyhjäkäynnin päältä mutta nytkin pärjäilee kyllä.

(pumppu on tehty mynädieselissä 7mm elementeillä, ja on hyvä)

Ilmanpuhdistimessa on jatkona snorkkeli, eli putki lähtee pöntöltä suoraan lokasuojan läpi ja kiipeää siitä oikeaa A-pilaria pitkin katon reunan tasalle.

Täytyy katsoa josko jostain löytäisi sopivia letkunpätkiä niin voisi laittaa ahtimelle isomman imuputken, vaikka eihän tässä ihan mitään hulluja tehoja tavoitella ja imuvastusta on varmaan joka tapauksessa ihan kotitarpeiksi.

Ahtoputkissa on kyllä mutkia ja mutkia ja mutkia, ja putkeakin on melko pitkälti. Mielestäni tässä konseptissa täytyy intercoolerissa olla lähdöt alaspäin, ei mitään reikiä missään ym. koska auto on välillä konepeittoaan myöten veden alla, uponneena kuraan jne. turbo/cooleri vaurion sattuessa voisi hätätilanteessa heittää helposti orggis ahtimen ja ahtoputken takasin paikoilleen.

Jos jostain sattuisi löytämään sellaisen G:n oman automaatin niin siinä olisi passelit välitykset joka tilanteeseen. Menisi mukavasti maantiellä ja maastossakin välitykset riittäisi. Kyllä manuaali on vähän vanhanaikaisen tuntuinen jos on tottunut automaatilla ajelemaan. ( eli G.n oma automaatti on paljon harvempi kuin henkilöauton)

Kirjoittelen jonkin verran myös eräällä maasturifoorumilla,
Tässä linkit muutamaan projektiini jos sattuu G-miehiä kiinnostamaan.

Hiukan on harvakseltaan päivitetty ja muutenkin välillä jauhettu asian vierestä, mutta yrtitän päivitellä tässä joulun aikana molempia projekteita.

Avo G V8 projekti Unimoc:in porttaaliakseleilla.
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=35914

300:nen 6 syl turbo GD
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=25981
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

Mitenkäs on HMK:n projekti edennyt?
Laitappa pari oikein koko auton kuvaa kun vaikuttaa että Peli näyttäisi hiukan fiinimmältä G:ltä mitä meikäläisen valkuainen.

Tässä pari kuvaa siitäkin.

Kuva
Kuva
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Projekti on nyt levossa kun nuo työt painaa päälle. Näin talvis aikaan kun maat on jäässä niin pitää Valmetin olla liikkeessä että on sitten Biowatilla lämmön raaka ainetta tulevia talvia varten. GD on ollut työ ajossa koko ajan ja toiminut niinkuin pitääkin toimia. Ensi kesänä pitäs ottaa taka kulmat työn alle, on maalin alle ilmestynyt jonkun verran kukkia vaikka auto toissa kesänä ympärimaalattiin. Mutta kun aloitin pohjien tekemisen auton etupäästä niin sitten peräosaa tehdessä alkoi kiire painaa. Mut sen siitä saa kun hosuu. Samoin olis tarkoitus tehä konepeltiin tuuletus aukot että kiertäisi konehuoneessa ilma paremmin. Samoin olen vilkuillut jos jostakin löytyis 617a niin ei olis niin suuri pelko persiissä koneen hajoamisesta, vaikkakin toisaaltaan se 603 elää taka raivossa.... niin ja kun tuossa kkk 24 pakopaineet on vähä korkeat, siis 3" putki alle ja isompi kkk tai...No kaikki on vielä kiinni jos hallin laajennus alkaa niin harraste tila on muussa käytössä. Mutta kunhan taaperretaan talven yli niin silloin tiedetään enempi. Kuvia tulee kunhan toinen kone vapautuu nuorisolta( Abi vuosi). Ite oon läppärin varassa.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

Koitappa ennen tuuletusaukkojen tekoa ottaa konepeiton takareunan tiiviste pois, jätä kuitenkin pätkä siihen ohjaamon lämmityslaitteen imukotelon kohdalle. Paranee konehuoneen tuuletus melko paljon ja samalla tulee tuulilasille lämmintä ilmaa.

Mulla on tässä omassa konepellissä kaksi sähköflektiä kun tulee joskus uitua syvällä vedessä tai mudassa niin niillä saa tehostettua tuuletusta.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Pitää kokeilla tuota tiivisteen poistoa. Näin talvella lämmöt on n. 85 mutta kesällä on 90 ja hiukka yli. Tarkoitus oli myös vaihtaa tuulettajan siivet tehokkaampiin (aihio muistaakseni Mazdasta) mutta tosiaankin ekaks pitää varmistaa ilman riittävä poistuminen konehuoneesta. Samoin imupuoli pitää restauroida että varmasti saa raitista ilmaa sisään.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

HMK kirjoitti:Pitää kokeilla tuota tiivisteen poistoa. ..tosiaankin ekaks pitää varmistaa ilman riittävä poistuminen konehuoneesta...
Konepellin takareunassa on ylipainetta eli ilma menee konehuoneeseen päin ei sieltä pois. Ks. esim. http://go.jeep-xj.info/HowtoBonnetVents.htm ja http://www.autospeed.com/cms/A_2162/article.html

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Konepellin takatiiviste oli jo poistettu auton entisessä elämässä. Mutta eiköhä kesään mennessä lääkkeet löydy lämmön nousulle. Alla olis pari kuvaa. Otettu viime keväänä, juuri ennen turbotus projektia. Toisessa kuvassa on mun apumiehet. Ja onhan pojista apuakin renkaan vaihdossa; yksin vaihtaessa menee reilu puoli tuntia, ja poikien kanssa puolitoista tuntia....mutta kiva se on lasten kanssa yhdessä puuhastella. Tiedä vaikka vielä Mersu kuume tarttuu isältä pojille....


Kuva

Kuva
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Komean näköinen G maasturi,yleensä nuo vanhemmat tahtoo olla melko romuja mutta tuo ei.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

tomant kirjoitti:
HMK kirjoitti:Pitää kokeilla tuota tiivisteen poistoa. ..tosiaankin ekaks pitää varmistaa ilman riittävä poistuminen konehuoneesta...
Konepellin takareunassa on ylipainetta eli ilma menee konehuoneeseen päin ei sieltä pois. Ks. esim. http://go.jeep-xj.info/HowtoBonnetVents.htm ja http://www.autospeed.com/cms/A_2162/article.html

tomant
Ainakin erääsä kyseistä mallia käsittelevässä julkaisussa neuvottiin tekemään niin, ei kokemuksia käytännöstä.

Erittäin siistin näköinen auto, oikein karamelli, ei häpeä yhtään uudemmillekaan.
Kuten jo edellä kerroin niin meikäläisen G:t on enemmän mattapintaisia kun ovat hiukan raaemmassa käytössä. Haaveina olisi joskus tulevaisuudessa hankkia käyttöautoksi ton Audin tilalle joku uudempi CDI-G.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Aika huonon tien takana näyttäisi Mikko asuvan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

No joo, kieltämättä oli hiukan tarkoituksen mukaisesti valittu oikea hetki kuvaukselle, juuri pesty auto ja aurinko oikeassa kulmassa. Käytännössä väri näyttää tummemmalta kun on pölyt ja paskat pinnassa. Ja on kuvauksen jälkeen tullut käytön jälkiä, mm. ne finnit takakulmissa ja vasemman valon ympäriltä hilseilee maali. Niin ja sisältä on kuin kaatopaikka....on öljypyttyä, avainsarjaa,ketjun-ja letkun pätkiä jne jne. Mut se onkin työauto, ja yleensä kerran kuussa tyhjennän ja ihmettelen mitä kaikkea sieltä taas löytyy.

Meinaako Mikko loikata kerralla malliston huipulle kun cdi G:tä tekee mieli. Ihan rehellisesti jos joskus meikäläiseltä köyhyys loppuis niin G 400 cdi olis ihan kiva pihamaalla...Jostain syystä G kiehtoo enempi kuin GL tai ML. Ehkä siinä on sitä äijä meininkiä. Mutta kun tuo köyhyys joskus loppuis...
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

Joo, se uudempi G on ollut pitkään haaveena hankkia, tykkään auton ominaisuuksista (ajo-,maasto-, ja teknisistä,-), jykevästä rakenteesta ja turvallisuudesta. G:ssä on kunnon penkit vrt. esim ML-mallin jenkkisohviin joissa on pirun kamala istua, ei tukea mihinkään suuntaan ja tällaisella kaksimetrisellä on selkä ihan lukossa jo viidenkymmenen kilometrin ajon jälkeen. Muutenkin G-malli on viimeistelyn ja materiaalien suhten pari pykälää laadukkaampi kuin ML. Aika arvokkaita autoja vaan pakkaavat olemmaan, mutta tarkoitus onkin hankkia varma käyttöpeli, esim 320 cdi, vuosiksi eteenpäin, niin jos sillä ajelee vaikka kymmenen vuotta niin ei se enää ole vuotta kohti mikään hirmukallis auto.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 550
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

olipas virkistävä aihe alue..vuosia sitten ei G-miehiä juuri täällä paljoa näkyny,ilokseni ja pitkästä aikaa sitten viimeksi täällä käyneenä,on todettava et täytynee lukta suosikkeihin takaisin foorumin sivut :) hienoja projekteja ja olen minä seuraillut mikonkin projekteja tuolta simolinilta..ihailtavia työnäytöksiä..kyllä näistä on itsellenikin tosi paljon hyötyä,kun pysyy tääl mersufoorumilla.muilla sivustoilla mersumiestä otetaan aina runkoon ihan vaik tyhjästä vedetään vinoiluja..Olen tuollaista mikkomallin moottoria katsellut omaanikin ja hyvä kun oli puhetta tuosta automaatin tiheydestä,mulla kun on vielä 240:n välitykset akseleissa niin paree vissiin katsella se manuska sit jatkeeksi..
henteri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 09.12.2007 18:33

Viesti Kirjoittaja henteri »

mistäs hmk hommasit nuo välijäähyttimen putket/mutkat.itellä olisi sama homma edessä.
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Mie hommasin Joensuusta MTP-Hydrauliikasta. Se on hyvin varustettu liike , löytyy hydrauliikasta kaiken näköisiin raskaankaluston tarvikkeisiin. Kannattaa etsiä vastaava liike omalta paikkakunnalta. Noilla mutkilla hintapyynnöt on vähän miten sattuu mutta kun kertoo käyttökohteen ja harmittelee budjetin pienuutta niin yleensä hinnat tippuu reilusti. Toisaaltaan nyt on saatavana silikoni mutkia 20 €/kpl kun itse maksoin noista tinkimisen jälkeen 18 €/ kpl . Mutta noissa putkissa oli n.15 cm suoraa osuutta molemmissa päissä niin niistä sai sitten tarvittavat suorat liitosputket.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

niin ja cooleri tuli http://www.hevosvoima.com

Samalla tilasin omaan projektiin coolerin ja silikoni mutkat.

-Mika-
Vastaa Viestiin