Imusarja

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Lehtonen250
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
Paikkakunta: Nurmijärvi

Imusarja

Viesti Kirjoittaja Lehtonen250 »

Yksinkertainen kysymys tuli mieleen, eli mimmoisia paineita vakio imusarja kestänee ja kuinka pitkä ikäinen se tulisi olemaan
jos paineet olisi tuossa noin 1,8bar-2,0bar?

samaan pakettiin voisi laittaa että kestääkö kaikin puolin hyvässä kunnossa oleva auto nuo paineet vai onko jotai mihin pitäisi kiinnittää huomiota ennen kuin ruvetaan paineiden kanssa pelaamaan?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllä alumiininen imusarja kestää melkoiset paineet. ei varmasti vielä 5kilon paineestakaan ole moksiskaan.
Ennemmin pullahtaa tiivisteet ja muutenkaan kone ei sellaisia ahtoja kestä että imusarja niistä mitään tietäisi. :D
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Re: Imusarja

Viesti Kirjoittaja kynsi »

Lehtonen250 kirjoitti:mihin pitäisi kiinnittää huomiota ennen kuin ruvetaan paineiden kanssa pelaamaan?
Turbon riittävyyteen. On kaikista yleisin hajoamissyy.
Avatar
Lehtonen250
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Lehtonen250 »

No se on totta!
Avatar
Lehtonen250
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Lehtonen250 »

Mika.T kirjoitti:Kyllä alumiininen imusarja kestää melkoiset paineet. ei varmasti vielä 5kilon paineestakaan ole moksiskaan. :D
300td:stä halkesi imusarja ensimmäisellä polkaisulla paineiden ollessa 4bar ja alakerta räjähti kirjaimellisesti. autossa remmiahdin ja pakokaasuahdin.

no... toivotaan että kestää :roll:
japa86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 340
Liittynyt: Su 29.04.2007 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Imusarja

Viesti Kirjoittaja japa86 »

kynsi kirjoitti:
Lehtonen250 kirjoitti:mihin pitäisi kiinnittää huomiota ennen kuin ruvetaan paineiden kanssa pelaamaan?
Turbon riittävyyteen. On kaikista yleisin hajoamissyy.
se onj huomattu toyotassa kun oli normi saabin garretti, ja oli 1.5 baaria paineita ni turbo hajos aika nopeesti :D
ex.
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
Avatar
Lehtonen250
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Imusarja

Viesti Kirjoittaja Lehtonen250 »

japa86 kirjoitti:
kynsi kirjoitti:
Lehtonen250 kirjoitti:mihin pitäisi kiinnittää huomiota ennen kuin ruvetaan paineiden kanssa pelaamaan?
Turbon riittävyyteen. On kaikista yleisin hajoamissyy.
se onj huomattu toyotassa kun oli normi saabin garretti, ja oli 1.5 baaria paineita ni turbo hajos aika nopeesti :D
joo no turbona tässä autossa toimii holset hx35 jonka hukkis on säädetty
1,8bar ahtimen pitäisi kestää...
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja kynsi »

Lehtonen250 kirjoitti:300td:stä halkesi imusarja ensimmäisellä polkaisulla paineiden ollessa 4bar ja alakerta räjähti kirjaimellisesti. autossa remmiahdin ja pakokaasuahdin.
No nyt ymmärrän miksi aiheen ylipäätään aloitit.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

kynsi kirjoitti:
Lehtonen250 kirjoitti:300td:stä halkesi imusarja ensimmäisellä polkaisulla paineiden ollessa 4bar ja alakerta räjähti kirjaimellisesti. autossa remmiahdin ja pakokaasuahdin.
No nyt ymmärrän miksi aiheen ylipäätään aloitit.
:D Mihin tuollaisia paineita tarvii? 1000hv tavoitteena?
Avatar
Lehtonen250
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Lehtonen250 »

Mika.T kirjoitti:
kynsi kirjoitti:
Lehtonen250 kirjoitti:300td:stä halkesi imusarja ensimmäisellä polkaisulla paineiden ollessa 4bar ja alakerta räjähti kirjaimellisesti. autossa remmiahdin ja pakokaasuahdin.
No nyt ymmärrän miksi aiheen ylipäätään aloitit.
:D Mihin tuollaisia paineita tarvii? 1000hv tavoitteena?
ymmärtääkseni autossa oli noin 700hv:tä ja 1400nm
ei pojat siitä masentunut nyt rakenteella sama auto jossa kaikki vahvistettua ja motivaation lähteenä remmiahdin+ kaksi pakokaasu ahdinta yrittävät saada auton pysymään kasassa 7kilon paineilla

jokainen tyylillään ,mutta näitä juttuja kuunnellessa tuli mieleen
,että mitähän paineita tuo oma autoni sietäisi kun tarkoitus pitää auto ihan päivittäisessä ajossa ja sillee...? ja ymmärtääkseni holsetti kestää suht hyvin paineita siinä kuitenkin teräksinen laakerikotelo ja kaikkee

eli jos kokemuksia löytyy ,niin mimmoisilla paineilla käyttöautonne toimii joka päiväisissä ajoissa?
Vastaa Viestiin