Mihinkä asentaa lambda

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tauno_rulez
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 10.12.2003 20:09

Mihinkä asentaa lambda

Viesti Kirjoittaja tauno_rulez »

Olen tässä perehtynyt seosmittarin rakentamiseen ja kyseinen laite tarvitsee lambda mittarin mutta mikä olisi sille kaikkein paras paikka? Ei kai saisi kuumentua liikaa mutta kylmänä ei toimi. Onko pakosarja liian kuuma paikka? Päissäni ajattelin että voisi olla pakosarja hyvä kohta juuri ennen pakoputken liitos kohtaa...
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Eikös se kattiautoissa ole pakosarjassa.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Ainakin M103:sissa se on hieman ennen kattia, eli siis auton alla.

Kuva
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Joo, eli loogisesti juuri tuossa jossa putket yhtyvät yhdeksi.
Avatar
etl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 19.10.2003 12:31
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja etl »

samoin m102 moottorissa....
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
tauno_rulez
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 10.12.2003 20:09

Viesti Kirjoittaja tauno_rulez »

Tuota...mulla kun putket menevät kahtena semmoseen pieneen äänenvaimentimeen ja yhdistyy sitten siellä sisällä niin pitäisikö lambda asentaa vasta änkkärin jälkeen?
tt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Su 07.12.2003 21:58

Viesti Kirjoittaja tt »

No siellä saattaa olla jo lämpötila liian pieni joten joudut ottamaan lämmitetävän anturin. Kuitenkin niin että seosta tulee kaikilta pytyiltä.
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Lambda kannattaa laittaa pakoputkeen heti, ensimmäiseen mahdolliseen paikkaan. Jos anturi jää liian kauas se ei mittaa oikein.

Itselläni on m102 jossa lamda on pakosarjassa kiinni, mutta uudemman mallin pakosarjassa ei ole kiinnitys mahdollisuutta, vaan lambda pitää laittaa putkeen
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
tauno_rulez
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 10.12.2003 20:09

Viesti Kirjoittaja tauno_rulez »

Millainen pakosarja sulla enska on? Siis että meneekö siinä kaikkien neljän pytyn lähdöt melkein heti yhteen? Entä jos asennan siihen pakosarjaan niin liekö väliä että kumpaan sylinteriparin lähtöön sen pistää...tuntuu ainakin siltä että jos pistän lambdan vasta sinne mihin tulee kaikilta pytyiltä savua niin se on liian kaukana... :roll:
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Millainen pakosarja sulla enska on? Siis että meneekö siinä kaikkien neljän pytyn lähdöt melkein heti yhteen? Entä jos asennan siihen pakosarjaan niin liekö väliä että kumpaan sylinteriparin lähtöön sen pistää...tuntuu ainakin siltä että jos pistän lambdan vasta sinne mihin tulee kaikilta pytyiltä savua niin se on liian kaukana...
Muulla on sellanen missä käryt menee melkein heti samaan putkeen ja lambda on pakosarjassa kiinni. Tallin nurkassa odottaa uudemman mallin pakosarja jossa on kaksi lähtöä pakoputkelle, kaveri neuvo että lambda siihen missä putket yhtyy.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
tauno_rulez
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 10.12.2003 20:09

Viesti Kirjoittaja tauno_rulez »

Millos tuollaisia uudempia pakosarjoja on tehty kun itselläni on ihan ensimmäisiä M102:sia?
Avatar
etl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 19.10.2003 12:31
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja etl »

Ainakin mun 190e -85:ssa on sit jo toi uudempi malli, siinä oli lambda, putkien yhtymäkohdan jälkeen , n. 15cm juuri tuossa kohtaa kun ylemmässä kuvassa... Nyt on poissa :D Kun se oli jälkiasennuksena pistetty eikä oikeen toiminu kunnolla...
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Vastaa Viestiin