löytyykö suomesta "custom" kardaaniakselin tekijää
löytyykö suomesta "custom" kardaaniakselin tekijää
onko kellään kokemusta kardaaniakselin teettämisestä? tarvis olisi liu'ulliseen kardaaniin jossa olisi gee mallin kiinnitys laipat päissä.
w460
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Tämmöinen kiinnostaisi minnuukin; mulla on pystäri, jossa W123sen Getrag jatkona. Kardaanin etupötkö piti tehdä itse lyhentämällä ja sen mukaan meni: Hiomo Kantanen (paikallinen paja täälä Jyviksessä) ilmoitti ettei kardaania tasapainotettua mitenkään.
No nyt on toinen etupötkö värinänvaimentimella ja tällä kertaa aion käyttää ihan metallialan ammmattilaisella ja tasapainottaa Kantasella.
No nyt on toinen etupötkö värinänvaimentimella ja tällä kertaa aion käyttää ihan metallialan ammmattilaisella ja tasapainottaa Kantasella.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Tuo liu'un löytyminen tuohon kardaaniin tuntuu vain olevan jonkun verran työlästä. Ei ole ainakaan vielä sopivaa sattunut silmiin. maailmalta kyllä saa jonkunlaisia liukuja mutta monessa lukee että ei tiekäyttöön. Ongelmana on se että gee malliin ei erikseen saa uusia ristikoita ostettua vaan on muokattava laakerikuppien paikkoja siten että saa erinkokoisen ristikon sinne asennettua.
Toinen ongelma tulee siinä kun kardaanin liuku kuluu niin sitäpä ei pystykkään ehjäämään vaan on hommattava vaihtokampe jostain. Uuden hinta on sen verta suolainen että ei lompakko oikein kestä mennä ostamaan yhtäkään saati sitten kolmea kardaania. Ideana olisi rakennuttaa semmoinen kardaani että siihen saisi jonkun yleisen ristikon ja jostain hommattua liu'un kohtuu hintaan.
G-mallissa etuperässä pinionakseli ei ole samassa linjassa kuin jakolaatikon kiinnityslaippa tuosta johtuen ristikoiden käsittääkseni tulee olla 78 asteen kulmassa toisiinsa nähden.
Toinen ongelma tulee siinä kun kardaanin liuku kuluu niin sitäpä ei pystykkään ehjäämään vaan on hommattava vaihtokampe jostain. Uuden hinta on sen verta suolainen että ei lompakko oikein kestä mennä ostamaan yhtäkään saati sitten kolmea kardaania. Ideana olisi rakennuttaa semmoinen kardaani että siihen saisi jonkun yleisen ristikon ja jostain hommattua liu'un kohtuu hintaan.
G-mallissa etuperässä pinionakseli ei ole samassa linjassa kuin jakolaatikon kiinnityslaippa tuosta johtuen ristikoiden käsittääkseni tulee olla 78 asteen kulmassa toisiinsa nähden.
w460
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Soitin Ko-Met Oy:hyn ja ystävälliseltä palvelulta kuulosti. Lähetän etupötkön sinne. Samalla tuli lunta tupaan siinä, että ei kuulemma saa säilyttää värinänvaimenninta kiinni jos moottori ei ole OM617.. Maksoin siis suolaisen hinnan tuosta etupätkästä turhaan.
No, akka olisi nekin mun eurot tuhlannu puolestani uusiin pussilakanoihin tai muuhun yhtä joutavaan joten eipä surra.
No, akka olisi nekin mun eurot tuhlannu puolestani uusiin pussilakanoihin tai muuhun yhtä joutavaan joten eipä surra.

W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966