230ce -88, käynnistymisongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
teme335
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 25.02.2008 21:31

230ce -88, käynnistymisongelma

Viesti Kirjoittaja teme335 »

Eli toisinaan pirssi lähtee käyntiin normaalisti, toisinaan ei.
Kun ei lähde, niin pyörittää ok(akku vaihdettu). Joutuu sahaamaan reilusti, lupaa, mutta ei pysy käynnissä. Kun sitten lopulta lähtee, niin käy hyvin. Kuumana lähtee paremmin kuin vajaalämpöisenä.
Tulpat/jakaja pitäis olla kunnossa. Mistä lähtis ettii vikaa?
oimän
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Pe 29.12.2006 14:08
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja oimän »

Sytytyksen ohjain poksi. Oireet ihan samat kun oli minullakin.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Entä lämpöanturi?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Veikkaisin itekkin jotain lämpöanturia.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Renegade
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: To 18.11.2004 19:18
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Renegade »

Haiseeko bensa käynnistettäessä?Suuttimet kannattaa myös tarkistaa.
M-B 260SE -86 "basso"
Avatar
tuoppi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 26.10.2006 20:50

Viesti Kirjoittaja tuoppi »

Itsellä teki vähän samaa joskus piti sahata ja kävi väliin 3 pytyllä ja ryki kunnes sai käymään.
Virranjakajan kansi ja pyörijä vaihtoon, auttoi ainakin minulla.
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1806
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: 230ce -88, käynnistymisongelma

Viesti Kirjoittaja sompio »

teme335 kirjoitti:Eli toisinaan pirssi lähtee käyntiin normaalisti, toisinaan ei.
Kun ei lähde, niin pyörittää ok(akku vaihdettu). Joutuu sahaamaan reilusti, lupaa, mutta ei pysy käynnissä. Kun sitten lopulta lähtee, niin käy hyvin. Kuumana lähtee paremmin kuin vajaalämpöisenä.
Tulpat/jakaja pitäis olla kunnossa. Mistä lähtis ettii vikaa?
Itsellä sama ongelma vaikka olin vaihtanut jakajankannen ja tulpanjohdot sekä lähes kaiken mahdollisen syttypuolelle. Vika kuitenkin oli jakajassa pyörijän alla olevan ns. välikannen puuttuminen (sellainen pyöreä muovi läpyskä joka tulee jakajankannen ja jakajan väliin) ko. os poistaa kannessa esiintyvän kosteusongelman.
teme335
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 25.02.2008 21:31

Viesti Kirjoittaja teme335 »

Nostellaan tätä, ensinnäkin, kiitos vastauksista.
Auto kävi eräällä korjaamolla, ja sanoivat että epäilevät suuttimia, ja ehdottivat, että Fortea vois kokeilla......no sitä kokeiltiin, vaikka tulos oli kyllä tiedossa, eli ei siis vaikutusta. Muuta vikaa eivät löytäneet. Ongelma tulee siis toisinaan esiin, ja ennen kaikkea vajaalämpöisenä. Mietin, että jos vika tosiaan on suuttimissa, miksi toimii kylmänä ja kuumana ok? Onko jollain visiota tähän?
Täällä olevista ehdotuksista ajattelin lähteä halvimmasta liikenteeseen.....eli lämpötila-anturista, mutta mistä mesestä löytyy moinen? Onko sama anturi mittarille ja moottorin ohjaukselle?

Se v.jakajan ja kannen välinen läpyskä oli muistaakseni paikallaan ja ehjä.
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Tässä taistelen oman 260 mersun kanssa samasta ongelmasta.. Lähtee kylmänä käyntiin tosi vaivalloisesti ja sitten kun lähtee käymään ni käy aluksi ku pakoputki olis tukossa.. käy jonkin aikaa ja sitte lähtee käymään kunnolla.. virranjakajan, pyörijän, ja tulppien johdot olen jo vaihtanut... tarkistin silloin myös pensapumpun sieltä tankin vierestä ja vikaa ei löytynyt sieltäkään.. valvonta anturi menee seuraavaksi vaihtoon.. se mikä on kannessa siellä ihan perällä, minulla kaksi napainen..
Iceman
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 24.08.2005 20:05

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Minulla 230e -87 samantyyppinen vika. viaksi osoittautui "vikavirtasuojareleen" sulake. joka sijaitsee akun takana 10 amppeerin lattasulake.
Avatar
Jankku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Pe 27.01.2006 22:04

Viesti Kirjoittaja Jankku »

Samoja ongelmia esiintyy minullakin 260e -87, ei lähe käyntii jos lähtee käy joko hyvin tai miten sattuu, joskus tyhjäkäynti vaeltelee 600-2000rpm välissä ja tämän hetkinen tilanne on ettei käynnisty lainkaan...
Jani Salomaa

Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Vastaa Viestiin