203 ja dieselin haju sisällä
203 ja dieselin haju sisällä
Nyt on alkanut viimepäivinä tulemaan lievää diesel-öljyn hajua autoon (C -01, 220 cdi aut, 207tkm ajettu) sisälle. Tämä korostuu etenkin silloin, kun tasaisen ajon jälkeen joutuu pysähtymään esim. liikennevaloihin.
Enteileekö tämä niitä suutin- /tiivisteongelmia? Mitä tuollaisen huolto on yleensä "noin" kustantanut? Auto oli juuri 2000km sitten b-huollossa ja siihen vaihdettiin myös raitisilmasuodatin, joten ei pitäisi olla siitäkään kiinni.
Kiitos neuvoista ja tiedoista jo etukäteen!
Enteileekö tämä niitä suutin- /tiivisteongelmia? Mitä tuollaisen huolto on yleensä "noin" kustantanut? Auto oli juuri 2000km sitten b-huollossa ja siihen vaihdettiin myös raitisilmasuodatin, joten ei pitäisi olla siitäkään kiinni.
Kiitos neuvoista ja tiedoista jo etukäteen!
W203 220 CDI A -01
.
Onkos käynnistymiseen tullut jo vieteriä lisää ?
Polttoainelinjan tiivisteiden vaihto, tai vaihdatus.
Autosi on vielä 1350bar ruiskutusjärjestelmällä, jonka tiivisteet määrätyn ajan jälkeen kovettuu ja rupeaa vuotamaan.
Ei kallis vika.
Vuotokohdan varmaan kyllä löydät itsekkin, kun poistat suojamuovit moottorin päältä.
Foorumilaisista ainaskin Aki.P on erikoistunut tämäntyyppisiin "mersuongelmiin", jos siellä päin asustelet.
Kaikki polttoainelinjan tiivisteet luokkaa muutama kymppi.
Onkos käynnistymiseen tullut jo vieteriä lisää ?
Polttoainelinjan tiivisteiden vaihto, tai vaihdatus.
Autosi on vielä 1350bar ruiskutusjärjestelmällä, jonka tiivisteet määrätyn ajan jälkeen kovettuu ja rupeaa vuotamaan.
Ei kallis vika.
Vuotokohdan varmaan kyllä löydät itsekkin, kun poistat suojamuovit moottorin päältä.
Foorumilaisista ainaskin Aki.P on erikoistunut tämäntyyppisiin "mersuongelmiin", jos siellä päin asustelet.
Kaikki polttoainelinjan tiivisteet luokkaa muutama kymppi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Käynnistymisessä en huomaa mitään muutosta. Täytyy iltapäivällä ottaa tuo koneen suojamuovi pois ja tarkistaa tilanne. Onko suoja muuten kiinni kuin niillä kuudella torx-ruuvilla, joita siittä päällä näkyy? En nimittäin ole koskaan tuota vielä irroittanut.
Mikäli vuotoja tiivisteissä on, niin onko niiden havaitseminen vaikeaa?
Pirkanmaalla asustelen, mikäli osaajia EDULLISEEN korjaukseen löytyy.
Mikäli vuotoja tiivisteissä on, niin onko niiden havaitseminen vaikeaa?
Pirkanmaalla asustelen, mikäli osaajia EDULLISEEN korjaukseen löytyy.
W203 220 CDI A -01
Ei ole muuta kuin 6 torxia. Näkyy kyllä mustaa suutimien juurella jos tiivisteet vuotaa.
Itse vaihdatin noi tiivisteet joku aika sitten (tiivisteet muutaman euron pultteineen ja 2-3 h työtä) ja ei vuotanut vielä, täällä joku antoi tiivisteiden suositusvaihtoväliksi alle 100 tkm.
Itse vaihdatin noi tiivisteet joku aika sitten (tiivisteet muutaman euron pultteineen ja 2-3 h työtä) ja ei vuotanut vielä, täällä joku antoi tiivisteiden suositusvaihtoväliksi alle 100 tkm.
W211 280 A facelift
ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
Avasin äsken tuon moottorin suojamuovin ja tarkistin suuttimet, jotka olivat aivan kuivat. Voiko tämän tulkita niin, että suuttimet eivät vuoda? Sen sijaan öljyn täyttöaukon ympärillä oli n. 10-20 ml öljyä, joka lienee roiskahtanut parin viikon takaisessa öljynvaihdossa. Kuivasin öljyläikän pois. Täytyy huomenna haistella ahkerasti, kun ajoa on tiedossa n. 150 km, että vaikuttiko tuo öljyn kuivaus hajuun.
W203 220 CDI A -01
Voipi kuullostaa pöljältä, mutta oletko vaihtanut vaihteiston öljyt?
Omassani haju, jota luulin dieselin hajuksi, poistui, kun vaihdelaatikon öljyt vaihdettiin. Asentaja sanoi, että haisivat niin hirveälle, että käytetty öljy astioineen oli pakko viedä välittömästi pihalle.
Haju kabiinista katosi tuon jälkeen. Huohotus vaihdelaatikosta kai tapahtuu siten, että se päätyy raitisilman sisäänottoon. Tämä nyt tämmöisenä.
Auto 203 2003 ja ajettu tuolloin 330t.
Omassani haju, jota luulin dieselin hajuksi, poistui, kun vaihdelaatikon öljyt vaihdettiin. Asentaja sanoi, että haisivat niin hirveälle, että käytetty öljy astioineen oli pakko viedä välittömästi pihalle.
Haju kabiinista katosi tuon jälkeen. Huohotus vaihdelaatikosta kai tapahtuu siten, että se päätyy raitisilman sisäänottoon. Tämä nyt tämmöisenä.
Auto 203 2003 ja ajettu tuolloin 330t.
Vaihdelaatikko se ei pitäisi olla, kun juuri tuossa mainitsemassani 2tkm sitten suoritetussa huollossa vaihdettiin myös nuo laatikon öljyt. Tuo löpösuodatin voisi olla yksi tarkistamisen arvoinen kohde. Löpösuodin vaihdettiin myös tuossa em. huollossa, joten voisiko olla, että jäänyt jotain kiristämättä. Pitää selvittää.
Niin, ja sellainen tyhmä kysymys tässä vielä sallittakoo, että mistä tuon löpösuodattimen löydän ja pitääkö purkaa paljonkin? Kiitos jo etukäteen!
Niin, ja sellainen tyhmä kysymys tässä vielä sallittakoo, että mistä tuon löpösuodattimen löydän ja pitääkö purkaa paljonkin? Kiitos jo etukäteen!
W203 220 CDI A -01
Löpösuodin vaihdettiin myös tuossa em. huollossa, joten vois
Usein, kun löpösuodatin vaihdetaan, niin sitä avattaessa valuu polttoainetta konehuoneeseen ja se jonkin aikaa haiskahtaa.
Re: Löpösuodin vaihdettiin myös tuossa em. huollossa, joten
Joo, jotenkin tuo tuntuisi luonnolliselta selitykseltä.geoman kirjoitti:Usein, kun löpösuodatin vaihdetaan, niin sitä avattaessa valuu polttoainetta konehuoneeseen ja se jonkin aikaa haiskahtaa.
W203 220 CDI A -01
No niin, avasin moottorisuojan ja tarkistin löpösuodattimen. Ainakin silmämääräisesti sekä letkut että suodatin vaikuttivat kuivilta.antpel kirjoitti:Ok, kiitos vinkistä. Täytyy tarkistaa tuo huomenna töiden jälkeen.hanta kirjoitti:Irroita uudelleen ne moottorin suojamuovit. Löpösuodatin on koneen vieressä kuskin puolella, melko takana, n 8 cm halkaisijaltaan ja siihen tulee kaksi letkua, joiden pitäisi myös olla kuivia.
Toisaalta, tänään tuntui haju jo lieventyneen. Liekö hajunaiheuttaja poistumassa tai sitten itse alan tottua siihen

W203 220 CDI A -01