mikä getrag ??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
miikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 28.10.2007 22:32
Paikkakunta: göteborg

mikä getrag ??

Viesti Kirjoittaja miikko »

lähtöisin 320 ce:stä vm -93 käykö om606 perään ja kestääkö mitään
miikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 28.10.2007 22:32
Paikkakunta: göteborg

Viesti Kirjoittaja miikko »

tuommonen nummero siinä on R126 261 12 01
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Uskoisin että ei mikään getrakki. eikä kestä st käytösä kovin pitkään.
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja kynsi »

Mikas firma ne muutes nuo pienemmät manuaalit sitten tekee?
miikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 28.10.2007 22:32
Paikkakunta: göteborg

Viesti Kirjoittaja miikko »

konjamiini kirjoitti:Uskoisin että ei mikään getrakki. eikä kestä st käytösä kovin pitkään.
oon saanu käsityksen että 320 manuaali lootat on getrakkeja
miikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 28.10.2007 22:32
Paikkakunta: göteborg

Viesti Kirjoittaja miikko »

ja ykkönen takana eikö se ole getrag
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

miikko kirjoitti:ja ykkönen takana eikö se ole getrag
kyllä se taitaa sitte olla getrakki
Sedan124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Su 03.04.2005 10:51
Paikkakunta: Kangasala

Getrakki!

Viesti Kirjoittaja Sedan124 »

miikko kirjoitti:ja ykkönen takana eikö se ole getrag
320CE:n 5-lovinen ei ole Getrag, vaikka vaihdekaavio onkin samanlainen. Kyllä se on ihan mersun oma tekele. Getrag:ja käytettiin ainakin noissa Cosworthin 16V 190:ssä.
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Re: Getrakki!

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

Sedan124 kirjoitti:
miikko kirjoitti:ja ykkönen takana eikö se ole getrag
320CE:n 5-lovinen ei ole Getrag, vaikka vaihdekaavio onkin samanlainen. Kyllä se on ihan mersun oma tekele. Getrag:ja käytettiin ainakin noissa Cosworthin 16V 190:ssä.
tämäpä sitten tuli uutena tietona, mutta aina sitä vaan viisastuu :D
miikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 28.10.2007 22:32
Paikkakunta: göteborg

Viesti Kirjoittaja miikko »

300ce laatikko ainakin on getrag miks ne ei laittanu sitä 320
mutta se kestävyys eikö se sitte kestä tehokkaan tiiselin perässä tuo 320 loota
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

Lainaan tästä topiccia, kysyen nopeasti tähän väliin, että onko tuo minun 300ce 24v:n laatikko getrak? Olen ainakin ymmärtänyt että on.. Vaihdekaavio on erilainen kun yleensä, eli ykkönen alhaalla vasemmalla, jne. 5 vaihdetta + pakki.
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
masah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 12.02.2006 22:18
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja masah »

717.404 on getrakin numero ja niitä on tietääkseni käytetty sarjavalmisteisena vain w201 16v koneen perässä '

kaksi etummaista vaihdevipua on kiinnitetty sivustapäin olevan luukun kanssa about 8-10 ruuvilla

noita 16v getrageja 3kpl tuolta tontilta löytyy, pitäis katsoa tarkemmin

en nyt muista oliko tuo toine getragi zf valmista ja tuo 16vperäsä oleva on ns. sportti getrag joku korjaa joka muista paremmin 8)
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

eikös nuo ole zf:än valmistetta nuo toiset laatikot joissa "käännetty" kaavio,.
Avatar
sata90dee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 07.11.2006 20:37
Paikkakunta: koskenkorva

Viesti Kirjoittaja sata90dee »

My transmission allmost broke. Bottomstock bearing is dead so I think that its not to late to fix it. But I have no time to do it now so I took another trans from some janky 300ce sportline on my friends backjard. This tran getrag 717450 must be stronger then my old 717404
I hope this trnas can hold this summer.
mitä minä nyt lontoon murretta ymmärrän niin coupe mersussa on käytetty getraggia ja se olis hänen mielestä vahvempi mitä tuo cossun getrakki. itte en kyllä menisi vannomaan mutta niin tässä topikissa lukee: http://www.mercedesshop.com/shopforum/s ... 080&page=6
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi -04
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

tenavatähti300 kirjoitti:My transmission allmost broke. Bottomstock bearing is dead so I think that its not to late to fix it. But I have no time to do it now so I took another trans from some janky 300ce sportline on my friends backjard. This tran getrag 717450 must be stronger then my old 717404
I hope this trnas can hold this summer.
mitä minä nyt lontoon murretta ymmärrän niin coupe mersussa on käytetty getraggia ja se olis hänen mielestä vahvempi mitä tuo cossun getrakki. itte en kyllä menisi vannomaan mutta niin tässä topikissa lukee: http://www.mercedesshop.com/shopforum/s ... 080&page=6
Niinhän tuo arvaili, mutta pari viestiä myöhemmin seki laatikko oli paskana :wink:

-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
sata90dee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 07.11.2006 20:37
Paikkakunta: koskenkorva

Viesti Kirjoittaja sata90dee »

jaa kato niin siinä lukeeki :oops:
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi -04
miikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 28.10.2007 22:32
Paikkakunta: göteborg

Viesti Kirjoittaja miikko »

just tuo pumpish kehuu että just 300ce laatikko ois kestävin ja 320 cen laatikko tulee sen kaverilta ja sen pitäs olla sama laatikko kuin kolmesatasen
kanja
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 04.02.2008 19:19

Viesti Kirjoittaja kanja »

kyllä w201 16v:n getrac (717404) pitäisi olla paljon vahvempi kuin 300-320ce:n perässä oleva "sport"(717450)laatikko.eikös tän "sport" laatikon kytkinakselikin ole lyhyempi ja näin ollen vaatis kaksoismassa vauhtipyörän käyttöä. mikä taas ei ole hyvä st käyttöön heikon väännön keston vuoksi. :?
korjatkaa jos olen aivan väärässä. :oops:
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

siihen pitää saorvata sopiva vauhtipyörä sitten se sopii mainiosti
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja kynsi »

tenavatähti300 kirjoitti:jaa kato niin siinä lukeeki :oops:

Olisko sattumoisin kokemusta ison bensan manuaaliaskista? :wink: (by the way)
törkyturpa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 28.05.2006 17:45

Viesti Kirjoittaja törkyturpa »

eikö w201 16v:n getrak ja 300 bensan zf:n tekele kumpikin ole samanlaisella lyhyellä kytkin akselilla? :roll:

minun korviini on joskus kantautunut sellaistakin tietoa että 300 ja 320 olisi aina zf:n valmistama aski ja amg 300 malleissa voisi löytyä jo ihan oikea getrak :shock: :roll:
124 300d st
miikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 28.10.2007 22:32
Paikkakunta: göteborg

Viesti Kirjoittaja miikko »

no mitä tuolle laatikolle kannatta tehä laittaa dieselin perään vai kiilottaa ja laittaa kirjahyllyyn
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

törkyturpa kirjoitti:eikö w201 16v:n getrak ja 300 bensan zf:n tekele kumpikin ole samanlaisella lyhyellä kytkin akselilla? :roll:
:

Ne kaksi 201 16v getrakkiia mitä oon pyöritelly käsissä oli sillä vanhemmalla pitkällä kytkinakselilla.
Avatar
sata90dee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 07.11.2006 20:37
Paikkakunta: koskenkorva

Viesti Kirjoittaja sata90dee »

kynsi kirjoitti:Olisko sattumoisin kokemusta ison bensan manuaaliaskista? :wink: (by the way)
no on se ainakin vielä kestänyt :shock:
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi -04
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

miikko kirjoitti:no mitä tuolle laatikolle kannatta tehä laittaa dieselin perään vai kiilottaa ja laittaa kirjahyllyyn
Pistä se kiinni ja kokeile mitä se kestää,sillähän se selviää :wink: .
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

OOOTEE: Veikataanko että mikä siitä sitte kosahtaa ekana. :D Täältä panokset kolomosen hampaille :lol:
miikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 28.10.2007 22:32
Paikkakunta: göteborg

Viesti Kirjoittaja miikko »

Pistä se kiinni ja kokeile mitä se kestää,sillähän se selviää .
niin no riitäähän ne pelkät kuoret hyllyyn
OOOTEE: Veikataanko että mikä siitä sitte kosahtaa ekana. Täältä panokset kolomosen hampaille
:lol:
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

ensin huomaat että pohjaroppuun on ilmestunyt jouset pätkiä ja sitten muutama piiiitkä veto ja ja hel...linen kolina . mistäkö tiedän :D :D ARVASIN
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

itellä on ollu toi zf:n laatikko, voisin väittää että on kestävämpi kuin getrag.

hyvin on toiminu +500hv dieselin perässä, väärinkäytöllä sen saa kyllä rikki niinkuin kaiken muunkin
miikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 28.10.2007 22:32
Paikkakunta: göteborg

Viesti Kirjoittaja miikko »

voisin väittää että on kestävämpi kuin getrag
oon kuullu pajon samanlaisia kommenteja
Vastaa Viestiin