Onko mitään hyötyä alkaa vaihtaa vanhaa mekaanista ruiskua sähköiseen malliin??
onko joku tehnyt täällä kyseisen projektin jo?
Ei viitsis alkaa turhaa sijoittaa rahaa jos ei sitten ole mitään hyötyä koko asiasta...
W124 300ce 24v -90 ruiskun vaihto???
W124 300ce 24v -90 ruiskun vaihto???
MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)
Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Re: W124 300ce 24v -90 ruiskun vaihto???
Millaista hyötyä toivot, itsellesi vai asentajalle / myyjälle? Jos autosi on vakiokunnossa ja nykyinen KE-Jetronic-ruisku toimii hyvin, ei ruiskua kannata vaihtaa. Joudut hankkimaan / teettämään aika paljon osia ja sähköruiskun (esim. megasquirt) ohjelmointi ja hienosäätö saattaa viedä pari vuotta, ennenkuin kaikki toimii niin hyvin kuin KE-Jet alunperin (ks. esim. http://finsquirt.net/forum/). Isolla rahalla projekti onnistuu mahdollisesti nopeammin. Muutetut autot, esim. turbot, ovat asia erikseen.Juusomt kirjoitti:Onko mitään hyötyä alkaa vaihtaa vanhaa mekaanista ruiskua sähköiseen malliin??
onko joku tehnyt täällä kyseisen projektin jo?
Ei viitsis alkaa turhaa sijoittaa rahaa jos ei sitten ole mitään hyötyä koko asiasta...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
tarkoitus olisi saada tuosta vaparista vähän lisää potkua, kun ei voi vähäpäästöisenä ahtaa....
olisi vain tyrkyllä megasquirt joka olisi tehty 6 koneelle sytyksen osalta... mietin vain että kannattaako ostaa pois ja alkaa suunnittelee projektia...
olisi vain tyrkyllä megasquirt joka olisi tehty 6 koneelle sytyksen osalta... mietin vain että kannattaako ostaa pois ja alkaa suunnittelee projektia...
MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)
Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Vuosimallin 1990 ei tarvitse olla vähäpäästöinen, se tuli pakolliseksi vasta 1992. Ota selvää, voiko sen merkinnän poistaa rekisteriotteesta. Jotkut ovat tässä onnistuneet. Katso muita merkkifoorumeita, jos täältä ei löydy tietoa.Juusomt kirjoitti:tarkoitus olisi saada tuosta vaparista vähän lisää potkua, kun ei voi vähäpäästöisenä ahtaa....
olisi vain tyrkyllä megasquirt joka olisi tehty 6 koneelle sytyksen osalta... mietin vain että kannattaako ostaa pois ja alkaa suunnittelee projektia...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
olisi saanut poistettua vielä neljä vuotta sitten kun olisi tajunnut tehdä sen silloin... nyt joutuu vaan tyytyy vapariin... mutta saisihan tuosta nokkien vaihdolla ja tuolla ruiskun vaihdolla varmaan ihan kivasti tehoa lisää... mutta ei todellakaan halpoja tehoja....
mutta mitä tuollaisesta valmiiksi kasatusta ja testatusta megasquirtista kannattaa maksaa???
mutta mitä tuollaisesta valmiiksi kasatusta ja testatusta megasquirtista kannattaa maksaa???
MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)
Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Onko auto niin erityisen hyvässä kunnossa, että sitä kannattaa rueta virittelemään? Laske paljonko lisää tehoa uusilla palikoilla olisi mahdollista saada ja paljonko rahaa menee. Tämän jälkeen kerro rahasumma kahdella ja mieti uudestaan onko homma järkevää. Jos/kun summa on iso, niin vaihda ennemmin auto kerralla tehokkaampaan, vaihtoehtoja kyllä on.
Ruiskun vaihdosta on hyötyä jos muitakin koneen palikoita on vaihdettu, harrastamisen ilosta sitä ei kannata vaihtaa.
Ruiskun vaihdosta on hyötyä jos muitakin koneen palikoita on vaihdettu, harrastamisen ilosta sitä ei kannata vaihtaa.
Ex. S202 cdi -99
no sen verran taustaa autosta, että kansi jouduttiin avaa vuonna 2006 kun oli vain 14 venttilinen (pakopuolen 10venttiiliä vuosi...) samalla suurennettiin kanavat ja tehtiin muutenkin tehon lisäämistä silmällä pitäen...
suunnitelmissa olisi vaihtaa:
-nokat
-imusarja
-ruisku
-ehkä pakosarjakin....
suunnitelmissa olisi vaihtaa:
-nokat
-imusarja
-ruisku
-ehkä pakosarjakin....
MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)
Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)