250CE 1970 W114 projekti, myyty pois.

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Ostettu kuorma-autovaraosaliikkeestä mustaa 15 mm nylonputkea (ilmajarrujen putkea) josta saa huohotuspiiriin pätkän rikkinäisen tilalle. Etola/Etra ei tuntenut kuin sinistä. Pitää yrittää tehdä putkeen mutkaa kuumailmapuhaltimella lämmittämällä.

Ostettu käytetty mutta ehjä W108 (=sopiva) oven rajoitin. Takaovissa W108:ssa on Detali.ru mukaan erilaiset rajoittimet. Lisäksi pengottu romuvarastosta vielä kaksi erilaista rajoitinta jotka olivat hiukan lyhyempiä...taisivat olla W123:n.

Verrattu oven ulkoista avauskahvaa 108:n vastaavaan ja todettu samankokoiseksi; onko siinä sitten samanlaiset sisukalut (painonappi) on eri juttu.

Lisäksi löydetty yksi sisävalo joka saattaa sopia tähän.

Eilen illalla tuli tarkastettua että kosketuskulma ja ajoitus on kohdallaan sekä strobolla katsottiin että ennakko ja sen keskipakosäätö toimii.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Tässä kuva nylonputkesta.

Tässä oven rajoittimet , rikkinäinen ja yksi ehjä.

Kuva tarvittavasta ovenkahvasta .

Uusittuja vesiletkuja .

Polttoainesuodatin , vanha Bosch-merkkinen siis.

Hiottu, maalattu ja lakattu bensakorkin luukku .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Kuuluukohan autooni olla takakontissa kumimatto? Yksi kaveri veikkasi niin olevan, sellainen uritettu missä reunassa leveämpi kantti, ei kuitenkaan vahvike.

Niemölleriltä saa sedaniin uuttta mattoa 83 eurolla, osa 39 - vaikuttaisi kumimatolta. Mikähän on taasen osa 7, tekstin mukaan: " Deckel f. Fondboden u. Kofferb.Abd. " ??

Kontin lattiassahan on 2 kpl isoa pyöreää irrallista peltilätkää mutta niissä ei ollut tiivistettä - korikittiä vaan :roll: .

Kuva

Kardaanitunnelin kupeissa on maton palaset, ne on varmaan "integroitu" keskikonsoliverhoukseen - onkohan tarkoitettu vaihdettaviksi...mattosarjojen mukaan sellaisia ei taida tulla normaalisti :? .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

nr 7. taitaapi olla juuri sellainen luukku. Deckel on enempi luukku saksaski, kuin tiiviste.

Tuohan tuossa keskellä se taitaa olla:
Kuva

Eikö sen alla ole polttoainemittarin anturi ja sen sähköliittimet.

Muutenkin "siisti" CE myynnissä, josta tuo takaluukun kuva on:

EBAY w114 CE
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

unski kirjoitti:nr 7. taitaapi olla juuri sellainen luukku. Deckel on enempi luukku saksaski, kuin tiiviste.

Eikö sen alla ole polttoainemittarin anturi ja sen sähköliittimet.

Muutenkin "siisti" CE myynnissä, josta tuo takaluukun kuva on:

EBAY w114 CE
No niinhän se oli, luukkuni lensi jo ensi tilassa muiden irto-osien kanssa pahvilaatikkoon. On muuten muovia.

Ihan siisti ja ryhdikäs tuo ebayn auto, etenkin sisustus vaikutti hyvältä. Saa nähdä mihin nousee huudot. Siistit tuollaiset maksaa useita tonneja siellä :D .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Ois kyllä siisti sisusta ebayn linkissä, kelpais mullekkin heti, toisaalta tiedä sitten kuinka homeessa on muuten sitä ei oikein kuvista näe ja kankaat menevät "lahoksi".

Kyllä siitä vielä hyvä tulee, onko kesäksi valmis?

ite laitan sitten valmiista vasta kuvat niin ei tule turhaa vittuilua.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Takakontin matto on kuminen.
Keskikonsolin maton vaihto varmaan on vaikeampi homma koska se on liimattuna niihin kylkiin.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Kyllä pystäri-coupe on maailmanhistorian kaunein auto! Mittasuhteet on tavattoman sopusuhtaiset ja auto on linjakkaan yksinkertainen, eikä missään tyylirikkoja.

Pirskatti täytyy kaivaa MB Classicin se numero missä haastatettiin erästä muotoilijaa, jolla on sormensa pelissä sekä pystärin että 70-luvun BMW 2002sen muotoilussa. Eikä sekään mikään hullumpi muotoilultaan - oliko se "Kovaa peliä Bostonissa" -sarja, missä se raavas neekeri sellaisella ajeli, vai oliko sittenkin coupe. :roll:
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Olikos se 2002? Miten minä muistin että olis ollu 2800? CS tai jotain. Raavas neekeri oli nimeltään Hawk, tosielämässä Avery Brooks.
Meni vähän kyllä OT:ksi
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Olikos se 2002? Miten minä muistin että olis ollu 2800? CS tai jotain. Raavas neekeri oli nimeltään Hawk, tosielämässä Avery Brooks.
Meni vähän kyllä OT:ksi
Hawkilla oli valkoinen noin -84 BMW 635 csi...Spenserillä oli vihreä -67 Fastback Mustang...kunnianosoitus Bullitille ;)
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Niimpäs muuten olikin.
Ei sitä Unskia suotta asiantuntijaksi tituleerata.
Spenserille muuten jossain vaiheessa tuli auton vaihto, joku 80-luvun mustangi vaihtui hevoseksi. Edelleen aika OT.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Takakyljet, takakaaret, hiekkapelti sekä takakontti valmis. Kontin pohjalle tuli väärän väristä vihreää, joten maalaan senkin mustaksi ellen raaski ostaa vielä yhtä purkkia pintaväriä - toisaalta konepellin sisäpuolikin on ollut myös vihreä joten pitänee tilata vielä yksi purnukka.

Tässä kuvia maalaushommista:
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 010123.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 010124.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 010126.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 010130.jpg

Tässä pari sisäkuvaa:
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 010127.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 010128.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 010129.jpg

Pintaväriä päällä:
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 010131.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 010132.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 010133.jpg

Tänään siirryi takakontin alle; paljon pintaruostetta mutta onneksi ei reikiä. Rapsuttelua, putsausta, ruosteenmuuntoainetta ja maalausta ohjelmassa lähipäivinä :lol: . Ja osien odottelua :wink: .

Kuvissahan tuo näyttää aika kirjavalta :shock: . Tosiaan saa nähdä mitä tulee aikaiseksi, kunnon valossa sitten näkee. Kuten aiemmin sanoin saattaapi olle että pitää viedä maalarille kylkilistoista alaspäin maalattavaksi.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

karra kirjoitti: näkee. Kuten aiemmin sanoin saattaapi olle että pitää viedä maalarille kylkilistoista alaspäin maalattavaksi.

Saattaa olla, spraylläko maalasit?
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

johtaja300 kirjoitti:
karra kirjoitti: näkee. Kuten aiemmin sanoin saattaapi olle että pitää viedä maalarille kylkilistoista alaspäin maalattavaksi.

Saattaa olla, spraylläko maalasit?
Kyllä, aluksi on tarkoitus saada katsastettua ja Suomen kilpiin. Sattui käymään niin että meni yksi toimintatonni omaan taloon kun lämmönvaihtimesta hajosi säädin ja sen lisäksi vaihdettiin vähän muutakin palikkaa lämmönjakohuoneeseen. Eli matalalla budjetilla nyt mennään :evil: .

Kunhan näkee ne Saksasta tulevat lattiamatot että minkä laatuisia ovat niin voisi harkita myöhemmin yrittää museorekisteriin. Siihen varmaan pitää maalauttaa kyljet, ja ostaa takakonttiin kumimatto (Niemölleriltä saa reilulla kahdeksalla kympillä). Muutama listakin on kuhmuinen...ja maski...saahan tuohon uppoamaan rahaa kuinka paljon haluaa.

En ole vielä päättänyt että mihin asti tuota sitten jatkaa...

Tänään sain matkahuollon kautta ovien rajoittimet ja yhden ulkokahvan, sekä takakonttiin vasemman sivupahvin (kiitos Jusa82). Pissapojan säiliö on kuulemma matkalla Saksasta (ebay ostos).

Kunhan takaosasto on valmis niin sitten pitää irroittaa siivet jotta näkee helmojen päiden todellisen kunnon. Konehuone kaipailee siistimistä myös.

Kunhan lattiat on hitsattu niin sitten pitää purkaa koko keskikonsoolisto pois jotta saa siihen sopivaa verhoilua mallailtua (lattiamatot tulevat siis velourista).
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Maalaa sen ruiskullakin pienellä budjetilla jos viittii, nuo korjauskohdat meinaan.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Ovien rajoittimet asennettu, sekä ovet kotelosuojattu sisältä. Kuskin oven lukon avausnuppi vaihdettu siistiin (eli ehjään).

Takakontin pohja alapuolelta sekä "sisähelmat" on perkuleenmoinen savotta siistiä. On meinaan puukolla töitä; eli hakata irti sitä kovettunutta kumimassaa siihen asti että on puhdas pelti esillä. Ohessa kuvia - onneksi ei ole läpilahoa.

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 220137.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 220138.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 220139.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 220140.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 220141.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 220142.jpg

Nuokin on nyttemmin käsitelty Brunox-ruosteenmuuntoaineella 2 kertaa, maalattu Ferrexillä sekä näkyvät raot kotelosuojattu. Sitten lopuksi spraymassaa päälle. Pitää hakea lisää kotelosuojaa ja painaa noihin palkkeihin - hurrit ovat jälkikäteen siis porailleet reikiä palkkeihin ja koteloihin aika kiitettävästi :lol: . Tarkemmin kun kuvia katsoo niin olen vissiin hakannut tuota massaa laajemmalta irti kuvien oton jälkeen...sen verran että on terve maalipinta näkösällä.

Barokit myös kunnostettu, eli hiottu ja maalattu + lakattu. Pitääpä napsia kuvatuksia :lol: .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
coupe124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 06.03.2005 15:08
Paikkakunta: Lapua

laikka

Viesti Kirjoittaja coupe124 »

karra kirjoitti: On meinaan puukolla töitä; eli hakata irti sitä kovettunutta kumimassaa siihen asti että on puhdas pelti esillä.
.
Kannatta kokeilla rälläkkään sellasta rautalankalaikkaa lähtee aika nätisti tuo kovettunu massa ja lähtee osa ruosteestakin. Tavallinen hiomalaikkahan ei mee ku pilalle ja savua. Itte ainakin sillä putsaillu just noita sisälokarin massoja pois.
-Antti-
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Joo mäki olen vedellyt tuota massaa pois mun autosta punotulla sekä suoralla rautalankalaikalla. Hyvin lähtee ja pöllyää mukavasti piki keuhkoihin. Tuo punottu on vähä parempi tasaisille pinnoille mutta kuluu kanteissa nopeesti. Ostin tota varten 2kpl halpis rälläköitä (19e) ja kolmas vähä parempi o sit tarkempiin hommiin. Ei tarvi kokoajan vaihtaa laikkaa. :P
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Esitteen mukaan massaa on pohjassa 14kg :) Ei meinaa irrota sitten millään. Sen muovin alta löytyy ihania pommeja :shock:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Omassa projektissa myös pitänyt hioa pohja alta päältä ja rälläkkään kiinnitettävällä "harjalla" massa sulaa mielestäni vain takaisin kiinni pohjaan.
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3532
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

johtaja300 kirjoitti:Omassa projektissa myös pitänyt hioa pohja alta päältä ja rälläkkään kiinnitettävällä "harjalla" massa sulaa mielestäni vain takaisin kiinni pohjaan.
Ihan totta. Tällänen vehje on ihan ässä noitten massojen raapimiseen. Miulla oli toi kuvassa näkyvä Würthin kone taannoin lainassa, ja nykyisin teetetyllä adapterilla tollanen harja rälläkässä. Pitää vaan olla säädettävällä kierrosluvulla rälläkän, koska tuo harja ei kestä ku maksimissaan 3000rpm.

Tästä näkee aika hyvin millasta jälkeä tuo harja tekee. Ja nuo ruostereiät ei siis oo ton harjan tekeleitä :lol:
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti: Barokit myös kunnostettu, eli hiottu ja maalattu + lakattu. Pitääpä napsia kuvatuksia :lol: .
Tässä pari kuvaa, keskiökupit on vielä irti. Kupit hioin muovipinnalle ja pohjalle suihkautin muovitartuntaa jota oli jäänyt W126:n puskurin maalausprojektista.

Vanteet maalasin pohjavärin jälkeen ihan Mastonin GT-vannehopealla, ties kuinka monta vuotta vanha purkki löytyi kaapista - mutta väri on kivan sävyinen ja tasainen eikä tässä ole minkäänlaisia kiiltäviä hiukkasia kuten joissain toisissa vannemaaleissa. Päälle reilusti kirkaslakkaa.

Hioskelin isompia naarmuja ihan käsin tasaiseksi ennen maalauksen aloittamista. Siistit tuli mutta ei tietenkään uudenveroiset.

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 270143.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 270144.jpg

Totesin että valokatkaisijasta saa puoliparkit päälle. Vasemmalle kytkettäessä syttyy myös varsinainen parkki takana sekä mittarivalot. Eli vasen puoli on joko tarkoituksella kytketty yhteen parkkien kanssa tai sitten vahingossa. Kunhan saan nuo "myrskylyhdyt" eli etu-umpiot irti niin pääsee tutkailemaan niitä kytkentöjä siellä.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Hitto kun en muista enää.. Vuosia sitten taivasteltiin faijan pystärissä niiden parkkien kytkentöjä.. Jotain outoa niissä oli, mutta mitä?
Kuitenkin se toimi jotenkin silleen, että kytkin vasemmalla->vasen puoli palaa, niinkuin pitikin. Kytkin seuraavassa (oikean puolen) pykälässä->ei pala mikään. keskellä ei pala, niinkuin ei tietty pitäisikään. Ja sitten varsinaiset asennot toimi niinkuin kuuluikin.
Vaan joku juttu siinä oli, että se oikea puoli oli kai ihan tarkoituksella otettu pois käytöstä.
Miksi ihmeessä sitten vasen oli jätetty, siihen ei tietoa löytynyt..
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Tarvitsisin coupeen ikkunan tiivisteitä ja muitakin tiivisteitä, jollain jos tietoa on ottakaa yhteyttä.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti: Totesin että valokatkaisijasta saa puoliparkit päälle. Vasemmalle kytkettäessä syttyy myös varsinainen parkki takana sekä mittarivalot. Eli vasen puoli on joko tarkoituksella kytketty yhteen parkkien kanssa tai sitten vahingossa. Kunhan saan nuo "myrskylyhdyt" eli etu-umpiot irti niin pääsee tutkailemaan niitä kytkentöjä siellä.

Valokatkaisjasta saa myös sumarit päälle :D . On tuo ajovalorakennelma aika teknisen oloinen laite kun sen taakse vilkaisee :shock: ; onhan siellä 5 kpl polttimoita ja omassa on vielä ylimääräisille sivuvilkuille vedetty haaroitus. Mistä aasinsilta noihin vikoihin; parkin kannelle, vaikka se on samassa pohjalevyssä kuin ajovalo, menevä maapiuha on irroitettu ja käytetty ylimääräisen sivuvilkun maadoitukseen. Vilkun virta on tinattu itse pääpistokkeeseen ja sieltä vedetty piuha vilkulle. Parkille menevä piuha on nykäisty irti ja tökätty puoliparkin polttimon kantaan koska sen virtapiuhassa on sopiva "abiko"-lipare :evil: . Tämä sotki parkit ja puoliparkit.

Mutta, edelleenkään ei tule sähköä oikean puolen eteen puoli- eikä tavalliseen parkkiin. Pitää tutkia lisää :roll: . Nyt pelaa takana kaikki puoli- että täysiparkit kuten pitääkin.

Hauska pointti on se että autossa paloi erinäisiä yksittäisiä valoja aina joka kulmassa siihen tahtiin mitä katkaisijaa veteli ja käänteli joko oikealle tai vasemmalle :lol: , varsinainen "joulukuusi". Toinen lähivalokin rupesi pelaamaan kun pyöräytti sulaketta :o . Yksi sumuvalo on pimeä ja molemmat sivuvilkut vielä. Oikea valoshow nyt tallissa menossa.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

johtaja300 kirjoitti:Tarvitsisin coupeen ikkunan tiivisteitä ja muitakin tiivisteitä, jollain jos tietoa on ottakaa yhteyttä.
Otapa yhteyttä http://www.mbclassics.de/

Mukava palvelu Aleksanterilla. Minä kysyin kanssa ikkunantiivistettä, vastauksena tämmöinen:

the item you need is sold by metre , it costs : € 14,- for each metre .
for the whole car you would need 9 metres .
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

No ei oo kyllä kallista sitten! Pitää vissii itekki tilata jossai vaiheessa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Petteri Kivimäki kirjoitti:
johtaja300 kirjoitti:Tarvitsisin coupeen ikkunan tiivisteitä ja muitakin tiivisteitä, jollain jos tietoa on ottakaa yhteyttä.
Otapa yhteyttä http://www.mbclassics.de/

Mukava palvelu Aleksanterilla. Minä kysyin kanssa ikkunantiivistettä, vastauksena tämmöinen:

the item you need is sold by metre , it costs : € 14,- for each metre .
for the whole car you would need 9 metres .
No perkeles! Lähes ilmaista, jos joku viitsisi minua jeesata niin otan ja tilaan kierroksen.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti: Mutta, edelleenkään ei tule sähköä oikean puolen eteen puoli- eikä tavalliseen parkkiin. Pitää tutkia lisää :roll: . Nyt pelaa takana kaikki puoli- että täysiparkit kuten pitääkin.
Otin opuksen käteen ja tutkin taas kytkentäkaavioita. Valokatkaisijalta menee parkkivalon sähkö sulakkeeseen 7 ja sen etupuolelta haarautuu myös sulakkeeseen 8; tällä lailla saadaan eri puolet aikaiseksi.

Parkin piuha oli huonosti kiinni umpiossa, siksi ei toiminut. Puoliparkki oli myös jotenkin oudosti vaan sähkötön - nyt kaikki toimii. Pari poltinta pitää vaan ostaa.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin