300CE 24v Coupe -92 Outo pumppu konehuoneessa?
300CE 24v Coupe -92 Outo pumppu konehuoneessa?
Terve
Ostin viimeviikolla otsikon mukaisen kulkupelin vanhan Volvon tilalle. Elikkä olen täysin untuvikko MB asioissa. Ei vaan voinut vastustaa kun menin sortumaan koeajolle vaikka aivan toisenlaista autoa olin alunperin hakemassa.
Noh kuitenkin paripäivää oston jälkeen alkoi startin jälkeen (Kaasua painaessa + auto liikkeessä) kuulua outoa "putputtavaa" ääntä jostain päin autoa. Itse tulkitsin että ääni olisi lähtöisin pelkääjän puolen alustasta mutta vein auton liikkeeseen ja kysyin asiaa. Vastaukseksi sain että kys.ääni on täysin normaali jonka aiheuttaa erillinen pumppu(?) konehuoneen puolella. Myyjä myös näytti kyseisen kikkulan koneesta ja kertoi miten sen voi irroittaa (Tosin vain tyylillä "nää piuhat tästä poikkeen"´). Pumppu kuulemma liittyy jotenkin auton päästöihin ja on peruskauraa Saksasta tulleissa autoissa.
Tahtoisin kuitenkin viellä kuulla "koko" MB kansan näkemyksen asialle pitääkö ääntä lähteä viellä tutkimaan vai onko kyseessä todellakin jokin pumppu? Jos on niin tiedättekö tarkemmin mikä ja miksi?
Tosiaan ääni tulee ainoastaan kun lähdetään kylmänä ajamaan. Ääni katoaa minuutin parin ajonjälkeen eikä ilmaannu ennen kuin seuraavan kylmä käynnistyksen yhteydessä.
Ostin viimeviikolla otsikon mukaisen kulkupelin vanhan Volvon tilalle. Elikkä olen täysin untuvikko MB asioissa. Ei vaan voinut vastustaa kun menin sortumaan koeajolle vaikka aivan toisenlaista autoa olin alunperin hakemassa.
Noh kuitenkin paripäivää oston jälkeen alkoi startin jälkeen (Kaasua painaessa + auto liikkeessä) kuulua outoa "putputtavaa" ääntä jostain päin autoa. Itse tulkitsin että ääni olisi lähtöisin pelkääjän puolen alustasta mutta vein auton liikkeeseen ja kysyin asiaa. Vastaukseksi sain että kys.ääni on täysin normaali jonka aiheuttaa erillinen pumppu(?) konehuoneen puolella. Myyjä myös näytti kyseisen kikkulan koneesta ja kertoi miten sen voi irroittaa (Tosin vain tyylillä "nää piuhat tästä poikkeen"´). Pumppu kuulemma liittyy jotenkin auton päästöihin ja on peruskauraa Saksasta tulleissa autoissa.
Tahtoisin kuitenkin viellä kuulla "koko" MB kansan näkemyksen asialle pitääkö ääntä lähteä viellä tutkimaan vai onko kyseessä todellakin jokin pumppu? Jos on niin tiedättekö tarkemmin mikä ja miksi?
Tosiaan ääni tulee ainoastaan kun lähdetään kylmänä ajamaan. Ääni katoaa minuutin parin ajonjälkeen eikä ilmaannu ennen kuin seuraavan kylmä käynnistyksen yhteydessä.
Re: 300CE 24v Coupe -92 Outo pumppu konehuoneessa?
Ilmapumppu. Sen voi käsittääkseni ottaa huoletta veks jos alkaa temppuilla, ei vaikuta auton kulkuun tai päästöihin lämpimänä mitenkään. Poiston jälkeen vaatii sitten vaan lyhyemmän moniurahihnan.Rosca kirjoitti:...Vastaukseksi sain että kys.ääni on täysin normaali jonka aiheuttaa erillinen pumppu(?) konehuoneen puolella. Myyjä myös näytti kyseisen kikkulan koneesta ja kertoi miten sen voi irroittaa (Tosin vain tyylillä "nää piuhat tästä poikkeen"´). Pumppu kuulemma liittyy jotenkin auton päästöihin ja on peruskauraa Saksasta tulleissa autoissa.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: 300CE 24v Coupe -92 Outo pumppu konehuoneessa?
Kyllä asia on näin niinkun eldorado sanoi.Eldorado kirjoitti:Ilmapumppu. Sen voi käsittääkseni ottaa huoletta veks jos alkaa temppuilla, ei vaikuta auton kulkuun tai päästöihin lämpimänä mitenkään. Poiston jälkeen vaatii sitten vaan lyhyemmän moniurahihnan.Rosca kirjoitti:...Vastaukseksi sain että kys.ääni on täysin normaali jonka aiheuttaa erillinen pumppu(?) konehuoneen puolella. Myyjä myös näytti kyseisen kikkulan koneesta ja kertoi miten sen voi irroittaa (Tosin vain tyylillä "nää piuhat tästä poikkeen"´). Pumppu kuulemma liittyy jotenkin auton päästöihin ja on peruskauraa Saksasta tulleissa autoissa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Tässä parikuvaa pumpusta.
Mulle jäi kyllä viellä vähän epäselväksi kuuluuko se pöpötys ja pölinä asiaan kun se on jotenkin niin outoa että kuuluis.
http://img72.imageshack.us/img72/8440/pumppurq6.jpg
http://img165.imageshack.us/img165/6137/pumppu2ip3.jpg
Toivottasti nuo nyt valaisi jotain. Itteä ei meinaan pahemmin valaissut kun autokauppa tuon mulle osotti.
Mulle jäi kyllä viellä vähän epäselväksi kuuluuko se pöpötys ja pölinä asiaan kun se on jotenkin niin outoa että kuuluis.
http://img72.imageshack.us/img72/8440/pumppurq6.jpg
http://img165.imageshack.us/img165/6137/pumppu2ip3.jpg
Toivottasti nuo nyt valaisi jotain. Itteä ei meinaan pahemmin valaissut kun autokauppa tuon mulle osotti.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kyllä se ilmapumppu on.
Ja se kyllä pitää toiminnassa(kun kone on kylmä) ollessa melkosta ruplatusta.
Tai sellasta mörinää.
Ihan turha laite jos siitä on vaivaa niin nakkaa kuutamolle ja hommaa lyhyt hihna.
Tai toiseksi saat sen kyllä toiminnasta pois kun otat pumpulle menevän magneettikytkimen pistokkeen irti.
Sen löydät kun seuraat pumpulta lähtevää mustaa johtoa ja tod.näk. se pistoke löytyy siitä lasinpesuneste pöntön luota.
Ja se kyllä pitää toiminnassa(kun kone on kylmä) ollessa melkosta ruplatusta.
Tai sellasta mörinää.
Ihan turha laite jos siitä on vaivaa niin nakkaa kuutamolle ja hommaa lyhyt hihna.
Tai toiseksi saat sen kyllä toiminnasta pois kun otat pumpulle menevän magneettikytkimen pistokkeen irti.
Sen löydät kun seuraat pumpulta lähtevää mustaa johtoa ja tod.näk. se pistoke löytyy siitä lasinpesuneste pöntön luota.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- alpinweiss
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: Su 25.02.2007 19:49
- Paikkakunta: länsirannikon pääkaupunki
Mullakin on toisioilmapumppu pitänyt ääntä tuossa uudemmassa clkssa, bemarissa ja passatissa. Se on täysin normaali toiminto. Se auttaa katalysaattoria lämpiämään nopeammin. Se pelastaa maailman teidän isokoneisten mersujenne päästöiltä!
MB CLK240
Monta kakkosnelosta
Vitoja
Väyrysiä
Mohlovalo Eemeli
Monta kakkosnelosta
Vitoja
Väyrysiä
Mohlovalo Eemeli
Sama kiinnostaisi minuakin. Onko kukaan tehnyt moista operaatiota 280 / 320:een? Toisaalta erilaisissa moottoreissa on erilaisia hihnapyöriä ja hilppeitä, joten alunperinkin hihnoja näyttää olevan miljuunia erilaisia.E280T kirjoitti:onko jollain "uusi" hihnanpituus tiedossa?
Parina viime päivänä on moottorista alkanut kuulua rohinaa ja kun kurkistelin apulaitteita, huomasin ilmapumpun päällä ja alla pientä metallisilppua. Ilmeisesti joku laakeri on siitä menossa.
Hihnan irrotushan tuossa vaatii vähän enemmän hommaa ja sorminäppäryyttä vanhaan koslaan verrattuna. Siinä kun melkein mahtui seisomaan syylärin ja koneen väliin.
t.
Risto
E500 – 211.070
Alkuperäinen hihna on 2455mm pitkä, laitoin nyt 2415mm pitkän. Ois ehkä ollu 2390mm parempi mutta kiristysvara riitti tuolle pidemmällekin. Kyseessähän on ilmastoitu malli.
Tällaista joskus tänne kirjoittelin erääseen topiciin, kun otin ilmapumpun pois tosta omasta coupesta
Tällaista joskus tänne kirjoittelin erääseen topiciin, kun otin ilmapumpun pois tosta omasta coupesta
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
Kiitos. Koetin noita topikkeja kahlata muttei tullut vastaan. Eihän se tosin haittaa, jos se löytyy kahdesta paikasta.miksu.s kirjoitti:Alkuperäinen hihna on 2455mm pitkä, laitoin nyt 2415mm pitkän. Ois ehkä ollu 2390mm parempi mutta kiristysvara riitti tuolle pidemmällekin. Kyseessähän on ilmastoitu malli.
Tällaista joskus tänne kirjoittelin erääseen topiciin, kun otin ilmapumpun pois tosta omasta coupesta
Pitääpä tarkastaa tuon vanhan hihnan pituus, jos se vastaa tuota, niin pääsee helpommalla. Jos se on erimittainen, niin sitten pitää taas soveltaa.
t.
Risto
E500 – 211.070
Minäkin otin pumpun pois (laakerit hirtti kiinni),en enää muista mittoja mut se oli just jotain 3-4 senttiä lyhyempi kuin alkuperäinen
ois ne antanu mukaan varaosaliikkeestä muitakin pituuksia ,oisin vaan palauttanut vääränmittaiset mut uskoin että muutaman sentin lyhyempi on se oikea
ois ne antanu mukaan varaosaliikkeestä muitakin pituuksia ,oisin vaan palauttanut vääränmittaiset mut uskoin että muutaman sentin lyhyempi on se oikea
[url=http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/arzi/arzi.html]M-B 300CEA-24v-90[/url]
mimmosta ääntä tää sun pumppus piti enneku leikkas kii.. veikkaan et itellä on kans tulos joku laakerivika tuohon. vaikka ottaa solenoidin johdon irti niin sitlti pitää semmosta... miten sen nyt kuvailis jurnuttavaa ääntä. pienenee kun kone lämpiää O_o?arzi kirjoitti:Minäkin otin pumpun pois (laakerit hirtti kiinni),en enää muista mittoja mut se oli just jotain 3-4 senttiä lyhyempi kuin alkuperäinen
ois ne antanu mukaan varaosaliikkeestä muitakin pituuksia ,oisin vaan palauttanut vääränmittaiset mut uskoin että muutaman sentin lyhyempi on se oikea
edit. typot pois
Semmoinen kihnuttava ääni,just niin kuin kuivat laakerit,se hihnapyörä oli jo niin väljä että kädellä vääntäessä lonksu puoli senttiä,viimein hirtti kiinni kun kuulalaakerit lensi pois urastaan (vähänkö hihna savusi kun pumpun rulla ei enää pyöriny)
ota pois ennenkuin tulee enemmän tuhoja,turha mokkula
ei ole ollut ongelmia katsastuksessa tai muutenkaan
ota pois ennenkuin tulee enemmän tuhoja,turha mokkula
ei ole ollut ongelmia katsastuksessa tai muutenkaan
[url=http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/arzi/arzi.html]M-B 300CEA-24v-90[/url]
ok.. mulla on täs kohtapuoleen just kans toi hihnanvaihto edessä. Samalla tonki tosta napsasee pois kyljestä.arzi kirjoitti:Semmoinen kihnuttava ääni,just niin kuin kuivat laakerit,se hihnapyörä oli jo niin väljä että kädellä vääntäessä lonksu puoli senttiä,viimein hirtti kiinni kun kuulalaakerit lensi pois urastaan (vähänkö hihna savusi kun pumpun rulla ei enää pyöriny)
ota pois ennenkuin tulee enemmän tuhoja,turha mokkula
ei ole ollut ongelmia katsastuksessa tai muutenkaan
pitikö sulla aina tota ääntä.. vai just hiljeni vähän kun kone lämpesi?
jep välillä se hiljeni tai vähentyi,just lämmetessään ehkä vähempi kurnutti
oli kyllä ihan finaalissa,sitä metallisilppua ori jyrsiny,pois ottaessa oli niin väljä että kuulalaakerit tippu kehän välistä pois
tyyppivika,ei kestä,mulla sippas about 160000 km:n jälkeen
oli kyllä ihan finaalissa,sitä metallisilppua ori jyrsiny,pois ottaessa oli niin väljä että kuulalaakerit tippu kehän välistä pois
tyyppivika,ei kestä,mulla sippas about 160000 km:n jälkeen
[url=http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/arzi/arzi.html]M-B 300CEA-24v-90[/url]
ok. pitääpä tarkistaa ton väljyys/pyöritellä kun vaihtaa tuon remmin..arzi kirjoitti:jep välillä se hiljeni tai vähentyi,just lämmetessään ehkä vähempi kurnutti
oli kyllä ihan finaalissa,sitä metallisilppua ori jyrsiny,pois ottaessa oli niin väljä että kuulalaakerit tippu kehän välistä pois
tyyppivika,ei kestä,mulla sippas about 160000 km:n jälkeen
kyl sen siit huomaa jos on paskana
Terve,
Nyt on apulaitteet tutkittu ja ilmapumppu todettu sohloksi. Vapaalaakeri oli sen verran jumissa, että tämmöinen toimistotyöläinen sai pyörän juuri ja juuri pyörimään. Pumppu on siis irrotettu ja auto odottaa uutta hihnaa. Vanha oli 2415 millinen ja mittausten mukaan uusi pitäisi olla nelisen senttiä lyhempi (2375 ?). Pitänee soitella varaosaputkaan ja kysellä minkä pituisia niitä löytyy.
Nykäisin irti pumpun magneettiventtiilin johdon, joten pakokaasua ei pitäisi päästä virtaamaan väärään suuntaan. Ei varmaan kuitenkaan haittaisi, jos letkun pään tukkisi jollakin. Nyt pitäisi löytää joku 22 millin tukko. Onko kellään tietoa, onko se pakosarjan alla oleva pötikkä takaiskuventtiili vain pelkästään jakotukki? Oletteko muut tukkineet pelkästään tuon letkun, ettei sinne pääse p*skaa vai poistaneet koko putkihässäkän ja tulpanneet kannesta?
Voisi olla järkevää vaihtaa myös vesipumppu jossain vaiheessa. Sen akselilla oli jonkin verran välystä vähän joka suuntaan. Muut hihnapyörät tuntuivat käteen jämäköiltä. Tuulettimen pyörä vähän räpätti mutta ei se kuitenkaan heilunut tms.
t.
Risto
Nyt on apulaitteet tutkittu ja ilmapumppu todettu sohloksi. Vapaalaakeri oli sen verran jumissa, että tämmöinen toimistotyöläinen sai pyörän juuri ja juuri pyörimään. Pumppu on siis irrotettu ja auto odottaa uutta hihnaa. Vanha oli 2415 millinen ja mittausten mukaan uusi pitäisi olla nelisen senttiä lyhempi (2375 ?). Pitänee soitella varaosaputkaan ja kysellä minkä pituisia niitä löytyy.
Nykäisin irti pumpun magneettiventtiilin johdon, joten pakokaasua ei pitäisi päästä virtaamaan väärään suuntaan. Ei varmaan kuitenkaan haittaisi, jos letkun pään tukkisi jollakin. Nyt pitäisi löytää joku 22 millin tukko. Onko kellään tietoa, onko se pakosarjan alla oleva pötikkä takaiskuventtiili vain pelkästään jakotukki? Oletteko muut tukkineet pelkästään tuon letkun, ettei sinne pääse p*skaa vai poistaneet koko putkihässäkän ja tulpanneet kannesta?
Voisi olla järkevää vaihtaa myös vesipumppu jossain vaiheessa. Sen akselilla oli jonkin verran välystä vähän joka suuntaan. Muut hihnapyörät tuntuivat käteen jämäköiltä. Tuulettimen pyörä vähän räpätti mutta ei se kuitenkaan heilunut tms.
t.
Risto
E500 – 211.070
En ole tutkinut,mä vain tukin sen ihan vaan paperitupolla (tulipalovaara?)
eikös siin ä ollut myös joku alipaine putki,en ole sitä edes tukkinut,vaikuttaneeko mihinkään,en ole huomannut mitään mikä ei toimis
eikös siin ä ollut myös joku alipaine putki,en ole sitä edes tukkinut,vaikuttaneeko mihinkään,en ole huomannut mitään mikä ei toimis
[url=http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/arzi/arzi.html]M-B 300CEA-24v-90[/url]
Alipaineella ohjataan sitä ilmavirtaa. Jos olet ottanut siltä magneettiventtiililtä virtajohdon pois, niin ei kai sen alipaineletkun pitäisi haitata.arzi kirjoitti:eikös siin ä ollut myös joku alipaine putki,en ole sitä edes tukkinut,vaikuttaneeko mihinkään,en ole huomannut mitään mikä ei toimis
t.
Risto
E500 – 211.070
Terve,
Nyt on pirssi taas kasassa. Kaverilta löytyi joku 22 mm:n siltapultti (ilman kierrettä, pyöreä kanta, kiinnitetään valokaarella ), josta nyppäsimme sopivan pätkän letkun tukoksi.
Uusi hihna on pituudeltaan 2384 eli noin kolme senttiä alkuperäistä lyhyempi. Liekö tuossa kiristimen vulkanointi menossa mutta hihna ei alkanut kiristyä, vaikka väänsin kiristysmutterin melkein pois kierteiltään. Kiristimen viisari nousi melkein heti vajaaseen puoleen väliin eikä siitä pidemmälle suostunut menemään.
Kyllä nyt moottori käy taas siististi – ei krohise eikä kitise. Ennen kylmäkäynnistyksen jälkeen pumppu tosin muutti kuutosen käyntiäänen vähän miehekkäämmäksi – tuli melkein V8 mieleen.
t.
Risto
Nyt on pirssi taas kasassa. Kaverilta löytyi joku 22 mm:n siltapultti (ilman kierrettä, pyöreä kanta, kiinnitetään valokaarella ), josta nyppäsimme sopivan pätkän letkun tukoksi.
Uusi hihna on pituudeltaan 2384 eli noin kolme senttiä alkuperäistä lyhyempi. Liekö tuossa kiristimen vulkanointi menossa mutta hihna ei alkanut kiristyä, vaikka väänsin kiristysmutterin melkein pois kierteiltään. Kiristimen viisari nousi melkein heti vajaaseen puoleen väliin eikä siitä pidemmälle suostunut menemään.
Kyllä nyt moottori käy taas siististi – ei krohise eikä kitise. Ennen kylmäkäynnistyksen jälkeen pumppu tosin muutti kuutosen käyntiäänen vähän miehekkäämmäksi – tuli melkein V8 mieleen.
t.
Risto
E500 – 211.070
Milloin nuita tuikitarpeellisia punppuja on alkaneet teutoonit harrastaa? Onneksi ei näy moista tehonsyöjää omassa c36:ssa.alpinweiss kirjoitti:Mullakin on toisioilmapumppu pitänyt ääntä tuossa uudemmassa clkssa, bemarissa ja passatissa. Se on täysin normaali toiminto. Se auttaa katalysaattoria lämpiämään nopeammin. Se pelastaa maailman teidän isokoneisten mersujenne päästöiltä!
Kylmänä on tosin minuutin verran hieman roheammat äänet, eli seos taitaa olla aikas rikas ennenkuin pikkuisen lämpiää. Maailma ei siis pelastu eikä tarvitsekkaan pelastua niinkauan kun E85:ttä/vai oliko 85E:tä) ei ole myynnissä suomessa.
Olen päästöistä miettinyt että jos ajan puolet isompikoneisella samaa vauhtia kuin pikkukoneella ja myllyssä on melkolailla puolet vähempi kierroksia niin ei voi päästötkään olla kovinpaljoa isompia kun ilma bensaseos on aikalailla vakio molemmissa.
On se vaan niin että suomalaiset saa näyttää jälleen kerran mallia muulle maailmalle kuinka verotuksella saadaan lammaslauma pysymään kurissa ja maailma pelastuu kun 5miljuunaa 5 miljardista tekee asiat näennäisesti oikein. Jos laskin oikein niin etustamme noin romillea koko pallon kansasta. Paljonko intia,kiina, venäjä esimerkiksi piittaa luonnosta? Mitä muuttuu vaikka suomalaiset katoaisi hokkuspokkus ja tilalle tulisi komeaa metsää happea tahkoamaan?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 126
- Liittynyt: Ma 04.06.2012 23:09
- Paikkakunta: Kälviä
Re: 300CE 24v Coupe -92 Outo pumppu konehuoneessa?
Näyttäs olevan aika yleinen ongelma näissä coupeissa.. Itellä tuli just sama, viikko auton oston jälkeen alko kuuluun outoa rohinaa välillä ja sitten hirtti jo täysin jumiin. Eli koko pumpun tohtii ottaa kokonaan irti ?
Re: 300CE 24v Coupe -92 Outo pumppu konehuoneessa?
Kyllä. Ittellä on pumppu alkanut toimimaan ja on kitinät pulputukset yms loppuneet.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 126
- Liittynyt: Ma 04.06.2012 23:09
- Paikkakunta: Kälviä
Re: 300CE 24v Coupe -92 Outo pumppu konehuoneessa?
Ooteko joutuneet ottamaan syylärin irti pumpun irrotuksen ajaksi.? Nimittäin syylärin irroitus tuntuu aika v-mäiseltä koska sinne tulee myös nuo laatikkoöljyn putket.
Re: 300CE 24v Coupe -92 Outo pumppu konehuoneessa?
Ei tarvi!w124 coupé kirjoitti:Ooteko joutuneet ottamaan syylärin irti pumpun irrotuksen ajaksi.? Nimittäin syylärin irroitus tuntuu aika v-mäiseltä koska sinne tulee myös nuo laatikkoöljyn putket.
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 126
- Liittynyt: Ma 04.06.2012 23:09
- Paikkakunta: Kälviä
Re: 300CE 24v Coupe -92 Outo pumppu konehuoneessa?
Selvä homma. Tuossa jo alottelin purkamista mutta näytti olevinaan niin hankalalta ja ahtaalta ottaa irti. Oisko kellään mitään hyviä vinkkejö tuohon.?
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: 300CE 24v Coupe -92 Outo pumppu konehuoneessa?
Lähtöö ilman syylärin ottamista.w124 coupé kirjoitti:Selvä homma. Tuossa jo alottelin purkamista mutta näytti olevinaan niin hankalalta ja ahtaalta ottaa irti. Oisko kellään mitään hyviä vinkkejö tuohon.?
Hyvin yksinkertanen poistaa.
13mm hylsyä/avainta ja pihtiä ja kuuskoloo.
Joudut vaan tulppaamaan kannesta yhden reijän (pakosarjojen välissä) mihin se ilmapumpun metalliputki tulee ja sitten sen alipaineputken mikä menee siihen venttiiliin.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Re: 300CE 24v Coupe -92 Outo pumppu konehuoneessa?
vähän OT mutta syyläri irtoaa ihan helposti, putket vaan irti ja nostaa sen ulos. Menee max 3min 23sek kun sehän ei ole kuin niillä yläpään klipsuilla kiinni
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021