w168 170 cdi huoltoa
w168 170 cdi huoltoa
Terve kaikille.
Tässä kun joulun viedessä kaikki köyhän miehen rahat, niin rupesin miettimään missähän sitä voisi säästää seuraavaksi, niin mieleen tuli, huoltojen tekeminen itse kyseiseen autoon. Aikaisemmin olen autoihin huollot sun muut korjaukset tehnyt itse, ainakin kaikki mitä ilman nostureita on voinut tehdä. Nuo vehon hinnat ovat niin yläkantissa, niin ajattelin alkaa huoltamaan autoa itse.
Kysymys kuulukin että missä aikataulussa noita huoltoja olisi hyvä tehdä. Tuota huoltokirjaa kun katsoo niin siinä on ne A ja B huollot. Mutta jos saisi vähän tarkempia ajankohtia kyseisille huolloille, kun en niitä mistään netin syövereistä löytänyt. Ja filttereiden sun muiden sijainnitkin olisi hyvä tietää, kun ei niitä peltiä avaamalla kovin helposti nää:)
Ilmeisesti jarrunesteet on vaihdettu 2v välein ja öljyt 20tkm. Onko polttoainesuodattimelle 40tkm vaihtoväli, samoin kuin ilmasuodattimelle?
Tuon polttoainesuodattimen löysin tuosta kannen päältä ja sen ehdinkin jo vaihtaa. Onko autossa erikseen esi ja pääsuodattimet? Ainakin huoltokirjassa on ruksit vedetty molempiin. Missäs päin sijaitsee tuo ilmafiltteri ja öljysuodatin? Raitisilmasuodatin on varmaakin hansikaslokeron takana, tai ainakin niin luulen kun ovat tuolla veholla tuhonneet siitä saranat.
Sitten vielä kaipailisin ideoita auton tärinään, joka ilmenee >80km vauhdissa. Jarrut ainakin laahaavat ja niille olisi tarkoitus tehdä jotain lähiaikoina, kuten myös tasapainotus ja aurauskulmien säätö. Missä muuten kannattaa pk-seudulla säätää kulmat kohdalleen? Aikaisemmista autoista kokeneena kovin suuri hajonta tuntuu olevan niissäkin hinnan puolesta. Veholla sanoivat 115e hinnaksi kulmien säätöön ja tasopainotuksiin.
Lisää kysymyksiä tulee varmaan mieleen lähiainkona, joten etukäteen kiitos kaikille vastainneille:)
Tässä kun joulun viedessä kaikki köyhän miehen rahat, niin rupesin miettimään missähän sitä voisi säästää seuraavaksi, niin mieleen tuli, huoltojen tekeminen itse kyseiseen autoon. Aikaisemmin olen autoihin huollot sun muut korjaukset tehnyt itse, ainakin kaikki mitä ilman nostureita on voinut tehdä. Nuo vehon hinnat ovat niin yläkantissa, niin ajattelin alkaa huoltamaan autoa itse.
Kysymys kuulukin että missä aikataulussa noita huoltoja olisi hyvä tehdä. Tuota huoltokirjaa kun katsoo niin siinä on ne A ja B huollot. Mutta jos saisi vähän tarkempia ajankohtia kyseisille huolloille, kun en niitä mistään netin syövereistä löytänyt. Ja filttereiden sun muiden sijainnitkin olisi hyvä tietää, kun ei niitä peltiä avaamalla kovin helposti nää:)
Ilmeisesti jarrunesteet on vaihdettu 2v välein ja öljyt 20tkm. Onko polttoainesuodattimelle 40tkm vaihtoväli, samoin kuin ilmasuodattimelle?
Tuon polttoainesuodattimen löysin tuosta kannen päältä ja sen ehdinkin jo vaihtaa. Onko autossa erikseen esi ja pääsuodattimet? Ainakin huoltokirjassa on ruksit vedetty molempiin. Missäs päin sijaitsee tuo ilmafiltteri ja öljysuodatin? Raitisilmasuodatin on varmaakin hansikaslokeron takana, tai ainakin niin luulen kun ovat tuolla veholla tuhonneet siitä saranat.
Sitten vielä kaipailisin ideoita auton tärinään, joka ilmenee >80km vauhdissa. Jarrut ainakin laahaavat ja niille olisi tarkoitus tehdä jotain lähiaikoina, kuten myös tasapainotus ja aurauskulmien säätö. Missä muuten kannattaa pk-seudulla säätää kulmat kohdalleen? Aikaisemmista autoista kokeneena kovin suuri hajonta tuntuu olevan niissäkin hinnan puolesta. Veholla sanoivat 115e hinnaksi kulmien säätöön ja tasopainotuksiin.
Lisää kysymyksiä tulee varmaan mieleen lähiainkona, joten etukäteen kiitos kaikille vastainneille:)
Re: w168 170 cdi huoltoa
DIY kirjoitti:Kysymys kuulukin että missä aikataulussa noita huoltoja olisi hyvä tehdä. Tuota huoltokirjaa kun katsoo niin siinä on ne A ja B huollot. Mutta jos saisi vähän tarkempia ajankohtia kyseisille huolloille, kun en niitä mistään netin syövereistä löytänyt.
Missäs päin sijaitsee tuo ilmafiltteri ja öljysuodatin?
Raitisilmasuodatin on varmaakin hansikaslokeron takana, tai ainakin niin luulen kun ovat tuolla veholla tuhonneet siitä saranat.
Sitten vielä kaipailisin ideoita auton tärinään, joka ilmenee >80km vauhdissa. Jarrut ainakin laahaavat ja niille olisi tarkoitus tehdä jotain lähiaikoina, kuten myös tasapainotus ja aurauskulmien säätö.
Lisää kysymyksiä tulee varmaan mieleen lähiainkona, joten etukäteen kiitos kaikille vastainneille:)
Mittaristo näyttää huoltotarpeen. (paina kaksi kertaa peräkkäin vas. ylänuppia) "näyttää paljo matkaa huoltoon km."
Ilmansuodin on imusarjan alla. (katso rintapellistä menevää kurttuputkea. menee suodinkoteloon.)
Öljyputsari on öljynmittatikusta vasemmalla musta muovimötikkä rintapellin ja moottorin välissä.
Raitsilmas. löytyy pyyhkijänsulkien alapuolella olevan muoviritilän alta.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=9637
Tuolta sivustolta löytyy aika paljon asiaa. http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.1.htm
vessu
Ja tosiaan, älä nyt vaan rupee irrottamaan pyyhkimiä raitisilmasuodattimen vaihdon takia. Suodatin tulee ihan helposti pois kun otat vaan sen pyyhkimien yläpuolella olevan listan irti (moottoritilan puolella 6 ruuvia) ja raotat sitten sopivasti...
Ohjekirjan perällä lukee, mitä missäkin huollossa on suunnitelmissa tehdä (ja mitä ei satavarmasti siis esim. Veholla tehdä).
Ohjekirjan perällä lukee, mitä missäkin huollossa on suunnitelmissa tehdä (ja mitä ei satavarmasti siis esim. Veholla tehdä).
Joo tosiaan helppohomma hoitaa noi perushuollot ihan tossa parikkihallissa, enkä tosiaan enää vie mihinkään veholle huoltoon tuota. Aika meni kaikkine pähkäilyineen alle tunti kun tuohon kokonaisuudessa vaihtoi nuo suodattimet. Tosin öljyt pitäisi vaihtaa ja tässä kysynkin sitä, että onko tuossa öljyproppu missä päin pohjaa, ja mihin suuntaan kannattaa autoa tunkkailla ylös, että saa kaiken pois. Saako imemällä riittävästi öljyä pois. Jos ei kotikonstein onnistu niin täytynyy vielä huoltoon nosturille niin auto on suorassa ja saapi kaiken öljyn pois.
Ei paljo kannata tohon (eikä mihinkään muuhunkaan) itse vaihdella öljyjä könyämällä auton alla, koska on niin helppoa viedä johonkin öljynvaihtomestaan, jossa imevät öljyt yläkautta pois. Aikaa menee ehkä max 5 minuuttia ja hintaa on täällä päin tullut 55 €, mikä sisältää Mobilin täyssynteettiset laatuöljyt, työn ja öljynsuodattimen vaihdon jos itse tuo suodattimen mukana. 5 litraa sitä Mobiliakin maksaa helposti sen 40 €, siis jos lähdet varta vasten hakemaan sitä jostain halvemmasta kaupasta, joten ei maksa vaivaa... varsinkin kun sun täytyis sitten uusia aina se pohjapropun tiivistekin (eli joudut hakeen sen Veholta tms.).DIY kirjoitti:Joo tosiaan helppohomma hoitaa noi perushuollot ihan tossa parikkihallissa, enkä tosiaan enää vie mihinkään veholle huoltoon tuota. Aika meni kaikkine pähkäilyineen alle tunti kun tuohon kokonaisuudessa vaihtoi nuo suodattimet. Tosin öljyt pitäisi vaihtaa ja tässä kysynkin sitä, että onko tuossa öljyproppu missä päin pohjaa, ja mihin suuntaan kannattaa autoa tunkkailla ylös, että saa kaiken pois. Saako imemällä riittävästi öljyä pois. Jos ei kotikonstein onnistu niin täytynyy vielä huoltoon nosturille niin auto on suorassa ja saapi kaiken öljyn pois.
Raitisilmasuodattimen, ilmansuodattimen yms. vaihdot ovat kyllä kannattavia operaatiota.
masaf1 kirjoitti:Ei paljo kannata tohon (eikä mihinkään muuhunkaan) itse vaihdella öljyjä könyämällä auton alla, koska on niin helppoa viedä johonkin öljynvaihtomestaan, jossa imevät öljyt yläkautta pois. Aikaa menee ehkä max 5 minuuttia ja hintaa on täällä päin tullut 55 €, mikä sisältää Mobilin täyssynteettiset laatuöljyt, työn ja öljynsuodattimen vaihdon jos itse tuo suodattimen mukana. 5 litraa sitä Mobiliakin maksaa helposti sen 40 €, siis jos lähdet varta vasten hakemaan sitä jostain halvemmasta kaupasta, joten ei maksa vaivaa... varsinkin kun sun täytyis sitten uusia aina se pohjapropun tiivistekin (eli joudut hakeen sen Veholta tms.).DIY kirjoitti:Joo tosiaan helppohomma hoitaa noi perushuollot ihan tossa parikkihallissa, enkä tosiaan enää vie mihinkään veholle huoltoon tuota. Aika meni kaikkine pähkäilyineen alle tunti kun tuohon kokonaisuudessa vaihtoi nuo suodattimet. Tosin öljyt pitäisi vaihtaa ja tässä kysynkin sitä, että onko tuossa öljyproppu missä päin pohjaa, ja mihin suuntaan kannattaa autoa tunkkailla ylös, että saa kaiken pois. Saako imemällä riittävästi öljyä pois. Jos ei kotikonstein onnistu niin täytynyy vielä huoltoon nosturille niin auto on suorassa ja saapi kaiken öljyn pois.
Raitisilmasuodattimen, ilmansuodattimen yms. vaihdot ovat kyllä kannattavia operaatiota.
Tosiaan siksi kyselin kun saan suhteilla Mobilia "tukkuhintaan" ja tuommoinen käsipumppukin on jolla voi imeä öljyt yläkautta pois. Mutta omasta kokemuksesta osasta autoissa tuolla pumpulla ei tee mitään, ei tule lähellekkään kaikkia pois. Onko sitten autoissa toi öljypohja levyineen sun muineen sen mallinen että imemällä ei saa kaikkea pois, vai vaatiiko kovan alipaineen, mitä tuolla käsipumpulla ei saa aikaiseksi. Venekäytössä on kuitenkin toiminut hyvin ja lähes kaikki tuleee ulos mitä sinne on laittanutkin.
0w50 on kuitenkin aika arvokas öljy ja sitä ei noissa vaihtopaikoissa ole yleensä pumpuissa? Ostan samalla ison pönikän sitä öljyä, jos kerran 5l menee öljyä moottoriin.