Juben 230CE -90 OEM+
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
eikö teoriassa voi verrata siihen löweriin eli 500CE-32... Tosin en ole varma voiko tuota pitää mallisarjan tehokkaimpana, koska kyseessä on kaikkea muuta kuin mersun valmistama. Tosin eikö tuosta löydy vielä joku uniikki 600CE-32 "hammer", vai onko kyseinen auto jonkinsortin tekniikanvaihto?
Viimeksi muokannut Kryptonite, Ti 19.02.2008 22:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black Mirror
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Sekin riippuu ihan mitä muuta sulla siinä rek.otteessa lukee.Gorak kirjoitti:Sori lainaan topicciasi vähän. Olisi kysymys tuosta tekniikan vaihdosta.
Eli tää sun projektis on -90 joten onko vähäpäästöinen?
Eli miten tommonen 8 laitto keulille onnistuu käytännössä, jos sulla on tuo kärrysi vähäpäästöinen niin minkälainen ongelma tuosta syntyy?
Itellä on oma 300CE 24v -92 ja katti löytyy, mutta taas rek. otteessa ei lue mitään että olisi vähäpäästöinen. ?? Mitenköhän tuohon onnistuisi tuo tekniikan vaihto.
Jos mainitaan kolmitoimikatalysaattori niin silloin se sun pirssi on automatic vähäpäästöinen.
Mut jos vaan lukee katalysaattori niin sit ei ole vähäpäästöinen.
Ja asiaan!
Eikös joskus ollut n. pari vuotta sitten myynnissä olikohan nettiauto?
Niin c124:n juuri tuolla 420:n tekniikalla

Et onko mahdollisesti ollu tämän foorumin kaveri vai joku ihan muu vertti?
Mutta kuitenkin sellanen oli kaupan.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Gorak kirjoitti:
Mikäs on mallisarjan tehoikkain mihin voi verrata tässä CE:ssä?
Eiköstä mallisarjan tehokkain mikä tehtaalta tuli ollu just tuo amg:n 3,4 litrainen missä oli 272 heppaa??Vai oliko tehokkaampaa olemassa coupe mallissa??
MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Tämä tässä onkin hassua.. papereissa ei lue missää mintaan katalylaattorista/kolmitoimikatalysaattori tai vähäpäästöisyydestä ja tää on kuiteski -92 O_oManu300cea24 kirjoitti:Sekin riippuu ihan mitä muuta sulla siinä rek.otteessa lukee.Gorak kirjoitti:Sori lainaan topicciasi vähän. Olisi kysymys tuosta tekniikan vaihdosta.
Eli tää sun projektis on -90 joten onko vähäpäästöinen?
Eli miten tommonen 8 laitto keulille onnistuu käytännössä, jos sulla on tuo kärrysi vähäpäästöinen niin minkälainen ongelma tuosta syntyy?
Itellä on oma 300CE 24v -92 ja katti löytyy, mutta taas rek. otteessa ei lue mitään että olisi vähäpäästöinen. ?? Mitenköhän tuohon onnistuisi tuo tekniikan vaihto.
Jos mainitaan kolmitoimikatalysaattori niin silloin se sun pirssi on automatic vähäpäästöinen.
Mut jos vaan lukee katalysaattori niin sit ei ole vähäpäästöinen.
Ja asiaan. Akella sanotaan näin.
Vertailumoottoreina voidaan vastaavin perustein pitää Suomeen tyyppikatsastettujen mallien moottoreiden ohella myös mallisarjaan kuuluvien muun Euroopan ja Yhdysvaltojen markkinoille yleiseen tieliikenteeseen tarkoitettujen mallien tehdasvakiomoottoreita
Eli onko tämä CE omansa vai voiko tätä nyt sitten verrata mihin W124 vaan. sillonhan tässä ei olisi miteen ongelmaa. Jos ylipäätänsä on mitään ongelmaa

C, W ja S on kaikki 124 mallisarjaa, jotenka sen suhteen ei ainakaan täällä käytyjen keskusteluiden mukaan ole ongelmaa.Gorak kirjoitti: Eli onko tämä CE omansa vai voiko tätä nyt sitten verrata mihin W124 vaan. sillonhan tässä ei olisi miteen ongelmaa. Jos ylipäätänsä on mitään ongelmaa
Vähäpäästöinen on tuo minun coupe, vaikka onkin vm. -90 ja niin on mylös tuo -93 420, jotenka sen suhteen ei ole ongelmaa...
Jos tässä hommassa jokin tulee onkelmaksi niin se on sytkäpuolen sähköt ja mahdollinen tilan tekeminen konehuoneen laidoille, jota en kuitenkaan jääräpäänä usko ennenkuin olen mallannut kasia reikään

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kryptonite kirjoitti:ei jos maalaisjärjellä ajattelee, mutta kysymys kuuluu että käykö vertailukohteena viripajan pirssi, vai tarvitseeko sen olla juuri oman pajan tehokkain?
Sekaan senverran soppaa että ainakaan W124 036.... (siis 500E kori) 6.3 Brabusta ei saanut suomessa kilpiin (tehoa +400hv) vaikka AMG on tehnyt sarjan 6.0 malleja, jotka sitten kelpaa suomessakin leimalle (teho just alle sen suomen max prosentin)


-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI

Pajalle menossa

Maanantaina käyn tosiaan katsastusmiehen kans juttelemassa projektista tarkemmin, jotta ennen sitä en ala purkamaan kumpaakaan autoa.
Tokihan olisi mahdollista laittaa tuo 420 kuntoon (ruosteet) kun siinä olisi tosi kattavat varusteetkin, mutta oishan tuo coupe kasilla miesten peli verrattuna sedaniin

Tuommonen tosiaan se 420:

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Näin kertoo wikipediaGorak kirjoitti:Okei.. no sit ei pitäis olla ongelmia jos kaikki 124 käy vertailuksi. Mikäs on nyt sitten isoin tehdasvakiomoottori tuossa W124? 5.0?
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W124
Tuolta linkkejä likkailemalla pääsee noihin 500E ja E500 sivuille.
Niissäkin on vuosimallista riippuen pieniä tehoeroja....
..316HP->322HP
957 AMG Technology Package
Tuolla "lisävarusteella" on saanut 6 litrasella koneella 400 heppasena...
Tuskin käy vertailumodorina??
(ainakaan suomessa)
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
-Kattoluukun ympärillä kukkaa.Fenton kirjoitti:Onkos toi sitten ihan toivottomaksi ruostunut? Jos nimittäin päädytkin siitä autoa tekemään.
-Takaluukun kannessa kukkaa.
-Oikean puolen etulokasuoja pa*ka.
-Kuskin puolen takakaaressa/kyljessä suht pahasti ruostetta.
-Takalamppujen alapuolella reippaasti ruostetta.
Ylimaalauksen ja noiden ruosteiden korjauksen vaatisi. Hitsausta ainakin lamppujen alle ja kuskin puolen takakaareen/kylkeen.
Ihme homma sinänsä ku kaikki ovet on ehjät ja hantin puolen takakaaressakaan ei ole kukan kukkaa

Sisältä on siisti ja tekniikka laulaa mukavasti, että nyt pitää ihan rauhassa puntaroida asioita ennenkuin tekee mitään, koska nyt on vielä coupe ja sedani molemmat ajokunnossa

Tarkempi jutustelu katsastusmiehen kanssa varmaan kans selventää tilannetta...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
http://www.500ce.net/forums/showthread. ... a98&t=3918
Tuollahan tuota juttua on muutoksista.
Eihän nuo ylitsepääsemättömiä sinänsä ole, mutta itse en ole hitsarimiehiä
Tuollahan tuota juttua on muutoksista.
Eihän nuo ylitsepääsemättömiä sinänsä ole, mutta itse en ole hitsarimiehiä

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Jube kirjoitti:On, mutta se jää osittain peliin, eli ei saa kokonaan poisE280T kirjoitti: onko muuten 420:ssä asr off nappia?![]()
Kyllähän tuolla kasilla luulis paremmin menevän lanssissa ku 230 nelarilla jos tuon kasin nyt joskus saa käymään tuossa coupen korissa
Eli siis "donitsi"?
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
190E
E280T
E320CDI
E320CA
epk kirjoitti:kannattaa nyt mittailla uudestaan, meinaan kyllä neekimallin kasikorissa, ainakin E420:ssa on leveempi kardaani tunneli, sen tietää siitä että iso lattiamatto+etulattiamatot eivät käy muuhun kuin kasiin. Kuin myös etupenkit ovat kapeemmalla kiskolla johtuen isosta kardaani tunnelista!
Mahdollisille penkin ostajille kannattaa vinkata että ne kasin etupenkit eivät ole ihan bolt on asennus, jos asentaa siis muuhun kuin kasiin
Voisko olla vain vahvistuksia tunnelissa? alta sama mutta sisältä "isompi"?
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
190E
E280T
E320CDI
E320CA

Tuollainen

Viimeksi muokannut Jube, Ti 26.02.2008 22:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Nämä istuu, koska näitä on muutettu juuri mainitsemistasi kohdista.Petehri kirjoitti:Mites päätyt istuu?? Demecin kautta ostetut ei ainakaan istu päädyistä eikä puskurin keskikohdasta.
Toki päädyssä missä lippa liittyy puskuriin on jotain millin rakoa, mutta ne menee liimausvaiheessa umpeen ihan itsestään.
Viimeksi muokannut Jube, Ti 26.02.2008 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Katsastusmiehen puolesta tekniikan saa vaihtaa ja muutosprosentit tulisi olemaan 34% = Ei kanta-autotarkastusta
Hänen mielestääm asiassa ei ole mitään epäselvää, koska osia vaihdetaan saman mallisarjan autosta (124) toiseen saman mallisarjan autoon...

Hänen mielestääm asiassa ei ole mitään epäselvää, koska osia vaihdetaan saman mallisarjan autosta (124) toiseen saman mallisarjan autoon...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Huomenna uusi puskuri ja vakio takaluukun kansi maalamolle kun en perjantaina ehtinyt viemään.
Tänään tuskailin tuon etupuskurin törmäyslistan kanssa kun siinä oli pari vekkiä ja soitin sitten kl-varaosaan
uusi 35€
Mielestäni lähes ilmainen...
Ajankuluksi nappasin vielä pari kokonaisvaltaisempaa kuvaa sisuksista:


Ja tervetuloa käymään kylässä.
Tänään tuskailin tuon etupuskurin törmäyslistan kanssa kun siinä oli pari vekkiä ja soitin sitten kl-varaosaan


Mielestäni lähes ilmainen...
Ajankuluksi nappasin vielä pari kokonaisvaltaisempaa kuvaa sisuksista:


Aivan. Anteeksi kun unohdin mainita!Niin ja tarkennukseksi. Omia autoja vartenhan olen noita rakennellut, mutta tarvittaessa voin tieten auttaa myös muita harrastajia...
Jubelle möin tuon ylimääräiseksi jääneen
Ja tervetuloa käymään kylässä.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Komialta näyttää ja parempaan suuntaan ollaan menossa jos vielä sen kasin sinne nokalle saat
Kattelin tuota vunderbaumikorviketta tuos sun kojelaudassa. Kaverilla oli joskus tollanen mersussaan ja siitä valu ne nesteet keskikonsolin päälle (siinä missä lämmityksen säädöt sun muut tuuletin säädöt on) ja maalit suli täysin säätimistä
Aika ärtsyä litkua
Mut Jubelle pointsit täältä kotiin jokatapaukses loistavan radikaaleista suunnitelmista, jatka samaan malliin!

Kattelin tuota vunderbaumikorviketta tuos sun kojelaudassa. Kaverilla oli joskus tollanen mersussaan ja siitä valu ne nesteet keskikonsolin päälle (siinä missä lämmityksen säädöt sun muut tuuletin säädöt on) ja maalit suli täysin säätimistä


Mut Jubelle pointsit täältä kotiin jokatapaukses loistavan radikaaleista suunnitelmista, jatka samaan malliin!

"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
On kyllä maukkaan näköinen sisusta. Ei mitään ylimääräistä ainakaan minun silmään. Ootkos muuten mitään muutoksia tekemässä sisustaan?
Kesäauto: Mercedes Benz w123 300DA -77
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97
Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97
Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
samaa mieltä ratistaKryptonite kirjoitti:Itse olen sitä mieltä että kyllä tuo tarvis sen mersun sporttiratin tuohon. Tosin makukysymyksiä...
Nuo jalopuuteippaukset näyttää kyllä yllättävän hyvältä ja siistiltä, tarvis kyllä nähdä noita teippauksia joskus livenä..


S210 320cdi Avantgarde -01
ex. W124 250D -86
ex. W124 250D -86
Kyllä minä sen sinne meinaan vaihtaa, mutta luultavasti vasta ensitalvena niin pääsee tänäkin kesänä ajamaan coupella. Motivaatio pysyy yllä kun saa välillä ajaakkinvk00 kirjoitti:Meinasitko ruveta vaihtamaan nokalle tekniikkaa nyt kun katsastuskin onnistuis?

Kyllä siihen sellainen tuleekin jahka tuota 420:stä alan purkailemaanItse olen sitä mieltä että kyllä tuo tarvis sen mersun sporttiratin tuohon.

En muuta kun sen uuden ratin. Kaikki muu on nyt jo tehty!Ootkos muuten mitään muutoksia tekemässä sisustaan?
Ennen oli teippaukset, nyt on maalaukset.Nuo jalopuuteippaukset näyttää kyllä yllättävän hyvältä ja siistiltä, tarvis kyllä nähdä noita teippauksia joskus livenä..
Kaveri veti maalaamolla halkeamat kitillä ja sitten reippaasti hiottavaa pohjamaalia päälle. Minä sitten hioin ja maalasin sillä Mastonin silkinhimmeän mustalla nuo.
Kokeilkaapa sitä mastonin maalia, se on aivan uskomattoman hyvää ja tulee hieno pinta

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90