W140 / ML 270 diesel paljon ajavalle ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Vieras

W140 / ML 270 diesel paljon ajavalle ?

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Suunnitelmissa on muuttaa keski-Ruotsiin ja kulkea sieltä autolla pohjois-Suomeen. Kilometrejä tulee todennäköisesti luokkaa 60 000km vuodessa.

Pyytäisin palstalaisten kommentteja otsikon malleista matka-ajossa. Auton ajattelin hommata joko Saksasta tai Ruotsista ja budjetiksi suunnittelin < 25000€. ML 270 taitaa olla vaikea löytää tuohon hintaan mutta etsivä (ja odottava) löytänee.

Muitakin malleja saa kommentoida - vaatimuksina ovat turvallisuus ja mukavuus (sekä edulliset käyttökulut jos niitä tähän yhtälöön saa sovitettua).

Vanhempien E-sarjan autojen sivutuuliherkkyys on tiedossa, onko todellinen ongelma?

Make

ex 300TD
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Tuo ML 270 cdi ainakin pienen koeajon perusteella on kiva auto ajaa. Liikkuu kohtuullisen hyvin, ohituskiihtyvyydessä tosin olisi parantamisen varaa. Tilaa ainakin on mukavasti sekä edessä että takana. Alusta luonollisesti on aika veltto, johtuen osittain tietysti rengastuksesta, mutta alustaan kyllä löytyy lääkkeitä, jotta saa mieleisensä.

Hinnat saksassa muistaakseni alk. n. 20k€, ja ruotsissahan ei tietääkseni tuo vero ole hirvittävä.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
juuso
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 170
Liittynyt: Ma 23.06.2003 15:49

Re: W140 / ML 270 diesel paljon ajavalle ?

Viesti Kirjoittaja juuso »

Ainakin ML:stä löytyy hyvää ja huonoa.

ML:n ohjaus on aika kehno joihinkin muihin vastaaviin verrattuna- esim X5:een ja XC90:een verraten.

Laatikko taas on edelleen erinomainen- koneessahan voisi olla enemmän voimaa... vaikkapa 400:n verran.

Paikaltaan lähtiessä turbiini tuntuu aluksi oudolta- johtuu varmaan painosta ja dieseliin korkeahkosta stallista. Kyllä 270:kin kuitenkin lähtee kohtuullisen rivakasti, kun vähän ennakoi kaasun painamista.

Myös sivukallistelut (suurelta osin tulevat istuinkorkeudesta- osin maasturin joustoista) tuntuvat oudoilta aluksi, mutta niihin tottuu kyllä.

Neliveto ja alennusvaihteisto toimivat hyvin normaali mökkeilymaastoissa- maastoautohan ML ei olekaan.
Unelmilla on tapana toteutua...
Vastaa Viestiin