C -mersu, millä koneella kannattaa ostaa?
C -mersu, millä koneella kannattaa ostaa?
Olen harkitsemassa C-mesun (w202) ostoa.
Millä moottorilla auto kannattaa ostaa? Haluaisin tehoa ja vääntöä. 280 suora vai V6 vai kenties kompressor? Onko vikoja? Kutosien kulutukset automaatilla ja manuaalilla?
Kertokaa jotka tiedätte? Tällä hetkellä 320 CE ja kulutuksen takia myynnissä.
Millä moottorilla auto kannattaa ostaa? Haluaisin tehoa ja vääntöä. 280 suora vai V6 vai kenties kompressor? Onko vikoja? Kutosien kulutukset automaatilla ja manuaalilla?
Kertokaa jotka tiedätte? Tällä hetkellä 320 CE ja kulutuksen takia myynnissä.
Mitä tuolta muualta foorumilta on aikaisemmin lueskellut juttuja, niin muistini mukaan 280 kuluttaa seka-ajossa n. 10l/100 ja matka-ajossa pääsee jopa alle 8l samalla matkalla jos oikein nuukailee. Siis n 30% vähemmän kuin CE. Uskoisin että 230K vie tätäkin vähemmän? Ainakin se oli yllättävän pirteä kun tuossa kuukausi takaperin yhtä 230K:ta koeajoin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
C230 kompuraa monet ovat kehuneet hyväksi. C280 ei kulutusongelmaasi ratkaise ollenkaan vaikka matka-ajossa se ei janoinen olekkaan. Kaupunkipyörityksessä saa bensaa palamaan paljonkin. Lisäksi M104 kone kärsii monista kaliista tyyppivioista, joiden korjaamisen kustannuksella saa paljon bensaa. Toimiessaan on erittäin mukava kone.
Nätissa matka-ajossa C280 vie semmoiset 8 litraa / 100 km ja kaupunki varmaan helposti 15 - 25 litraa riipuen ihan kaasujalasta. Tosin jos olet kutoskoneseen tottunut niin neljäpyttyinen mersu tuntuu aluksi ihan hirveältä rynkyttimeltä.
Mietippä vielä dieseliä. CDI-koneinen W202 kulkee jo ihan kivasti ja virittämällä saa lisää potkua.
C230 kompressor malleja on vähän myynnissä joten siisti diisseli voi olla helpompi löytää. W203 mallejakin alkaa saada jo yllättävän halvalla joten katsasta nekin ohimennen.
Nätissa matka-ajossa C280 vie semmoiset 8 litraa / 100 km ja kaupunki varmaan helposti 15 - 25 litraa riipuen ihan kaasujalasta. Tosin jos olet kutoskoneseen tottunut niin neljäpyttyinen mersu tuntuu aluksi ihan hirveältä rynkyttimeltä.

Mietippä vielä dieseliä. CDI-koneinen W202 kulkee jo ihan kivasti ja virittämällä saa lisää potkua.
C230 kompressor malleja on vähän myynnissä joten siisti diisseli voi olla helpompi löytää. W203 mallejakin alkaa saada jo yllättävän halvalla joten katsasta nekin ohimennen.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
No kulutuksia voit vertaiila tuolta:
http://www.mercefreaken.com/modellene/202/202.htm
http://www.mercefreaken.com/modellene/202/202.htm
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Itsellä tekee mieli nyt saada se kutoskone ja ahdettuna, tämmönen olis myynnissä, ollut mulla 3 1/2 vuotta eikä mitään isoa vikaa ole ollut, kaikinpuolin kyllä tyytyväinen toimintaan. Syö n. 10 litraa mutta mulla suurin osa ajosta on 5km töihin ja tälläistä lyhyttä ajoa. Matkalla meni 7litraa yrittämällä.

määrääkö se ahdin tahdin..?
E270CDi -00
W124 260E -91
EX 300SEL -89
EX C230K
E270CDi -00
W124 260E -91
EX 300SEL -89
EX C230K
voiko olla totta ?
Siinä ensimäinen hyvä vaihtoehto tarjolla.
Onko todellakin näin, että kompresorikoneen kulutus ei nouse tuon enempää lyhyessä ajossa ? 10 litraa seka-ajossa kuulosta aika vähältä. C280 ei mene noihin lukemiin millään tai jos menee niin osan matkasta saa työntää.
Onko todellakin näin, että kompresorikoneen kulutus ei nouse tuon enempää lyhyessä ajossa ? 10 litraa seka-ajossa kuulosta aika vähältä. C280 ei mene noihin lukemiin millään tai jos menee niin osan matkasta saa työntää.

Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Mulla menee varmarilla lähemmäs 12 litraa liki kaupunkiajoa vastaavassa työmatka-ajossa, ~16km suuntaansa. Eikä se mikään ihme ole kun kone nipinnapin saavuttaa käyntilämpönsä ja automaatti alkaa just vaihtaan sujuvasti, ajotyylikin voi tuoda vähintään litran lisää. 
Jos itse vielä jostain kumman syystä hankkisin C-sarjalaisen, olisi se C43/55 AMG.

Jos itse vielä jostain kumman syystä hankkisin C-sarjalaisen, olisi se C43/55 AMG.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Paitsi että nuo 230K:n kulutukset ovat jostain tuulesta temmattuja, kun ohjekirjankin mukaan kaupunkikulutus automaatilla on 13,7 / 13,9 luokkaa...Esa H. kirjoitti:No kulutuksia voit vertaiila tuolta:
http://www.mercefreaken.com/modellene/202/202.htm

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Re: C -mersu, millä koneella kannattaa ostaa?
Jos kuutonen pitää olla, niin kyllä suora on kuitenkin poikaa.. Kalliista tyyppivioista huolimatta.. Alle kahdeksanmukiset V-koneet on teeskentelyä...lufsen kirjoitti:Olen harkitsemassa C-mersun (w202) ostoa.
Millä moottorilla auto kannattaa ostaa? ... 280 suora vai V6 vai kenties kompressor?...
Vaan oletko varma, että luonto kestää siirtyä coupesta seemalliin? Minua ainakin on ottanut aivoon tuon W202:n osto, voihan se olla ihan hyvä kokoluokassaan, muttei se kyllä miltään mersulta tunnu..
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Itsellä oli C280 automaatilla ja C220 käsin veivattavana.
Kulutukset n.11,8 ja 8,7. Turha odottaa pienempiä kulutuksia.
Suoran kuutoskoneen ääni on kaunis varsinkin ylärekisterissä,
mutta tuleehan sille hintaa bensalaskuina. Jos kulutus ei tunnu pahalta, niin
osta kuutonen ja ehdottomasti automaattina. Tuo 220 on aivan minimi,
olen kokeillut myös C180 ja C200 automaattina eikä niillä aja mielikseen.
Jos haluaa hitaan w202:n, niin sitten diesel on minusta oikea valinta.
CDI:a en ole kokeillut.
Automaatti ei uskoakseni juuri nosta kulutuksia 220:ssa tai 280:ssa.
Kompressorista ei ole kokemuksia, mutta ääni tuskin vastaa
kuutosta, kulutus pitäisi olla pienempi. Kuutosessa kulutusta nostaa
suurempi paino ja sylinterien 50% suurempi kitka ja pumppaushäviöt
sekä osakuormalla ajo.
Jos teho on pääasia, niin ehdottomasti kannattaa ostaa AMG-versio.
Saat halvalla nopean auton. Koeta saada vähän ajettu, moottori ei
kestä kuin 2/3 siitä mitä tavallinen.
Noissa 1993-1995 moottoreissa on sitten niitä johtojen syöpymisongelmia.
Moottorin johtosarja hapertuu käsiin. Tarkista, ennen kuin ostat.
Kulutukset n.11,8 ja 8,7. Turha odottaa pienempiä kulutuksia.
Suoran kuutoskoneen ääni on kaunis varsinkin ylärekisterissä,
mutta tuleehan sille hintaa bensalaskuina. Jos kulutus ei tunnu pahalta, niin
osta kuutonen ja ehdottomasti automaattina. Tuo 220 on aivan minimi,
olen kokeillut myös C180 ja C200 automaattina eikä niillä aja mielikseen.
Jos haluaa hitaan w202:n, niin sitten diesel on minusta oikea valinta.
CDI:a en ole kokeillut.
Automaatti ei uskoakseni juuri nosta kulutuksia 220:ssa tai 280:ssa.
Kompressorista ei ole kokemuksia, mutta ääni tuskin vastaa
kuutosta, kulutus pitäisi olla pienempi. Kuutosessa kulutusta nostaa
suurempi paino ja sylinterien 50% suurempi kitka ja pumppaushäviöt
sekä osakuormalla ajo.
Jos teho on pääasia, niin ehdottomasti kannattaa ostaa AMG-versio.
Saat halvalla nopean auton. Koeta saada vähän ajettu, moottori ei
kestä kuin 2/3 siitä mitä tavallinen.
Noissa 1993-1995 moottoreissa on sitten niitä johtojen syöpymisongelmia.
Moottorin johtosarja hapertuu käsiin. Tarkista, ennen kuin ostat.
Ainakin 220:ssä maantiellä nostaa selkeästi, koska näihin ei ole viisivaihteista automaattia. Satasen vauhdissa on jo 3000 kierrosta lasissa. Vaikka kuinka nätisti ajaa, niin ei seiskalla alkaviin lukemiin tunnu pääsevän. 8,0 on oma ennätys tähän mennessä (talvirajoitusten mukaan pelkkää maantietä).Toisaalta kaupungissa kulutus on varsin kohtuullinen; 10-11 litraa parin kilometrin pätkäajossa talvellakin (lohkolämmittimen ansiosta).JarkkoN kirjoitti: Automaatti ei uskoakseni juuri nosta kulutuksia 220:ssa tai 280:ssa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Minulla menee W208-korin 6-vaihteinen manuaali-CLK230K maantiellä 7 l, moottoritiellä 8,5 l ja kaupungissa karvan alle 10 l. Kone siinä on sama M111 kuin W202:ssakin.PM kirjoitti:...nuo 230K:n kulutukset ovat jostain tuulesta temmattuja, kun ohjekirjankin mukaan kaupunkikulutus automaatilla on 13,7 / 13,9 luokkaa...
Edellinen CLK:ni oli 230K myös M111-koneella, mutta yhtä pykälää vähäisemmällä vaihdemäärällä. Se vei noin 0,5 litraa enemmän suoralla tiellä. Kaupungissa kulutus oli sama.
Siinä välissä oli SLK230K. Taas M111. Mutta tällä kertaa automaatti. Maantiellä 8 l, moottoritiellä 9 l. Kaupungissa aikalailla tasan 10 l. Ennätyskulutus oli helmi-pakkasilla kaupunkiajossa 13 l/ 100 km.
Yleensäkin minulla Mersut ovat tavanneet kuluttaa aika selkeästi alle ohjekirjan ilmoittamien lukuarvojen. Kulutuslukemani perustuvat tankkaukset vs. ajettu matka-laskentaan. Eli tässä ei näinollen tule ajotietokoneen virhettä mukaan.
Jatkovertailuksi W203-koristen C-Mersujen kulutuskeskusteluun esittämiäni lukemia täällä.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Tuolla vasta hankkimallani C220 Elegance automaatilla 4 viikkoa, 3000km keskikulutus tasan 9,0l/100. Valtaosa lyhyttä työmatkaa kylmällä koneella ajelua ja kaksi pitempää reissua (500km ja 1000km).JarkkoN kirjoitti:Itsellä oli C280 automaatilla ja C220 käsin veivattavana.
Kulutukset n.11,8 ja 8,7. Turha odottaa pienempiä kulutuksia.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Itsellä on nyt vajaan vuoden ollut S202 2,3 kompressor koneella ja automaatilla. Auto pelannut täysin murheitta (mitä nyt pari polttimoa on tullut vaihdettua). Ajoa on tullut n. 15 tkm. Vääntöä ja tehoa on ainakin omiin tarpeisiin riittävästi. Kulutus on ollut 8-10,5 l:n välillä. Suosittelen.
s204 -12
ex s202 -00
ex w124 -89
ex s202 -00
ex w124 -89
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Ma 25.06.2007 15:05
Montako AMG:n moottoria on foorumilaisilla hajonnut ja montako kilometriä on ollu mittarissa? Montako 280 myllyä on hajonnut? Mitä nyt tavallinen 3.6 kestäisi (jos semmoinen olisi) ja miksi AMG ei kestäisi? Tuo suora kuutonen on 280 lohkosta tehty ja on litrateholtaan heikompi eli viritysaste on vakio 280:ssä suurempi..... Tietty ainevahvuudet on isompitilavuuksisessa tietyissä paikoissa ohuemmat kun mukista on pitänyt ainetta poistaa jotta saa iskutilavuutta. Isompi teho toki rasittaa suurempana pintapaineena vaikkapa kampiakselin laakerointia. Mutta mutta mikä lienee kestävyysero 280 ja 3.6AMG välillä? 4.3 on sitten asia josta en tiijä mittään.JarkkoN kirjoitti: Jos teho on pääasia, niin ehdottomasti kannattaa ostaa AMG-versio.
Saat halvalla nopean auton. Koeta saada vähän ajettu, moottori ei
kestä kuin 2/3 siitä mitä tavallinen.
Noissa 1993-1995 moottoreissa on sitten niitä johtojen syöpymisongelmia.
Moottorin johtosarja hapertuu käsiin. Tarkista, ennen kuin ostat.
Miten eroitetaan ongelmallinen hapero johtosarja kunnollisesta, ilman että jo haperoituva rikotaan taivuttelemalla?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
[/quote]
Montako AMG:n moottoria on foorumilaisilla hajonnut ja montako kilometriä on ollu mittarissa? Montako 280 myllyä on hajonnut? Mitä nyt tavallinen 3.6 kestäisi (jos semmoinen olisi) ja miksi AMG ei kestäisi? Tuo suora kuutonen on 280 lohkosta tehty ja on litrateholtaan heikompi eli viritysaste on vakio 280:ssä suurempi..... Tietty ainevahvuudet on isompitilavuuksisessa tietyissä paikoissa ohuemmat kun mukista on pitänyt ainetta poistaa jotta saa iskutilavuutta. Isompi teho toki rasittaa suurempana pintapaineena vaikkapa kampiakselin laakerointia. Mutta mutta mikä lienee kestävyysero 280 ja 3.6AMG välillä? 4.3 on sitten asia josta en tiijä mittään.
Miten eroitetaan ongelmallinen hapero johtosarja kunnollisesta, ilman että jo haperoituva rikotaan taivuttelemalla?
Nuo asiat kiinnostaisivat minuakin,ja sen lisäksi tietääkö kukaan yleensä noista AMG koneiden hajoamisista.Ylipäätään mersun mottien hajoamiset on harvassa olleet,paria poikkeusta lukuunottamatta.
C 30 cdi ////AMG
Muistan jostain lukeneeni, että MB tähtää bensamoottoreissa 300 tkm
ja AMG:ssa 200 tkm käyttöikään (diesel 500 tkm). Tieto on kyllä aika
vanha enkä löytänyt enää lähdettä, olisiko ollut eräs TM:n artikkeli,
jossa selostettiin mersujen protojen testaamista.
Vaikka viritysaste laskeekin, kun litratilavuus nostetaan 2,8:sta 3,6:en,
niin ei se kestävyyttä paranna. Joku paikka aina lopulta antaa periksi,
kun voimaa otetaan enemmän. Varsinkin kierrosrajan nosto vaikuttaa
elinikää lyhentävästi.
Vaikka tällä perusteella uskonkin, että AMG:n moottori on selvästi
lyhytikäisempi kuin vakiomoottori, ei sen tarvitse olla erityisen lyhytikäinen.
Päin vastoin, varmasti se kestää ihan hyvin, mutta vakio kestää
vielä paremmin.
Moottorin kestävyyteen vaikuttaa paljon olosuhteet, öljyt ja ajotapa.
Samalla dieselillä voi ajaa miljoonia kilometrejä.
Kun tuollainen AMG-auto on useimmiten kakkkosauto, niin luulisin
myytävänä olevan suhteellisesti enemmän vähän ajettuja yksilöitä
tarjolla kuin vakiomallisessa käyttöautossa, Tätä kannattaa hyödyntää,
jos mahdollista.
ja AMG:ssa 200 tkm käyttöikään (diesel 500 tkm). Tieto on kyllä aika
vanha enkä löytänyt enää lähdettä, olisiko ollut eräs TM:n artikkeli,
jossa selostettiin mersujen protojen testaamista.
Vaikka viritysaste laskeekin, kun litratilavuus nostetaan 2,8:sta 3,6:en,
niin ei se kestävyyttä paranna. Joku paikka aina lopulta antaa periksi,
kun voimaa otetaan enemmän. Varsinkin kierrosrajan nosto vaikuttaa
elinikää lyhentävästi.
Vaikka tällä perusteella uskonkin, että AMG:n moottori on selvästi
lyhytikäisempi kuin vakiomoottori, ei sen tarvitse olla erityisen lyhytikäinen.
Päin vastoin, varmasti se kestää ihan hyvin, mutta vakio kestää
vielä paremmin.
Moottorin kestävyyteen vaikuttaa paljon olosuhteet, öljyt ja ajotapa.
Samalla dieselillä voi ajaa miljoonia kilometrejä.
Kun tuollainen AMG-auto on useimmiten kakkkosauto, niin luulisin
myytävänä olevan suhteellisesti enemmän vähän ajettuja yksilöitä
tarjolla kuin vakiomallisessa käyttöautossa, Tätä kannattaa hyödyntää,
jos mahdollista.
millä koneella
ota kuboltan 1 sylinterinen diesel on vahvin ja riittävän tehokas huollot helppoa
Itsellä (=vaimolla) 240 farkku, siis V-kutoskoneella ja automaatilla. Kyllä lähtee. Varsin käytännöllinen kärry muutenkin. Kulutus seka-ajossa talvella 8,5. Kesää en vielä tiedä, kun vasta syksyllä tuli perheeseen.
Ajettu >200 tkm eikä koneessa pienintäkään öljyvuotoa ulospäin.
Ajettu >200 tkm eikä koneessa pienintäkään öljyvuotoa ulospäin.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
kyllä lähtee
cdi turpo diesel150 hv vääntö 360 kyllä v 6 jää vivalle ja on oma ei vaimon
Re: kyllä lähtee
No, enpä tiedä. Vähemmän näkyy sinun koneessasi olevan ainakin hevosia.cdi turbo kirjoitti:cdi turpo diesel150 hv vääntö 360 kyllä v 6 jää vivalle ja on oma ei vaimon
PS. Vaikka onkin vaimon käytössä, niin minun maksama ja omissa nimissä.

-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Jos joku tosta,tai vastaavista artikkeleista jotain tietää,niin ilmoitusta tänne.Olisi kiinnostavaa lukea.JarkkoN kirjoitti:Muistan jostain lukeneeni, että MB tähtää bensamoottoreissa 300 tkm
ja AMG:ssa 200 tkm käyttöikään (diesel 500 tkm). Tieto on kyllä aika
vanha enkä löytänyt enää lähdettä, olisiko ollut eräs TM:n artikkeli,
jossa selostettiin mersujen protojen testaamista.
Vaikka viritysaste laskeekin, kun litratilavuus nostetaan 2,8:sta 3,6:en,
niin ei se kestävyyttä paranna. Joku paikka aina lopulta antaa periksi,
kun voimaa otetaan enemmän. Varsinkin kierrosrajan nosto vaikuttaa
elinikää lyhentävästi.
Vaikka tällä perusteella uskonkin, että AMG:n moottori on selvästi
lyhytikäisempi kuin vakiomoottori, ei sen tarvitse olla erityisen lyhytikäinen.
Päin vastoin, varmasti se kestää ihan hyvin, mutta vakio kestää
vielä paremmin.
Moottorin kestävyyteen vaikuttaa paljon olosuhteet, öljyt ja ajotapa.
Samalla dieselillä voi ajaa miljoonia kilometrejä.
Kun tuollainen AMG-auto on useimmiten kakkkosauto, niin luulisin
myytävänä olevan suhteellisesti enemmän vähän ajettuja yksilöitä
tarjolla kuin vakiomallisessa käyttöautossa, Tätä kannattaa hyödyntää,
jos mahdollista.
C 30 cdi ////AMG
Pakko sanoa, että kyllä se ainoa oikea w202 on 280 V6! Automaatti ei nosta juurikaan kulutusta ja ajo on kevyen jouhevaa ja tarvittaessa räjähtävän agressiivista (tähän voi amg:n omistajat olla eri mieltä, mutta mutta kaikkihan on suhteellista).
Ensimmäisen vuoden keskikulutus C280:llä oli 8,3, joten siitä voi vetää johtopäätöksiä, että kannattaako ylistää liikaa 230:stä tai tuoda Suomeen 180:iä.
Eilen kattelin just Jimiltä jotakin tuunausohjelmaa, jossa oli ahdettu GTI vastakkain VR6 motin kanssa ja eiköhän lausahdus mennyt jotenkin näin : There's no replacement for displacement!
Ensimmäisen vuoden keskikulutus C280:llä oli 8,3, joten siitä voi vetää johtopäätöksiä, että kannattaako ylistää liikaa 230:stä tai tuoda Suomeen 180:iä.
Eilen kattelin just Jimiltä jotakin tuunausohjelmaa, jossa oli ahdettu GTI vastakkain VR6 motin kanssa ja eiköhän lausahdus mennyt jotenkin näin : There's no replacement for displacement!