Rumin mersu kautta aikain etupuolelta on W210!
Rumin mersu kautta aikain etupuolelta on W210!
Mietin tuossa, että W210 on ollut kyllä selvästi rumin ja epäonnistunein malli erityisesti etulyhtyjen muotoilussa. Aivän törkeä. Silloin kun W210 ensiesiteltiin Suomessa ja peitto otettiin W210 päältä niin kyllä oli suut loksahtaneet mersumiehiltä! Mutta sehän on huomattu aiemminkin, että se on ihan sama mitä tuotteita tai minkälaisia designeja käytetään niin mersu kelpaa aina ostajille. Kun A-malli kaatui noin 10 vuotta sitten niin se olisi ollut monelle autotehtaalle katastrofi, mutta mersulle ei A-malli porskuttaa komeasti. Eli kaikki mitä mersu tekee onnistuu kun imago on niin älyttömän hyvä. Virheitä on mersulle käynyt muutenkin korin ruostumisen ym. seurauksena-mutta ei haittaa kauppa käy. Tähti nokalla riittää.
Mutta asiaan. W210 on törkeän ruma edestä johtuen pyöreästä valoparistaan. W203:sestakin piti tulla parilyhtyinen, mutta lyhdyt "sulatettiinkin" yhteen W210 saadun negatiivisen palautteen johdosta. W211 tehtiin vinolamput, joka oli selvä suunta parempaan ja uusi W212 on sitten jo kadottanut lyhdyistä koko pyöreyden suorakulmaisuuteen. Uudemmat mersumallit ovat onnistuneet puolestaan erinomaisesti-C-sarja W204 on upea malli ja tuleva uusi E myös. Lopuksi mersu voi tehdä epäkäytännöllisen autonkin ilman, että se ketään kiinnostaa- CLS on mielestäni upea klassikko auto koriltaan, mutta edes keskimittainen ihminen ei mahdu takapenkille selkä suorassa-ei mitään järkeä!
Mutta asiaan. W210 on törkeän ruma edestä johtuen pyöreästä valoparistaan. W203:sestakin piti tulla parilyhtyinen, mutta lyhdyt "sulatettiinkin" yhteen W210 saadun negatiivisen palautteen johdosta. W211 tehtiin vinolamput, joka oli selvä suunta parempaan ja uusi W212 on sitten jo kadottanut lyhdyistä koko pyöreyden suorakulmaisuuteen. Uudemmat mersumallit ovat onnistuneet puolestaan erinomaisesti-C-sarja W204 on upea malli ja tuleva uusi E myös. Lopuksi mersu voi tehdä epäkäytännöllisen autonkin ilman, että se ketään kiinnostaa- CLS on mielestäni upea klassikko auto koriltaan, mutta edes keskimittainen ihminen ei mahdu takapenkille selkä suorassa-ei mitään järkeä!
Re: Rumin mersu kautta aikain etupuolelta on W210!
A-mallin suosio on jaksanut itseä ihmetyttää, kumma ettei kukaa järkyttynyt sen enempää sen kaatumisesta.kardaani kirjoitti:Mietin tuossa, että W210 on ollut kyllä selvästi rumin ja epäonnistunein malli erityisesti etulyhtyjen muotoilussa. Aivän törkeä. Silloin kun W210 ensiesiteltiin Suomessa ja peitto otettiin W210 päältä niin kyllä oli suut loksahtaneet mersumiehiltä! Mutta sehän on huomattu aiemminkin, että se on ihan sama mitä tuotteita tai minkälaisia designeja käytetään niin mersu kelpaa aina ostajille. Kun A-malli kaatui noin 10 vuotta sitten niin se olisi ollut monelle autotehtaalle katastrofi, mutta mersulle ei A-malli porskuttaa komeasti. Eli kaikki mitä mersu tekee onnistuu kun imago on niin älyttömän hyvä. Virheitä on mersulle käynyt muutenkin korin ruostumisen ym. seurauksena-mutta ei haittaa kauppa käy. Tähti nokalla riittää.
Mutta asiaan. W210 on törkeän ruma edestä johtuen pyöreästä valoparistaan. W203:sestakin piti tulla parilyhtyinen, mutta lyhdyt "sulatettiinkin" yhteen W210 saadun negatiivisen palautteen johdosta. W211 tehtiin vinolamput, joka oli selvä suunta parempaan ja uusi W212 on sitten jo kadottanut lyhdyistä koko pyöreyden suorakulmaisuuteen. Uudemmat mersumallit ovat onnistuneet puolestaan erinomaisesti-C-sarja W204 on upea malli ja tuleva uusi E myös. Lopuksi mersu voi tehdä epäkäytännöllisen autonkin ilman, että se ketään kiinnostaa- CLS on mielestäni upea klassikko auto koriltaan, mutta edes keskimittainen ihminen ei mahdu takapenkille selkä suorassa-ei mitään järkeä!
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Tuo on kyllä aivan TOTTA
Jotenkin S210 on vielä tuon rumuuden huipentuma myös takaapäin... S124.n sulavaa linjaa ei paljoa paremin olisi voitu hukata... W208 on jo hieman parempi, etenkin tarvike kirkaslasisilla valoilla. Tuo keula pystymäisyys ja valojen kuperuus w210.sta ei vaan oo se juttu 



Viimeksi muokannut mikkiz, To 07.02.2008 15:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX: S211 Avantgarde, Airmatic DC jnejne....
Tämä autojenkin teko on liiketoimintaa, joten mersunkin isona konsernina pitää tehdä autoja eri kohderyhmille. Kyllä meidän rouva ihastui heti tähän a-sarjalaiseen. Helppo ajella kaupungissa, hyvä näkyvyys, lattia korkeaalla helppo nostella tavaroita ja lapsia kyytiin ym ja oli kuulemma kivan näköinenkin. Jotkut ostavat auton sen ulkonäön takia ja jotkut taas arvostavat käytettävyyttä. En kyllä hankkinut a-sarjalaista, koska se on käytettynäkin ylihinnoiteltu, joten äiti saa ajella edelleen Audi 100 avantilla...
Ja väyrysen 290 TD on ylivoimainen työkalu yli 50 000 km työajoa ajavalle reppurille, eikä minua haitta, vaikka joku ei sen katseesta pidäkään (hinta/laatusuhde). Seuraavan mesen hankinta askarrutta, koska työkalun pitää toimia....
Ja väyrysen 290 TD on ylivoimainen työkalu yli 50 000 km työajoa ajavalle reppurille, eikä minua haitta, vaikka joku ei sen katseesta pidäkään (hinta/laatusuhde). Seuraavan mesen hankinta askarrutta, koska työkalun pitää toimia....
Moni automerkki kuitenkin kopioi nuo pyöreät etuvalot niinkuin monta muutakin kohtaa jotka Mersussa oli ensin.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
ruosteet säihkivät usein silmille toki noissakin ja nykyautoissa jos joissakin tuntuu aina säihkyvän sähkötkin, voihan sen sitten glamouriksi laskea kun omistaa jotain ylempää keskiluokan metalli(muovi)iromuaSway-bar kirjoitti:Mielestäni kaunein sedan mersu on edelleen W210, sorry. Siinä on aristokraattista säihkettä ja ripaus ylemmän keskiluokan glamouria!


Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Totta, kauneus on katsojan silmissä. Joskus tuntuu että uusia katsellessa suunnittelijalla on ollut simmut kiinniOiva kirjoitti:Näin se tahtoo olla, että se edellinen malli näyttää parhaalta, kunne silmä tottuu uuteen ja seuraavan tullessa markkinoille niin nämä vanhemmat vaan näyttävät hieman rupsahtaneilta...


Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Mielestäni 1999 kesän faceliftin jälkeen W210 muuttui ihan asiallisen siistinnäköiseksi. Jännä miten periaattessa pienillä muutoksilla (vaikka koko keula on eri ja matalampi) auto muuttui huomattavasti paremman näköiseksi. Ensimmäisen version punaisten takavalojen keskiosan revat jaksavat yhä hämmästyttää, kenen lie onnettoman designerin visio
W211:n korimuodoissa ei enää ole W210:n positiivista ukkomaisuutta ja jyhkeyttä (en ole varma onko tämä hyvä vai huono asia) 
Mistä muuten tieto että W203:een olisi alunperin pitänyt tulla erilliset pyöreät umpiot? Mulla on laatikossa kymmenen vuotta vanhoja (1998) printtejä, joissa W203 esiintyy hyvin lähelle samannäköisenä kuin lopulta esiteltiin.


Mistä muuten tieto että W203:een olisi alunperin pitänyt tulla erilliset pyöreät umpiot? Mulla on laatikossa kymmenen vuotta vanhoja (1998) printtejä, joissa W203 esiintyy hyvin lähelle samannäköisenä kuin lopulta esiteltiin.
Makuasia, sano koira ku pallejaan nuoli. Omasta mielestä W210 on kyllä harvinaisen hieno muotoilultaan, eritoten faceliftattuna tai AMG-sarjalla... Kattokaapa vaikka saman aikakauden 5-sarjan bemareita, siis hyi helvetti mitä laatikoita.
No mutta itse asiaan. Kyllähän tuota A-sarjaa joskus aikoinaan tuli kammoksuttua, mutta hyvin siihen on tottunut ja hyvä autokin se on ollut loppupeleissä. Eikä ole edes kaatunut. Tosiasiahan on se, että A-sarjalaisella voi kyllä suorittaa melkoisia kaarrenopeuksia kaatumisongelman korjaamisen jälkeen...
En tiiä muistatteko, mutta kyllä muut valmistajat apinoivat myöskin A-sarjalaista aika paljon vuodesta 97 lähtien. Ei ennen sitä ollut oikein pieniä tila-autoja, mutta siitä lähtien joka helvetin kippo on tuommonen pystyyn nostettu hytti. Kyllä jos katotaan vaikka noita 90-luvun A-mersuja, niin kyllä ne 90-luvun autoiksi ovat melkoisen jopa nykyaikaisen näköisiä.
Mutta nyt kun tää tämmöne mielipidethreadi on, niin pakko kyllä sanoa, että sitä jaksan aina nauraa, miten joku viitsii sitä kantikasta W124-rönttää aina ylistää maasta taivaaseen, ulkonäöltään
Kyllähän siitä hienon saa korisarjoilla jne. ja onhan E500/500E vakionakin ihan hieno samoin kuin E-sarjalaiset 93-95, mutta kyllä tuota ennen tehdyt menee samaan kastiin ku Volvo 240:t yms. kun perustuvat "kaksi tiiliskiveä päällekkäin ja vähän viivottimella suoria viivoja..." -muotoiluun vaikka nyt ilmanvastus oliskin sattumalta hyvin pieni.
Mutta kuten sanottu, toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä.
No mutta itse asiaan. Kyllähän tuota A-sarjaa joskus aikoinaan tuli kammoksuttua, mutta hyvin siihen on tottunut ja hyvä autokin se on ollut loppupeleissä. Eikä ole edes kaatunut. Tosiasiahan on se, että A-sarjalaisella voi kyllä suorittaa melkoisia kaarrenopeuksia kaatumisongelman korjaamisen jälkeen...
En tiiä muistatteko, mutta kyllä muut valmistajat apinoivat myöskin A-sarjalaista aika paljon vuodesta 97 lähtien. Ei ennen sitä ollut oikein pieniä tila-autoja, mutta siitä lähtien joka helvetin kippo on tuommonen pystyyn nostettu hytti. Kyllä jos katotaan vaikka noita 90-luvun A-mersuja, niin kyllä ne 90-luvun autoiksi ovat melkoisen jopa nykyaikaisen näköisiä.
Mutta nyt kun tää tämmöne mielipidethreadi on, niin pakko kyllä sanoa, että sitä jaksan aina nauraa, miten joku viitsii sitä kantikasta W124-rönttää aina ylistää maasta taivaaseen, ulkonäöltään

Mutta kuten sanottu, toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä.
Niin W210 tuli 1995 ja W203 keväällä 2000. Jostain saksalaisesta lehdestä muistan tavanneeni, että uudesta C:stä oli tarkoitus tehdä keulailmeeltään W210-sarjan kaltainen. Sinun 98-vuoden printit on jo lähes valmiin auton kuvia, mutta ajatukset tehtaalla olivat jo uutta E-mallia(W210) suunniteltaessa myös uudessa C-sarjassa. W202:nenhan oli jo valmis tuotteena 1993 ja suunnitelmissa jo ennenkin tuota vuotta tietysti. Täten W203:sen suunnittelu oli kovassa vauhdissa jo 1995. Vaikka samalla tietysti hiottiin W202:sen faceliftiä ja moottoriosasto teki CDI-koneet. W202:sen loppuvaiheessa yhdistyi hiukan vanhahtava kori ja nykyaikainen Commonrail-tekniikka. Itse ymmärsin, että jos W203:sesta oli tarkoitus tehdä keulailmeeltään W210 näköinen niin mielestäni ei ainakaan niin tapahtunut. Jos tehtaan mielestä W203 on W210 kaltainen niin sitten mulla on vaan erilainen näkemys. Itse kuitenkin uskon, että negatiivinen palaute pakotti muokkaamaan keulasta edutavan näköisen.Leka kirjoitti:Mielestäni 1999 kesän faceliftin jälkeen W210 muuttui ihan asiallisen siistinnäköiseksi. Jännä miten periaattessa pienillä muutoksilla (vaikka koko keula on eri ja matalampi) auto muuttui huomattavasti paremman näköiseksi. Ensimmäisen version punaisten takavalojen keskiosan revat jaksavat yhä hämmästyttää, kenen lie onnettoman designerin visioW211:n korimuodoissa ei enää ole W210:n positiivista ukkomaisuutta ja jyhkeyttä (en ole varma onko tämä hyvä vai huono asia)
Mistä muuten tieto että W203:een olisi alunperin pitänyt tulla erilliset pyöreät umpiot? Mulla on laatikossa kymmenen vuotta vanhoja (1998) printtejä, joissa W203 esiintyy hyvin lähelle samannäköisenä kuin lopulta esiteltiin.
W202 ja W210 faceliftit ovat onnistuneet mainiosti. Todellakin pienillä muutoksilla on saatu autoista paljon edustavamman näköiset. Ei mikään ole niin ruma kuin valkoinen alkupään väyrynen-vielä muutamilla kukkaisilla varustettuna. Faceliftattu hopea W210 on puolestaan jo aika makean näköinen. W202 puskurit ovat faceliftissa saaneet mielestäni todella hyvät muodot. Keulailme kunnon lyhtyineen on W202:ssa ollut kuitenkin mersumaisen hyvä.
Joku mainitsikin, että mersuja matkitaan. Niin tuntuu olevan. Toyotassakin on karmeat pyöreät lyhdyt tietyissä vuosimalleissa-ihan käsittämätöntä. Peilivilkut on vanha keksintö, mutta kun mersu otti ne käyttöön niin viimeistään tänä päivänä joka autossa on vilkut peileissä-sinänsä hyvä asia liikenneturvallisuuden takia. Minusta BMW osoittaa tässä asiassa omaa autonsuunnittelu linjaansa eikä ole lähtenyt tuohon hommaan mukaan. BMW tekee omat ratkaisut ja siksi arvostan tehdasta suuresti. Arvostus nousi joskus 90-luvun loppupuolella vielä huomattavasti ajettuani E39 dieselbmw:tä. E39 kyykytti W210-mb:n lähes joka osa-alueella. Itseasiassa E39 kestää vertailun kaikkiin kokoluokkansa autoihin vieläkin-mikä on sinänsä kunnioitettavaa. Mutta asiaan W210 keulailme oli suunnitteluvirhe!
Leka kirjoitti:Mielestäni 1999 kesän faceliftin jälkeen W210 muuttui ihan asiallisen siistinnäköiseksi. Jännä miten periaattessa pienillä muutoksilla (vaikka koko keula on eri ja matalampi) auto muuttui huomattavasti paremman näköiseksi.
komppaan, just tuo jubenkin postaama väykky on niin tautisin rumannäköinen että voi elämä, kun taas faceliftit väykät on täysin toisesta maailmaista

aamenmikkiz kirjoitti:Tuo on kyllä aivan TOTTA![]()
Jotenkin S211 on vielä tuon rumuuden huipentuma myös takaapäin... S124.n sulavaa linjaa ei paljoa paremin olisi voitu hukata... W208 on jo hieman parempi, etenkin tarvike kirkaslasisilla valoilla. Tuo keula pystymäisyys ja valojen kuperuus w211.sta ei vaan oo se juttu
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
No ei ihan..
Myönnettäköön että S210 ei ole kovinkaan esteettinen simälle.
Minusta vielä suurempi synti on ollut C140 CL coupe. On täytynyt olla rahaa tosi paljon liikaa ja viinapullo ostopäätöksen tekoa helpottamassa että on voinut ostaa niinkin vaatimattoman näköisen auton aivan hullulla hinnalla. Varsinkin jos vaihtoehtona on ollut 850i Bemari niin en olisi itse paljoa miettinyt kumpi kaupasta pihalle olisi tullut.
Ei noita C140 malleja paljon liikenteessä näy onneksi. Mistähän johtuis
Minusta vielä suurempi synti on ollut C140 CL coupe. On täytynyt olla rahaa tosi paljon liikaa ja viinapullo ostopäätöksen tekoa helpottamassa että on voinut ostaa niinkin vaatimattoman näköisen auton aivan hullulla hinnalla. Varsinkin jos vaihtoehtona on ollut 850i Bemari niin en olisi itse paljoa miettinyt kumpi kaupasta pihalle olisi tullut.

Ei noita C140 malleja paljon liikenteessä näy onneksi. Mistähän johtuis

Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Muistatko ku istuttiin sielä mese-miitissä nurmikolla samalla keppanaa siemaillen ja vertailtiin rivissä olevia vanhemman ja facelift mallin väykkyjäepk kirjoitti: just tuo jubenkin postaama väykky on niin tautisin rumannäköinen että voi elämä, kun taas faceliftit väykät on täysin toisesta maailmaista


Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jube kirjoitti:Muistatko ku istuttiin sielä mese-miitissä nurmikolla samalla keppanaa siemaillen ja vertailtiin rivissä olevia vanhemman ja facelift mallin väykkyjäepk kirjoitti: just tuo jubenkin postaama väykky on niin tautisin rumannäköinen että voi elämä, kun taas faceliftit väykät on täysin toisesta maailmaista![]()
jooh



Olen muuten samaa mieltä sikäli, että 124:ssa farkku on paljon tyylikkäämpi kuin sedani. S124:ssa on jotain italialaista kepeyttä.masaf1 kirjoitti: Mutta nyt kun tää tämmöne mielipidethreadi on, niin pakko kyllä sanoa, että sitä jaksan aina nauraa, miten joku viitsii sitä kantikasta W124-rönttää aina ylistää maasta taivaaseen, ulkonäöltään...mutta kyllä tuota ennen tehdyt menee samaan kastiin ku Volvo 240:t yms. kun perustuvat "kaksi tiiliskiveä päällekkäin ja vähän viivottimella suoria viivoja..."
Sitä vastoin, mikä ihmeen synonyymi kulmikkuus on rumalle? Jossain volvo 240:ssahan on pyöreitä kulmia älyttömästi, katsokaa vaikka ikkunoiden ylälinjoja, pyöränaukkojen kaaria. Niillä juuri täydennetään se, että autossa on perussuhteet kohdallaan ja muoto on sopusuhtainen. Joku 740-volvo taas saa ruman tittelin ihan sillä että siinä pyöreää ei ole todella kuin renkaissa ja lisäksi sedanissa osien suhteet ovat kauniisti sanoen poskellaan. 740-sarjan farkku taas on särmikkyyttä lukuunottamatta varsin tyylikäs vaihtoehto, kun takaosan kikkailut on korvattu selkeällä "rahtiperällä".
Joskus olen pyöritellyt niinkin hölmöä teoriaa mielessäni kuin että itselläni taustalla oleva graafisen ja muun kuva-alan koulutus on opettanut katsomaan autojenkin ulkomuotoa hiukan toisin. Omaan Artek/Marimekko-makuun sopii moni täälläkin parjattu auto hienosti, Juben kuvaparissa ei nyt ole edustavin W210 mutta on se muodoltaan paljon selkeämpi kuin tuo pullabemari, joka on vielä kuvattu tyhmästi alaviistosta. Kuvakulma antaa ehkä agressiivista kuvaa, kun vanteet ja helmat korostuvat, mutta perusmuodon esittämisen kannalta ratkaisu on toivoton. Mersunkuvassa taas näkyy selkeästi helmalinja, kylkilista ja ikkunan alalinja ja olemus on heti paljon ryhdikkäämpi. Toinen juttu on, että ko. mersuyksilö on vähän lintan näköinen kun pyörät on jossain korin uumenissa.

Totta on, että 211:ssa perusolemus on sutjakampi kuin väyrysessä. Sitä vastoin farkun takaosan linjojen vetoa on vaikea ymmärtää. Sitä vastoin uudet C:t ovat taas varsinkin keulaosiltaan "töppöjä", koko autoa katsoessa näyttää kuin nokkaa olisi lyöty jättilekalla alaspäin ja sitten vielä vähän lyhyemmäksi.
Kopioinnista palkinto menee kyllä volkkarille, joka iski Poloonsa jokseenkin sopivasti väyrys-tyyppiset nelivalot varsin pikaiseen tahtiin...

Viimeksi muokannut Aku P, Ke 06.02.2008 10:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
masaf1 kirjoitti: Mutta nyt kun tää tämmöne mielipidethreadi on, niin pakko kyllä sanoa, että sitä jaksan aina nauraa, miten joku viitsii sitä kantikasta W124-rönttää aina ylistää maasta taivaaseen, ulkonäöltään![]()

Kehitys kulkee omaa latuaan, ja harvasta vm. 1996 auton ulkonäöstä enään jaksetaan väitellä kuten (W210), vai kiinnostaako ketään miltä näytti esim. Volvo, Nissan, Saab, Opel, Toyota tai Mazda vuonna -96 ?
Oliko näiden ajovalot minkälaiset? Täytyy myöntää etten edes muista kuin E-carinan ulkonäön tarkasti noista ajoista,Volvo taisi tehdä vielä 940:stä, Saabbia ei muista kukaan, Opel ?, Nissan Sunny ? Mazda 626 ?
Paras mahdollinen mainoshan sellainen, joka ärsyttää. Onko väykky mersun liikkuva mainos, kun se on jaksanut ärsyttää jo kuitenkin 12 vuotta ?HAPPAMIA MARJOJA KETUN NENÄÄN :wink: kirjoitti: Omasta mielestä nämä mersun mallit voi ihan selkeästi jakaa aikakausiin ja miellyttävyys ryhmiin:
-W123 (vanha aika), verot ja vakuutukset on vuodessa enempi kuin auton arvo-> aika on kulkenut näiden ohi
-W201/W124/w202/W210/w140 (laatikkomaisia), näitä kykenee ostamaan -> miellyttää silmää ja ovat lujia "viimeisiä mersuja"
-W220/W203/W211 (virtaviivaisempia), hinnat lähestyy omia kipurajoja -> yllättäen nämä alkavat pikkuhiljaa näyttämään hyvältä, mutta kynnet lyhenee mahdollisia vikoja miettiessä, ahtaamman tuntuisiakin ovat, onko nämä edes enään mersuja ??
-W221,W204,W21(?) (Ford Fokus pyöränkaaret), ei varaa -> näyttää fordilta tai japsilta ja vikojakin on varmaan hirveästi, tähän viimeistään loppuu mersujen laatu, ajan nykyisellä ja odotan seuraavan mallin....
Kun 124:nen tuli markkinoille, sen muotoja päiviteltiin pitkään. Ettei ole enää edes Mersun näköinen. Nyt vuosien päästä, on varmaan moni sitä mieltä, että on ajaton kori, todellinen klassikko.
210:in keulan muotoihin on omasta mielestäni harvinaisen onnistuneesti yhdistetty vanhojen klassikoiden, 110:n ja 108:n muotoja.
210:in keulan muotoihin on omasta mielestäni harvinaisen onnistuneesti yhdistetty vanhojen klassikoiden, 110:n ja 108:n muotoja.
Jonkuhan son marsiskeltava framila
------------------------------------------------
------------------------------------------------
Ja jatketaan vielä naurullaTimo J kirjoitti:masaf1 kirjoitti: Mutta nyt kun tää tämmöne mielipidethreadi on, niin pakko kyllä sanoa, että sitä jaksan aina nauraa, miten joku viitsii sitä kantikasta W124-rönttää aina ylistää maasta taivaaseen, ulkonäöltään![]()
Mitäs nauramista tuossa nyt on, W124 on vielä ihan nykyaikasen näköinen ja oloinen, mutta kun "aikamihet" alkaa vertailemaan W123:sta W211 käyttö-ja ulkonäköominaisuuksia niin se on jo nauramisen arvoista...


Saisiko tarkennusta miksi W123:n käyttöominaisuudet olisivat vihjailemasi mukaan heikot? Verot ja vakuutukset joutuu maksamaan kaikista liikenteessä olevista autosta ja boonuksilla taitavat olla joitain hassuja satasia. Eikä tarvitse/saa maksaa uudehkon kalliin auton täyskaskoa, jolla vuositasolla ostaa vaikka parit sata-kaks-kolmoset. Ihan mukavia autoja ajella W210 & W211 koriset, ei siinä mitään. Ei tosin tee mieli edes käyttöautoksi sellaista, ja millään järjellä tai käyttökustannuksilla on turha perustella nopeasti arvoa pudottavien näiden hintaluokkien pelejä

124 on ajaton kori, minusta yksi parhaista taksikoon koreista, mitä Mersu on tehnyt.
Pienillä päivityksillä se pysyi tuoreen näköisenä vuoteen -95, eikä ole sillä lailla Wanhan näköinen vieläkään.
Toisin kuin esim 123, joka jo silloin kun tulin ajokortti-ikään, näytti aikansa eläneeltä.
Vuosi oli siis -93. Ei sekään siis ruma ole, näyttipä vain vanhalta.
Että sikäli 124 on kestänyt hyvin.
Pitää muistaa, että sitä on alettu piirtelemään jo 70-luvulla.
Väyrynen taas näyttää Paavolta, minkäs teet.
Ei sekään minusta vielä NIIN ruma ole. 115 pystäri jenkkivaloilla on minusta karmea.
Toisin kuin näillä meikäläisillä se on ihan tyylikäs.
Ne jenkkituikut tekee siitä jotenkin mulkosilmäisen näköisen:

Väyrysessä muuten silloin uutuuttaan tuli jännä tunne kun katsoi suoraan tuulilasista eteenpäin.
Konepellin ja lokasuojien muoto toi heti vahvasti pystärin.
Erona oikeastaan vain se, että paavon pelti putoaa jyrkemmin.
Pienillä päivityksillä se pysyi tuoreen näköisenä vuoteen -95, eikä ole sillä lailla Wanhan näköinen vieläkään.
Toisin kuin esim 123, joka jo silloin kun tulin ajokortti-ikään, näytti aikansa eläneeltä.
Vuosi oli siis -93. Ei sekään siis ruma ole, näyttipä vain vanhalta.
Että sikäli 124 on kestänyt hyvin.
Pitää muistaa, että sitä on alettu piirtelemään jo 70-luvulla.
Väyrynen taas näyttää Paavolta, minkäs teet.
Ei sekään minusta vielä NIIN ruma ole. 115 pystäri jenkkivaloilla on minusta karmea.
Toisin kuin näillä meikäläisillä se on ihan tyylikäs.
Ne jenkkituikut tekee siitä jotenkin mulkosilmäisen näköisen:

Väyrysessä muuten silloin uutuuttaan tuli jännä tunne kun katsoi suoraan tuulilasista eteenpäin.
Konepellin ja lokasuojien muoto toi heti vahvasti pystärin.
Erona oikeastaan vain se, että paavon pelti putoaa jyrkemmin.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Toden totta. Sivusta katsoen silti sutjakka.Fenton kirjoitti: 115 pystäri jenkkivaloilla on minusta karmea.
Toisin kuin näillä meikäläisillä se on ihan tyylikäs.
Mitä tulee tuohon autossa sisällä istumiseen muuten, yksi viehättävä piirre on jos kuskinpenkillä istuessaan näkee konepellin. Harvassa nyky-mersussakaan näkee, onneksi tähdestä sentään saa osviittaa missä auto päättyy...
Pystäriteemaan palatakseni:klassikon ainesta tai ei, mutta W115 coupe on jotenkin epäsuhtainen omaan silmään. Joko takaosa on liian pitkä, C-pilarin seutu väkisinpiirretty tai joku muu siinä panee vastaan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Olimme etuviistossaFenton kirjoitti:Vaan topicin alussahan luki että rumin etupuolelta.Aku P kirjoitti:Toden totta. Sivusta katsoen silti sutjakka.Fenton kirjoitti: 115 pystäri jenkkivaloilla on minusta karmea.
Toisin kuin näillä meikäläisillä se on ihan tyylikäs.
![]()

Sivusta katsoen taas ainakin mielenkiintoisimman palkintoja voitaisiin jakaa näille matkailulaitteille.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Leka kirjoitti:Ja jatketaan vielä naurulla; Juu ei sovi rauta-Mersua vertailemaan nykyisiin sähkötivoli-/muovisämpylärimpuloihin
Saisiko tarkennusta miksi W123:n käyttöominaisuudet olisivat vihjailemasi mukaan heikot?
Saisi.
En vihjaillut vaan sanoin suoraan mielipiteeni, että W123 ulkonäöltään vanhentunut..
Väite oli vastaprovosointi lähinnä ketjun ensimmäiseen lauseeseen:
Ja samalla kun hakkasin yhdellä sormella lausetta ruutuun niin mieleeni palautui keskustelu, jossa ihan tyynesti tarjottiin w210/w211:n omistajalle w123:sta tilalle. Ei edes 12 vuotiaaseen väyryseenkään tottunut yksinkertaisesti sopeudu käyttämään enään 2 mallisarjaa vanhempia mersuja. Ihmekös tuo jos puhutaan parhaimmillaan 35 vuotta vanhoista autoista. Vertailun vuoksi vuonna 80, kun nämä kultamersut oli YLEISESTI jokapäiväisessä liikenteessä, olisi ylistetty vm.45 autoja...Mietin tuossa, että W210 on ollut kyllä selvästi rumin ja epäonnistunein malli erityisesti etulyhtyjen muotoilussa. Aivän törkeä.

Tarkennukseksi ominaisuuksia, jotka ovat minun mielestä paremmin "sähkötivolissa" kuin rautamersussa:
Moottorin teho, käynnistyvyys, polttoaineenkulutus, melu, sisätilojen viihtyvyys, turvallisuusvarusteet- ja ominaisuudet, tärinät, kolinat, ajettavuus, valot, lämmityslaitteet, mukavuus varusteet jne.
Tämä oli osiossa"KETULLE HAPPAMIA MARJOJA (HERNEITÄ) NENÄÄN", jotta kaikki erottaa ne huumoriksi/provosoinniksi. Joten ollaan tästä samaa mieltä, täyskasko tosin on vapaaehtoinenLeka kirjoitti:Verot ja vakuutukset joutuu maksamaan kaikista liikenteessä olevista autosta ja boonuksilla taitavat olla joitain hassuja satasia. Eikä tarvitse/saa maksaa uudehkon kalliin auton täyskaskoa, jolla vuositasolla ostaa vaikka parit sata-kaks-kolmoset.

Jos pelkästään käytön hintaa ajattellaan, eikö ole sama ajaa tuurilla kilvettömällä hiluxilla polttoöljyllä. Mutta jos haluaa edes vähän auton tuntua, mielestäni W210:t alkaa olemaan edullisimmillaan käyttöautoksi juuri nyt. Etsivä löytää täydessä edustuskunnossa olevia yksilöitä mieleisillä moottorilla ja varusteilla helposti ja hintaluokka jää suunnilleen uuden corolla-kokoisen KIAN tasolle. En yksinkertaiseti löydä vaihtoehtoa, joka tarjoaa paremmat ominaisuudet samaan tai halvempaan hintaan. Käyttökustannukset määräytyy pitkälti ostetun auton kunnosta ja omista avuista pitää "muovisämpylärimpulaa". W210-väyrynen ja CDI-moottorikin on jo 10 vuotta käytössä ollut härveli, joten tietoa, taitoa, käyttökokemuksia ja konsteja löytyy jo niin paljon, että pahimmat ansat voi ennakoida pois sekä pystyy tekemään kaiken remontin itse, jos halua ja taitoa löytyy.Leka kirjoitti:Ihan mukavia autoja ajella W210 & W211 koriset, ei siinä mitään. Ei tosin tee mieli edes käyttöautoksi sellaista, ja millään järjellä tai käyttökustannuksilla on turha perustella nopeasti arvoa pudottavien näiden hintaluokkien pelejä
W211-mallin olin minäkin vielä "herneet nenään-osiossa" pistänyt lievään hyljeksintä kastiin.Leka kirjoitti:Ihan mukavia autoja ajella W210 & W211 koriset, ei siinä mitään. Ei tosin tee mieli edes käyttöautoksi sellaista, ja millään järjellä tai käyttökustannuksilla on turha perustella nopeasti arvoa pudottavien näiden hintaluokkien pelejä
Kynnet ei kykene/tunnu järkevältä/uskalla hankkia vielä niin "uutta" autoa
-> happamia marjoja, ei kannata tavoitella
Odotellen vastakkaisia näkemyksiä, ilman herneitä

Totta ihmeessä W123 muotoilu on vanhentunut nykymuotiin verrattunaTimo J kirjoitti:En vihjaillut vaan sanoin suoraan mielipiteeni, että W123 ulkonäöltään vanhentunut..




Noin kahdella sormella hakkaamiani lauseita on turha tulkita mihinkään marjojen tai vihannesten reikiintunkemisosioonTimo J kirjoitti:Ja samalla kun hakkasin yhdellä sormella lausetta ruutuun niin mieleeni palautui keskustelu, jossa ihan tyynesti tarjottiin w210/w211:n omistajalle w123:sta tilalle. Ei edes 12 vuotiaaseen väyryseenkään tottunut yksinkertaisesti sopeudu käyttämään enään 2 mallisarjaa vanhempia mersuja. Ihmekös tuo jos puhutaan parhaimmillaan 35 vuotta vanhoista autoista. Vertailun vuoksi vuonna 80, kun nämä kultamersut oli YLEISESTI jokapäiväisessä liikenteessä, olisi ylistetty vm.45 autoja...![]()
Tarkennukseksi ominaisuuksia, jotka ovat minun mielestä paremmin "sähkötivolissa" kuin rautamersussa:
Moottorin teho, käynnistyvyys, polttoaineenkulutus, melu, sisätilojen viihtyvyys, turvallisuusvarusteet- ja ominaisuudet, tärinät, kolinat, ajettavuus, valot, lämmityslaitteet, mukavuus varusteet jne.
Tämä oli osiossa"KETULLE HAPPAMIA MARJOJA (HERNEITÄ) NENÄÄN", jotta kaikki erottaa ne huumoriksi/provosoinniksi. Joten ollaan tästä samaa mieltä, täyskasko tosin on vapaaehtoinenLeka kirjoitti:Verot ja vakuutukset joutuu maksamaan kaikista liikenteessä olevista autosta ja boonuksilla taitavat olla joitain hassuja satasia. Eikä tarvitse/saa maksaa uudehkon kalliin auton täyskaskoa, jolla vuositasolla ostaa vaikka parit sata-kaks-kolmoset.![]()

Luettelemasi ominaisuudet eivät ole välttämättä uudemmassa autossa suinkaan parempia. Mutta onneksi tulee talvisaikaan ajeltua mallisarjojen viimeisiä edustavilla W123:lla & W210:llä suunnilleen yhtä paljon kilometrejä, niin tietää missä mennään eikä tarvitse ihmetellä
