Imusarja
- Lehtonen250
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Imusarja
Yksinkertainen kysymys tuli mieleen, eli mimmoisia paineita vakio imusarja kestänee ja kuinka pitkä ikäinen se tulisi olemaan
jos paineet olisi tuossa noin 1,8bar-2,0bar?
samaan pakettiin voisi laittaa että kestääkö kaikin puolin hyvässä kunnossa oleva auto nuo paineet vai onko jotai mihin pitäisi kiinnittää huomiota ennen kuin ruvetaan paineiden kanssa pelaamaan?
jos paineet olisi tuossa noin 1,8bar-2,0bar?
samaan pakettiin voisi laittaa että kestääkö kaikin puolin hyvässä kunnossa oleva auto nuo paineet vai onko jotai mihin pitäisi kiinnittää huomiota ennen kuin ruvetaan paineiden kanssa pelaamaan?
Re: Imusarja
Turbon riittävyyteen. On kaikista yleisin hajoamissyy.Lehtonen250 kirjoitti:mihin pitäisi kiinnittää huomiota ennen kuin ruvetaan paineiden kanssa pelaamaan?
- Lehtonen250
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Lehtonen250
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
- Paikkakunta: Nurmijärvi
300td:stä halkesi imusarja ensimmäisellä polkaisulla paineiden ollessa 4bar ja alakerta räjähti kirjaimellisesti. autossa remmiahdin ja pakokaasuahdin.Mika.T kirjoitti:Kyllä alumiininen imusarja kestää melkoiset paineet. ei varmasti vielä 5kilon paineestakaan ole moksiskaan.
no... toivotaan että kestää

Re: Imusarja
se onj huomattu toyotassa kun oli normi saabin garretti, ja oli 1.5 baaria paineita ni turbo hajos aika nopeestikynsi kirjoitti:Turbon riittävyyteen. On kaikista yleisin hajoamissyy.Lehtonen250 kirjoitti:mihin pitäisi kiinnittää huomiota ennen kuin ruvetaan paineiden kanssa pelaamaan?

ex.
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
- Lehtonen250
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Imusarja
joo no turbona tässä autossa toimii holset hx35 jonka hukkis on säädettyjapa86 kirjoitti:se onj huomattu toyotassa kun oli normi saabin garretti, ja oli 1.5 baaria paineita ni turbo hajos aika nopeestikynsi kirjoitti:Turbon riittävyyteen. On kaikista yleisin hajoamissyy.Lehtonen250 kirjoitti:mihin pitäisi kiinnittää huomiota ennen kuin ruvetaan paineiden kanssa pelaamaan?
1,8bar ahtimen pitäisi kestää...
- Lehtonen250
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
- Paikkakunta: Nurmijärvi
ymmärtääkseni autossa oli noin 700hv:tä ja 1400nmMika.T kirjoitti:kynsi kirjoitti:No nyt ymmärrän miksi aiheen ylipäätään aloitit.Lehtonen250 kirjoitti:300td:stä halkesi imusarja ensimmäisellä polkaisulla paineiden ollessa 4bar ja alakerta räjähti kirjaimellisesti. autossa remmiahdin ja pakokaasuahdin.Mihin tuollaisia paineita tarvii? 1000hv tavoitteena?
ei pojat siitä masentunut nyt rakenteella sama auto jossa kaikki vahvistettua ja motivaation lähteenä remmiahdin+ kaksi pakokaasu ahdinta yrittävät saada auton pysymään kasassa 7kilon paineilla
jokainen tyylillään ,mutta näitä juttuja kuunnellessa tuli mieleen
,että mitähän paineita tuo oma autoni sietäisi kun tarkoitus pitää auto ihan päivittäisessä ajossa ja sillee...? ja ymmärtääkseni holsetti kestää suht hyvin paineita siinä kuitenkin teräksinen laakerikotelo ja kaikkee
eli jos kokemuksia löytyy ,niin mimmoisilla paineilla käyttöautonne toimii joka päiväisissä ajoissa?