Oudoimmat viat Mersussasi??????
En tiedä on ihan normaalia, mutta kun tuota CE:tä on tullut tossa rakennettua niin aina kun akku meinää olla tyhjä niin voi herran jestas sitä sirkusta mikä siitä autosta lähtee: rääkkä soi, vilkut vilkuu lukot aukee ja menee lukkoon uudestaan , sisältä kuuluu kaikenlaista piipitystä. pikkasen säikähti kun toi tapahtu ekakerran . taitaa olla tuon Boschin hälyttimen syytä koko juttu, siinä on varmaan jonkun lainen suoja ettei akku mee liian tyhjäksi.. noo saapa senkin vaihtaa Cobraan kun saa tuon ropposen valmiiksi.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Jos kyse on saman kaverin rakennelmista, jota epäilen, niin tuosta saattaa narahtaa prosentit yli tarkan katsastajan toimesta jo noinkin. Autot on kyllä muutoskatsastettu riittävillä prosenteilla, mutta tämän jälkeen osia on vielä vaihdeltu. Eikä tuohon 49% rajaan tarvitse kuin yhden mitättömän osan vaihto, niin verot paukkuvat. Joku k-inssi ne huomaa, joku taas ei. Näitä rakennelmia ei tosin pitäisi olla tehtynä ainakaan kolmeen vuoteen. Sälli narahti näistä korinvaihtokonkeloista ja homma loppui linnareissuun.Jossi kirjoitti: Auto oli rakennettu Tampereen lähistöllä ja oli kuulemma sama kaveri tehnyt muutaman tuollaisen vastaavan.
Korinvaihto 280SL 70-luvun lopulta: ostettu juuri tällä rajaprosentilla. Saatu perämälli, jonka seurauksena takapuskuri vaihdettiin. Omistaja ei ollut aivan tarkasti perillä näistä koukeroista remppaa tehdessään. Tarkka katsastusinssi totesi, että puskuri oli eri vuosimallista. Verot menivät maksuun ja taisivat olla 3-kertaiset auton käypään arvoon nähden.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Ettei vaan ollut tehtailtu Kangasalla, josta lähti mitä uskomattomampia korinvaihtoviritelmiä... ja tekijä sai lehti tietojen mukaan 3 000 000 mk autoverot yhteensä.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Ettei vaan olisiadenauer300 kirjoitti:Ettei vaan ollut tehtailtu Kangasalla

Tiedä häntä, kuinka monta uhria on saanut maksaa jälkikäteen nuo verorästit.
Yksi ikävimmistä tapauksista oli todella timantti C123, johon oli tuotu kori Saksasta. Ostaja toki tiesi auton korinvaihdoksi. Mutta myyjä ikään kuin unohti mainita, että kanta-autokin oli ollut muutto-/jälkituontiauto, taisi olla W123 230E.
Veroja rapsahti yli 100.000 mk jo ensimmäisellä katsastuksella, ilman että ostaja oli edes mitään osia vaihtanut. Todettiin vain, että onhan tässä pirusti enemmän kuin 25% muutettu

PS. edit: Mitä tästä opimme. Älä osta kv-autoa, jos sitä ole leimattu vähintää kertaalleen "leikkausoperaation" jälkeen. Tai kv-autoa ylipäätään......
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Jukka N.
Ne verot menee autoverolain mukaan sille, joka on rajan ylittävän muutostyön tehnyt tai sille, joka uudelleeen rekisteröi auton. Eli ko. C123 on pakko olla ostettaessa rekisteröimätön, tai sitten on AKE tehnyt virheen.
Ne verot menee autoverolain mukaan sille, joka on rajan ylittävän muutostyön tehnyt tai sille, joka uudelleeen rekisteröi auton. Eli ko. C123 on pakko olla ostettaessa rekisteröimätön, tai sitten on AKE tehnyt virheen.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Tiedä häntä
En muista juttua enää pilkuntarkkaan, mutta voi hyvin olla että kaveri teki himoissaan kaupat siten, että lupautui sievoista hinnanalennusta vastaan rekisteröimään pelin itse. Lieneekö sitten siinä vaiheessa niin, että omistuksen vaihduttua uusi omistaja joutuu maksamaan verot, vaikka ajaisi auton järveen - tai kaunis coupe jää jobbarin pihaan makoilemaan loppuiäkseen. Meinaten jos kiesin ajaa esim. siirtokilvillä katsastukseen, se on ollut jo käytössä ja siten verotkin rapsahtavat.
Muistelen, että tässä tapauksessa kaveri teki jonkin sortin anomuksen asiasta, mutta huojennusta ei hyväksytty, eikä jobbari suostunut purkamaan kauppaa. Yhdenkin Mersun loukussa on tuolloin ikävä olla - muussa tapauksessa mieluummin vaikka useammankin
.
Muistelen, että tässä tapauksessa kaveri teki jonkin sortin anomuksen asiasta, mutta huojennusta ei hyväksytty, eikä jobbari suostunut purkamaan kauppaa. Yhdenkin Mersun loukussa on tuolloin ikävä olla - muussa tapauksessa mieluummin vaikka useammankin

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Oudoimmat viat - W20x
Takaisin topikkiin palatakseni...
Uudemmissa Mersuissa (W208 ja W203) on ihan ihmeellisiä sähkö-/ tietokonehäikkejä.
CLK keksi kerran että saan kyllä avata kattoluukun joko kokonaan tai vain takareunasta, mutta sulkeminen oli pois pelistä. Tutkin asiaa pitkään eikä vikaa löytynyt mistään. Kerran sitten kun laitoin vaimon avaimen virtalukkoon ja keksin kokeilla luukkua kaikki toimi hienosti. Sen jälkeen vaihdoin avaimen omaani ja vika oli poissa. Ja pysyi.
C-Mersussa osat kääntyivät toisin päin. Ostoskeskuksen pihalla auto ei suostunut menemään "kakkosavaimella" lukkoon. Kun auton käynnisti uudelleen ja sammutti, ovetkin alkoivat toimia.
Toissapäivänä samaisen C-Mersun ilmastointiautomatiikka päätti lopettaa viilentämisen. Kylmää ei tullut manuaaliasennossa eikä automatiikalla. Koska meinasin sulaa autoon ja edessä oli 1000 km taivalta, päätin kaartaa pikahuoltoon. Autosta ei löytynyt mitään näkyvää häikkää ja testerikään ei näyttänyt ongelmia. Huoltomies ohjelmoi ilmastointiautomatiikan uudelleen ja vika katosi.
Tätä se on kun autosta tulee tietokone... Ei tällaisia vikoja ollut koskaan pikku-Mersussa eikä kakkosnelosessa. Jos niissä oli sähkövika, joku rele oli todennäköisesti hapettunut tai sulake palanut. Pelottaa hiukan että jos seuraavan kerran olenkin jossain keskellä ei mitään kun Mersu päättää buutata.
-T
Uudemmissa Mersuissa (W208 ja W203) on ihan ihmeellisiä sähkö-/ tietokonehäikkejä.
CLK keksi kerran että saan kyllä avata kattoluukun joko kokonaan tai vain takareunasta, mutta sulkeminen oli pois pelistä. Tutkin asiaa pitkään eikä vikaa löytynyt mistään. Kerran sitten kun laitoin vaimon avaimen virtalukkoon ja keksin kokeilla luukkua kaikki toimi hienosti. Sen jälkeen vaihdoin avaimen omaani ja vika oli poissa. Ja pysyi.
C-Mersussa osat kääntyivät toisin päin. Ostoskeskuksen pihalla auto ei suostunut menemään "kakkosavaimella" lukkoon. Kun auton käynnisti uudelleen ja sammutti, ovetkin alkoivat toimia.
Toissapäivänä samaisen C-Mersun ilmastointiautomatiikka päätti lopettaa viilentämisen. Kylmää ei tullut manuaaliasennossa eikä automatiikalla. Koska meinasin sulaa autoon ja edessä oli 1000 km taivalta, päätin kaartaa pikahuoltoon. Autosta ei löytynyt mitään näkyvää häikkää ja testerikään ei näyttänyt ongelmia. Huoltomies ohjelmoi ilmastointiautomatiikan uudelleen ja vika katosi.
Tätä se on kun autosta tulee tietokone... Ei tällaisia vikoja ollut koskaan pikku-Mersussa eikä kakkosnelosessa. Jos niissä oli sähkövika, joku rele oli todennäköisesti hapettunut tai sulake palanut. Pelottaa hiukan että jos seuraavan kerran olenkin jossain keskellä ei mitään kun Mersu päättää buutata.
-T
sähköt reistaa
Mulla on näköjään joku kontaktihäiriö jossain..
Viime viikolla sadekelillä oli tuulilasinpyyhin päällä, ja kun laitoin risteyksessä vilkun päälle alkoi tapahtua henkimaailman asioita
- vilkku alko toimimaan epätahtiin
- tuulilasinpyyhin toimi puolella nopeudella
- mankasta pätki virrat vähän väliä
- kierroslukumittari alko heittelehtiä 2000-6000 kierroksen välillä(!!!)
Joku mainitsinkin jo takalasin lämmitimen ledin vilkkumisesta, minullakin käynyt samaa. Pitäis käydä se yleismittari hommaamassa kohta..
//Lauri
Viime viikolla sadekelillä oli tuulilasinpyyhin päällä, ja kun laitoin risteyksessä vilkun päälle alkoi tapahtua henkimaailman asioita
- vilkku alko toimimaan epätahtiin
- tuulilasinpyyhin toimi puolella nopeudella
- mankasta pätki virrat vähän väliä
- kierroslukumittari alko heittelehtiä 2000-6000 kierroksen välillä(!!!)
Joku mainitsinkin jo takalasin lämmitimen ledin vilkkumisesta, minullakin käynyt samaa. Pitäis käydä se yleismittari hommaamassa kohta..
//Lauri
Life's a beach / then you dive
1985 W124 230 E
1985 W124 230 E
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Su 13.01.2008 17:57
Re: Oudoimmat viat Mersussasi??????
adenauer300 kirjoitti:Itse olen törmännyt peräti kahteen outoon vikaan vuosien saatossa, joita
ei heti varmastikkaan korjaamossa olisi osattu etsiä oikeasta paikasta.
1. Ensimmäisen mersuni ( W123 250 autom. -78) alkoi yhtä äkkiä savuttamaan valkoista savua pakoputkesta. Ensin ajattelin että "p****le", kansipahvi meni ja kone "polttaa" syylarin nesteet. Ei muuta kuin auto
tien pientareelle ja käsi pakoputken eteen ja sitten haistamaan kättä. Ei haissut makealle, vaan öljylle ( moottoriöljyn savu on sinistä, ei valkoista!!! ).
Joten matkan jatkaminen jäi haaveeksi. Hinurilla kotipihalle ja vian etsiminen alkoi. Usean tunnin etsimisen jälkeen, huomasin katsoa Automaatilaatikon öljytikkua, ja kas kummaa, öljyn pinta oli mystisesti vajennut selvästi. Eli vika liittyy jotenkin vaihdelaatikon öljyyn. titkin laatikon yhteyttä moottoriiin, ja ainoaksi mahdolliseksi yhteydeksi jäi laatikonalipaine kellon letku, joka meni pakosarjaan..........Vikana oli rikkoutunut alipainekellon kalvo, jolloin kone imi laatikon öljyä letkua pitkin ja poltti sen.
voisikos tuollainen vika olla kuinka mahdollinen 124 300dt:ssä???
valkoista savua tulee, eikä öljy/vesi ole sotkeutuneet ja pakokaasu tuoksuu öljylle mutta ei mielestäni glykolille??

-J-
Oudoin vika lienee edelleen tuo hemmetin nykiminen ja hyytyminen, kun tankissa on ainetta enää neljännestankillinen.
Kaikki on syynätty. Bensapumppu toimii, bensasuodatin on vaihdettu, bensatankki on otettu irti ja puunattu läpikotaisin.
Mikään ei auta. Taas alko töihin mennessä hyppimään ja pomppimaan.
Ei auta vissiin ku seuraavaksi vaihtaa koko hiton tankki ja toivoa parasta.
Alkaahan tähän jo tottumaan kun vuoden päivät tapellu. Pitänee sitte ajella jatkossakin niin, että on ainetta aina se yli puoli tankkia. Kele!
Kaikki on syynätty. Bensapumppu toimii, bensasuodatin on vaihdettu, bensatankki on otettu irti ja puunattu läpikotaisin.
Mikään ei auta. Taas alko töihin mennessä hyppimään ja pomppimaan.
Ei auta vissiin ku seuraavaksi vaihtaa koko hiton tankki ja toivoa parasta.
Alkaahan tähän jo tottumaan kun vuoden päivät tapellu. Pitänee sitte ajella jatkossakin niin, että on ainetta aina se yli puoli tankkia. Kele!

Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Ex. 230E -91
Mulla teki 240 D kerran semmosen tempun, ettei kone alkanu pyörimään startatessa. Äänestä kuitenkin kuuli, että startti pyörii.
Startin solenoidiahan siinä tietysti epäiltiin, ja alettiin sitä vaihtamaan. Kaapeleilla kokeiltiin startin toimivuutta sen ollessa irti ja hämmästyksekseni se toimi. Seuraavaksi alettiin tutkia, että puuttuuko vauhtipyörän hammaskehältä hampaita, mutta kaikki oli tallessa. Siinä vaiheessa loppui itseltä tietämys, joten vietiin auto ammattilaiselle. Ja vikahan selvisi nopeasti, hammaskehän liitos oli pettäny joten startatessa pyöri pelkästään hammaskehä.
Hitsillä tehtiin väliaikainen korjaus ja myöhemmin vaihdettiin koko vauhtipyörä.
Startin solenoidiahan siinä tietysti epäiltiin, ja alettiin sitä vaihtamaan. Kaapeleilla kokeiltiin startin toimivuutta sen ollessa irti ja hämmästyksekseni se toimi. Seuraavaksi alettiin tutkia, että puuttuuko vauhtipyörän hammaskehältä hampaita, mutta kaikki oli tallessa. Siinä vaiheessa loppui itseltä tietämys, joten vietiin auto ammattilaiselle. Ja vikahan selvisi nopeasti, hammaskehän liitos oli pettäny joten startatessa pyöri pelkästään hammaskehä.
Hitsillä tehtiin väliaikainen korjaus ja myöhemmin vaihdettiin koko vauhtipyörä.
W123
W463
W463
Eräs ihmeellinen vika tuli kerran vastaan, kun ajoin Kuopiosta Parolaan.
Viimeisestä kahvipaikasta lähdettäessä ajoin yhtäsoittoa noin 200 kilometriä ja poistuin rampille. Sitten rampin päässä piti pysähtyä, niin arvon dieselpata sammui TÖX!
Sitten starttasin auton normaalisti, ja käynnistyi kertapamauksella ja taas jatkettiin matkaa normaalisti.
Ei mahdu minun päähän vieläkään ko. asia.
Viimeisestä kahvipaikasta lähdettäessä ajoin yhtäsoittoa noin 200 kilometriä ja poistuin rampille. Sitten rampin päässä piti pysähtyä, niin arvon dieselpata sammui TÖX!

Sitten starttasin auton normaalisti, ja käynnistyi kertapamauksella ja taas jatkettiin matkaa normaalisti.
Ei mahdu minun päähän vieläkään ko. asia.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Toi vilkkuvika aiheutti jonkin verran vianetsintää että tuli kuntoon.
Mittaristo oli ihan sekasin. Pyyhkimetkin meni vilkun tahtiin
.
Vika oli auton takana pohjassa, vararenkaan vieressä. Johtosarja oli hapettunut ja johdot sulaneet yhteen. Ei näkynyt päälle. Vasta sitten kun johtosarjan suojateipin purki päältä pois. Sulakeitakaan ei polttanut missään vaiheessa. Ihan oli mukava etsiä vikaa kun ei ollut kytkentäkaavaa autoon
.
Mittaristo oli ihan sekasin. Pyyhkimetkin meni vilkun tahtiin

Vika oli auton takana pohjassa, vararenkaan vieressä. Johtosarja oli hapettunut ja johdot sulaneet yhteen. Ei näkynyt päälle. Vasta sitten kun johtosarjan suojateipin purki päältä pois. Sulakeitakaan ei polttanut missään vaiheessa. Ihan oli mukava etsiä vikaa kun ei ollut kytkentäkaavaa autoon

Voi olla, että pannu haukkasi jostain syystä pienoisen ilmakuplan naftavirran välissä. Mistä se sitten on peräisin, saattaa olla mysteeri.Mesedesi kirjoitti: Viimeisestä kahvipaikasta lähdettäessä ajoin yhtäsoittoa noin 200 kilometriä ja poistuin rampille. Sitten rampin päässä piti pysähtyä, niin arvon dieselpata sammui TÖX!![]()
Sitten starttasin auton normaalisti, ja käynnistyi kertapamauksella ja taas jatkettiin matkaa normaalisti.
Ei mahdu minun päähän vieläkään ko. asia.
Omassa on bensakoneen kanssa tehnyt muutaman kerran ilmalukon polttoaineputkeen, jos se sattuu olemaan U-kaarella ylöspäin käännettynä. Tosin auto ei ollut Mersu, mutta monien lähteiden ja väittämien mukaan italianmersu eli Lancia.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Vuoden 1975 pystylamppuinen 200D tuuppasi vain lämmintä ilmaa
sisään riippumatta lämmönsäätimen asennosta, oli vivusto kulunut
väljäksi. Moottoritiellä kun ajoin karstoja pois kaasu pohjassa hellekelissä
niin sisällä lämmöt nousi niin korkealle että oli pakko pysähtyä välillä
jäähdyttelemään. Lopulta keksittiin kääntää vesiventtiili käsin kiinni.
Sitten ei enää tullut lämmintä lainkaan.
sisään riippumatta lämmönsäätimen asennosta, oli vivusto kulunut
väljäksi. Moottoritiellä kun ajoin karstoja pois kaasu pohjassa hellekelissä
niin sisällä lämmöt nousi niin korkealle että oli pakko pysähtyä välillä
jäähdyttelemään. Lopulta keksittiin kääntää vesiventtiili käsin kiinni.
Sitten ei enää tullut lämmintä lainkaan.
Väyrysen omituinen kuskin ikkuna:
Illalla kun ajaa auton talliin, jättää kuskin ikkunan kymmenen senttiä raolleen ja lukitsee auton. Aamulla kun painaa keskikonsolin napista pohjaan kiinni laittaakseen, niin se käy ylhäällä ja tule takaisin samaan paikkaan..
Aina kolmannella painalluksella menee ylös ja vasta jää sinne.
Illalla kun ajaa auton talliin, jättää kuskin ikkunan kymmenen senttiä raolleen ja lukitsee auton. Aamulla kun painaa keskikonsolin napista pohjaan kiinni laittaakseen, niin se käy ylhäällä ja tule takaisin samaan paikkaan..
Aina kolmannella painalluksella menee ylös ja vasta jää sinne.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Itellä on tämä oudoin vika tällähetkellä, kun valojen kanssa on ongelmia. Ilmiö on tämmönen:
Vasemman puolen ajovalot, edessä ja takana palavat himmeämmin kuin oikealla, n. 20% himmeämmin. Kun pistää pitkät päälle ni ainakin edessä vasen on melkeen 50% himmeämpi kuin oikea valo. Sitte ku vetää ojavalot päälle ni oikea ajovalo palaa melkeempä parkilla vaan ja vasen ihan kunnolla.(ojavalot toimii ihan täydellisesti kokoajan) Niin ja parkkivalot tuntuu toimivan miten sattuu, esim kummatkaan puolet ei toimi erikseen ja parkillakin tuntuu palavan vaan vasen puoli..
Aluks toi vasen ajovalo vilkahteli kirkkaammaks välillä, mut nyt se ei oo tehny enää sitäkään, eilen esimerkiks kyl vilahti normaaliks hetkelliseksi ku tuli torvea painettua?
On tossa ollu mietittävää perkele kerrakseen, katsastus lähestyy uhkaavasti ja nyt olis kiire selvittää jo! Maadotuksia olen tutkinut mutta ne tuntuu olevan ihan kondiksessa, sulakkeet kaikki vaihdoin uusiin kesällä ja kohta palaa iteltä sulakkeet ellei jotain tapahdu
Vasemman puolen ajovalot, edessä ja takana palavat himmeämmin kuin oikealla, n. 20% himmeämmin. Kun pistää pitkät päälle ni ainakin edessä vasen on melkeen 50% himmeämpi kuin oikea valo. Sitte ku vetää ojavalot päälle ni oikea ajovalo palaa melkeempä parkilla vaan ja vasen ihan kunnolla.(ojavalot toimii ihan täydellisesti kokoajan) Niin ja parkkivalot tuntuu toimivan miten sattuu, esim kummatkaan puolet ei toimi erikseen ja parkillakin tuntuu palavan vaan vasen puoli..
Aluks toi vasen ajovalo vilkahteli kirkkaammaks välillä, mut nyt se ei oo tehny enää sitäkään, eilen esimerkiks kyl vilahti normaaliks hetkelliseksi ku tuli torvea painettua?

On tossa ollu mietittävää perkele kerrakseen, katsastus lähestyy uhkaavasti ja nyt olis kiire selvittää jo! Maadotuksia olen tutkinut mutta ne tuntuu olevan ihan kondiksessa, sulakkeet kaikki vaihdoin uusiin kesällä ja kohta palaa iteltä sulakkeet ellei jotain tapahdu

Ei tippa tapa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Su 20.01.2008 20:15
- Paikkakunta: eteläpohojammaa
- Viesti:
kiekka mittari
Mulla lähtee kiekkamittari nousemaan kylmänä ja nouseskelee nykäyksittäin, kunnes auto on kuumana niin se nousee joka kiihdytykses ja aikansa noustua se alkaa pelaamaan normaalisti, paitsi tyhjäkäynti on 7000 rpm.
Kun mittari on alkanut toimimaan ja sammuttaa auton hetkeksi niin toimii ihan normaalisti.
Ei muuten häirittisi, mutta kun mittari temppuilee niin kulutus on tähtitieeteellinen (n 35-40 l/100 km)
Pitäs löytää uus mittari niin vois kuulemma parantua.
Kun mittari on alkanut toimimaan ja sammuttaa auton hetkeksi niin toimii ihan normaalisti.
Ei muuten häirittisi, mutta kun mittari temppuilee niin kulutus on tähtitieeteellinen (n 35-40 l/100 km)
Pitäs löytää uus mittari niin vois kuulemma parantua.
Eihän tuo mikään vika ole, ominaisuus ennemminmebafani kirjoitti:Oudoin ja hauskin vika 124 -85 300d mersussa. Radioon tuli virtaa kun avasi tuhkakupin luukun puoleen väliin. Sen piti olla tarkalleen oikeassa kohdassa.


vielä kun joku kirjoittaa että tupakansytyttimestä saa vaihdettua kanavat, niin avotSiege kirjoitti:Eihän tuo mikään vika ole, ominaisuus ennemminmebafani kirjoitti:Oudoin ja hauskin vika 124 -85 300d mersussa. Radioon tuli virtaa kun avasi tuhkakupin luukun puoleen väliin. Sen piti olla tarkalleen oikeassa kohdassa.Ikäänkuin ajonesto, mutta et vaan voi kuunnella radiota ilman tiettyjä toimenpiteitä


Partanen.net
Mortonki !
Mulla on varmasti omalaatusin vika. Moottori öljyt meni takavakaajille tai siis takajousille, koneessa ei ollu öljyä ollenkaa, tikku kuiva ja takapäästä tuli ku vanhempi kovaperäne moottoripyörä, arvuutelkaas mikä oli vikana . Kerron sit ni katotaa moniko tiäs. Siis kyseessä oli 115 koppanen lanssi
Tää tapahtu joskus 80 luvulla ja Helenius korjas ja ihmetteli
Mulla on varmasti omalaatusin vika. Moottori öljyt meni takavakaajille tai siis takajousille, koneessa ei ollu öljyä ollenkaa, tikku kuiva ja takapäästä tuli ku vanhempi kovaperäne moottoripyörä, arvuutelkaas mikä oli vikana . Kerron sit ni katotaa moniko tiäs. Siis kyseessä oli 115 koppanen lanssi


kolkutin
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: To 17.03.2005 22:33
- Paikkakunta: VIHTI
korjattuja omituisuuksia,jokunen vuosi sit oli 250 td 92. joka 3-4 viikon välein ei lähtenyt käymään kunnolla kävi "vajailla"noin minuutin ajan.ja sitten kunnolla .aikansa sitä tehtyään ,viaksi paljastui ylijännitesuoja rele akun takana 2 sulakkeinen,sen vaihdon jälkeen toimi kunnolla.nykyisessä on kerran jarrutuksen jälkeen jäänyt "vaihteisto jumiin "ei vaihtanut isommalle d asennossa ,hetken ajettuani testattuani mitä ei tee .pysäytin ja sammutin auton hetkeksi ,otin avaimen pois virtalukosta laitoin ovet lukkoon.ja poltin tupakin .sit käyntiin ja lyhyt peruutus tuntui kun joku olis "kolahtanut" ja auto liikkui herkemmin sen jälkeen kaikki tuntui toimivan normaalisti ja ainakin tähän asti on toiminut noin 40 th/km niin kuin pitää?!?=!.mikä lie pistänyt auton? "jumiin "??????
"Tieto lisää tuskaa"
Onko sulla 10 w takavalon polttimot? Jos ei niin se valo alkaa elämään omaa elämää!!epk kirjoitti:w124: se perhanan sammuneen valon varoitusvalo elää ihan omaa elämäänsä, vilkkuu milloin mitenkin, vaikka näyttää kyllä heti jos valo oikeasti rikki->eli palaa herkeämättä.
tänään aamulla huomasin uuden ominaisuuden tuossa, laitoin takalasin lämmittimen päälle ja samalla se valo sammuu/syttyy