Parktronic sekoilee
Parktronic sekoilee
Missä mahtaa piileä vikaa, kun Parktronic oikuttelee lähinnä kostealla kelillä. Auto on siis W211.
Systeemi heittää punaiset ledit palamaan ja piippaamaan, kun lähtee liikkeelle. Välillä voi olla, että seuraavalla pysähdyksellä ei hälytä, mutta taas seuraavaksi voi näin tehdä.
Ilmeni mielestäni tässä eka kerran yhden painepesun jälkeen, onko mahdollista että kosteutta on päässyt antureiden sisään vai missäpäin ohjainyksikkö mahtaa piileskellä.
Välillä kun täällä etelässäkin on ollut yksi kuiva päivä niin ei ongelmia.
Miten vian voisi paikallistaa, vikakoodeja ei ainakaan mittaristoon tule.
Systeemi heittää punaiset ledit palamaan ja piippaamaan, kun lähtee liikkeelle. Välillä voi olla, että seuraavalla pysähdyksellä ei hälytä, mutta taas seuraavaksi voi näin tehdä.
Ilmeni mielestäni tässä eka kerran yhden painepesun jälkeen, onko mahdollista että kosteutta on päässyt antureiden sisään vai missäpäin ohjainyksikkö mahtaa piileskellä.
Välillä kun täällä etelässäkin on ollut yksi kuiva päivä niin ei ongelmia.
Miten vian voisi paikallistaa, vikakoodeja ei ainakaan mittaristoon tule.
BMW E61 530 xd M-Sport
ex. MB E 220 CDI Elegance
ex. MB E 220 CDI Elegance
Anturi rikki
Itsellä sama vika.
Lukemalla vikakoodit testerillä löytyy mikä anturi on rikki.
Anturissa kummallinen rakenne, jossa jotakin solumuovia kyljessä turvonneen näköisenä.
Vehossa anturi € 80,-
Ainakin minun anturistani lukema varaosanumero oli vaihtunut toiseen.
Ajattelin ensin itse vaihtaa, mutta totesin, että taidankin vaihdattaa Eurotakuuseen hinnan takia. Helppo vaihtaa kyllä itsekin...
Lukemalla vikakoodit testerillä löytyy mikä anturi on rikki.
Anturissa kummallinen rakenne, jossa jotakin solumuovia kyljessä turvonneen näköisenä.
Vehossa anturi € 80,-
Ainakin minun anturistani lukema varaosanumero oli vaihtunut toiseen.
Ajattelin ensin itse vaihtaa, mutta totesin, että taidankin vaihdattaa Eurotakuuseen hinnan takia. Helppo vaihtaa kyllä itsekin...
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
Sekä Että
Aluksi hälytti pääasiassa pakin kautta automaatin keppiä käyttäessä eteen (takaa oikeanpuoleisin rikki), mutta vähän ajan kuluttua valitus herkistyi ja nyt se on tiltissä koko ajan.
Alkuun tuli punaiset päälle eteen, sitten vain taakse ja lopuksi molempiin.
Kun systeemi on nyt koko ajan tiltissä, punaiset tulevat vain eteen.
Alkuun tuli punaiset päälle eteen, sitten vain taakse ja lopuksi molempiin.
Kun systeemi on nyt koko ajan tiltissä, punaiset tulevat vain eteen.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
Onkohan se anturi tuollainen, tuolta niitä näyttäisi saavan aiempaan viestiin verrattuna aika paljon edullisemmin.
anteeksi pitkä linkki...
http://cgi.ebay.de/Mercedes-Parktronic- ... dZViewItem
Mitenkä noihin antureihin pääsee käsiksi?
anteeksi pitkä linkki...
http://cgi.ebay.de/Mercedes-Parktronic- ... dZViewItem
Mitenkä noihin antureihin pääsee käsiksi?
BMW E61 530 xd M-Sport
ex. MB E 220 CDI Elegance
ex. MB E 220 CDI Elegance
Korvaava osa
Näyttäisi siltä, että samasta osasta on kyse:
Minulla on tuo A001 542 74 18 ja tuo tarjolla oleva on ilmeisesti se ko. osan korvaava komponentti.
Pitänee laittaa läjä tilaukseen.
Kiitoksia löydöksestä!
Minulla on tuo A001 542 74 18 ja tuo tarjolla oleva on ilmeisesti se ko. osan korvaava komponentti.
Pitänee laittaa läjä tilaukseen.
Kiitoksia löydöksestä!
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
Samoin minullakin alkoi viime viikolla taas ML:n etupään näyttö vilkuttelemaan punaisia valoja. Joku etupään sensori on tullut tiensä päähän. Jo neljäs sensori kahden vuoden aikana.
Sensori on helppo vaihtaa kun on irroittanut puskurit.
Sensori on BOSCHin valmistama ja numero minullakin A 0015427418.
Sensori maksaa Länsiautossa noin 80 €/kpl.
Sensori on helppo vaihtaa kun on irroittanut puskurit.
Sensori on BOSCHin valmistama ja numero minullakin A 0015427418.
Sensori maksaa Länsiautossa noin 80 €/kpl.
Helppo vaihtaa
Kaikki anturit ovat helppoja vaihtaa, ovat kaikki näkyvissä jos katsot altapäin.
Kiinni pikakiinnikkeellä.
Kiinni pikakiinnikkeellä.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ti 24.10.2006 18:43
- Paikkakunta: Salo
Voisin tila muutaman ja lähettää sitten suomenpostin kautta,olisko kimppatilaukseen halukkaita ja montko ja mitä numeroa ?
Saksan postimaksu on yhdelle 8+1€, joten 50€ taitaa kappale maksaa.
Saksan postimaksu on yhdelle 8+1€, joten 50€ taitaa kappale maksaa.
Viimeksi muokannut nautseri, Su 23.09.2012 14:31. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ti 24.10.2006 18:43
- Paikkakunta: Salo
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ti 24.10.2006 18:43
- Paikkakunta: Salo
Hyvin toimii!
Tilasin muutaman kappaleen ebay:n kautta ja saamani anturit olivat prikulleen samalla osanumerolla kuin ne autossani olleet anturit, -ja orkkiksia.
Oli molemmista takakulmista anturit rikki.
Ei tarvinnut etsiä viallisia antureita kauaa: Antureissa on selvästikin joku suunnittelu/valmistusvirhe.
Muovirunkoon on asennettu komponentit sisään, ja sitten kotelo on valettu täyteen jotakin SiKa:maista tököttiä joka on ottanut sisäänsä vettä/sulatusaineita.
Tökötti on turvonnut varmaan tuplaksi ja oli purkaessani anturin aivan vettynyt kauttaaltaan kastellen anturin sisäiset elektroniikkakomponentit.
Ehjät anturit olivat vain hiukan turvonneita.
Tiedättekö, onko anturin sävytys puskurin väriin tehty maalaamalla, vai jollakin kutistemuovin tapaisella hatulla?
Kun luetutin vikakoodit Vehossa, kone kertoi viallisen anturin oik.takana, mutta vasen oli ilmeisesti hajonnut diagnosoinnin jälkeen.
Oli molemmista takakulmista anturit rikki.
Ei tarvinnut etsiä viallisia antureita kauaa: Antureissa on selvästikin joku suunnittelu/valmistusvirhe.
Muovirunkoon on asennettu komponentit sisään, ja sitten kotelo on valettu täyteen jotakin SiKa:maista tököttiä joka on ottanut sisäänsä vettä/sulatusaineita.
Tökötti on turvonnut varmaan tuplaksi ja oli purkaessani anturin aivan vettynyt kauttaaltaan kastellen anturin sisäiset elektroniikkakomponentit.
Ehjät anturit olivat vain hiukan turvonneita.
Tiedättekö, onko anturin sävytys puskurin väriin tehty maalaamalla, vai jollakin kutistemuovin tapaisella hatulla?
Kun luetutin vikakoodit Vehossa, kone kertoi viallisen anturin oik.takana, mutta vasen oli ilmeisesti hajonnut diagnosoinnin jälkeen.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ti 24.10.2006 18:43
- Paikkakunta: Salo
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ti 24.10.2006 18:43
- Paikkakunta: Salo
Antureiden tilaus
Juuri siitä tilasin.jukkareu kirjoitti:"pekkali"
tilasitko tuosta lähettämästäni linkistä?
Viime viikonloppuna tilasin "Deutsche Post" -pakettina ja olivat perillä torstaina.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ti 24.10.2006 18:43
- Paikkakunta: Salo
jostain syystä ei mulle ole tullut mitään viestiä, voitko laittaa e-mail osoitteeseen perhe.karjalainen@elisanet.fi
Vianhaku
Etsiskelin aikani viallisia antureita.
Mittailin vastusarvoja, mutta ne tuntuivat olevan aika lähellä ehjien lukemia.
Kolmesta rikkinäisestä 2 oli turvonnut aivan muodottomaksi ja muovikotelon pääkin oli haljennut, oli ilmeisesti ottanut vettä sisäänsä ja jäätynyt. Yksi anturi oli vain hieman turvonnut, eikä haljennut.
Kun anturit oli vaihdettu, ei vikatila näytössä kuittaantunut heti, vaan vaati muutaman minuutin odottelun ennenkuin palautui normaaliksi.
Taka-anturit ovat todennäköisin vikakohde, -ne ovat alttiina suolavedelle. Etuanturit ovat hyvin suojassa ja kestänevät paremmin.
Tuolla ylempänä sanoin, että kaikki anturit ovat helposti käsiksi päästävissä: Tuo lause sisältää virheen, etuantureihin käsiksipääsy vaatii enemmän purkamista.
Mitään tikittämisiä en kuullut tai tuntenut kun systeemi toimii.
Mittailin vastusarvoja, mutta ne tuntuivat olevan aika lähellä ehjien lukemia.
Kolmesta rikkinäisestä 2 oli turvonnut aivan muodottomaksi ja muovikotelon pääkin oli haljennut, oli ilmeisesti ottanut vettä sisäänsä ja jäätynyt. Yksi anturi oli vain hieman turvonnut, eikä haljennut.
Kun anturit oli vaihdettu, ei vikatila näytössä kuittaantunut heti, vaan vaati muutaman minuutin odottelun ennenkuin palautui normaaliksi.
Taka-anturit ovat todennäköisin vikakohde, -ne ovat alttiina suolavedelle. Etuanturit ovat hyvin suojassa ja kestänevät paremmin.
Tuolla ylempänä sanoin, että kaikki anturit ovat helposti käsiksi päästävissä: Tuo lause sisältää virheen, etuantureihin käsiksipääsy vaatii enemmän purkamista.
Mitään tikittämisiä en kuullut tai tuntenut kun systeemi toimii.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Parktronic sekoilee
jukkareu kirjoitti:Missä mahtaa piileä vikaa, kun Parktronic oikuttelee lähinnä kostealla kelillä. Auto on siis W211.
Systeemi heittää punaiset ledit palamaan ja piippaamaan, kun lähtee liikkeelle. Välillä voi olla, että seuraavalla pysähdyksellä ei hälytä, mutta taas seuraavaksi voi näin tehdä.
Ilmeni mielestäni tässä eka kerran yhden painepesun jälkeen, onko mahdollista että kosteutta on päässyt antureiden sisään vai missäpäin ohjainyksikkö mahtaa piileskellä.
Välillä kun täällä etelässäkin on ollut yksi kuiva päivä niin ei ongelmia.
Miten vian voisi paikallistaa, vikakoodeja ei ainakaan mittaristoon tule.
Joka pikapesun jälkeen sama homma,piipittää vaikka 5 metriä esteeseen,mutta vika poistuu kun yön kuivuu tallissa,ilmeisesti ominaisuu eikä vika,muutenhan se pitäisi viedä Veholle joka pesun jälkeen.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Vaihto Saksassa 250 euroa
Mullakin sekoilee W211:ssa etuanturi välillä mutta syykin on selvä: kiveniskemä keskellä anturia! Kohtalaisen huono tuuri, että keulan ainoa näkyvä kivenjälki on sitten siinä. Mesen huollossa täällä Berliinissä anturin vaihdon hinnaksi sanottiin 250 euroa (anturi+maalaus+vaihto+koodaus). Jätin sitten väliin, koska kuulemma Suomen Veholla tulisi selvästi halvemmaksi (100+ euroa) ja anturin sekoilu on aika satunnaista. Itse en uskaltaisi yrittää vaihtaa mutta pitää miettiä osan tilausta...kiitos tiedoista.
Kyllä ne Vehollakin huusivat tuon 250€ samasta työstä (anturi+maalaus+vaihto), koodauksesta ei ollut mitään puhetta.
Täytyy yrittää itse vaihtaa, mitä keulasta tarvii purkaa, että pääsee käsiksi kulman anturiin.
Miten on pohjalevy kiinni, monttupaikkaa ei oikein ole käytössä.
Täytyy yrittää itse vaihtaa, mitä keulasta tarvii purkaa, että pääsee käsiksi kulman anturiin.
Miten on pohjalevy kiinni, monttupaikkaa ei oikein ole käytössä.
BMW E61 530 xd M-Sport
ex. MB E 220 CDI Elegance
ex. MB E 220 CDI Elegance
otat irti sen listan missä ne anturit on.jukkareu kirjoitti:Kyllä ne Vehollakin huusivat tuon 250€ samasta työstä (anturi+maalaus+vaihto), koodauksesta ei ollut mitään puhetta.
Täytyy yrittää itse vaihtaa, mitä keulasta tarvii purkaa, että pääsee käsiksi kulman anturiin.
Miten on pohjalevy kiinni, monttupaikkaa ei oikein ole käytössä.
mielipiteeni ovat omiani, eivät minkään yrityksen tai yhteisön mielipiteitä.
löytyisikö ohjeita listan irrotukseen tai vaikka "räjäytyskuvaa" keulasta.
Listan irrottamalla ei siis tarvitse käydä alakautta vaihtoon, vai pitääkö lista irroittaa myös alakautta?
Listan irrottamalla ei siis tarvitse käydä alakautta vaihtoon, vai pitääkö lista irroittaa myös alakautta?
Viimeksi muokannut jukkareu, Ti 25.03.2008 14:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BMW E61 530 xd M-Sport
ex. MB E 220 CDI Elegance
ex. MB E 220 CDI Elegance