Turbodiesel imusarja

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Turbodiesel imusarja

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Kun yleisesti tiedetään ,että jos kansi virtaa hyvin niin ei tarvi yhtä suurta ahtopainetta tehojen saavuttamiseen kun huonosti virtaavalla.
Onko kukaan miettiny imusarjaa, jos mietitään 5-syl om-602 imusarjaa
mikä sarjavalmisteinen sarja olis hyvä.
Sprinter,alkuperäinen turbo, vai vaparin sarja hyvin virtaavalla painekotelolla ?Onko turbodieselissä imusarjan pituudella merkitystä ?
Onko kukaan käyttäny dieselin kantta virtauspenkissä?
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

Onhan sillä pituudella jonkin verran merkitystä kun aletaan hifistelemään, ja on niitä käytetty virtaus penkissä, vakiona ja kairattuna..
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
jusky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 02.05.2007 09:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja jusky »

Allu D. kirjoitti:Onhan sillä pituudella jonkin verran merkitystä kun aletaan hifistelemään, ja on niitä käytetty virtaus penkissä, vakiona ja kairattuna..
oliko virtaus eroja radikaalisti?
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Mitä virtaa vakiona olis lähtökohta ? veis sit vasta kairattuna imutettavaksi
jos tekis imusarjan ite,tekis samanlailla kun 5/1 pakosarjan ,ei olis mitään
kokooja ponttöö vaan kokois putket yteen kollektorilla
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
masah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 12.02.2006 22:18
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja masah »

om602 :

vakio imu:
9,50mm nousulla 181hv
11,40mm nousulla 187hv portattu 195hv
12,00mm nousulla 186hv

vakio pako:
9,50mm nousulla 155hv
11,40mm nousulla 155hv portattu 173hv
12,00mm nousulla 154hv

noin vakio venttileillä ja vakio seetikulmilla
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Toi imupuoli näyttää jo vakionakin aika hyvältä, mutta toi pako näköjään ahistaa.
pakopuolelle vois kannattaa laittaa isommat venttiilit,löis kylmästi 40mm rosteri venan 19e kpl kun vakio on 36mm.
Tarvii illalla tutkia tarkemmin tota pakokanavaa
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

2.5 seen ei mahdu 40mm pakoventtiilejä, mutta 2.9 kanteen sopii
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

Vielä kun ratkaiset venttiilin varren paksuus ongelma/varren tiivisteen... :wink:
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

mikäs ongelma niissä mitoissa on?
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

Allu D. kirjoitti:Vielä kun ratkaiset venttiilin varren paksuus ongelma/varren tiivisteen... :wink:
Imuohjurit sinne pakopuolelle :oops:
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Joo uudet ohjaimet ja 8mm varrella venttiilit niin auttaa sekin vahän siihen kanavan ahtauteen
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

Turbo-eemeli kirjoitti:
Allu D. kirjoitti:Vielä kun ratkaiset venttiilin varren paksuus ongelma/varren tiivisteen... :wink:
Imuohjurit sinne pakopuolelle :oops:
:wink:
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Vastaa Viestiin