Automaatin öljypohja
Automaatin öljypohja
Minkälaisia kokemuksia on muilla W123-mallin automaatin öljypohjan asennuksesta ja sen tiiveydestä. Öljypohja on pellistä muotoiltu ja aika herkkä menettämään muotonsa liian kiristyksen takia. Olen kokeillut kolmea purkaamoilta ostettua pohjaa mutta aina vaan vuotavat, vaikka tiivistepinta on ollut tasainen. Pitäisikö ostaa tehdasuusi ?
Se kiristäminen on todella tarkaa hommaa eli ei saa olla kireällä, muuten mehut vuotaa ulos, kun öljypohja leikkaa tiivisteen rikki. Eli asennettaessa vedät öljypohjan vaan herkästi laatikonpohjaa vasten ja jätät näin. Mittatikkuputki sitten taas on ihan eri asia - aina täytyy uusia kuparitiivisteet ja kiristää aika lujaa ennen kun lakkaa vuotamasta.
Re: lisää
Jeps...pidin itsetään selvyytenä.eihän tiivistettä joka on vedetty joka pultin kohdalta nahkoille ja lähes poikki,voi enää uusiokäyttää:)Henry V. kirjoitti:Tiivistekin olisi hyvä uusia. On sarjoja ( Febi), joissa on suodatin + uusi
tiiviste.
siis ei kiloina(0.8)itse varttuneempana en juuri ole vieläkään oppinu muuttumaan newtoneiksi joten tämä täsmennys vain varttunemmille samanlaisille jantturoille kuin minä...ei tahdo toi markkakaan vääntyä millään vielä eguiksi..Jani kirjoitti:Näyttäis olevan oikea kiristysmomentti ruuveille 8Nm.
Saa varmasti lyhkäselläkin avaimella liian kireelle