Kertokaa kun kuitenkin vankkumattomalla tietämyksellänne osaatte kertoa heti missä vika kun sen tässä alla nyt teille kuvaan , kiitos ...niin ei tarvitse itse ihmetellä ja voi vain hoitaan homman kuntoon toivottavasti
kohde :
w124 250D -91
vaiva :
Abs-jarrut sekoilee ! ...nimittäin kun lähtee liikkeelle ja ajelee ihan vaikka kävelyvauhtia ja jarruttaa kevyesti niin abs napsuttaa jarrujalkaan niin pirusti vaikka alla olisi kuiva asfaltti eikä liukkaudesta tietoakaan . Jarrutuksen teho on niin ja näin ja sitten kun siitä kävelyvauhdista oikeesti haluaa auton pysähtyvän niin pitää painaa jarrua voimakkaammin , ja silloin poljin ikäänkuin plomsahtaa "jonkun venttiilin" yli ja jarruttaa tehokkaasti . Siltä se ainakin tuntuu jalanpohjassa että ikäänkuin joku kynnys ylitetään ja sitten vasta jarrutehot tulee
Sitten taas liukkaalla kun lyö jarrut pohjaan niin ei ABS:stä tietoakaan vaan lukkoon menee ja nahkoineen liu'utaan kaikki pyörät lukossa
Vastaava vika muutoin , mutta ABS merkkivalo palaa aina.
ASD merkkivalo ei toimi ollenkaan vaikka lamppu ehjä, joten ei näe vikakoodia.
ABS ja ASD toimii kunnes nopeus on ylittänyt ensi kerran noin 30km/h.
Toisen etupyörän anturin "kärjestä" puuttuu puolet, mutta ei muuta vikaa ole löytynyt.
Anturin viallisuus aiheuttaa tuon nopueuden nousun mukanaan tuoman toimimattomuuden.
Sakarakehän pyörimisen aiheuttama magneettikentän muutoshan saa aikaan siniaaltomaisen signaalin anturissa, ja kun kysessä on induktiivinen anturi, niin muutosnopeuden (eli sakaroita anturin kohdalla per aikayksikkö) kasvaessa signaalin huippujännite ei ehdi nousta riittävän korkealle viallisessa anturissa.
Se anturin kelan sisällä oleva rautametallinen kärki on muotoiltu juuri tietynlaiseksi, jotta signaali pysyisi mahdollisimman hyvänä nopeudesta riippumatta, toki alle 5kmph nopeudessa kunnon signaalia ei muodostu joten sitä ei pysty kunnolla tulkitsemaankaan...
Jos anturista puuttuu pala niin on lähes ihme, että se toimii mitenkään...