Ok, kiitos tiedosta. Missä on porukka käyttäny Oulun seudulla vaihteistoöljyt vaihdattamassa? Eli missä hommat osataan...JariN kirjoitti:No siinä sun SECissä kun on nimenomaan tyhjennysproppu myös turbiinissa, mikähän siinä on kun sitä eivät tyhjentäisi?
Silloin tulisi lähes kaikki öljyt vaihtoon, 8-9 litraa muistaakseni.
Suurin lisätyö on pyörittää proppu kohdalle.
Täyttäessä kaadetaan ensin laatikkoon vaikka 4-5 litraa, sitten hetkeksi käymään että turbiini täyttyy ja lisää öljyä.
Jos kaataa enempi kerralla voi tulla öljyt huohottimesta lattialle.
Automaattilaatikon öljyn vaihto?
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Veholla vähän yli satkun työ,ja osat ja öljythän saat tarvikkeesta,vaikka Oulussa Tarviketori.myös Vehon vieressä on entinen Vehon asentajan Firma,Autokorjaamo Lenni Laasonen,osataan varmasti öljyt vaihtaa.Kinnunen kirjoitti:Ok, kiitos tiedosta. Missä on porukka käyttäny Oulun seudulla vaihteistoöljyt vaihdattamassa? Eli missä hommat osataan...JariN kirjoitti:No siinä sun SECissä kun on nimenomaan tyhjennysproppu myös turbiinissa, mikähän siinä on kun sitä eivät tyhjentäisi?
Silloin tulisi lähes kaikki öljyt vaihtoon, 8-9 litraa muistaakseni.
Suurin lisätyö on pyörittää proppu kohdalle.
Täyttäessä kaadetaan ensin laatikkoon vaikka 4-5 litraa, sitten hetkeksi käymään että turbiini täyttyy ja lisää öljyä.
Jos kaataa enempi kerralla voi tulla öljyt huohottimesta lattialle.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 16.08.2009 13:06
- jari36
- Vakiokalustoa
- Viestit: 179
- Liittynyt: To 28.12.2006 23:47
- Paikkakunta: Siellä mistä sattuu katon alustaa löytymän ;) pääasiassa Turku-Pori akselilla
Öljynvaihto sähköloodaan.
Vaihdoin huuhtelemalla laatikkoöljyt .suodattimen ja sähköpistokkeen
11 L kierrätin laatikosta läpi ja vielä on mielestäni kaukana punaisesta öljystä.
Ajatus on että ajelen hetken ja uusin huuhtelun.
autolla ajettu 311tkm, ja oletettavasti alkuperäiset voiteet.
Jos jotain hyvää niin vanha öljy ei ollut kuin mustaa , muttei haissut "pahalle"
Työ helppo tehdä itse. Maksaa jonkun verran enemmän kuin "korjaamolla" mutta on varmasti paremmin vaihdettu "siis huuhdeltu"
Auto E270 cdi v 2001 tomaattilla
11 L kierrätin laatikosta läpi ja vielä on mielestäni kaukana punaisesta öljystä.
Ajatus on että ajelen hetken ja uusin huuhtelun.
autolla ajettu 311tkm, ja oletettavasti alkuperäiset voiteet.
Jos jotain hyvää niin vanha öljy ei ollut kuin mustaa , muttei haissut "pahalle"

Työ helppo tehdä itse. Maksaa jonkun verran enemmän kuin "korjaamolla" mutta on varmasti paremmin vaihdettu "siis huuhdeltu"
Auto E270 cdi v 2001 tomaattilla
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Kondenssivesi tekee tepposiaan , vaikka autolla ei ajaisi metriäkään. Automaagilaatikko ja sen öljyt on varmaankin arimpia paikkoja pienenkin vesimäärän suhteen.CLk silber kirjoitti:Tuli tästä aiheesta vielä meleen just toi että,noi askin öljyt ei varmaan kauheesti tykkään näistä meidän ilmaston vaihdoksista? +30/ -25c varsinkin kun on jo kuluneet IKIÖLJYT
Normiloota saattaa kestää kesän vaikka pelkät vetet sisällä... ( Kaverille oli aikoinaan korjaaja unohtanut keväällä laatikkorempan jälkeen vetet sisälle, kun oli testannu tiivisteiden pitävyyttä. Syksyn ensipakkasilla ei sit auto hievahtanut senttiäkään pihasta

-= Veteran of 1000 psychic wars =-
Tuli ostettua W202 C180 -94 Automaatti. Auto tuntuu kaikinpuoli kyllä loistavalta ajaa, ainut on ollut että kylmänä laatikko vaihtaa 1->2 aika raakasti eli nytkähtää ja lievempänä seuraavillakin vaihteilla. Autolla ajettu 255tkm eikä mitään tietoa onko koskaan laatikkoon öljyjä vaihdettu, luultavasti ei ole. Ensinnäkin kannattaako näihin pikkukoneisten laatikoihin vaihtaa koskaan öljyjä, enemmän haittaa kun hyötyä? Saisko öljyn vaihdolla kuriin tuota nykivää vaihtoa? Missä seinäjoen lähettyvillä kannattais öljyt käydä vaihdattamassa?
Re: Automaattilaatikon öljyn vaihto?
Alkaa olla noilla kilsoilla siinä ja siinä. Kai sen ehkä huuhtomalla uskaltaisi tehdä. Vaarana on ajan saatossa lootaan kertyneen paskan irtoaminen joka voi sitten tukkia paikkoja. Mulle vaihdettiin vehossa öljyt viikko takaperin. 270e koko hoito. mersuhuolto.fi olis ottanut 300e, mutta en löytänyt koko huoltoa nettisivuilla imoitetusta osoitteesta ja sovittuna ajankohtana ei saanut ketään kiinni, että olis auton voinut sinne jättää. Tuliv aan punaista luuria kun aamulla hortoilin huoltoa etsien ja koitin soitella. Ehkä ihan hyvä näin. Ei toi veho näköjään aina kauheen kallis oo. Yhden jakarin A-huoltoi oli 310e. Ei sekään mikään mahoton, vaikkei se tosin ihan hirveesti mitään sisälläkkään.
W204 C180K avantgarde -myyty-
Re: Automaattilaatikon öljyn vaihto?
Näkyy olevan muutaman vuoden vanhoja kommentteja joten kysellääs tuoretta päivitystä. Käynyt mielessä josko käyttäisi tuon w124 öljynvaihdossa. Eli automaattilaatikon ja peräöljyt. Minkälaisista summista puhutaan? Kukaan käyttänyt lähiaikoina?
Re: Automaattilaatikon öljyn vaihto?
Joihinkin vaihteistoihin on momentinmuuntimen tulppa tullut takaisin, esim. 722.9:en ja 722.6:en W211:n
ja W219:n vuosimalliin 2007, ei kuitenkaan nelisylinterisiin dieseleihin ja nelivetomalleihin M272-moottorilla.
27.20
Neuer Drehmomentwandler in den Automatik-Getrieben 722.9 und 722.6
Bei den Getrieben 722.9 und 722.6 kommt die neue Wandlergeneration mit Ölablassschraube zum Einsatz.
i Nicht bei 4-Zylinder-Diesel- und Allrad- Modellen mit Motor M272.
Dies ist besonders bei der Getriebe-Spülung bzw. beim Ölwechsel zu beachten.
Siehe WIS.
Typ 211/219 ab Code 807 Modelljahr 2007
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=118658" onclick="window.open(this.href);return false;
ja W219:n vuosimalliin 2007, ei kuitenkaan nelisylinterisiin dieseleihin ja nelivetomalleihin M272-moottorilla.
27.20
Neuer Drehmomentwandler in den Automatik-Getrieben 722.9 und 722.6
Bei den Getrieben 722.9 und 722.6 kommt die neue Wandlergeneration mit Ölablassschraube zum Einsatz.
i Nicht bei 4-Zylinder-Diesel- und Allrad- Modellen mit Motor M272.
Dies ist besonders bei der Getriebe-Spülung bzw. beim Ölwechsel zu beachten.
Siehe WIS.
Typ 211/219 ab Code 807 Modelljahr 2007
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=118658" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006