Xenon- valoa
Voisko Eemeli tehdä jonkinlaisen yhteenvedon siitä mitä mihinkin autoon pitää tehdä ja mihin se käy suoraan. Viestiketju on älyttömän pitkä, olen lukenut sen harkiten läpi, mutta asia ei kokonaisuudessaan minulle selvinnyt ja kun sinulla on tieto hanskassa niin mekin jotka asiaa harkitsemme, saisimme selvemmän kuvan asiasta.
Xenon valoja kaipaava.
Itsellä -89 124 260E.
Xenon valoja kaipaava.
Itsellä -89 124 260E.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
No, minullahan se on hidasta tuo xenonien asennus...Antti V kirjoitti:Laitoin tuollaiset väykkyyn, eikä tullut minkäänlaista virhekommenttia. Tuo väykky on vielä niitä aivan viimeisiä, joten kai siinä kaikki väylä ohjaukset jo on.jussi70 kirjoitti:Mutta onko kukaan oikeasti asentanut väyryseen jälkiasennus xenoneja ja voi raportoida tuosta vikailmoituksesta?
Ja Eemeliltä / MHTurvastahan noi valot tuli.
Sain vihdoin nuo tarvittavat liittimet kun olen keräillyt osia sieltä täältä tuohon xenon projektiin...eli nyt pitäis olla kaikki osat.
Viikonloppuna puunailin autoa ja tsiikailin ballesteille paikkaa. En kyllä äkkiseltään äkänny mihin nuo laatikot vois laittaa. Olin ajatellut tuota lyhdyn takana olevaa kantta, mutta eihän ne siihen taida mahtua.
Mihin Antti V laitoit nuo laatikot tai oisko muilla uskomattomia asennus vinkkejä...
-Jussi-
W212
Vihdoin sain xenonit laitettua... Reilun puoli vuotta sitten aloin noita osia haalimaan ja hiljattain sain nuo puuttuvat liittimet hommattua.
Eli W210:iin (300 TDT -98) jossa on vakiona H7 ajovalot, laitoin alkuperäisten polttimoiden tilalle xenon polttimot. Umpiota ja lyhdyn laseja en vaihtanut.
Ballistit on hellan lisävalosarjasta. Näihin vaihdettiin polttimolle menevän johdon liitin, jotta liitos on yhteensopiva "H7 xenon" polttimolle. Alkuperäinen liitin oli oikealle xenon polttimolle sopiva, onkos se merkinnältään D2R, D2S tai jotain.
Em. polttimot (6000k) ostin tällä foorumilta vaikuttavalta mh-turvan "eemeliltä"
Tarvittavat muutossarja liittimet löytyi paikallisesta autosähkö liikkeestä.
Tein kytkennästä purettavan, että normaali H7 polttimot voi vaihtaa irroittamalla liittimet ja poistamalla ballistit.
Lähivalot on nyt kyllä tosi hyvät aiempiin verrattuna, jopa niin että sumuvalojen päälle kytkentä ei juurikaan kirkasta enempää...
Noille ballisti bokseille en kylläkään löytänyt kovin hyvää paikkaa lyhkäsistä johdoista johtuen. Uudet johdotukset vein läpivientikumilla lyhdyn takaosassa olevasta irto luukusta. Kyllä vain, luukun auki käyttäminen on nyt hieman vaivalloisempaa.
Loppukommenttina, suosittelen. Myöskään vikavalo ei ole ilmaissut tyytymättömyyttään, jota itsekin vähän epäilin. Siis ei tee vikailmoitusta.
Ihan laillisithan nuo ei taida olla vai kuinka? Vaikkakin autossa on automaattinen perän korkeuden säätö, näin myös automaattinen lamppujen korkeuden säätö, eikös. Ja myös pesulaitteet on.
Niinpä käytin auton edellisellä viikolla vuosikatsastuksessa, ennen muutosta. Kysyin katsastusmieheltä saako laittaa xenonit? Johon hän vastas: Joo, näissähän on vakionakin. Mutta tarkoitin jälkiasennuksena? Tähän hän ei ilmeisesti halunnut vastata koska väisti kysymyksen... No, en kysynyt enempää...
Eli W210:iin (300 TDT -98) jossa on vakiona H7 ajovalot, laitoin alkuperäisten polttimoiden tilalle xenon polttimot. Umpiota ja lyhdyn laseja en vaihtanut.
Ballistit on hellan lisävalosarjasta. Näihin vaihdettiin polttimolle menevän johdon liitin, jotta liitos on yhteensopiva "H7 xenon" polttimolle. Alkuperäinen liitin oli oikealle xenon polttimolle sopiva, onkos se merkinnältään D2R, D2S tai jotain.
Em. polttimot (6000k) ostin tällä foorumilta vaikuttavalta mh-turvan "eemeliltä"
Tarvittavat muutossarja liittimet löytyi paikallisesta autosähkö liikkeestä.
Tein kytkennästä purettavan, että normaali H7 polttimot voi vaihtaa irroittamalla liittimet ja poistamalla ballistit.
Lähivalot on nyt kyllä tosi hyvät aiempiin verrattuna, jopa niin että sumuvalojen päälle kytkentä ei juurikaan kirkasta enempää...
Noille ballisti bokseille en kylläkään löytänyt kovin hyvää paikkaa lyhkäsistä johdoista johtuen. Uudet johdotukset vein läpivientikumilla lyhdyn takaosassa olevasta irto luukusta. Kyllä vain, luukun auki käyttäminen on nyt hieman vaivalloisempaa.
Loppukommenttina, suosittelen. Myöskään vikavalo ei ole ilmaissut tyytymättömyyttään, jota itsekin vähän epäilin. Siis ei tee vikailmoitusta.
Ihan laillisithan nuo ei taida olla vai kuinka? Vaikkakin autossa on automaattinen perän korkeuden säätö, näin myös automaattinen lamppujen korkeuden säätö, eikös. Ja myös pesulaitteet on.
Niinpä käytin auton edellisellä viikolla vuosikatsastuksessa, ennen muutosta. Kysyin katsastusmieheltä saako laittaa xenonit? Johon hän vastas: Joo, näissähän on vakionakin. Mutta tarkoitin jälkiasennuksena? Tähän hän ei ilmeisesti halunnut vastata koska väisti kysymyksen... No, en kysynyt enempää...
W212
Miten tapahtuu W210 lähivalojen H7 polttimon vaihto xenoniksi? Siinähän on semmoinen metallinen panta polttimon pitimenä. Tilalle tulevat Xenon polttimot olisi tuon malliset:
http://www.meronet.com/catalog/images/h7_.jpg
Eli pitäisikö tuota mukana tulevaa muovista holkkia modata vai ujutetaanko se vanha metallinen panta tuon päälle?
http://www.meronet.com/catalog/images/h7_.jpg
Eli pitäisikö tuota mukana tulevaa muovista holkkia modata vai ujutetaanko se vanha metallinen panta tuon päälle?
Kysyin itse samaa asiaa sprintteriä leimalla käyttäessäni... mutta katsastus miehen mielipide oli se että niitä EI sinne saa laittaa.... mutta jos vaihtaa xenonille sopivat umpiot ja lasit JOISSA on hyväksynnät xenoneille niin siinä tapauksessa ne voi asentaa.
Sprintterillä matka taittuu.....
Sprinter+sprintsift vm04
Sprinter+sprintsift vm04
Niin, mulla on tuossa omassa rottelossa orkkisxenonit ja niille on oma automaattinen korkeussäätö sen perän tasonsäädön lisäksi. Pesurikin löytyy tietysti.jussi70 kirjoitti: Ihan laillisithan nuo ei taida olla vai kuinka? Vaikkakin autossa on automaattinen perän korkeuden säätö, näin myös automaattinen lamppujen korkeuden säätö, eikös. Ja myös pesulaitteet on.
Minuakin kiinnostaisi. Onko joku sovittanut xenonit 210 tai 211 -malliin, jossa H7 tulee kiinni kierrettävällä kauluksella eikä rautalankahäkkyrällä?J.K.Niemi kirjoitti:Miten tapahtuu W210 lähivalojen H7 polttimon vaihto xenoniksi? Siinähän on semmoinen metallinen panta polttimon pitimenä. Tilalle tulevat Xenon polttimot olisi tuon malliset:
http://www.meronet.com/catalog/images/h7_.jpg
Eli pitäisikö tuota mukana tulevaa muovista holkkia modata vai ujutetaanko se vanha metallinen panta tuon päälle?
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Vastaan itse. Sen sarjan mukana tulevan muoviholkin voi jättää pois. Tarvike-xenonin saa kiinnitettyä alkuperäisellä kierrettävällä metallikauluksella. Xenon-polttimolta lähtevät johdot voi joutua katkaisemaan, jotta kauluksen saa pujotettua paikalleen. Riippuu liittimien ja läpivientikumin mallista.paloviita kirjoitti:Minuakin kiinnostaisi. Onko joku sovittanut xenonit 210 tai 211 -malliin, jossa H7 tulee kiinni kierrettävällä kauluksella eikä rautalankahäkkyrällä?J.K.Niemi kirjoitti:Miten tapahtuu W210 lähivalojen H7 polttimon vaihto xenoniksi? Siinähän on semmoinen metallinen panta polttimon pitimenä. Tilalle tulevat Xenon polttimot olisi tuon malliset:
http://www.meronet.com/catalog/images/h7_.jpg
Eli pitäisikö tuota mukana tulevaa muovista holkkia modata vai ujutetaanko se vanha metallinen panta tuon päälle?
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Mitenkäs W202 omistajat, ootteko laitellu xenonit lähi sekä kaukovaloille?
Molemmillehhan on omat polttimonsa, minun vehkeessä molemmat on H1:siä.
Miten on eemeli, mimmoseen "pakettihintaan" tuommoiset 2 x H1xenonit voisi saada
Entä onko täällä kellään tietoa että saako w202 sumareiden tilalle lisäpitkiä saatavana joillain umpioilla/laseilla?
Molemmillehhan on omat polttimonsa, minun vehkeessä molemmat on H1:siä.
Miten on eemeli, mimmoseen "pakettihintaan" tuommoiset 2 x H1xenonit voisi saada

Entä onko täällä kellään tietoa että saako w202 sumareiden tilalle lisäpitkiä saatavana joillain umpioilla/laseilla?
Facelift mallissa sumarit ovat siirrähtäneet alas eli pitkien paikoille ja pitkät sumareiden paikalle. Pitkien valoteho onkin aivan eri vanhaan verrattuna.JUHHisi kirjoitti: Entä onko täällä kellään tietoa että saako w202 sumareiden tilalle lisäpitkiä saatavana joillain umpioilla/laseilla?
C250TD 97
[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
Käykö ne facelift valot suoriltaan noiden vanhojen tilalle vai onko jotain koko/muoto erojakin tapahtunut ? Oma on vm.93 ja VALEON umpiot. H1+H1+H3..Masaman kirjoitti:Facelift mallissa sumarit ovat siirrähtäneet alas eli pitkien paikoille ja pitkät sumareiden paikalle. Pitkien valoteho onkin aivan eri vanhaan verrattuna.JUHHisi kirjoitti: Entä onko täällä kellään tietoa että saako w202 sumareiden tilalle lisäpitkiä saatavana joillain umpioilla/laseilla?
Jos vaikka sattuis tulee jossain kolari/varaosa vehkeessä edullisesti vastaan.
Missäs vaiheessa toi facelifti on tapahtunut? Minkävuoden jälkeen sumareiden tilalla on ne pitkät?
Tosin "pieniä" johtomuutoksiahan se varmasti vaatii jos vaihtaa "päivitetyt" umpiot, mutta pitää silti harkita. Mitkä polttimot facelift umpioissa on?

Mulla oli tossa vanhassa C:ssä, joka oli vm -96 jo nuo uudemmat valot, mutta siinä oli joitain muitakin varusteita, jota sanottiin tulevan vasta face-liftissä (kuten 722.6xx laatikko). Käsittääkseni nuot uudemmat umpiot sopivat kuhtuu yksinkertaisesti.
Tuossa nykyisessä C:ssä on alkuperäis Xenonit lähivaloissa, joita olen taas parantanut kaukovalojen Xenon konvertiolla ja hyvät puolet on loistavat valot, mutta negatiivisena puolena taas ensimmäisen sytytyksen lievä viive. Tuohon viiveeseen kun tottuu, ei "hehkulanka" polttimoita ole ikävä
Tuossa nykyisessä C:ssä on alkuperäis Xenonit lähivaloissa, joita olen taas parantanut kaukovalojen Xenon konvertiolla ja hyvät puolet on loistavat valot, mutta negatiivisena puolena taas ensimmäisen sytytyksen lievä viive. Tuohon viiveeseen kun tottuu, ei "hehkulanka" polttimoita ole ikävä

SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Mitenkäs tuo ohjelmointi käytännössä tapahtuu, eli onnistuuko ainoastaan veholla ja alkavatko siellä tuollaisia tekemään?eerola kirjoitti: 203:ssa pitää ohjelmoida tietokonetta hiukan. Muuten xenonit syttyvät ja sammuvat kuin hidas strobo konsanaan. (Tähän ei linssiumpionkaan vaihto auta)
Testailin tuossa asentaa omaan -05 -malliseen 203 farkkuun pitkille noita xenoneita, kun lyhyissä ne on jo tehtaan jäljiltä. testasin ensin kytkemällä xenonin vain toiseen ja ei mitään herjaa(kokeilin jopa auton käydessäkin). Siitä innostuin laittamaan molempiin xenonit ihan kunnolla paikalleen, ja vieläkin toimivat ihan ok. Sitten, kun käynnistin auton niin alkoi syttymään ja sammumaan nuo valot satunnaisesti ja ajotiettokone herjaa palaneesta polttimosta. Valot alkavat kyllä toimia, kun ne ovat hetken ensin välkkyneet ja siten ilmeisesti lämmenneet, jolloin virran kulutuskin ilmeisesti pienenee.
Mahtaako tuohon löytyä järkevää konstia, että alkavat toimia, vai laitanko suosiolla H7:t takaisin?

käykö nämä polttimot väyryseen jossa on ilmeisestikin alkuperäiset
xenonit?
http://www.mhturva.com/catalog/product_ ... cts_id=158
onko hyvät? 5000 voisi olla aika sopiva värisävy...
xenonit?
http://www.mhturva.com/catalog/product_ ... cts_id=158
onko hyvät? 5000 voisi olla aika sopiva värisävy...
MB E 230 -96 Avantgarde
xenon valot
"onko hyvät? 5000 voisi olla aika sopiva värisävy..."
Älä osta noita halpoja. Mulla meni toinen mäsäksi muutamassa kuukaudessa. Ostin sitten vain yhden, kesti sekin vain muutaman kk:n.
By the way, tietääks kukaan mistä etelä suomessa sais sopuhintaan kestävät xenonit asennuksen kanssa?
Älä osta noita halpoja. Mulla meni toinen mäsäksi muutamassa kuukaudessa. Ostin sitten vain yhden, kesti sekin vain muutaman kk:n.
By the way, tietääks kukaan mistä etelä suomessa sais sopuhintaan kestävät xenonit asennuksen kanssa?
Minä en voi ainakaan suositella liikkuvapolttimoisia H4 xenoneja 124 koppaan,
ei ole minkäänlaista kuviota lyhyillä, hajavaloa aivan järjettömästi.
hehkulangalla kuvio on kyllä ihan tarkka.
ei ole minkäänlaista kuviota lyhyillä, hajavaloa aivan järjettömästi.
hehkulangalla kuvio on kyllä ihan tarkka.
Viimeksi muokannut mortti, To 31.01.2008 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Entä näkeekö niilläeemeli kirjoitti:Uudet D2S ja D2R- polttimot hyllyssä, ei kesto-ongelmia kuten yhdessä tilauserässä taannoin.

"merkki" lamput ja voi taivas mikä ero! Nyt on sen jälkeen nähnyt hyvin. Ei tuu mun autoihin enää koskaan "halpalamppuja"....
onko jollakulla kokemuksia tästä toimijasta tai laitteista
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MTEC-XEN ... enameZWD2V
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MTEC-XEN ... enameZWD2V
BMW E61 530 xd M-Sport
ex. MB E 220 CDI Elegance
ex. MB E 220 CDI Elegance
Pitäis vissiin tuohon Sprintteriin tulla nyt sitte jotkuu Xenonit, lupas vanha isäntä tuoda jostain tullessaan.. 
Lyhyille lähinnä, pitkillähän kun ei sen jälkeen kuulema tee juuri mitään (ainakaan 2004 mallin Ducatossa...), mutta lisäpitkät tulee silti vielä...

Lyhyille lähinnä, pitkillähän kun ei sen jälkeen kuulema tee juuri mitään (ainakaan 2004 mallin Ducatossa...), mutta lisäpitkät tulee silti vielä...

Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Isännän Ducato kun poltteli noita vähän halvempia lamppuja kahen viikon jälkeen, ja hän nyt sitte mittaili jännitettä tuolta lampunkannalta, oli jotain reilu 14v...
No, kun hän vaihtoi xenonit sinne, niin tuli mieleen ku ballasteissa luki että 9-14V, ei voiko tuonne laittaa pari diodia pudottamaan jännitettä noille ballasteille, ilman että se vaikuttaa Itse polttimon kirkkauteen? Näin voisin kuvitella ainakin...
Ei nuo ballastit varmaan pahakseen ainakaan pistä, jos vähän jännitettä laskee, kerta aluekin alkoi jo yhdeksästä voltista... 

No, kun hän vaihtoi xenonit sinne, niin tuli mieleen ku ballasteissa luki että 9-14V, ei voiko tuonne laittaa pari diodia pudottamaan jännitettä noille ballasteille, ilman että se vaikuttaa Itse polttimon kirkkauteen? Näin voisin kuvitella ainakin...


Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Re: Xenon- valoa
Eli minun Xenon valojen kosahtelu loppui siihen kun laitoin kunnon lamput. Niitä ei alle satasella saa. Toiminut kolmisen vuotta. Noi halvat kosahteli vuoden sisään. Kerran vielä tilasin, kun MH turva vakuutti että jatkossa olisi parempia, hajos kuten aiemmatkin. Mitään kommenttia siihen, saako rahoja takaisin en saanut. No aika kultaa muistot. Mitä välii. Mutta muut, varokaa halpoja xenoneita.
Re: Xenon- valoa
Asensin 55W 4300k xenonit kaukovaloihin ja kyllä nyt kelpaa ajella. Puut valaistuu tien varsilla lähes 500m päähän ja valokuviokin on ihan moitteeton. Ballastit on suoraan alkuperäisissä johdoissa, eikä syttynyt vikavaloja eikä tullut muitakaan ongelmia. Mulla on siis nuo H1 "sumuvaloumpiot" -96:ssa.
C220A Elegance