Mersun "ylisyöttäminen" on jo pidempään tuntunut tarpeelliselta, mutta halusin odotella katsastukseen asti että näen savutusarvon.
No, rekisteriotteeseen tuli leima tässä alkuviikosta. Savutusarvo oli vain 0,70 joten syötön lisäykseen on varaa jonkin verran.
Tuolla motonetin keskusteluissa oli joku ruuvannut 250D:tä. Jutun ohjeissa sanottiin, että päätypellin irrotuksen yhteydessä pumpusta valuu öljyä pihalle.
Kysymys kuuluukin, että pitääkö pois valunut öljy korvata uudella ja mistä sitä sinne kaadetaan? Vai onko kyseessä moottoriöljy?
No moottoriöljyähän se tosiaan on eikä sitä paljoa tule.
No mulla oli järkyttävä yllätys katsastuksessa kun sain savutusarvot käteen...0,57 Kierroksia katsastusmies oli saanut vain 4880?!En oikein ymmärrä kun kone kiertää helposti yli sen mitä normaalisti,kierroslukumittaria ei ole mutta esim.kakkosella ei hyydy siinä 70 km/h kohdalla niinkuin normaalisti,helposti menee 80!Enempää ei ole vanhaa konetta viitsinyt kiusata,mittarissa kuitenkin jo 710tkm.
Oisko sitten katsastusmiehellä tullut pieni moka vai mitenkähän...?Syöttöäkin ruuvattu reilusti ja savuakin jo jonkin verran lykkää.
Toinen yllätys katsastuksessa oli käsijarru,mittari heilahti yli kahden.Mitään remonttia siihen ei moneen vuoteen ole tehty.
AM kirjoitti:No moottoriöljyähän se tosiaan on eikä sitä paljoa tule.
No mulla oli järkyttävä yllätys katsastuksessa kun sain savutusarvot käteen...0,57 Kierroksia katsastusmies oli saanut vain 4880?!En oikein ymmärrä kun kone kiertää helposti yli sen mitä normaalisti,kierroslukumittaria ei ole mutta esim.kakkosella ei hyydy siinä 70 km/h kohdalla niinkuin normaalisti,helposti menee 80!Enempää ei ole vanhaa konetta viitsinyt kiusata,mittarissa kuitenkin jo 710tkm.
Oisko sitten katsastusmiehellä tullut pieni moka vai mitenkähän...?Syöttöäkin ruuvattu reilusti ja savuakin jo jonkin verran lykkää.
Toinen yllätys katsastuksessa oli käsijarru,mittari heilahti yli kahden.Mitään remonttia siihen ei moneen vuoteen ole tehty.
PS.Leima tuli.
Olikos silloin mitenkä kova pakkanen, kun käytit autoa katsastuksessa?
Aika vähän kyllä kierti katsastussedän mittareiden mukaan... se mun 80-hv 300D:kin kiersi pahimmillaan reilu 5800 Ihme ettei lentänyt hilut pihalle koneesta, kun huudattivat sitä vaikka kuinka kauan savumittauksessa. Sanoivat vaan huudattamisen jälkeen, että koneessa on varmaan jotain vikaa, kun pitää niin omituista ääntä
Sieltä oli joku pössö ruuvannut pumpun kyljestä kaasuvivun rajoitin pultin "täysille", sitä vähän kiinnipäin ja lakkas pöllyyttämästä..