W210 200Kompressor
W210 200Kompressor
Isäni olisi ostamassa ko.mallista väyrystä ja ajattelinkin kysästä täältä,että mitä mieltä porukka on tuollaisesta, että onkohan mitään kannatusta edes harkita moista autoa. Moottorina on siis 200kompressor ja auto on -98 mallinen ja ajettu 210000km. Mitä tällaisesta autosta kannattaisi tutkia ostohetkellä...korin mahdolliset ruostepaikat ovat kyllä tiedossa ja ne tutkitaan ennen ostoa..
S205 200d Om651 -17
S211 220cdi -10
W201 200b -88
S211 220cdi -10
W201 200b -88
italiasta
E200 komperessorilla ja manuaalilla tuonikäisenä lienee alunperin Italiaan viety (josta tietenkin suoraan tai saksan kautta suomeen tuotu, mm. Sport Car Center taisi tuoda monta niitä Italiasta).
Ei kai mahdolliset ruosteongelmat eroa suomi/saksa malleista: Jousikupit, lokarinkaaret, ovenkarmit, takaluukku. Jos tuotu Italiasta, voi jopa olla ruosteettomampi kuin saksalaiset (suomalaisista puhumattakaan).
Itsekin kyttäsin ostaa muutamaa E200 kompuralla, mutta aina missasin. Mielestäni hyvä auto järkimoottorin, pieni kulutus, silti pirteä ja luja moottorityyppi. Manuaali voi jopa olla hyvä vaihtoehto kompurakoneen perään väykässä.
Ei kai mahdolliset ruosteongelmat eroa suomi/saksa malleista: Jousikupit, lokarinkaaret, ovenkarmit, takaluukku. Jos tuotu Italiasta, voi jopa olla ruosteettomampi kuin saksalaiset (suomalaisista puhumattakaan).
Itsekin kyttäsin ostaa muutamaa E200 kompuralla, mutta aina missasin. Mielestäni hyvä auto järkimoottorin, pieni kulutus, silti pirteä ja luja moottorityyppi. Manuaali voi jopa olla hyvä vaihtoehto kompurakoneen perään väykässä.
S212 E 250 CGI Avantgarde -10
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Kompurat ei oo ikuisia. Kuulee kyllä helposti, kun vikaa tulee. Alkaa uliseen kovempaa pikku hiljaa. Veljen ex.c230 kompurasta meni melkein heti kompuran laakerit, kun sitä viritettiin niillä hihnapyörillä yms. Ebaystä löyty helposti kohtuu edullisesti uusi tilalle.
Tosiaan ne kompuran öljyt ois syytä vaihtaa joskus, taitaa jäädä usein tekemättä. Kuuluukohan edes mihinkään huoltoon? Kantasella Jyväskylässä osaavat vaihtaa pelkät laakerit. Yhteen vehkeeseen tekivät laakerirempan.
Tosiaan ne kompuran öljyt ois syytä vaihtaa joskus, taitaa jäädä usein tekemättä. Kuuluukohan edes mihinkään huoltoon? Kantasella Jyväskylässä osaavat vaihtaa pelkät laakerit. Yhteen vehkeeseen tekivät laakerirempan.