606:een 603:n kaasuvivusto....

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
maza300tdt
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 04.09.2007 15:25
Paikkakunta: Satakunta

606:een 603:n kaasuvivusto....

Viesti Kirjoittaja maza300tdt »

Onko täällä moni rakennellut vastaavan?? Miten tuo kannattaisi aloitella, kun mulla kone ja laatikko eri paikoissa ja molemmat poissa autosta.
Tarkoituksena on saada muokattua 603 koneen kaasuvivustosta 606 koneeseen sopiva. Auto on varustettu 722.3 automaatilla jota vivustossa ohjataan sekä sähköisesti että kickdownin vaijerilla. Mitenkäs tietääkö joku tarvitseeko tuo laatikko molemmat sekä tuon kickdown vaijerin että sähköimpulssin kun kaasu on pohjassa? Jos ei niin operaatio olisi hieman helpompi.
Avatar
JuhoK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: La 20.03.2004 13:23
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja JuhoK »

Tossa on oma versioni 603:sen kaasuvivuista 606:seen.
Ei kovin hyvin kyllä kuvasta näy....
Ja tohon samaan tulee vielä kiinni laatikon ohjausvipu.

Kuva


Ja punaisella kehystetty vivusto kääntää kaasuvivun liikkeen pystysuuntaiseksi ja menee imusarjan välistä ylös. (tollai se taisi 603:ssakin olla....)

Kuva

Vastasin vielä maza300tdt:n privaan samalla kuvalla.
w126 -86, 300 24v. turbodiesel
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: 606:een 603:n kaasuvivusto....

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

Paljonko voimaa hakuses kuvan mersuun, onko tuo vapaavirtaussuodin riittävä, ettei ahdista?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

OHO... Nyt alakaa olla mallillaan. W126 ja OM606... :idea:
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Miten olet JuhoK toteuttanut tuon kaasuvaijerin yhdistymisen kaasupolkimeen? Ässässähän on kaasupolkimen päässä vivusto. Jouduin diiselöinnin yhteydessä tekemään omaani melkoisen patentin. Muuten kyllä toimii hyvin, mutta on turhan jäykkä käyttää.
Avatar
JuhoK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: La 20.03.2004 13:23
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja JuhoK »

Kai toi suodatin just riittää kun vakio turbo vielä on paikoillaan.. Oli vaan kaikkein yksinkertasin lätkäistä tollanen siihen turbon päähän, kun kaikennäköstä pientä ongelmaa oli ollut jo ihan tarpeeksi.
Garretin gt37 on kyllä jo odottamassa :) , mutta en ole mitään "superia" tosta tekemässä... hiukan alle kolmensadan jos tehot sais..

Siitä ei ole kuvaa kyllä miten toi vaijeri on polkimessa kiinni, mutta hiukan jäykähkö siitä mullakin jäi.. itse tosin tykkään mieluummin jäykästä kaasupolkimesta kuin liian herkästä.... Ja 603 vapari tossa oli välillä kiinni..
w126 -86, 300 24v. turbodiesel
Vastaa Viestiin