M102 Venttiilien välykset?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tauno_rulez
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 10.12.2003 20:09

M102 Venttiilien välykset?

Viesti Kirjoittaja tauno_rulez »

Elikäs tommoseen ko. koneen venttiilivälyksiä kyselisin. Koneen vuosimallista ei ole kauhean tarkkaa tietoa mutta kait se niitä ensimmäisiä on.
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Hydraulinen automaattisäätö.
Eli ei tarvi/pysty säätämään.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Jani kirjoitti:Hydraulinen automaattisäätö.
Eli ei tarvi/pysty säätämään.
Ei pidä paikkaansa, omassa -83 säädettävät venttiilit. Muistaakseni imu 0,15, pako 0,30... en muista ulkoa :oops: .

Koeta haulla, muistaakseni asiasta on ollut puhetta täälläkin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jani kirjoitti:Hydraulinen automaattisäätö.
Eli ei tarvi/pysty säätämään.
-84 M102 ja säädettävät venttiilit on... nämä säätö mahdollisuuden omaavat M102:set tahtoo naputtaa hiukka enemmän kuin uudemmat hydrauli nostajat...
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

:oops: Sorry.Lukihäiriö.
Luin M103. Onneks on silmälääkärille aika torstaiks.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
tauno_rulez
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 10.12.2003 20:09

Viesti Kirjoittaja tauno_rulez »

Tack
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Venttiilin välykset kylmänä imu 0.15 ja pako 0.30 ja kuumana imu 0.20 ja pako 0.35 Mittaa sitten venttiilin päältä älä nokan ja nostajan välistä.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Niin ja ne lukee sellasessa pienessä tarrassa lukkopellin vasemmassa reunassa missä on myös informaatiota tulpista. Mikäli siis tarra ei ole lähtenyt lomille. :shock: Mutta tossahan noi taiskin tulla noi oikeat arvot
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

raul kirjoitti:Niin ja ne lukee sellasessa pienessä tarrassa lukkopellin vasemmassa reunassa missä on myös informaatiota tulpista. Mikäli siis tarra ei ole lähtenyt lomille. :shock: Mutta tossahan noi taiskin tulla noi oikeat arvot
Kuinka ollakaan, eilen tilasin Veholta uuden tarran 8) . Minulla on myös joku vastaava tarra ilmanputsarin kotelossa, mutta en ulkoa muista, mikä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Hey siiiiiistiiiii... Jos niitä tosiaan saa tilattua uusia... Mulla on siinä ilmanputsarin putkessa joku High voltage ja salama varotustarrahässäkkä?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Juu, taitaa olla ja kannessa on vielä valkealla pohjalla toinen tarra.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Vesa T
Mersumies
Mersumies
Viestit: 829
Liittynyt: Pe 11.04.2003 20:21
Paikkakunta: Varkaus

voiko tosiaan säätää

Viesti Kirjoittaja Vesa T »

eli M 102 lienee 230 E:n mylly vai? Itse kuvittelin niiden olevan todellakin säätämättömät :oops: , vai onko vuosimallilla merkitystä, oma -89 peli. Vastahan vaihdatin hydr nostimet/painimet.
S212 E 250 CGI Avantgarde -10
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco

Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: voiko tosiaan säätää

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Vesa T kirjoitti:eli M 102 lienee 230 E:n mylly vai? Itse kuvittelin niiden olevan todellakin säätämättömät :oops: , vai onko vuosimallilla merkitystä, oma -89 peli. Vastahan vaihdatin hydr nostimet/painimet.
Etsipä haulla, mutta aiemmin oli puhetta, että nostimet vaihtuivat hydraulisiksi 1980-luvun pyuolivälin maissa/jälkeen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

eikös nuo hydrauliset nostajat tullu -85??? itellä 84 ja vielä ne perinteiset keinuvivut
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: voiko tosiaan säätää

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Vesa T kirjoitti:eli M 102 lienee 230 E:n mylly vai? Itse kuvittelin niiden olevan todellakin säätämättömät :oops: , vai onko vuosimallilla merkitystä, oma -89 peli. Vastahan vaihdatin hydr nostimet/painimet.
Tai 200- tai 200E-mallien mylly.
Noissa W124:ssahan M102:ssa taitaa jo olla kaikissa itsesäätyvät venttiilit, ja W123:ssa taas useimmissa joutuu itse säätämään.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Automatic260E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
Paikkakunta: Itä-Vantaa

Eikös ..??

Viesti Kirjoittaja Automatic260E »

Vuosina 84 ..85 tullut Hydraulinen automaattisäätö. M102 moottoriin!!?
Ainakin 190 meseen tuli -84 lopussa ? (eli vm. -85)
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]

[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]

Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
MikaH
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 330
Liittynyt: Pe 13.06.2003 23:33

Re: voiko tosiaan säätää

Viesti Kirjoittaja MikaH »

Aku P kirjoitti: , ja W123:ssa taas useimmissa joutuu itse säätämään.
Itseasiassa aina. niissä ei ole koskaan hydraulinostimia.
W201:sen 102 moottoriin tuli hydraulinostimien kanssa samaan aikaan mm. moniurahihna ja hydrauliset moottorin tyynyt.
S55 AMG -01
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Tästä on väännetty niin monta kertaa jo aiemminkin, mutta todettakoon vielä kerran että 10/84 myös W123 malliston M102 koneisiin tuli hydraulinen venttiilivälysten säätö.
MikaH
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 330
Liittynyt: Pe 13.06.2003 23:33

Viesti Kirjoittaja MikaH »

raul kirjoitti:Tästä on väännetty niin monta kertaa jo aiemminkin, mutta todettakoon vielä kerran että 10/84 myös W123 malliston M102 koneisiin tuli hydraulinen venttiilivälysten säätö.
Yllättävä juttu. En tiedä sitten miksi, mutta EPC:n mukaan M102.920/939/980 moottoreissa on aina mekaaniset vivut. Ja muita M102 moottoreita ei W123:ssa ole ollut.
S55 AMG -01
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
Vastaa Viestiin