W210 automaattiloota
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: To 21.02.2008 20:49
- Paikkakunta: Pori
W210 automaattiloota
Onko kukaan säätänyt/säädättänyt väyrysen laatikkoa, kun tuntuu jotenkin vetelältä toi laatikko, eli joutuu jonkun verran laittaan kierroksia liikkeellelähdössä, kylmänä varsinkin, tosin vetää kyllä tyhjäkäynnillä mutta mun mielestä luistattaa aika pitkään kun lähtee liikenteeseen. Muuten pelaa nätisti. Liekö mersun laatikolle ominaista, vai säädöt tai oikein vika??Ajattelin vaihtaa öljyt silti ensin...
Kokemusta tähän asti vain amerikkalaisista laatikoista, jotka käyttäytyy ihan eri lailla.
Kokemusta tähän asti vain amerikkalaisista laatikoista, jotka käyttäytyy ihan eri lailla.
Ei sitä varsinaisesti pysty säätämään niin kuin aikaisempia - ei sähköohjattuja - malleja.
Sen kuuluukin käyttäytyä kylmänä vähän eri lailla kuin lämpöisenä. Kylmänä sallii turbiinin luistoa enemmin ja vaihtamiskohdat ylempänä, jotta kone (ja katit?) lämpenevät nopeammin. Laatikko tuntuu ylipäätään vetelälle, koska se on suunniteltu sellaiseksi eli mukavaksi.
Tuossa taas turbiinilukon toiminnasta (tai toimimattomuudesta):
http://www.carsoft.ru/avtorepair/722_6_2.html
Voihan siitä laatikosta lukea vikakoodit, jos tosissaan epäilee, että jokin on vialla. Jos esim. laatikkoöljyn lämpöanturi ei toimi niin laatikko saattaa toimia epäoptimaalisella tavalla. Ja voihan sen laatikon oppimisen nollata ja ajella opetusohjelman mukaisesti vaihdot kohdalleen.
Jos kuitenkin nykyisillä öljyillä on ajettu yli 150 000 km niin ne on suositeltavaa vaihtaa ensiksi (+ suodatin) ja seurata sitten miten se laatikko toimii. Ja onhan siellä laatikossa tällä hetkellä tarpeeksi öljyä?
Sen kuuluukin käyttäytyä kylmänä vähän eri lailla kuin lämpöisenä. Kylmänä sallii turbiinin luistoa enemmin ja vaihtamiskohdat ylempänä, jotta kone (ja katit?) lämpenevät nopeammin. Laatikko tuntuu ylipäätään vetelälle, koska se on suunniteltu sellaiseksi eli mukavaksi.
Tuossa taas turbiinilukon toiminnasta (tai toimimattomuudesta):
http://www.carsoft.ru/avtorepair/722_6_2.html
Voihan siitä laatikosta lukea vikakoodit, jos tosissaan epäilee, että jokin on vialla. Jos esim. laatikkoöljyn lämpöanturi ei toimi niin laatikko saattaa toimia epäoptimaalisella tavalla. Ja voihan sen laatikon oppimisen nollata ja ajella opetusohjelman mukaisesti vaihdot kohdalleen.
Jos kuitenkin nykyisillä öljyillä on ajettu yli 150 000 km niin ne on suositeltavaa vaihtaa ensiksi (+ suodatin) ja seurata sitten miten se laatikko toimii. Ja onhan siellä laatikossa tällä hetkellä tarpeeksi öljyä?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: To 21.02.2008 20:49
- Paikkakunta: Pori
Testerillä voi nollata ja WISissä on selitetty miten autolla pitäisi sen jälkeen ajella, että tietyt vaihtotilanteet menee läpi. Taitaa se laatikko oppia kuitenkin myös normaaliajossa uusille tavoille.
Tikun paikalla on sinetti ja tikku on kallis "erikoistyökalu". Voi sen öljyn määrän mitata jollain muullakin tikulla. Täällä foorumilla joku kertoi joskus millimäärät tikun päästä, missä sen öljynpinnan pitäisi olla. Saattaa haulla löytyä, en muista ulkoa.
Tikun paikalla on sinetti ja tikku on kallis "erikoistyökalu". Voi sen öljyn määrän mitata jollain muullakin tikulla. Täällä foorumilla joku kertoi joskus millimäärät tikun päästä, missä sen öljynpinnan pitäisi olla. Saattaa haulla löytyä, en muista ulkoa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: To 21.02.2008 20:49
- Paikkakunta: Pori
Juuri näin.mese230te kirjoitti:W asennossa lähtee aina kakkosella ja vaihtaa isommalle pienemmillä kierroksilla, eli tuntuu laiskemmalta.
Ja mulla se ei vedä D-asento päällä paikallaan juuri yhtään.
Ohjekirjassa termit:
S-Standard
W-Winter
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: To 21.02.2008 20:49
- Paikkakunta: Pori
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Auttaa joo, mutta mua ottaa kaaliin se että S-asennossa loota tarjoaa pienempää liian herkästi, esim kun hiljentää, (ei siis pysähdy), risteyksiin niin tarjoaa ykköstä, vaikka hyvin voisi mennä kakkosella.seppo.kuisma kirjoitti:Autto muuten ihan perkeleesti kun laittoi S-asentoon.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Seppo..Käyppä lukemassa "muuta mersu asiaa" osastolta aihe:Automaattiöljyn vaihto Väyryseen!Niin moni muukin suosittelee vaihtaan loova öljyt.seppo.kuisma kirjoitti:Vai voi sen nollata??Mistäs sen opetusohjelman käyttöohjeet sais?Mulla on vaihteistonöljytikun tilalla vaan sellanen muovinen tulppa, vai mistä ne öljyt tulis tarkistaa?Autolla (-97)on ajettu 200tkm ja saattaisi olla ettei niitä öljyjä ole vaihdettu.

[b]W210 Avantgarde E230 -97[/b] Nissan Sunny B11 -86 Volvo Pv 544G Special -66 EX. W124 200B -90
Re: W210 automaattiloota
Tervehdys! Kun lukee näitä laatikkojuttuja niin tulee mieleen missä se MB laatu on ?? Itsellä -96 ja 210 ajettu ja yritti jo 50:ssä heittää vitosta sisään :!: Aikani kärvistelin ja ajoin manuaalilla kunnes sais vinkin www.ala-konni.fi korjaamosta :idea: Siellä pukille ja vaihtoivat palikoita ja toimii kuin unelma! Siinä samalla vaihtoivat muitakin kulutusosia ja olin erittäin tyytyväinen suoritukseen! :D
Re: W210 automaattiloota
Kerro lisää..Iron kirjoitti:Aikani kärvistelin ja ajoin manuaalilla kunnes sais vinkin www.ala-konni.fi korjaamostaSiellä pukille ja vaihtoivat palikoita ja toimii kuin unelma! Siinä samalla vaihtoivat muitakin kulutusosia ja olin erittäin tyytyväinen suoritukseen!
Eli tiedätkö tarkalleen, mitä siellä tekivät?
Ja mihin hintaan?
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)