Tällaista autokauppaa
- j.s.lehti.
- Mersumies
Tällaista autokauppaa
Tällaista autokauppaa
Varasi eräästä autoliikkeestä 230SE Coupen Olin kokeilemassa sitä Rätti nivel oli rikki mutta muuten meni ihan mukavasti
Ja luvattiin korjata ja katsastaa ja varattiin minulle keskiviikkoon
Tänä aamuna ajattelin että haen rahat pankista mutta soitin ennen lähtöäni
että mikä on tilanne niin auto olikin myyty perävikaisena että olisi tullut kalliiksi korjata se Olen yli 40 vuotta ajanut mersulla ja luulisin huomaavani jos perä niin pahasti on rikki minulla oli kaveri mukana eikä kumpikaan huomattu mitään muuta kuin rättinivel joka täristi. Ja on minulla tällainen perä tallin nurkassa
Että tällaista autokauppaa täällä tehrään. mitä pitäisi tehdä J.S.Lehti
Varasi eräästä autoliikkeestä 230SE Coupen Olin kokeilemassa sitä Rätti nivel oli rikki mutta muuten meni ihan mukavasti
että mikä on tilanne niin auto olikin myyty perävikaisena että olisi tullut kalliiksi korjata se Olen yli 40 vuotta ajanut mersulla ja luulisin huomaavani jos perä niin pahasti on rikki minulla oli kaveri mukana eikä kumpikaan huomattu mitään muuta kuin rättinivel joka täristi. Ja on minulla tällainen perä tallin nurkassa
-
- Vakiokalustoa
Ei taida voida mitään jos ei varausta tehdessä ole maksanut mitään varausmaksua tai tehnyt kirjallista sopimusta. Ikäviä juttuja, nykyään on kaikenlaisia myyjiä ja kaikenlaisia ostajia. Myyjällekin on voinut käydä huonosti varausten kanssa aiemmin, mutta tietysti olisihan voinut asiasta mainita että on kokemuksia... Yleensä aikuisten kesken pidetään se mitä luvataan, mutta toiset on niin uskomattoman välinpitämättömiä.
Vois sitä tietysti käyä kysymässä että miksi ne noin katsoi parhaaksi toimia? Että arvelivatko saavansa lisämyyntiä tai jotain muuta hyvää aikaiseksi.
Vois sitä tietysti käyä kysymässä että miksi ne noin katsoi parhaaksi toimia? Että arvelivatko saavansa lisämyyntiä tai jotain muuta hyvää aikaiseksi.
- j.s.lehti.
- Mersumies
Tällasia
En minä tästä enenpää asia tee mutta harmittaa Ei miehen sanaan enää voi
uskoa Mutta omapa tyhmyyteni
uskoa Mutta omapa tyhmyyteni
Tiedän, että myyjille luvataan joka päivä ostaa ainakin sata autoa, mutta harva noista lupaajista tulee kuitenkin sen ostamaan. En epäile, että Jslehti olisi epärehellinen, mutta myyjä varmaankin ajatteli että "taas tälläinen lupailija".
Toinen vaihtoehto voi olla että myyjä unohti tai toinen myyjä myi auton, jos useampia automyyjiä kaupassa (unohtanut mainita varauksesta).
Toinen vaihtoehto voi olla että myyjä unohti tai toinen myyjä myi auton, jos useampia automyyjiä kaupassa (unohtanut mainita varauksesta).
-
- Mersumies
- j.s.lehti.
- Mersumies
Käsiaha
Mutta eikö myyjän kuuluu ilmoittaa asiakkaalle Että pitää antaa käsiraha
Että homma on pätevä ja Kyllä miehellä pitäisi olla senverran selkärankaa että pysyy sanojensa takana mutta kyllä he vielä huomaavat mitä tuli
tehttyä. minusta saa hankalan kaverin.
Että homma on pätevä ja Kyllä miehellä pitäisi olla senverran selkärankaa että pysyy sanojensa takana mutta kyllä he vielä huomaavat mitä tuli
tehttyä. minusta saa hankalan kaverin.
Semmosta se välillä on...
Käännetäänpä asia toisinpäin
Olen törmännyt viime vuosina kymmeniin "tulen viikonloppuna hakemaan, pidä varattuna" tapauksiin ja ei ole sen koommin miehiä näkynyt eikä kuulunut, että myyjä myy sille kuka ensimmäisenä latoo hillot tiskiin
Ja jos myyjälike totesi auton perävikaiseksi oli se sitä tai ei ja myi korjattavaksi niin ei se siinä mitään laitonta tehnyt.
Kun tekasee esikauppakirjan ja maksaa vaikkapa 30% käsirahan niin homma menee niinkuin on sovittu.
Ymmärrän että harmittaa, mutta näen lähinnä lapsellisena alkaa tappelemaan tuollaisen asian kanssa

Ja jos myyjälike totesi auton perävikaiseksi oli se sitä tai ei ja myi korjattavaksi niin ei se siinä mitään laitonta tehnyt.
Kun tekasee esikauppakirjan ja maksaa vaikkapa 30% käsirahan niin homma menee niinkuin on sovittu.
Ymmärrän että harmittaa, mutta näen lähinnä lapsellisena alkaa tappelemaan tuollaisen asian kanssa

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- j.s.lehti.
- Mersumies
tällaista autokauppaa
minä en viitsi sitä sanoa mutta täällä tuntui ainakin yksi tietävä missä tämä auto oli jos hän sanoo niin minulla ei ole mitään siihen mitään sanomista
Näinhän se yleensä menee. On itseltäkin joskus mennyt jotain ohi jahkaillessa, autoja, naisia yms.
Kyllähän se esikauppakirja ja pienikin käsiraha varmistaa homman. Toki ymmärrettävää on, jos mies ei pidä puheitaan, niin korpeaa. Minkä lupaa, se pitäs pitää.

Kyllähän se esikauppakirja ja pienikin käsiraha varmistaa homman. Toki ymmärrettävää on, jos mies ei pidä puheitaan, niin korpeaa. Minkä lupaa, se pitäs pitää.
Viimeksi muokannut JP74, Ma 11.02.2008 23:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olen törmännyt viime vuosina kymmeniin "tulen viikonloppuna hakemaan, pidä varattuna" tapauksiin ja ei ole sen koommin miehiä näkynyt eikä kuulunut, että myyjä myy sille kuka ensimmäisenä latoo hillot tiskiin
Tällasta se nykyään on..Toimin itse myyjänä moottoriajoneuvoja myyvässä liikkeesä. Jos kaveri lähtee "pankkiin" hakemaan rahoja niin se on sitä mukaa selvä peli. Sellaiselle vois sanoo suoraan että käskeppä ne kaikki muutki takas sieltä pankista, sinne on mennu paljon porukkaa jo ennen sua...
Ja nämä nettimotossa/autossa tarjoajat on sitte ihan oma luku...jos joku tarjoaa jotain jostain (yleensä jotain ihan naurettavaa summaa) ja sä hyväksytkin tarjouksen. 99.89% varmuudella et saa kaveria ikinä puhelimen päähän ja tarjoaja vastaa MAILILLA parin päivän päästä löytäneensä vastaavan mutta paaaljo paremman ja oli vielä paljon halvempiki..
Jos haluaa ostaa jonku laitteen ja varata se muutamaksi päiväksi ennen kuin pääsee hakeen tai jotain niin kijoittakaa aina KAUPPASOPIMUS....

Tällasta se nykyään on..Toimin itse myyjänä moottoriajoneuvoja myyvässä liikkeesä. Jos kaveri lähtee "pankkiin" hakemaan rahoja niin se on sitä mukaa selvä peli. Sellaiselle vois sanoo suoraan että käskeppä ne kaikki muutki takas sieltä pankista, sinne on mennu paljon porukkaa jo ennen sua...

Ja nämä nettimotossa/autossa tarjoajat on sitte ihan oma luku...jos joku tarjoaa jotain jostain (yleensä jotain ihan naurettavaa summaa) ja sä hyväksytkin tarjouksen. 99.89% varmuudella et saa kaveria ikinä puhelimen päähän ja tarjoaja vastaa MAILILLA parin päivän päästä löytäneensä vastaavan mutta paaaljo paremman ja oli vielä paljon halvempiki..
Jos haluaa ostaa jonku laitteen ja varata se muutamaksi päiväksi ennen kuin pääsee hakeen tai jotain niin kijoittakaa aina KAUPPASOPIMUS....
Näin. Itsellä kävi juuri hyvin kun tuota 300TD:ta ostin.JP74 kirjoitti:Näinhän se yleensä menee. On itseltäkin joskus mennyt jotain ohi jahkaillessa, autoja, naisia yms.![]()
Meni vajaa viikko, ennen kuin pääsin autoa Kokkolasta noutamaan. Tarjouduin maksamaan myyjälle (yksityinen) käsirahaa, että auto todella pysyy pihassa sen aikaa.
Ilmeisesti lupaus käsirahasta sai miehen sitten uskomaan, että tosissaan ollaan. Ei huolinut rahaa, mutta piti sitten auton minua varten odottamassa.
No, olihan se muutenkin lupausten mukainen eli rehti mies kaikkiaan. Terveisiä Juholle Kokkolaan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Tällaista autokauppaa
Oliko kenties joku hopeinen/harmaa yksilö nettiauton puolella hintaan 5xxx?j.s.lehti. kirjoitti:Tällaista autokauppaa
Merseedespents
Re: Tällaista autokauppaa
"""""""""varattiin minulle keskiviikkoon""""""""""""
Mielestäni aika yksinkertainen asia,, myyjä ja ostaja tekivät sopimuksen (sopimus on yhtä pätevä, oli se suullinen tai kirjallinen; todistaminen on kyllä helpompaa kirjallisella sopimuksella), myyjä osapuoli rikkoi sopimuksen ja on velvollinen jonkinlaiseen korvaukseen. Koska asia ei ollut paperilla, asia pitää myyjän ja ostajan keskenään sopia. Onko siitä sopimuksesta seuraus kupillinen kahvia vai se "löytö", jää nähtäväksi. Rahallinen korvaus olisi todennäköisesti ollut helpompi saada jos olisi ollut se paperi...
Mielestäni aika yksinkertainen asia,, myyjä ja ostaja tekivät sopimuksen (sopimus on yhtä pätevä, oli se suullinen tai kirjallinen; todistaminen on kyllä helpompaa kirjallisella sopimuksella), myyjä osapuoli rikkoi sopimuksen ja on velvollinen jonkinlaiseen korvaukseen. Koska asia ei ollut paperilla, asia pitää myyjän ja ostajan keskenään sopia. Onko siitä sopimuksesta seuraus kupillinen kahvia vai se "löytö", jää nähtäväksi. Rahallinen korvaus olisi todennäköisesti ollut helpompi saada jos olisi ollut se paperi...
- Jani Anttila
- Mersumies
Kyllä se vaan niin nykyään tahtoo mennä että taalat tiskiin
kama vaihtaa omistajaa oli jonkun kanssa jotakin "sovittu" tai ei. Ostaja joka ei sitä kauppaa heti sido tavalla tai toisella, ei ole myyjän silmissä tosiostaja.
Ei sitä Tarmo-lähikauppiaaltakaan mitään varailla...

Ei sitä Tarmo-lähikauppiaaltakaan mitään varailla...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]