290td hehku?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Torme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Su 25.07.2004 17:55
Paikkakunta: Lpr

290td hehku?

Viesti Kirjoittaja Torme »

tervehdys foorumiin. eilen tuli sitten ostettua 290td -97
Ennen ei ole vielä dieseliä ollu niin ihmetyttää hehkun valo.
Virrat päälle hehku palaa hiukan aikaa, sammuu. käynistys..
Hehku syttyy uudestaan palamaan ja sammuu noin minutin päästä. onko tää nyt ihan normaalia? :?
S211 320 cdi -03
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Yksi hehku on palanut :!: merkkivalo ilmoittaa sen :wink:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
Torme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Su 25.07.2004 17:55
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Torme »

onkos toi kummonen homma vaihtaa hehkut itse?
Yhtä helppo kun tulpat? vai korjaamo keikka..
S211 320 cdi -03
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
yari67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: To 15.12.2005 11:08
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja yari67 »

helppo juttu jos ei ole jumittunut, suojamuovit pois, piuhat irti ja tulpat pois, täytyy olla pieni hylsysarja ja kahdet jatkot että saa 4. ja 5. pytyn tulpat irti, ja muistaakseni pitkän hylsyn vaatii. Aikaa menee puoli tuntia ja lakkaa merkkivalot palamasta, motonetista 13€ kpl tulpat.( Bosch), Jos kärki katkeaa kanteen niin rättiä päälle, kierrokset tappiin ja odottelua että tulpan kärki lentää pihalle, ei todennäköistä jos ei ole kauan valot palanut
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

yari67 kirjoitti: täytyy olla pieni hylsysarja ja kahdet jatkot että saa 4. ja 5. pytyn tulpat irti, ja muistaakseni pitkän hylsyn vaatii.
Pitkä hylsy pitää olla
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
Torme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Su 25.07.2004 17:55
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Torme »

Eilen tuli kävästyä korjaamolla.
uudet hehkut paikalleen. sitten se hauskuus alko.
eka käynistys, hehkujäi taas palamaan.
toinen käynistys Näyttöön tuli isolla BAS ?
sammutin saman tien. ja kolmas käynistys kaikki ok ei mitään ylimäärästä. hehku valokin hävis. mitä ihmettä tossa kävi?
Nollasko logiikka ittensä vai mitä.. :oops: ei hajuakaan bas sanasta.
S211 320 cdi -03
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Todennäköisesti systeemi nollaili itsensä kun muutamaan kertaan käynnisti... BAS, ABS, ETS, ESP. herjoja voi tulla myös jos akku on huono.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Jep, itsellä hehkun vaihdon jälkeen syttyi silti hehkuvalo ensimmäisellä kerralla. Hetken jo kirosin, mutta toisella käynnistyksellä se ei enää ylimääräisiä palanut. Näköjään vaatii X määrän onnistuneita lähtöjä ennenkuin uskoo että kaikki on kunnossa. BAS taitaa olla se hätäjarruavustin. No eipä noilla tosiaan merkitystä jos ei enää pala.
Vastaa Viestiin