Auto siis W124 200E -91.
Ikävä ylläri löytyi eilen jäähdytinjärjestelmästä. Eli paikat on vallannu jacky-makupalaa muistuttava vaalean ruskea kiisseli! Aloin selvittää vikaa nopeaan lämpenemiseen.. No syyläri on täyttynyt siitä moskasta, eikä kierto enää toiminut. Avasin järjestelmää lämpimällä vedellä suihkutellen, mutta sisäkenno on vielä jumissa. Mitä sinne avuksi öljyä liuottamaan??? Kestääkö huuhdella ihan lensitil-ryyppyjen kera?
Löytyykö kohtalotovereita?
Minkälaisilla kustannuksilla kuntoon ja mitä kaikkea pitää uusia?
Iloisin terveisin ja vastauksia odotellen
Mulla kävi sama homma 230E mersan kans meni joka paikka tuota töhnää täyteen oliko olis vaseliinit laitettu jäähdytin nesteiden tilalle,ei muutku aukasin kannen ja kansipahvi vaihtoon,pahvissa ei näkynyt mitään järjellistä vikaa,mutta uuden pahvin laiton jälkeen nyt ajettu n.30 tuhatta ja hyvin toimii.
Jep.. toivotaan tuota tiivistevikaa. Rahanmenoa vaikuttaisi silti olevan luvassa, vaikka itse kansi olisikin ehjä. Täytyy viedä korjaamolle ens viikon puolella.
ponupannu11 kirjoitti: Mulla kävi sama homma 230E mersan kans meni joka paikka tuota töhnää täyteen oliko olis vaseliinit laitettu jäähdytin nesteiden tilalle,ei muutku aukasin kannen ja kansipahvi vaihtoon,pahvissa ei näkynyt mitään järjellistä vikaa,mutta uuden pahvin laiton jälkeen nyt ajettu n.30 tuhatta ja hyvin toimii.
Miten huuhtelit paikat ?? Teitkö muuta kuin vaihdoit tiivisteen??
Paljonkohan on ajettu mulla on 345tkm ja sama homma pitäis tehrä ja kiinnostais kovasti mitä tulee kustantamaan ja millainen homma on meneekö kauan aikaa.
Tässä valmistajan ohje 124:n puhdistukseen, sitä voi ehkä käyttää.
Kannattaa varmistaa, että pesuaine on sopivaa.
Tarvitset 0,5 kg alkalista pesuainetta 001 986 21 71 ja vesijohtovettä.
1. Lämmityslaitteesta lämmöt täysille
2. Tyhjennä jäähdytysjärjestelmä ja täytä se pesuaineella ja vedellä.
3. Käytä moottori lämpimäksi ja anna käydä 5 minuuttia, sammuta.
4. Poista pesuaine moottorista ja jäähdyttimestä. Tätä varten on avattava myös poistoruuvi lohkon kyljestä, 2. pytyn kohdalta imusarjan alta.
5. Huuhtele vedellä.
6. Jatka huuhtelua moottorin käydessä, kunnes vesi on kirkasta.
Lisäksi
-vaihda ylivuotosäiliö oikean etulokarin alta pyörän takaa
-vaihda letkut (jos kärsineet) ja paisuntasäiliö (jos värjääntynyt)
-laita uudet jäähdytinnesteet
"Paljonkohan on ajettu mulla on 345tkm ja sama homma pitäis tehrä ja kiinnostais kovasti mitä tulee kustantamaan ja millainen homma on meneekö kauan aikaa."
Noin viikko sitten osat maksoi KL:ssä 114 euroa sis. yläpään tiivistesarjan, kannenpultit, venttiilivarren kumit, pakosarjan kuparimutterit.
Aikaa meni 10 tuntia 2 mieheen savusta savuun. Purku, puhdistus, venttiilien läppäys, kasaus.
roimb kirjoitti:Jep.. toivotaan tuota tiivistevikaa. Rahanmenoa vaikuttaisi silti olevan luvassa, vaikka itse kansi olisikin ehjä. Täytyy viedä korjaamolle ens viikon puolella.
Kannen oikaisu kai jotain 100e, tiivistesatsi samaa luokkaa, tarviiko uudet pultit ja mitä muuta?
Itte tein tuon rempan tuli maksaan n.100€ koko lysti,eli aloitin rempan ensin vanhat jäähdytin mönjät pois koneesta ja termostaatti pois jonka jälkeen laitoin koneeseen tarvikkeen moottorin pesuaineet annoin koneen käydä kuumaks ja laskin myrkyt pois jonka jälkeen toistin saman puhtaalla veellä,tämän jälkeen ei muuta ko purkamaan kansi pois jonka jälkeen käytin sen tuossa naapuri maan puolella Ruotsissa oikasulla makso n.300 kruunua eli n.30 Euroa ja sieltä otin myös täyvellisen yläpään tiiviste sarjan johon kuulu kansipahvi,kansipultit ja kaikki muut tarvittavat yläpään tiivisteet sekä termostaatti se satsi makso n.700 Kruunua eli n.70 Euroa,sit ei muuta ku kansi paikalle ja laitoin puhtaat vedet vielä pari kertaa koneesta läpi välillä käyttäen koneen lämpimäks sitte vasta laitoin nestesekotuksen sisään,aikaa tuohon homman puuhasteluun/tallissa tupakointiin meni yht.joku 10-12 yksin tehessä.Tuon rempan jälkeen sillä on nyt varmaan ajettu se 30 tuhatta ja hyvin on pelannu aikaa tästä on joku 1,5 vuotta kyseinen Mersaki on tullu jo myytyä kaverille ja laitettua ittele Riiseli 124 Mersa,ei muutaku alat hommiin ei se niin kummonen homma ole korjata
Aproo sellanen asia vielä alko tuossa mietityttään tuosta sinun öljyjen sekoamisesta onko se sinun mese Automaatti? On vain senkin ihmeen kokenu vaimon entisessä 230E automaatti mersussa et meni vaihteiston autoomaatti öljyt sekas jäähdytysnesteiden kans ja vika löyty syylärin päästä laatikoltahan tulee syylärille öljy letkut ja syylärin sisällä on alumiini putki jossa öljyt kulkee niin oli siinä putkessa halkeama ja pukkas sieltä automaattiöljyä nesteen sekaan.
Kylläpäs sait osat ja kansityön pilkkahintaan! Ihan manuaali toi on ja jotain 310tkm mittarissa. Olisin jo varmasti alkanut purkamaan itse, vaan kun ei ole omaa tallia, niin korjaamon puoleen on käännyttävä... Huuhtelen sitten remontin jälkeen järjestelmän kunnolla, kun vika on saatu korjattua.
Kiitokset vastanneille!