Vaihdekepin nuppi
Vaihdekepin nuppi
Miten 124:n vaihdekepin nuppi (manuaali) on kiinni? Pitäisi vaihtaa suojakumi, siis se palje, mutta nuppi mokoma on poistaiseksi vetänyt pidemmän korren.
Onko se kiinni kierteellä vai millä?
Kylältä tuovat lasipurkkeja minulle avattaviksi kun ei porukalla riitä näppivoimat, mutta tämä hyväkäs kaipaa seuraavaksi putkitonkeja.
Onko se kiinni kierteellä vai millä?
Kylältä tuovat lasipurkkeja minulle avattaviksi kun ei porukalla riitä näppivoimat, mutta tämä hyväkäs kaipaa seuraavaksi putkitonkeja.
penax
Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12
Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71
Tilanne päivitetty 12/2021
Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12
Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71
Tilanne päivitetty 12/2021
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1225
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Nupin alla on lukitusmutteri,kun saat sen kepin suojuksen irti,mikä lähtee nupista alas.vois ehkä olla viisain irroittaa se konsolissa kiinni oleva panta millä suoja on kiinni,ja nostaa kääntäen nurin se ylös.
Nyt on nimittä'in silleen et kun mulla toi 124:n on harvinaisuus siten et se on rattivaihteella ja kuudelle rekisteröity sedan,et mulla ei ole knoppitietoutta tästä asiasta,mutta 123:ssa ja 460:ssä vaihdekepin nuppi on kiinnitetty em. tavalla ja olen erittäin vakuuttunut että se on niin myös 124:ssa.(toivottavasti)...
Nyt on nimittä'in silleen et kun mulla toi 124:n on harvinaisuus siten et se on rattivaihteella ja kuudelle rekisteröity sedan,et mulla ei ole knoppitietoutta tästä asiasta,mutta 123:ssa ja 460:ssä vaihdekepin nuppi on kiinnitetty em. tavalla ja olen erittäin vakuuttunut että se on niin myös 124:ssa.(toivottavasti)...
Kyllä mulla ainakin tuntuu kepin varsiKinnunen kirjoitti:... se nuppi on yhtenäinen sen suojapussin kanssa. Eli samaa yhtenäistä nahkaa koko zydeemi.

G280E kirjoitti:
"vois ehkä olla viisain irroittaa se konsolissa kiinni oleva panta millä suoja on kiinni,ja nostaa kääntäen nurin se ylös. "
Joo, itse asiassa sen pannan takia pitäisikin saada systeemi irti. Siitä on ne kiinnityskynnet poikki ja pakoputken lievä vuotoääni

Voi olla että laitan liimasilikonilla kauluksen kiinteästi paikalleen. avataan sitten tarvittaessa vaikka mattopuukolla...
Kiitos vinkeistä!
penax
Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12
Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71
Tilanne päivitetty 12/2021
Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12
Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71
Tilanne päivitetty 12/2021
126:ssa ainakin nuppi ja pussi ovat eri osaa. Ja nuppi on kiristetty mutterilla varteen, sitä tarvii siis ensin höllätä (kunhan ensin vetää nahkan nupin yli
).

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Tsaa? Omassa nuppi ja pussi ovat kyllä erilliset mutta ovatkin kyllä aitoa plastiikkia!Ja kyllä se pussi ainaskin omassa liukuu vartta pitkin alas työntämällä salaisuutensa paljastaen(Oisko reikä hieman jo horo?)EDIT: No
taas jäin yksisormijärjestelmälläni kakkoseksi!EDIT2: Jaahas tulikin sitten kaiken lisäksi kahteen kertaan omia löpinöitä 


Viimeksi muokannut Pekka.A, Ke 14.01.2004 20:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
" Fidldee" W202 C200 -94
W124 230kat-88
W124 230kat-88
Niin siis siinä nupissahan on eräänlainen hahlo (vähän kuin t-vako
). Voihan se nahka löystyessään liukua vartta pitkin juureen asti, mutta itse pidän nahkan nupin yli vetämistä luonnollisempana. 


[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
- Daimler
- Mersumies
- Viestit: 616
- Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
- Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala
Siis hetkinen ,soffa-penkillä ja rattivaihteella varustettu W124??? Mielenkiintoista ja kuvia esille kiitos?? On aika ennenkuulumaton optio W124 -mallissa..G280E kirjoitti: Nyt on nimittä'in silleen et kun mulla toi 124:n on harvinaisuus siten et se on rattivaihteella ja kuudelle rekisteröity sedan,et mulla ei ole knoppitietoutta tästä asiasta,mutta 123:ssa ja 460:ssä vaihdekepin nuppi on kiinnitetty em. tavalla ja olen erittäin vakuuttunut että se on niin myös 124:ssa.(toivottavasti)...
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Taksiversiot
Tuolla http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=4747 oli puhetta taksiversioista T5 ja T6, joissa etupenkillä paikat 3:lle...Daimler kirjoitti:G280E kirjoitti: Siis hetkinen ,soffa-penkillä ja rattivaihteella varustettu W124??? Mielenkiintoista ja kuvia esille kiitos?? On aika ennenkuulumaton optio W124 -mallissa..
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Juu ei se varsinainen sohva ole, vaan keskikotelo on peitetty tyynyllä ja kuskin penkissä on käsinoja pystyssä. Sopiva esim. koululaiskyyteihin.Daimler kirjoitti:Siis hetkinen ,soffa-penkillä ja rattivaihteella varustettu W124??? Mielenkiintoista ja kuvia esille kiitos?? On aika ennenkuulumaton optio W124 -mallissa..G280E kirjoitti: Nyt on nimittä'in silleen et kun mulla toi 124:n on harvinaisuus siten et se on rattivaihteella ja kuudelle rekisteröity sedan,et mulla ei ole knoppitietoutta tästä asiasta,mutta 123:ssa ja 460:ssä vaihdekepin nuppi on kiinnitetty em. tavalla ja olen erittäin vakuuttunut että se on niin myös 124:ssa.(toivottavasti)...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Voi herrantähden, jos tähänkin ketjuun eksyy kesken kaiken joku siveyspoliisi. On horoa reikää ja varteen vedettävää nahkaa ja nyt vielä plastiikkiset nuppi ja pussi.fidldee kirjoitti:Tsaa? Omassa nuppi ja pussi ovat kyllä erilliset mutta ovatkin kyllä aitoa plastiikkia!

Viimeksimainitusta muistuukin mieleen hauska vitsi, jonka kuulin. Kerrottakoon se nyt vaikka ei OT-osastolla virallisesti ollakaan.
Tarinan sankari on mies, joka menee eräänä päivänä lääkäriin ja syynä on se, että toinen keles on täysin sinimusta. Lääkäri tutkii ko. ruumiinosaa ja toteaa, että kuoliohan tässä on -- amputoidaan.
No, mies kotiutuu operaatiosta aikanaan mutta palaa muutaman päivän kuluttua lääkärille. Tällä kertaa ongelmana on jäljellejäänyt kulkunen, joka on vuorostaan aivan sininen. Lääkärin tuomio on tyly: kuolio -- amputoidaan.
Mies lohduttautuu sillä, että jääpä vielä itselle tämä itse asia. Kunnes hän sitten eräänä päivänä huomaa, että kas vaan, myös itse kepakko on käynyt siniseksi. Ei kun lääkäriin, joka joutuu jo kolmannen kerran toteamaan, että amputoitava tämä on, kun elin on ihan kuoliossa.
Mies hätääntyy, mutta saa laihanlaiseksi korvikkeeksi muovi- ja silikonirakenteisen elimen, joka istutetaan paikalleen samalla kertaa kun alkuperäinen nappaistaan pois.
Mutta ah ja voih: ei mene kuin viikon verran ja mies huomaa että helvetti sentään, myös muovinen jorma on sinistynyt. Ei kun lääkäriin, jo neljättä kertaa lyhyen ajan sisään.
Lääkäri tutkii ongelmaa ja virkkaa sitten: "tätähän minä jo vähän ehdin ajatella, ne on kuulkaa nämä farkut jotka päästävät väriä..."

Itse asiaan: kyllä ainakin W201:ssa on kuvaillun kaltainen lukkomutteri knupin alla. Se suojateltta irti ja rakenne selviää kyllä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Tuossa omassa vehkeessä on kyllä varsi verhottu yhtenäisellä nahalla pussinjuurelta nuppiin asti. Tällaista kokokattavaa kordaria jo varaosana kyselinkin, mutta eipä ollut tarjolla. Olisi nimittäin kiva vaihtaa ehompaan, tuo vanha nahkaklunssi on kulahtanut jo aika silkoiseksi ahkeran kämmenpohjalla pyörittelyn seurauksenaPasi M. kirjoitti:126:ssa ainakin nuppi ja pussi ovat eri osaa. Ja nuppi on kiristetty mutterilla varteen, sitä tarvii siis ensin höllätä (kunhan ensin vetää nahkan nupin yli).

Mutta jonkinlainen lukkomutteri siinä nupin juuressa tuntuisi käsikopelolla olevan, joten koko nahka pitää nostaa alakautta tattispalan yli.
Nahka pussinjuuresta lähtee kyllä siivosti irti, varsinkin jos malttaa ottaa keskipuun ylös. Samalla saapi sitten tsekkailla konsolin sisällä olevia johtimia ja katkaisimia yms. jos niitä esim. sähköruutujen yms. ja poppikoneen seurauksena siellä on.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
No näin on että T6:n livenä tänään kemissä
Ni ei ole tosiaan sohvalla vaan niin kuin on edellä kuvattuna esitetty.Aikoinaan kun auto oli isännällä,kyselin monasti et joko aletaan laittaan valitsin niinku ihmisillä tapaa olla,ni ei,sillon asiaa kummastelin mut nyt kun on itsellä,ni en kyllä moiti yhtään.Enkä enää itsekkään mieti vaihtamista,ihan luxusta!Se on vielä sisään painettavaa mallia ja näin ollen saadaan hellun kaa molemmille sopivat asetukset käden käänteessä.Hellu pitää aina täysin ulkona ja mä painvastoin,kivampi vaihtaa sellasesta pikkukepistä vaihteita.Aikoinaan äijä osti vajaan vuoden vanhana tutulta taksi yrittäjältä,Miksu varmaan tietää miehen...soon KassuR tervolasta

Ni ei ole tosiaan sohvalla vaan niin kuin on edellä kuvattuna esitetty.Aikoinaan kun auto oli isännällä,kyselin monasti et joko aletaan laittaan valitsin niinku ihmisillä tapaa olla,ni ei,sillon asiaa kummastelin mut nyt kun on itsellä,ni en kyllä moiti yhtään.Enkä enää itsekkään mieti vaihtamista,ihan luxusta!Se on vielä sisään painettavaa mallia ja näin ollen saadaan hellun kaa molemmille sopivat asetukset käden käänteessä.Hellu pitää aina täysin ulkona ja mä painvastoin,kivampi vaihtaa sellasesta pikkukepistä vaihteita.Aikoinaan äijä osti vajaan vuoden vanhana tutulta taksi yrittäjältä,Miksu varmaan tietää miehen...soon KassuR tervolasta