R230 SL facelift, mitä mieltä?
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
R230 SL facelift, mitä mieltä?
http://www.autoweek.nl/images/800/e/814 ... cdda4e.jpg
http://www.autoweek.nl/images/800/f/79d ... e97c2f.jpg
Ovatkohan nuo todella "virallisia" kuvia 2009 tulevasta faceliftistä, onko tietoa??
Konepellissä nuo klassiset "pokkaukset" osoittamaan sukulaisuus W198:aan, mukava yksityiskohta, etupuskurissa samaa kuin R171 SLK:ssa, uusimpien Mersujen tyyliin, mutta jotenkin silti ei näytä sillä lailla klassisen arvokkaalle omaan silmään kuin ennen faceliftiä, ainakaan vielä nyt ennen kuin on tottunut, olisiko oikea sana ehkä "muovinen" olemus keulassa? Mielipiteitä?
Vertaa:
http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:Merce ... 071102.jpg
http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:Merce ... 071129.jpg
http://www.autoweek.nl/images/800/f/79d ... e97c2f.jpg
Ovatkohan nuo todella "virallisia" kuvia 2009 tulevasta faceliftistä, onko tietoa??
Konepellissä nuo klassiset "pokkaukset" osoittamaan sukulaisuus W198:aan, mukava yksityiskohta, etupuskurissa samaa kuin R171 SLK:ssa, uusimpien Mersujen tyyliin, mutta jotenkin silti ei näytä sillä lailla klassisen arvokkaalle omaan silmään kuin ennen faceliftiä, ainakaan vielä nyt ennen kuin on tottunut, olisiko oikea sana ehkä "muovinen" olemus keulassa? Mielipiteitä?
Vertaa:
http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:Merce ... 071102.jpg
http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:Merce ... 071129.jpg
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Jos/kun nuo ovat SL-kuvia niin täytyy sanoa pidän todella!!
Pelkäsin että SL:n kanssa oltaisiin lähdössä SLK:n perässä "SLR-tyyliä" tavoittelemaan, mutta onneksi näin ei näyttäisi käyvän!
Erityisesti nuo konepellin pokkaukset ovat minulle mieleen, koska siinä palataan klassisten Mercedes-Benz urheiluautojen juurille sen sijaan että tavoiteltaisiin sitä "modernia SLR-tyyliä"..olkoonkin että SLR:ssäkin on muka pyritty palaamaan juurille?!
Tosin maskin osalta olisin kyllä pitäytynyt entisessä..mutta muuten siis oikein hyvä!
Toivon todella että SL tulisi olemaan noilla kuvien osoittamalla linjalla..ja jotain tuon suuntaista toivoin kovasti jo silloin kun R170 :stä siirryttiin R171:een. Jos SLK olisi silloin seurannut tuon tyylistä muotoilukieltä niin olisi hyvin voinut olla että minun silloinen R170 olisi päivittynyt samantien R171:een. Toki oli muitakin syitä ettei niin käynyt silloin, mutta R171:n muotoilu oli yksi syy.
Pelkäsin että SL:n kanssa oltaisiin lähdössä SLK:n perässä "SLR-tyyliä" tavoittelemaan, mutta onneksi näin ei näyttäisi käyvän!
Erityisesti nuo konepellin pokkaukset ovat minulle mieleen, koska siinä palataan klassisten Mercedes-Benz urheiluautojen juurille sen sijaan että tavoiteltaisiin sitä "modernia SLR-tyyliä"..olkoonkin että SLR:ssäkin on muka pyritty palaamaan juurille?!
Tosin maskin osalta olisin kyllä pitäytynyt entisessä..mutta muuten siis oikein hyvä!
Toivon todella että SL tulisi olemaan noilla kuvien osoittamalla linjalla..ja jotain tuon suuntaista toivoin kovasti jo silloin kun R170 :stä siirryttiin R171:een. Jos SLK olisi silloin seurannut tuon tyylistä muotoilukieltä niin olisi hyvin voinut olla että minun silloinen R170 olisi päivittynyt samantien R171:een. Toki oli muitakin syitä ettei niin käynyt silloin, mutta R171:n muotoilu oli yksi syy.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Juu, itsekin näin nuo kuvat joku päivä sitten. Kokonaisuutena välttävä, olen kyllä odottanut peräpäänkin kuvia. Toivottavasti sitä ei ole jätetty entiselleen (vaikka se oli muotoilultaan todela onnistunut), koska sitten näyttäisi, että perä ja keula ovat eri paria. Perähän on suhteellisen pyöreämuotoinen, nyt keulassa on kulmikkuutta. Mutta enpä tuomitse ennen kuin näkee muualtakin tuon auton.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kiitos kuvasta. Perä on kyllä helmaa lukuunottamatta samannäköinen kuin ennen... tjaa. Saa nähdä luonnossa, jotenkin tuo keula näyttää hurjan leveältä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ei kyllä oikein keula vetoa; maski on lainattu kuorma-automallistosta ja puskuri voisi olla parempi ilman tuota - ilmeisesti jonkun ritilän sisältävää - monttua. 

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- Heimonen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: Su 06.01.2008 01:26
- Paikkakunta: Cote d'Azur / Espoo / Tampere
Konepellin pokkaukset ovat hienot ja sopivat hyvin autoon. Tuo maski sitävastoin ei ole lainkaan sopusoinnussa muun muotoilun kanssa. Trendikäs ja kulmikas maski klassisessa korissa... tulee mieleen takavuosien LADAn "faceliftit". Halvan näköinen säätö kalliissa autossa.
Toivottavasti tuo ei ole merkki Mersun palaamisesta germaaniseen insinöörimuotoiluun. Viime vuosien latinopiirteet mersun vehkeissä ovat ainakin omaa silmääni miellyttäneet kovasti.
Toivottavasti tuo ei ole merkki Mersun palaamisesta germaaniseen insinöörimuotoiluun. Viime vuosien latinopiirteet mersun vehkeissä ovat ainakin omaa silmääni miellyttäneet kovasti.
Aivan..ja siksi olisikin harmi jos Mersu, joka tähän asti on aika hyvin pystynyt pitämään oman ja itselleen tyypillisen muotoilulinjan,sortuisi käyttämään samanlaisia linjoja autojensa muodoissa kuin mitä joku muu on jo ehtinyt käyttää aiemmin.Sergey kirjoitti:Niin... Olet oikeassa. Mutta kopiointi on synti.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
ihan hyvä
Minusta tuo facelift on suorastaan hyvän näköinen. Aavistuksen vihainen ilme tuo mieleen hienot W107 mallit.
Jos tuo tulee tuotantoon niin voi olla että joutuu joskus parinkymmen vuoden päästä sortumaan ellei autoveroa alenneta edelleen ja paljon
BMW:n muotoilu on nykyään niin kirveellä veistetyn karua, että ei voi kauniiksi sanoa missään tapauksessa. Klassisen kauniita ja ajattomia muotoja kuten Mersun W126 ei ole helppo tehdä. Tässä sarjassa BMW:n tuotoksista paras esimerkki E38 7-sarja tai E24 6-sarja. Kohtuullisen kauas saa jo lähteä kuvia penkomaan.
Mersun muotoilu on ollut selkeästi nousujohteisessa kehityksessä koko 2000-luvun ajan. Nykyisen W211 taksin sisusta on kaunis muotoilultaan ja jämäkkä tuntumaltaan.
Jos tuo tulee tuotantoon niin voi olla että joutuu joskus parinkymmen vuoden päästä sortumaan ellei autoveroa alenneta edelleen ja paljon

BMW:n muotoilu on nykyään niin kirveellä veistetyn karua, että ei voi kauniiksi sanoa missään tapauksessa. Klassisen kauniita ja ajattomia muotoja kuten Mersun W126 ei ole helppo tehdä. Tässä sarjassa BMW:n tuotoksista paras esimerkki E38 7-sarja tai E24 6-sarja. Kohtuullisen kauas saa jo lähteä kuvia penkomaan.
Mersun muotoilu on ollut selkeästi nousujohteisessa kehityksessä koko 2000-luvun ajan. Nykyisen W211 taksin sisusta on kaunis muotoilultaan ja jämäkkä tuntumaltaan.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
- Heimonen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: Su 06.01.2008 01:26
- Paikkakunta: Cote d'Azur / Espoo / Tampere
Re: ihan hyvä
Ugh, ehdottomasti samaa mieltä. Chris Banglen aikaansaannokset ovat loukkaus katsojaa kohtaan, täynnä järkyttäviä ja lapsellisia yksityiskohtia. X5 on ehkä poikkeus joka vahvistaa säännön, tosin en tiedä on Bangolla sen kanssa mitään tekemistäkään.Noname kirjoitti: BMW:n muotoilu on nykyään niin kirveellä veistetyn karua, että ei voi kauniiksi sanoa missään tapauksessa.
Ja taas samaa mieltä. Mersu on imenyt jostain latinovaikutteita ja mallisto on nyt täynnä klassikkoja. Ja se CLSNoname kirjoitti: Mersun muotoilu on ollut selkeästi nousujohteisessa kehityksessä koko 2000-luvun ajan.

Re: ihan hyvä
Vähän turhan jyrkkä arvio ehkä kuitenkin..Heimonen kirjoitti:[Ugh, ehdottomasti samaa mieltä. Chris Banglen aikaansaannokset ovat loukkaus katsojaa kohtaan, täynnä järkyttäviä ja lapsellisia yksityiskohtia.

Se on totinen tosi että 7-sarja oli ulkopuolen muotoilultaan jokseenkin täysi Floppi, mutta sitten taas 6-coupe edustaa mielestäni ihan jotain muuta, eikä Z4:kään huono ole..eikä 3-sarja ja varsinkaan sen coupe.
Sitä en nyt satu muistamaan että paljonko esim 3-sarjan coupessa on Banglen kynä ollut mukana, mutta 7 oli hänen käsialaansa..ja siis floppi, mutta myös 6:nen on Banglen tuotos ja se taasen on minusta erittäin hyvä.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
mersu hyvällä uralla
Mersu on löytänyt oman muotokielensä jota on muiden vaikea lähteä matkimaan. Sinänsä hienoa että uudet Mersut ei ole kovin järeän näköisiä vaan useimmiten eritttäin sulavalinjaisia toisin kun baijerin-serkut, jotka nykyään mahtailee muodoillaan ja olemuksellaan.
Katsokaapa vaikka tämänkin uuden SL-mallin perää. Sen mittasuhteet on erittäin hyvät vaikka auto onkin kovallakatolla varustettu.
Uusi C-sarja eli W204 oli minulle pettymys kun sen näin ensimmäisen kerran. Jotenkin vaikutti että se oli paluu menneisyyteen verrattuna W203 mallin kauniin pyöreisiin muotoihin ja sisusta oli paljon halvemman oloinen. Odotin näkeväni jotain vastaavaa kuin W211 mallissa mutta kojelaita muistutti aika pahasti oman kulkineen vastaavaa osaa. Ei alkunut kuolat valumaan suusta.
Katsokaapa vaikka tämänkin uuden SL-mallin perää. Sen mittasuhteet on erittäin hyvät vaikka auto onkin kovallakatolla varustettu.

Uusi C-sarja eli W204 oli minulle pettymys kun sen näin ensimmäisen kerran. Jotenkin vaikutti että se oli paluu menneisyyteen verrattuna W203 mallin kauniin pyöreisiin muotoihin ja sisusta oli paljon halvemman oloinen. Odotin näkeväni jotain vastaavaa kuin W211 mallissa mutta kojelaita muistutti aika pahasti oman kulkineen vastaavaa osaa. Ei alkunut kuolat valumaan suusta.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.