Mikä turbo 617 koneeseen

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Mikä turbo 617 koneeseen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Mikä turbo olisi passeli GD:hen, kun tällä hetkellä on 603:sen kkk 24 ja mieltä on kiusannut matka ajossa (n.90 km/h) turhan korkeat paineet; ahdot 0.5-0.7 ja pako 0.7-0.9 ja siitä seuraa turhaa lämpöä ym.
Ahdot lähtee nousemaan 2000 kierroksen pinnassa, n.2500 kohdalla on 0.2 ja 3000 on jo 0.5. Siispä jos olisi kokeneita ja kokeilleita 617 turbottajia niin vinkkejä otetaan mielellään vastaan.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

No mulla oli pystylampusa vakioelementtien kans schwitzer s2 muistaakseni 48/55 siivillä ja oli aika passelin kokonen. Isommille elementeille sitte luonnollisesti isompi.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Oliko minkälaiset paineet matka ajossa ? Tuo GD on silleen vähä ongelmallinen että siinä ilmanvastus on kivitalo luokkaa eli kaasua pitää polkea hiukan enempi kuin 123:ssa samalla nopeudella. Mutta tosiaankin kiinnostaa minkälaisia paineita milläkin turbolla saavutetaan matka ajossa ettei enää ostais liian pientä turboa.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

En enää muista tarkkaan, mutta muistelen että 80 vauhdissa 0bar ja 100 vauhdissa 0,2bar(tai sitte oli 0,2 ja 0,4). Maksimiahdot oli 0,9 ja hukkaporttiahan mulla ei ollu.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Schwizer s2bw on kyllä pyörinyt mielessä ja hyvä kun nyt on osviittaa siipien koosta ettei taas tulis liian pientä hommattua.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

HMK kirjoitti:Schwizer s2bw on kyllä pyörinyt mielessä ja hyvä kun nyt on osviittaa siipien koosta ettei taas tulis liian pientä hommattua.
Et s2bw liian pientä lyödäkkään, itsellä nyt 52/60 siivet 603 omaan pakokoteloon tehtynä, 80 0 bar 100 0,1-02 tasamaall w 124 sedan 300 dt, maks 2 bar vakioputkel sarjal ja putsarilla tehot n. 200+

70 kuutiol penkitetty 200 / 380 nm. 2900 r/min, ilman välijäähyy :oops: toimiva paketti vähäpäästösiin 8)
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Tuo 52/60 kuulostas aika hyvältä. Niinkuin alussa mainitsin niin G:llä tarvii 80 nopeutta ylläpidettäessä polkea kaasua sen verran että henkilöversio menis samalla kaasun asennolla 110 km/h..noin niinku arviolta. Ja kun tarvii kaasua enempi niin ahdotkin on ylempänä. Tietysti pakopesän koko pitää olla riittävän iso ettei se turhaa ahdistaisi. Mutta taas jos sit hommaa jonkun hx 55 niin normaali käytössä voi olla liian ylävireinen. Pitää nyt asiaa takaraivossa sen verran sulatella ettei tarvis enää neljättä turboa kokeilla. Kiitoksia Antille ja eemelille jo noista tiedoista. Mutta vinkkejä edelleen otetaan vastaan.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Vastaa Viestiin