minkä takia kukaan ei ole meistä leikkinyt ilokaasuilla???

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mer126
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 30.01.2007 17:18

minkä takia kukaan ei ole meistä leikkinyt ilokaasuilla???

Viesti Kirjoittaja mer126 »

tässä vaan miettinyt että kun ei näitä 124 viiti hirveästi lähteä revittää
arvo peli :)

mutta pientä tehon lisäys ei kuitenkaan omaan 300 24 olisi paikallaa niin mietin tässä että mitenköhän mersun kone soveltuisi ilokaasulle
koska katselin niin sarja usa parts isa maksaa 689e jolla on mahdolista
ottaa tehoja 35hp, 50hp, 80 hp riipuen ilokaasun ja pensan lisäsyötön suutimista...

itselläni on olisi kivaa saada jo tuo 35 hp lisää...
mutta eniten miettinyt että kun namikkaa painaa lusikka pohjassa ja hepat pamahtaa kehiin niin onko pienillä tehon lisäyksellä vaikutusta kovinkin..

mitä muu laitteisto esin määrän jakaja... laatikko ???

koska japsi autoja on juuri moni venttili koneissa todella hyvää ollut monella sanottavaa..

ihmeessä paljon kommenteja kiva tietää mitä mieltä olette asiasta...

älkää laitako sitten että ei kuulu edustus autoon ei kuulukkaan mutta edulliset hepat kiinostaa..
Avatar
Taskari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke 07.02.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja Taskari »

Eipä taida moisesta olla liikaa hyötyä, kun saa käyttää laillisesti vain suljetulla alueella.
Järjestelmähän saa vissiin olla asennettuna, kunhan ei puteli ole kiinni...
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Taskari kirjoitti:Eipä taida moisesta olla liikaa hyötyä, kun saa käyttää laillisesti vain suljetulla alueella.
Järjestelmähän saa vissiin olla asennettuna, kunhan ei puteli ole kiinni...
noinhan se menee ja se hyöty ei ole kummiskaan mikään pitkä aikainen. Ennemmin laittas puhaltimen pienillä paineilla jolla helposti ottaa sen 35-50hp lisää :roll:
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Edullistahan tuo ei ole. Ehkä osat on suht edullisia mutta itse ainehan maksaa iloisesti. Yks 10lb pullo täyteen maksaa 80-150€. Ja niin että se todella toimii, se kestää 5-10 kertaa 10 sekuntia. Kalliit sekunnit. Muilla maillahan ei tätä edes vapariautoissa yleensä ole, vaan se on sitten laitettu kun turbotus ei enää riitä.
Eicca_ kirjoitti:Ennemmin laittas puhaltimen pienillä paineilla jolla helposti ottaa sen 35-50hp lisää :roll:
Joo ja ei matalapaineturbo tulis paljoa edes kalliimmaksi tuhon nitroon verrattuna. ja käytössä aina ne ekstratehot. Ja käyttö olis ilmaista.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
TTMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ti 06.11.2007 21:06
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja TTMB »

tarkotus ois ilokaasut itellekki laittaa jos 500 heppaa ei riitä
mer126
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 30.01.2007 17:18

laillisuus

Viesti Kirjoittaja mer126 »

:lol:

niin no kaikkihan on suhteelista lain näkö kulmasta ei ehkä 600 heppanen super turbo kaan ole lain näkökulmasta ihan laillinen...
varsinkaan 91 uudemmissa jossa päästöt lupee tökkimään..

mutta olisi kiva saada lisää kommentia jos joku tietää kyseistä systeemiä kokeilleen ihmisen viin vikatkaa häntä tänne osastolle antamaan mielipidettä..

armi kun nästä aiheesta suomeksi löytyy niin vähän tietoa.
kun ekuksi ei iahn kaikkea ymmärrä..

mutta itse pääsyt siihen käsitykseen että vakio mootorissakin jos kaikki muuten kunnossa niin 50 hepan lisäyskin ei ole mahoton koneen kestävyyden
huomioon ottaen muutta jotenkin tuntuu aika rankalta ajaa lusikka pohjassa ja sitten viellä pamauttaa viiskyt varsaa lisää napista...

ja turbo asennus on omalla kohdalla lain puitteessa täysin mahoton koska ajan vähä päästöisen leiman saaneella 300 24 ce.. niin sinne on hieman hankala piilotaa turboa. mutta ilo kaasu asennusta ei kyllä kukaan huomaisi edes välttämättä kontorillakaan kukaan huomaa. kaikki saisi mesessä niin viettomasti piiloon. :) :wink:
mer126
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 30.01.2007 17:18

ai niin mikä hintaan tulee.

Viesti Kirjoittaja mer126 »

muuten hinnan huomioon ottaen 10 sekunttia kertaa 10 käyttö kertaa on
100 sekunttia kivaa..

ja sama voi mennä kuitenkin melkeen jo mennä viikon loppuna baarissa :lol:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Joo, 1 euro/sekunti, tuo 5-10x on kaksilitraisen auton keskimääräinen käyttömäärä. Parilla tuttavalla on ollut kaasut autoissaan. Toinen Pontiac transamissa 1977 ja toinen Honda Prelude 2,3l 1993. Prelude kilahti kun veti "+80hp" asetuksilla 10sek, eli 160hp sijaan 240. Penkitettynä se oli 228hp pyöriltä. Aluksi ne oli kivoja leluja, mutta sitten se käyttö lopahti kun sai olla tankkaamassa pulloa kaks kertaa viikossa. Transamin 6,4 litrainen kone veti ä3x10 :D Tollaseen kolmilitraseen moottoriin siis riittää 5x10sek.
Viimeksi muokannut Sergey, Su 17.02.2008 20:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
mer126
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 30.01.2007 17:18

Viesti Kirjoittaja mer126 »

pommin varmasti kuitenkin ollu hauskaa honda miehelläkin. heheh.
ittellä olis kans yks agordi pihassa sil vois ainakin harjotella ja hakea pikkusen tuntumaa.. mersuu ei viittis kyl kilauttaa...

itellä olis kyl jotenki kauhee innustus testata..
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Onko se kitti mitä ne myy kumpi? Kuiva vai märkä?

Rupesin täs miettimään että miten se toimis KE-jetronicissa. Kuiva systeemi ei taida toimia ellei saada bensaa suttimien läpi tilapäisesti enemmän kaasu pohjassa, mitä normaalisti. Miten sen bensanpaineen säätelyn ohjauksen toteuttaisi? En tunne KE:ta niin hyvin. Hondaan kyllä meni kuiva, kun siinä on Megaruuta.

Mutta vaihtoehto siis olis yhden suuttimen märkäruiskutus, eli valmiiksi sopivaa nitro/bensiiniseosta välilaipalla, ei tarvis murehtia bensan syötön muutoksista sillon kun nitroa ei käytä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
mer126
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 30.01.2007 17:18

Viesti Kirjoittaja mer126 »

mun käsittääkseni se sarja oli märkä.

ja oikeastaan siinnä ei synny mitään ongelmia tässä tapauksessa kun porataan vain reijjät imu sarjaan niin tavarahan menee perille sitten ihan itsekseen koska ottaa bensa pumpulta letkun välistä ennen suuttimia rikastuksen sekoittuu sitten vaan heheh kaasun kanssa ja kojahtaa perille sitten muun imetyn seoksen kanssa,,

muute kattelin tossa että turbomiehille on aikas kova sana toi he kaasu kitti mikä tulee inter kuulerin kennon päälle olivat saanneet 50 heppaa lisää
pelkästään vapauttamalla kaasun kuulerin päälle aika hassun kuulosta mutta läähdyttääpä miinus 50 asteiseksi.. heheh helpoin tapa kyllä kaikista jos kerran toimii. ? mutta harmi kun ei ole mikään turbo peli itellä :(
mer126
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 30.01.2007 17:18

Viesti Kirjoittaja mer126 »

aaa nytte kun uudelleen luin niin aina ja ihmeessä kanattaisi käuttää mäykä systeemiä.. kuivaa ylensä vaan kaasa ri peleissä..
Avatar
Jouns
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ke 16.01.2008 16:25
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Jouns »

Eihän sitä pulloa sieltä tarvitse katsastukseen pois. Riittää kun avaa pullon letkun. Tai ainakin näin sen pitäisi mennä, mutta riippuu varmaan jonkin verran inssistä.
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Niinno miks ei vaan pulttaa sitä ahdinta pois ja vaihda vakio pakosarjaa takas... ei kummiskaan ole tommosessa suorassa olevassa koneessa mikään monen tunnin homma ja kummiskin ois paljon kivempi käyttää ja aina ois se 50hp siellä... ja mikä tärkeintä pitemmän päälle halvempaa.

kaverilla on vm.95 vr6 vento jossa fööni ja siinä se leimalle irroittaminen on kummiskin jos paljon vittumaisempaa mutta silti kaveri sano että on ollut paljon halvempi ratkaisu kuin virittää vaparia. Nyt ajanut jo 50tkm 0,8bar vakio 300tkm ajetulla koneella :D

Mutta jokainen tallaa tyylillään, jonkun mielestä toisen tyyli on vaan tyhmää :D :roll:
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tosiaan jos se on märkäsysteemi niin se on kyllä huomattavasti helpompi ratkaisu. Kyllä se kaasaripeleissä on märkä, kuiva tarvii ilmamassamittarin.

Kun viikonloppuna palautin mun Golfin vapariksi, meni ahtimen ja coolerin poistoon ja vakio-osien asennukseen n. 1h45min. Remmiahdettuna homma on siis yleettömän helppoa. Otin jopa tupla teräskansipahvin pois ja laitoin vakion takaisin :D Se olikin suurin yksittäinen työvaihe johon kului 45min.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
TTMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ti 06.11.2007 21:06
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja TTMB »

Eicca_ kirjoitti:Niinno miks ei vaan pulttaa sitä ahdinta pois ja vaihda vakio pakosarjaa takas... ei kummiskaan ole tommosessa suorassa olevassa koneessa mikään monen tunnin homma ja kummiskin ois paljon kivempi käyttää ja aina ois se 50hp siellä... ja mikä tärkeintä pitemmän päälle halvempaa.

kaverilla on vm.95 vr6 vento jossa fööni ja siinä se leimalle irroittaminen on kummiskin jos paljon vittumaisempaa mutta silti kaveri sano että on ollut paljon halvempi ratkaisu kuin virittää vaparia. Nyt ajanut jo 50tkm 0,8bar vakio 300tkm ajetulla koneella :D

Mutta jokainen tallaa tyylillään, jonkun mielestä toisen tyyli on vaan tyhmää :D :roll:
samalla linjallla puhaltimet piristää kylminä ilmoina
Vastaa Viestiin