W211 laatikko
W211 laatikko
Manuaalilaatikkoinen W211 270cdi -04 temppuilee vaihteensiiron kanssa. 1-2 sekä pakki menevät kylmänä erittäin huonosti päälle, eli varsinkin 1 vain "runttaamalla". Lämmettyään oire helpottuu, mutta edelleen siirtotapahtuma ei ole sulavaa.
Kytkin pohjaan ja ykkönen välittömästi päälle on mahdoton yhtälö, eli takertelee lämpimänäkin. Autolla on ajettu 80tkm joten en oikein usko synkronirenkaidenkaan olevan loppu.
Olen tuonut auton muuttoautona Englannista joten voisiko laatikossa olla "vääränarvoiset" öljyt pohjolan oloihin kuten Vehon eräs huoltomies väitti, kertoen että Kaikkiin suomeen tuotaviin mersuihin vaihdetaan Hangossa perä+laatikkoöljyt???
Mistä mielestänne löytyy sylttytehdas?
Kytkin pohjaan ja ykkönen välittömästi päälle on mahdoton yhtälö, eli takertelee lämpimänäkin. Autolla on ajettu 80tkm joten en oikein usko synkronirenkaidenkaan olevan loppu.
Olen tuonut auton muuttoautona Englannista joten voisiko laatikossa olla "vääränarvoiset" öljyt pohjolan oloihin kuten Vehon eräs huoltomies väitti, kertoen että Kaikkiin suomeen tuotaviin mersuihin vaihdetaan Hangossa perä+laatikkoöljyt???
Mistä mielestänne löytyy sylttytehdas?
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: W211 laatikko
Maserati kirjoitti:Manuaalilaatikkoinen W211 270cdi -04 temppuilee vaihteensiiron kanssa. 1-2 sekä pakki menevät kylmänä erittäin huonosti päälle, eli varsinkin 1 vain "runttaamalla". Lämmettyään oire helpottuu, mutta edelleen siirtotapahtuma ei ole sulavaa.
Kytkin pohjaan ja ykkönen välittömästi päälle on mahdoton yhtälö, eli takertelee lämpimänäkin. Autolla on ajettu 80tkm joten en oikein usko synkronirenkaidenkaan olevan loppu.
Olen tuonut auton muuttoautona Englannista joten voisiko laatikossa olla "vääränarvoiset" öljyt pohjolan oloihin kuten Vehon eräs huoltomies väitti, kertoen että Kaikkiin suomeen tuotaviin mersuihin vaihdetaan Hangossa perä+laatikkoöljyt???
Mistä mielestänne löytyy sylttytehdas?
Irrottaako kytkin kunnolla?,En usko siihen öljy juttuun,muttei kyllä vaihteita runttaamalla kannata panna päälle,joskushan joutuu kyllä käyttään jotain muuta vaihdetta päällä,ja nostaan vähän kytkintä,ennenkuin menee haluttu vaihde päälle,mutta tätä sattuu harvoin,yleensä 1 ja pakki joskus juonii,eikä tämä ole mikään vika,vaan ominaisuus,mutta yleensä menee pykälä sinne mihin pitää.
Mersun manuaali laatikko on vähän hitaan puoleinen vaihtaja muutenkin,notkistuu kyllä jossain 300-400 tuhannessa,muttei monikaan jaksa niin paljon ajaa,tulee autokuume ennen.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Maserati kirjoitti:Kytkimen liikerrata on mielestäni hyvin pitkä, vaikea sanoa irrottaako kunnolla. Kuulema tuossa on hydraulinen säätö, eli onko tuota mahdollisuus säädättääkään?
Pitkähän se on liikerata,siinä on nestekytkin,ettei sitä pysty säätämään,tunteehan sen että irrottaako se kytkin, jos auto lähtee heti liikkeelle,jos vähänkin nostat kytkintä,ei se todennäköisesti irrota kunnolla,mutta jos kytkintä kestää nostaa reilusti ennenkuin auto liikkuu,on se silloin ok.Jos vaihteet jatkuvasti juonittelee,käytä pajalla,ja varmaan ei haittaa vaikka vaihdatatkin ne vaihteistoöljyt nuissa kilsoissa ja katot paraniko tilanne.Niin ja se ei tosiaan ole niitä nopeimpia vaihteistoja vaihtaa,tuommonen vähän ajettu MB-manuaali.
Ihmettelen kyllä jos nuissa kilsoissa manuaali laatikossa vikaa,kytkin niissä joskus rupeaa vähän tärisyttään nuissa kilsoissa.
Ja todellisen vaihteistovian saa varmaan osittain tehtaan piikkiin jos sellainen on,vaikka takuu onkin päättynyt,mutta ajamaton auto,ettei siinä vaihteiston kestä porsia.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Minulla oli W203:ssa 6-vaihteisessa manuaalissa samaa vikaa. Korjaantui täysin kun säädin askin ja kepin mekanismien H-kuviot tarkasti keskenään. Vika johtui kulumisesta tai lieneekö joskus sorkittu, askin 1-2 -liikerata oli siirtynyt tavallaan vasteesta vähän oikealle ja oli vaikea kepistä hahmottaa. Säädin niin että 1-2 menee vasemman laidan rajoitinta pitkin ja samalla on askin kuvio keskellä. silloin myös 5-6 ja pakki toimi jousikuormien kanssa tarkasti oikein. Myös 3-4 keskitys oli silloin tarkka.
Säädin siitä jousikuormitteisesta muovisesta hammassysteemistä. Oikein mitään ei tarvitse purkaa, mutta montulle pitää auto saada. Sen jälkeen ei ollut mitään ongelmia vaihteiden kanssa. Öljyä laatikossa oli vähän liikaa, eikä se vaikuttanut mitään, kuten on jossain foorumilla sanottu. Muutos oli siis todella huomattava, en olisi uskonut jos en olisi itse kokeillut. Sitten meni pienet vaihteet vauhdistakin päälle.
En tarkoita ettei siellä muutakin vikaa voisi olla.
Säädin siitä jousikuormitteisesta muovisesta hammassysteemistä. Oikein mitään ei tarvitse purkaa, mutta montulle pitää auto saada. Sen jälkeen ei ollut mitään ongelmia vaihteiden kanssa. Öljyä laatikossa oli vähän liikaa, eikä se vaikuttanut mitään, kuten on jossain foorumilla sanottu. Muutos oli siis todella huomattava, en olisi uskonut jos en olisi itse kokeillut. Sitten meni pienet vaihteet vauhdistakin päälle.
En tarkoita ettei siellä muutakin vikaa voisi olla.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Maserati kirjoitti:Kiitos Jussilampi. Pitänee Varsin käydä kokeilemassa tuo kytkimen liikerrata antamasi ohjeistuksen mukaan. Pitäjämäen Veho pyytää vaihteistoöljyn vaihdosta 280eur-mielestäni aika raaka hinta, vai onko?
Onko öljysuosituksia tuohon laatikkoon?
Ompa järetön hinta,kylläkai ne on sanoneet automaatin öljynvaihdon hinnan,vaihdata vaikka Boch huollossa,vakumilla entiset pois ja uudet tilalle,eikait sinne mene kuin pari litraa,kyllä ne tietää mitkä öljyt laitetaan.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 814
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Kannattaa hakea Biiltemasta tuote 20718 nimeltään ÖLJYIMU, hintaan 5,90. Se on rasvaprässin näköinen imuprässi.
Sillä käy myös Mersun moottorin öljynvaihto ja on helppo täyttää askit ja perät ynnä muut. Siihen kun tekee sovitteen ohuemmalle letkulle, voi sillä imeä proputtomat perät ja askit tyhjäksi. Sopii myös polttoainejärjestelmän ilmaamiseen, kun sopivasta välistä imee ilmat pois. Aikanaan joku Ooppelin suoraruisku-diesel piti aina ilmata ennen ajoon lähtöä ja siihen oli oikein hyvä laite.
Manuaaliaskin öljynvaihto on helppo itse tehdä jos pääsee montulle.
Sillä käy myös Mersun moottorin öljynvaihto ja on helppo täyttää askit ja perät ynnä muut. Siihen kun tekee sovitteen ohuemmalle letkulle, voi sillä imeä proputtomat perät ja askit tyhjäksi. Sopii myös polttoainejärjestelmän ilmaamiseen, kun sopivasta välistä imee ilmat pois. Aikanaan joku Ooppelin suoraruisku-diesel piti aina ilmata ennen ajoon lähtöä ja siihen oli oikein hyvä laite.
Manuaaliaskin öljynvaihto on helppo itse tehdä jos pääsee montulle.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: To 17.03.2005 22:33
- Paikkakunta: VIHTI
onko paristot kunnossa avaimissa ?ja vika on avaimissa ,????ei mene ovet lukkoon vai mikä ??????kokeile pitää avainta virtalukossa noin 15 minuuttia tai jotain sinne päin ja kokeile muuttuiko mikään.oli muistaakseni ykkösasento virta lukossa (itsellä piti kouluttaa näin avain kun paristo oli loppunut vara -avaimesta v:.97 w 210 tosin vanhempi )ps: siis pariston vaihdon jälkeen
"Tieto lisää tuskaa"