300CE 24v Coupe -92 Outo pumppu konehuoneessa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Rosca
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 07.10.2007 20:37

300CE 24v Coupe -92 Outo pumppu konehuoneessa?

Viesti Kirjoittaja Rosca »

Terve

Ostin viimeviikolla otsikon mukaisen kulkupelin vanhan Volvon tilalle. Elikkä olen täysin untuvikko MB asioissa. Ei vaan voinut vastustaa kun menin sortumaan koeajolle vaikka aivan toisenlaista autoa olin alunperin hakemassa.

Noh kuitenkin paripäivää oston jälkeen alkoi startin jälkeen (Kaasua painaessa + auto liikkeessä) kuulua outoa "putputtavaa" ääntä jostain päin autoa. Itse tulkitsin että ääni olisi lähtöisin pelkääjän puolen alustasta mutta vein auton liikkeeseen ja kysyin asiaa. Vastaukseksi sain että kys.ääni on täysin normaali jonka aiheuttaa erillinen pumppu(?) konehuoneen puolella. Myyjä myös näytti kyseisen kikkulan koneesta ja kertoi miten sen voi irroittaa (Tosin vain tyylillä "nää piuhat tästä poikkeen"´). Pumppu kuulemma liittyy jotenkin auton päästöihin ja on peruskauraa Saksasta tulleissa autoissa.

Tahtoisin kuitenkin viellä kuulla "koko" MB kansan näkemyksen asialle pitääkö ääntä lähteä viellä tutkimaan vai onko kyseessä todellakin jokin pumppu? Jos on niin tiedättekö tarkemmin mikä ja miksi?

Tosiaan ääni tulee ainoastaan kun lähdetään kylmänä ajamaan. Ääni katoaa minuutin parin ajonjälkeen eikä ilmaannu ennen kuin seuraavan kylmä käynnistyksen yhteydessä.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ei sulla kuvaa olis ko. mokkulasta? Muakin kiinnostaa kun ite oon justii samanlaisen tuore omistaja, tosin moista ongelmaa ei ole. Kylmänä vaan hihna vikisee pari sekkaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Re: 300CE 24v Coupe -92 Outo pumppu konehuoneessa?

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Rosca kirjoitti:...Vastaukseksi sain että kys.ääni on täysin normaali jonka aiheuttaa erillinen pumppu(?) konehuoneen puolella. Myyjä myös näytti kyseisen kikkulan koneesta ja kertoi miten sen voi irroittaa (Tosin vain tyylillä "nää piuhat tästä poikkeen"´). Pumppu kuulemma liittyy jotenkin auton päästöihin ja on peruskauraa Saksasta tulleissa autoissa.
Ilmapumppu. Sen voi käsittääkseni ottaa huoletta veks jos alkaa temppuilla, ei vaikuta auton kulkuun tai päästöihin lämpimänä mitenkään. Poiston jälkeen vaatii sitten vaan lyhyemmän moniurahihnan.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Rosca
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 07.10.2007 20:37

Viesti Kirjoittaja Rosca »

Sergey kirjoitti:Ei sulla kuvaa olis ko. mokkulasta? Muakin kiinnostaa kun ite oon justii samanlaisen tuore omistaja, tosin moista ongelmaa ei ole. Kylmänä vaan hihna vikisee pari sekkaa.

Voin ottaa toki vaikka vastauskin tuli tuossa Eldoradolta jo. Mutta nappasen jahka pääsen töistä kotio.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: 300CE 24v Coupe -92 Outo pumppu konehuoneessa?

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Eldorado kirjoitti:
Rosca kirjoitti:...Vastaukseksi sain että kys.ääni on täysin normaali jonka aiheuttaa erillinen pumppu(?) konehuoneen puolella. Myyjä myös näytti kyseisen kikkulan koneesta ja kertoi miten sen voi irroittaa (Tosin vain tyylillä "nää piuhat tästä poikkeen"´). Pumppu kuulemma liittyy jotenkin auton päästöihin ja on peruskauraa Saksasta tulleissa autoissa.
Ilmapumppu. Sen voi käsittääkseni ottaa huoletta veks jos alkaa temppuilla, ei vaikuta auton kulkuun tai päästöihin lämpimänä mitenkään. Poiston jälkeen vaatii sitten vaan lyhyemmän moniurahihnan.
Kyllä asia on näin niinkun eldorado sanoi.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Rosca
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 07.10.2007 20:37

Viesti Kirjoittaja Rosca »

Tässä parikuvaa pumpusta.
Mulle jäi kyllä viellä vähän epäselväksi kuuluuko se pöpötys ja pölinä asiaan kun se on jotenkin niin outoa että kuuluis.

http://img72.imageshack.us/img72/8440/pumppurq6.jpg
http://img165.imageshack.us/img165/6137/pumppu2ip3.jpg

Toivottasti nuo nyt valaisi jotain. Itteä ei meinaan pahemmin valaissut kun autokauppa tuon mulle osotti.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kyllä se ilmapumppu on.
Ja se kyllä pitää toiminnassa(kun kone on kylmä) ollessa melkosta ruplatusta.
Tai sellasta mörinää.
Ihan turha laite jos siitä on vaivaa niin nakkaa kuutamolle ja hommaa lyhyt hihna.

Tai toiseksi saat sen kyllä toiminnasta pois kun otat pumpulle menevän magneettikytkimen pistokkeen irti.
Sen löydät kun seuraat pumpulta lähtevää mustaa johtoa ja tod.näk. se pistoke löytyy siitä lasinpesuneste pöntön luota.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
E280T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ti 15.05.2007 14:19
Paikkakunta: SATAKUNTA

Viesti Kirjoittaja E280T »

onko jollain "uusi" hihnanpituus tiedossa?
otan tuon pois ja laitan eberin tilalle.
ei ole ongelmia mutta eberistä enempi hyötyä.
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
Avatar
alpinweiss
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Su 25.02.2007 19:49
Paikkakunta: länsirannikon pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja alpinweiss »

Mullakin on toisioilmapumppu pitänyt ääntä tuossa uudemmassa clkssa, bemarissa ja passatissa. Se on täysin normaali toiminto. Se auttaa katalysaattoria lämpiämään nopeammin. Se pelastaa maailman teidän isokoneisten mersujenne päästöiltä! :)
MB CLK240
Monta kakkosnelosta
Vitoja
Väyrysiä
Mohlovalo Eemeli
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

E280T kirjoitti:onko jollain "uusi" hihnanpituus tiedossa?
Sama kiinnostaisi minuakin. Onko kukaan tehnyt moista operaatiota 280 / 320:een? Toisaalta erilaisissa moottoreissa on erilaisia hihnapyöriä ja hilppeitä, joten alunperinkin hihnoja näyttää olevan miljuunia erilaisia.

Parina viime päivänä on moottorista alkanut kuulua rohinaa ja kun kurkistelin apulaitteita, huomasin ilmapumpun päällä ja alla pientä metallisilppua. Ilmeisesti joku laakeri on siitä menossa. :(

Hihnan irrotushan tuossa vaatii vähän enemmän hommaa ja sorminäppäryyttä vanhaan koslaan verrattuna. Siinä kun melkein mahtui seisomaan syylärin ja koneen väliin. :lol:

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
miksu.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 03.07.2004 21:47
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja miksu.s »

Alkuperäinen hihna on 2455mm pitkä, laitoin nyt 2415mm pitkän. Ois ehkä ollu 2390mm parempi mutta kiristysvara riitti tuolle pidemmällekin. Kyseessähän on ilmastoitu malli.

Tällaista joskus tänne kirjoittelin erääseen topiciin, kun otin ilmapumpun pois tosta omasta coupesta
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

miksu.s kirjoitti:Alkuperäinen hihna on 2455mm pitkä, laitoin nyt 2415mm pitkän. Ois ehkä ollu 2390mm parempi mutta kiristysvara riitti tuolle pidemmällekin. Kyseessähän on ilmastoitu malli.

Tällaista joskus tänne kirjoittelin erääseen topiciin, kun otin ilmapumpun pois tosta omasta coupesta
Kiitos. Koetin noita topikkeja kahlata muttei tullut vastaan. Eihän se tosin haittaa, jos se löytyy kahdesta paikasta. :D

Pitääpä tarkastaa tuon vanhan hihnan pituus, jos se vastaa tuota, niin pääsee helpommalla. Jos se on erimittainen, niin sitten pitää taas soveltaa.

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
arzi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 194
Liittynyt: Ke 22.10.2003 23:21
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arzi »

Minäkin otin pumpun pois (laakerit hirtti kiinni),en enää muista mittoja mut se oli just jotain 3-4 senttiä lyhyempi kuin alkuperäinen
ois ne antanu mukaan varaosaliikkeestä muitakin pituuksia ,oisin vaan palauttanut vääränmittaiset mut uskoin että muutaman sentin lyhyempi on se oikea
[url=http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/arzi/arzi.html]M-B 300CEA-24v-90[/url]
garva
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: La 26.01.2008 21:24

Viesti Kirjoittaja garva »

arzi kirjoitti:Minäkin otin pumpun pois (laakerit hirtti kiinni),en enää muista mittoja mut se oli just jotain 3-4 senttiä lyhyempi kuin alkuperäinen
ois ne antanu mukaan varaosaliikkeestä muitakin pituuksia ,oisin vaan palauttanut vääränmittaiset mut uskoin että muutaman sentin lyhyempi on se oikea
mimmosta ääntä tää sun pumppus piti enneku leikkas kii.. veikkaan et itellä on kans tulos joku laakerivika tuohon. vaikka ottaa solenoidin johdon irti niin sitlti pitää semmosta... miten sen nyt kuvailis jurnuttavaa ääntä. pienenee kun kone lämpiää O_o?

edit. typot pois
Avatar
arzi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 194
Liittynyt: Ke 22.10.2003 23:21
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arzi »

Semmoinen kihnuttava ääni,just niin kuin kuivat laakerit,se hihnapyörä oli jo niin väljä että kädellä vääntäessä lonksu puoli senttiä,viimein hirtti kiinni kun kuulalaakerit lensi pois urastaan (vähänkö hihna savusi kun pumpun rulla ei enää pyöriny)
ota pois ennenkuin tulee enemmän tuhoja,turha mokkula :)
ei ole ollut ongelmia katsastuksessa tai muutenkaan
[url=http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/arzi/arzi.html]M-B 300CEA-24v-90[/url]
garva
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: La 26.01.2008 21:24

Viesti Kirjoittaja garva »

arzi kirjoitti:Semmoinen kihnuttava ääni,just niin kuin kuivat laakerit,se hihnapyörä oli jo niin väljä että kädellä vääntäessä lonksu puoli senttiä,viimein hirtti kiinni kun kuulalaakerit lensi pois urastaan (vähänkö hihna savusi kun pumpun rulla ei enää pyöriny)
ota pois ennenkuin tulee enemmän tuhoja,turha mokkula :)
ei ole ollut ongelmia katsastuksessa tai muutenkaan
ok.. mulla on täs kohtapuoleen just kans toi hihnanvaihto edessä. Samalla tonki tosta napsasee pois kyljestä.
pitikö sulla aina tota ääntä.. vai just hiljeni vähän kun kone lämpesi?
Avatar
arzi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 194
Liittynyt: Ke 22.10.2003 23:21
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arzi »

jep välillä se hiljeni tai vähentyi,just lämmetessään ehkä vähempi kurnutti
oli kyllä ihan finaalissa,sitä metallisilppua ori jyrsiny,pois ottaessa oli niin väljä että kuulalaakerit tippu kehän välistä pois :shock:
tyyppivika,ei kestä,mulla sippas about 160000 km:n jälkeen
[url=http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/arzi/arzi.html]M-B 300CEA-24v-90[/url]
garva
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: La 26.01.2008 21:24

Viesti Kirjoittaja garva »

arzi kirjoitti:jep välillä se hiljeni tai vähentyi,just lämmetessään ehkä vähempi kurnutti
oli kyllä ihan finaalissa,sitä metallisilppua ori jyrsiny,pois ottaessa oli niin väljä että kuulalaakerit tippu kehän välistä pois :shock:
tyyppivika,ei kestä,mulla sippas about 160000 km:n jälkeen
ok. pitääpä tarkistaa ton väljyys/pyöritellä kun vaihtaa tuon remmin..
kyl sen siit huomaa jos on paskana
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Nyt on apulaitteet tutkittu ja ilmapumppu todettu sohloksi. Vapaalaakeri oli sen verran jumissa, että tämmöinen toimistotyöläinen sai pyörän juuri ja juuri pyörimään. Pumppu on siis irrotettu ja auto odottaa uutta hihnaa. Vanha oli 2415 millinen ja mittausten mukaan uusi pitäisi olla nelisen senttiä lyhempi (2375 ?). Pitänee soitella varaosaputkaan ja kysellä minkä pituisia niitä löytyy.

Nykäisin irti pumpun magneettiventtiilin johdon, joten pakokaasua ei pitäisi päästä virtaamaan väärään suuntaan. Ei varmaan kuitenkaan haittaisi, jos letkun pään tukkisi jollakin. Nyt pitäisi löytää joku 22 millin tukko. Onko kellään tietoa, onko se pakosarjan alla oleva pötikkä takaiskuventtiili vain pelkästään jakotukki? Oletteko muut tukkineet pelkästään tuon letkun, ettei sinne pääse p*skaa vai poistaneet koko putkihässäkän ja tulpanneet kannesta?

Voisi olla järkevää vaihtaa myös vesipumppu jossain vaiheessa. Sen akselilla oli jonkin verran välystä vähän joka suuntaan. Muut hihnapyörät tuntuivat käteen jämäköiltä. Tuulettimen pyörä vähän räpätti :shock: mutta ei se kuitenkaan heilunut tms.

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
arzi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 194
Liittynyt: Ke 22.10.2003 23:21
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arzi »

En ole tutkinut,mä vain tukin sen ihan vaan paperitupolla (tulipalovaara?)
eikös siin ä ollut myös joku alipaine putki,en ole sitä edes tukkinut,vaikuttaneeko mihinkään,en ole huomannut mitään mikä ei toimis
[url=http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/arzi/arzi.html]M-B 300CEA-24v-90[/url]
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

arzi kirjoitti:eikös siin ä ollut myös joku alipaine putki,en ole sitä edes tukkinut,vaikuttaneeko mihinkään,en ole huomannut mitään mikä ei toimis
Alipaineella ohjataan sitä ilmavirtaa. Jos olet ottanut siltä magneettiventtiililtä virtajohdon pois, niin ei kai sen alipaineletkun pitäisi haitata.

t.
Risto
E500 – 211.070
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Nyt on pirssi taas kasassa. Kaverilta löytyi joku 22 mm:n siltapultti (ilman kierrettä, pyöreä kanta, kiinnitetään valokaarella :shock:), josta nyppäsimme sopivan pätkän letkun tukoksi.

Uusi hihna on pituudeltaan 2384 eli noin kolme senttiä alkuperäistä lyhyempi. Liekö tuossa kiristimen vulkanointi menossa mutta hihna ei alkanut kiristyä, vaikka väänsin kiristysmutterin melkein pois kierteiltään. Kiristimen viisari nousi melkein heti vajaaseen puoleen väliin eikä siitä pidemmälle suostunut menemään.

Kyllä nyt moottori käy taas siististi – ei krohise eikä kitise. :) Ennen kylmäkäynnistyksen jälkeen pumppu tosin muutti kuutosen käyntiäänen vähän miehekkäämmäksi – tuli melkein V8 mieleen. :lol:

t.
Risto
E500 – 211.070
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

alpinweiss kirjoitti:Mullakin on toisioilmapumppu pitänyt ääntä tuossa uudemmassa clkssa, bemarissa ja passatissa. Se on täysin normaali toiminto. Se auttaa katalysaattoria lämpiämään nopeammin. Se pelastaa maailman teidän isokoneisten mersujenne päästöiltä! :)
Milloin nuita tuikitarpeellisia punppuja on alkaneet teutoonit harrastaa? Onneksi ei näy moista tehonsyöjää omassa c36:ssa.

Kylmänä on tosin minuutin verran hieman roheammat äänet, eli seos taitaa olla aikas rikas ennenkuin pikkuisen lämpiää. Maailma ei siis pelastu eikä tarvitsekkaan pelastua niinkauan kun E85:ttä/vai oliko 85E:tä) ei ole myynnissä suomessa.

Olen päästöistä miettinyt että jos ajan puolet isompikoneisella samaa vauhtia kuin pikkukoneella ja myllyssä on melkolailla puolet vähempi kierroksia niin ei voi päästötkään olla kovinpaljoa isompia kun ilma bensaseos on aikalailla vakio molemmissa.

On se vaan niin että suomalaiset saa näyttää jälleen kerran mallia muulle maailmalle kuinka verotuksella saadaan lammaslauma pysymään kurissa ja maailma pelastuu kun 5miljuunaa 5 miljardista tekee asiat näennäisesti oikein. Jos laskin oikein niin etustamme noin romillea koko pallon kansasta. Paljonko intia,kiina, venäjä esimerkiksi piittaa luonnosta? Mitä muuttuu vaikka suomalaiset katoaisi hokkuspokkus ja tilalle tulisi komeaa metsää happea tahkoamaan?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
w124 coupé
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Ma 04.06.2012 23:09
Paikkakunta: Kälviä

Re: 300CE 24v Coupe -92 Outo pumppu konehuoneessa?

Viesti Kirjoittaja w124 coupé »

Näyttäs olevan aika yleinen ongelma näissä coupeissa.. Itellä tuli just sama, viikko auton oston jälkeen alko kuuluun outoa rohinaa välillä ja sitten hirtti jo täysin jumiin. Eli koko pumpun tohtii ottaa kokonaan irti ?
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 300CE 24v Coupe -92 Outo pumppu konehuoneessa?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Kyllä. Ittellä on pumppu alkanut toimimaan ja on kitinät pulputukset yms loppuneet. :D
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
w124 coupé
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Ma 04.06.2012 23:09
Paikkakunta: Kälviä

Re: 300CE 24v Coupe -92 Outo pumppu konehuoneessa?

Viesti Kirjoittaja w124 coupé »

Ooteko joutuneet ottamaan syylärin irti pumpun irrotuksen ajaksi.? Nimittäin syylärin irroitus tuntuu aika v-mäiseltä koska sinne tulee myös nuo laatikkoöljyn putket.
Avatar
miksu.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 03.07.2004 21:47
Paikkakunta: kouvola

Re: 300CE 24v Coupe -92 Outo pumppu konehuoneessa?

Viesti Kirjoittaja miksu.s »

w124 coupé kirjoitti:Ooteko joutuneet ottamaan syylärin irti pumpun irrotuksen ajaksi.? Nimittäin syylärin irroitus tuntuu aika v-mäiseltä koska sinne tulee myös nuo laatikkoöljyn putket.
Ei tarvi!
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
w124 coupé
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Ma 04.06.2012 23:09
Paikkakunta: Kälviä

Re: 300CE 24v Coupe -92 Outo pumppu konehuoneessa?

Viesti Kirjoittaja w124 coupé »

Selvä homma. Tuossa jo alottelin purkamista mutta näytti olevinaan niin hankalalta ja ahtaalta ottaa irti. Oisko kellään mitään hyviä vinkkejö tuohon.?
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: 300CE 24v Coupe -92 Outo pumppu konehuoneessa?

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

w124 coupé kirjoitti:Selvä homma. Tuossa jo alottelin purkamista mutta näytti olevinaan niin hankalalta ja ahtaalta ottaa irti. Oisko kellään mitään hyviä vinkkejö tuohon.?
Lähtöö ilman syylärin ottamista.
Hyvin yksinkertanen poistaa.
13mm hylsyä/avainta ja pihtiä ja kuuskoloo.
Joudut vaan tulppaamaan kannesta yhden reijän (pakosarjojen välissä) mihin se ilmapumpun metalliputki tulee ja sitten sen alipaineputken mikä menee siihen venttiiliin.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 300CE 24v Coupe -92 Outo pumppu konehuoneessa?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

vähän OT mutta syyläri irtoaa ihan helposti, putket vaan irti ja nostaa sen ulos. Menee max 3min 23sek kun sehän ei ole kuin niillä yläpään klipsuilla kiinni
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin