W202 farkku, takaiskareiden vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
|JR|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 16.01.2007 18:48
Paikkakunta: Tuusula

W202 farkku, takaiskareiden vaihto

Viesti Kirjoittaja |JR| »

Saisihan tuon tutkimallakin, mutta nopeammin kun kysyy jos on jotain erikoista...


Eli, onko mitään erikoista mitä pitää tehdä kun takaiskareita vaihtaa?
Ei Merssua tällä hetkellä :(

BMW E39 530dA vm.2002
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Ei kait siinä mitään ihmeellistä ole, mutta kiristä iskarin ala- ja yläpään pultit/mutterit vasta kun auto on laskettu alas pukeilta. Ja ota huomioon, että takakontin verhoilut pitää purkaa pois, se taitaa olla koko operaation v-mäisin homma.
Ex. S202 cdi -99
|JR|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 16.01.2007 18:48
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja |JR| »

Miten ne verhoilut irtoaa helpoiten?
Ei Merssua tällä hetkellä :(

BMW E39 530dA vm.2002
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Aikanaan kun tuohon omaan farkkuun vaihdettiin takatolpat niin enemmän meni aikaa tuohon verhoilujen purkuun ku ite iskareiden vaihtoon... :lol: Verhoilunpurkuraudat ois hyvä olla apuna... Takakontinlattia+kontin reunamuovi irti, takapenkin istuinosa irti ja kääntää selkänojat alas ja takapenkin sivut irti. Ja sitten kontin sivupahvit irti niin saapi yläpäät näkyviin... Muistaakseni suurinpiirtein tässä järjestyksessä ne piti purkaa...
S202 220 CDI Äsprit
|JR|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 16.01.2007 18:48
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja |JR| »

Vielen dank :)
Ei Merssua tällä hetkellä :(

BMW E39 530dA vm.2002
|JR|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 16.01.2007 18:48
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja |JR| »

No on tässä kaikkea muuta kuin ei-ihmeellistä, pitääkö vetarit ja jouset purkaa pois että saa iskarin pois tukivarren kuopasta?
Ei Merssua tällä hetkellä :(

BMW E39 530dA vm.2002
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja j.a »

Ei kumpiakaan
Diesel on puhtaampi
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Stuba »

|JR| kirjoitti:No on tässä kaikkea muuta kuin ei-ihmeellistä, pitääkö vetarit ja jouset purkaa pois että saa iskarin pois tukivarren kuopasta?
Ei joo tarvitse...

Jousta kun saa hieman puristettua kasaan ni on helppo homma vaihtaa...
S202 220 CDI Äsprit
|JR|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 16.01.2007 18:48
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja |JR| »

Mun piti kyllä irroittaa tukivarsi toisesta päästä
Ei Merssua tällä hetkellä :(

BMW E39 530dA vm.2002
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Stuba »

|JR| kirjoitti:Mun piti kyllä irroittaa tukivarsi toisesta päästä
Kummallista??? Ei miun tarvinu.. :roll:
S202 220 CDI Äsprit
|JR|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 16.01.2007 18:48
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja |JR| »

No kerro miten sen iskarin alapään saa sitten pois sieltä tukivarren montusta?
Ei Merssua tällä hetkellä :(

BMW E39 530dA vm.2002
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Meil oli auto nosturilla laitettiin rautakanki tukivarren allen ja hiukan laskettiin et jousi puristu vähäsen kasaan... Sitten vaa bulet irti ja iskari pois ja uutta tilalle... Tossa on kyllä esprit alusta et oisko siin jotai eroo???
S202 220 CDI Äsprit
ttiikeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 395
Liittynyt: Ti 22.07.2003 17:48

Viesti Kirjoittaja ttiikeri »

Itse olen vaihtanut iskarit eteen ja taakse W202:seen. Taakse vaihdossa ei sen ihmeempää ole kuin että iskarin joutuu puristamaan kasaan pitkällä työkalulla alapäästä jotta sen saa tukivarren kolosta pois (kun pultit on irroitettu). Mitään tukivartta tms ei tarvi irroittaa.
MB C180 vm -95
Vastaa Viestiin