onko harvinainen optio/varustepaketti
onko harvinainen optio/varustepaketti
Minun123 -79 farmissa on nahkapenkit, kierroslukumittari mittaritaulussa. automaatti, ilmastointi, sähköpeili, valojen korkeus säätö, sähkölasit ja tason säätö. Sitten on joskus vaihdettu ruisku mylly myöhemmin. Eli onko harvinainen ja saako olla ylpeä. Totuus kuitenkin on: näin vanhan auton kanssa ei saa olla sormi keskellä kämmentä, vielä kun autoon tulee kilometrejä vähintään 1500 km/kk. Saako tosiaan olla ylpiä tästä!
Harvinaistako?:
nahkapenkit: Suomen oloissa W123:ssa kyllä.
kiekkamittari: kyllä.
automaatti: ei.
ilmastointi: ehkä.
sähköpeili: ei
valojen korkeussäätö: ei
sähkölasit: kyllä.
tasonsäätö: farmarissa ei.
Mutta joka tapauksessa saa olla ylpeä.
Mikä siis onkaan autosi? S123, mutta millä moottorilla? Onko se tuo petroolin värinen?
nahkapenkit: Suomen oloissa W123:ssa kyllä.
kiekkamittari: kyllä.
automaatti: ei.
ilmastointi: ehkä.
sähköpeili: ei
valojen korkeussäätö: ei
sähkölasit: kyllä.
tasonsäätö: farmarissa ei.
Mutta joka tapauksessa saa olla ylpeä.

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: onko harvinainen optio/varustepaketti
Sähköpeiliä sai käsittääkseni vasta -83 malliin, ja varmuudella -79:ssä sitä ei alunperin voi olla.wagner kirjoitti:sähköpeili,....
Ihan mukavilla varusteillahan tuo näyttää olevan.
Laittaisitko auton alustanumeron, vaikka YV:nä, niin voisin kertoa mitä siinä oikein on alkujaan ollut.
S55 AMG -01
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
Re: onko harvinainen optio/varustepaketti
Onhan tuossa normaalia enemmän boonusta...
Siis -79. Onko auto 1. vai 2.sarjaa? 2.sarja tuli 9/79 ja 2.sarjassa on vakiona mainitsemasi pneumaattinen ajovalojen korkeudensäätö. 2.sarjan tunnistaa parhaiten pienemmistä niskatuista, joissa ei ole ns. "jäniksen korvia" reunoissa.
Mitkä vanteet kuvassa on alla?
Mäkin voisin mielenkiinnosta ottaa alustanumeron vastaan?
Siis -79. Onko auto 1. vai 2.sarjaa? 2.sarja tuli 9/79 ja 2.sarjassa on vakiona mainitsemasi pneumaattinen ajovalojen korkeudensäätö. 2.sarjan tunnistaa parhaiten pienemmistä niskatuista, joissa ei ole ns. "jäniksen korvia" reunoissa.
Mitkä vanteet kuvassa on alla?
On oikean puolen sähköpeiliä saanut aiemminkin. Se vaan tuli 9/82 vakioksi 3.sarjan yhteydessä. Mm. kaverini -80 CE:hen se on merkitty kantakortiin.MikaH kirjoitti:Sähköpeiliä sai käsittääkseni vasta -83 malliin, ja varmuudella -79:ssä sitä ei alunperin voi olla.wagner kirjoitti:sähköpeili,....
Ihan mukavilla varusteillahan tuo näyttää olevan.
Laittaisitko auton alustanumeron, vaikka YV:nä, niin voisin kertoa mitä siinä oikein on alkujaan ollut.
Mäkin voisin mielenkiinnosta ottaa alustanumeron vastaan?
Re: onko harvinainen optio/varustepaketti
Aika mielenkiintoinen juttu, oletin ettei sitä vanhempiin ole saanut. Missä tuossa -80 mallissa on peilin säätökytkin? Keskikonsolin verhoukset, joissa on kytkimen reikä tulivat vasta pienen varoitusvilkkukytkimen kanssa 9/81.Leka kirjoitti:
On oikean puolen sähköpeiliä saanut aiemminkin. Se vaan tuli 9/82 vakioksi 3.sarjan yhteydessä. Mm. kaverini -80 CE:hen se on merkitty kantakortiin.
Ei se 3.sarjassakaan vakiona ole. Omasa CE:ssä ei ole sähköpeiliä, vaikka on -83 loppuvuoden auto, eikä sitä löydy edes kaikista W124:sta

S55 AMG -01
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
Re: onko harvinainen optio/varustepaketti
Takuulla on vakiona, ainakin Suomeen tuoduissa.MikaH kirjoitti: Ei se 3.sarjassakaan vakiona ole. Omasa CE:ssä ei ole sähköpeiliä, vaikka on -83 loppuvuoden auto, eikä sitä löydy edes kaikista W124:sta..
Täällä sanotaan myös, että "rechter Spiegel für alle elektrisch" . Olen kyllä pitänyt noita VfW123:n sivuja luotettavimpina, mitä netistä aiheesta löydän. Samoin kertoo myös J. Taylorin kirjallinen teos.
502
Außenspiegel rechts von innen einstellbar (bis 9/82)
504
Außenspiegel rechts von innen elektrisch einstellbar (bis 9/82)
Tuokin voisi selittää, että sähköpeiliä on saanut myös ennen 9/82.
Mutta tuo W124-pointti on mielenkiintoinen tätä asiaa tarkastellessa. Jopa ensimmäisissä C124-kuvissa esitellään autoja, joissa ei ole apukuskin puolen peiliä! Ja kuitenkin esim. 10/85 rekisteröidyssä W124:ssämme moinen on, tosin kantakortista löytyy koodikin sille. Voisiko olla, että Saksan kotimarkkinoilla tuo peilillisyys ei ole lakisääteinen tms. juttu?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: onko harvinainen optio/varustepaketti
Suomeen uutena tuoduissa se on kyllä, mutta ei kuitenkaan vakiovarusteena Saksassakaan ainakaan vielä -83. Eikä löydy CE:n kantakortistakaan. Itsekkin sitä auton nähtyäni ihmettelin, että eikös se tuossa jo pitäisi ollaTimo L. kirjoitti: Takuulla on vakiona, ainakin Suomeen tuoduissa.

Mutta edelleen kiinnostaa, missä se peilin säätö on noissa ennen 9/81 tehdyissä autoissa??? Eli sen kyllä uskon, että ainakin tuosta 9/81eteenpäin on sähköpeiliä saanut, mutta nuo vanhemmat kummastuttaa kovasti. Keskikonsolin verhousta ei ole olemassa peilinsäätö kytkimen reijällä, silloin kun on iso varoitusvilkkukytkin, en ainakaan sellaista EPC:ltä löytänyt... Oikea etuovikin on sedanissa ja farmarissa erilainen, silloin kun on sähköpeili mahdollisuus. Siinä on se ura johdolle peilin alla.
S55 AMG -01
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
Auto on tuossa kuvassa väri ei vaan ole päässyt oikeuksiinsa, sillä väri muuttuu auringon valon mukaan (maalattu joskus). Moottorina on -85 m102 ruiskulla, alkujaan kaasari mikä lie! Peilin säätö on keski konsolissa siinä ison varoitusvilkku kytkimen vieressä. Oletettavasti tuo peilin säätö on orkkis, sillä oik. puolella on varsi säätö ja molemmissa ovissa on nuo valetut hopean väriset kulmapalat lasin reunssa. Valmiste numero on: 123086-12-003956. Takaniskanojista ei ole tietoa.
123.086 eli autosi on alunperin ollut 250T, eli melko harvinainen lintu suomessa. Ylipäätäänkin malli oli muistaakseni toiseksi tai kolmanneksi vähiten valmistettu 123... Datenbankia mulla ei tässä duunikoneessa ole valitettavasti...
250:iä tiedän sitten useampiakin missä on rundari. En kylläkään osaa sanoa että mistä tuo johtuu...
250:iä tiedän sitten useampiakin missä on rundari. En kylläkään osaa sanoa että mistä tuo johtuu...

Vau!
Aikas hienoa kun saa noinkin tarkkaan autoni tiedot. Joku on nähnyt paljon vaivaa auton suhteen. Mites toi lodju? Onko ollut automaatti aikaisemmin? Tämä kaikki kertoo, jonkun rakentaneen auton lattiasta kattoon veilä hyvin ja toimivasti. Kiitos kaikille jotka jaksoitte ottaa kantaa/näitte vaivaa. Muuten ne nahkajakkarat on lämmityksellä? Ja nahat on edessä ja takana

Täältä löytyy mielestäni paras lista lisävarusteista W123:een.
Tässä hieman selitettynä Datenkart'n sielunelämää.
Varustekoodit ovat oikeassa reunassa, parissakin rivissä mikäli on monta, värikoodi (lisättynä yleensä jollain kirjaimella) vasemmasta reunasta.
Muut numerot ovat erilaisia tuotantokoodeja jne joista ei ainakaan toistaseksi ole ollut mitään iloa meille...
Tässä hieman selitettynä Datenkart'n sielunelämää.
Varustekoodit ovat oikeassa reunassa, parissakin rivissä mikäli on monta, värikoodi (lisättynä yleensä jollain kirjaimella) vasemmasta reunasta.
Muut numerot ovat erilaisia tuotantokoodeja jne joista ei ainakaan toistaseksi ole ollut mitään iloa meille...

Kiitokset, noita sivuja näytti löytyvän useitakin, mutta omassa yksilössäni on varuste 863, jota ei kyllä mistään löytynyt. Mikähän mahtais olla?
Joo, ja 626 on vissiin sisustuksen koodi, mutta ei sitäkään löytynyt mistään.
Onkos tuolla numerolla siinä värikoodin edessä jokin merkitys? Tai kirjaimella värinumeron perässä?
Sami
Joo, ja 626 on vissiin sisustuksen koodi, mutta ei sitäkään löytynyt mistään.

Onkos tuolla numerolla siinä värikoodin edessä jokin merkitys? Tai kirjaimella värinumeron perässä?
Sami
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
626 = Suomi-mallisth kirjoitti:Kiitokset, noita sivuja näytti löytyvän useitakin, mutta omassa yksilössäni on varuste 863, jota ei kyllä mistään löytynyt. Mikähän mahtais olla?
Joo, ja 626 on vissiin sisustuksen koodi, mutta ei sitäkään löytynyt mistään.![]()
863 = circulation fill orders (01.01.1978 ->) mitä toi nyt sitten tarkoittaa?
Jaahas, 626 = karvahattumalli?
Mitäs pitää sisällään "suomimalli"?
Kenties jotain tällaistako:
- kuraläpät
- isompi akku (maahantuojan vaihtama?)
- kumiset lattiamatot(?)
Ajovalojen pyyhkijät ovat eri paketissa (600).
Vaikea tietää asiaa tuntematta, mitkä varusteet on jo tehtaalta ja mitä esim. maahantuoja on lisännyt.
Onko vakiosisustukseen kuulunut kangasverhoilu penkeissä? Myös taksimalleissa?
Sami

Kenties jotain tällaistako:
- kuraläpät
- isompi akku (maahantuojan vaihtama?)
- kumiset lattiamatot(?)
Ajovalojen pyyhkijät ovat eri paketissa (600).
Vaikea tietää asiaa tuntematta, mitkä varusteet on jo tehtaalta ja mitä esim. maahantuoja on lisännyt.
Onko vakiosisustukseen kuulunut kangasverhoilu penkeissä? Myös taksimalleissa?
Sami
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Kangasisustus oli vakiona myös taksimallissa. Ennen 9/82 valmistetuissa oli istuinten sivuosat keinonahkaa. Moni taksi tosin varustettiin MB-Tex keinonahkasisustuksella, josta perittiin pieni lisähinta.sth kirjoitti:Onko vakiosisustukseen kuulunut kangasverhoilu penkeissä? Myös taksimalleissa?
Sami
Tää on mielenkiintoista. Voi olla, ettei kaikkia tehtaan varustelun saloja saa selville, mutta yrittänyttä ei laiteta.
No mutta mitäs sitten kuuluu pakettiin 626 (verrattuna sellaseen autoon, jossa tota pakettia ei ole), jos kerran kuraläpätkin on maahantuojan toimesta kiinnitetty? Ei kai sentään vain ja ainoastaan isompi akku kylmäkäynnistyksen helpottamiseksi? Voisin kuvitella, että myös esim. lohkolämmitin on joko maahantuojan tai autokaupan asentama. Mitä muita arktisten olosuhteiden varusteita yleensä edes on, joita ei keskieuroopan perusmallissa ole?
Vai onko kenties niin, että suomimalleissa on jotain varusteita karsittu ns. perusmalliin verrattuna? Epäilen kyllä itsekin, mutta autonvalmistajahan on ilmeisesti jo tuolloin joutunut myymään auton maahantuojalle muita vähemmän rajusti verotettuja maita huokeammalla, mikä puoltaa tätä teoriaa.
Eikös taannoin ollut niin, että lampunpesimet olivat pakollinen varuste Suomessa, jolloin periaatteessa kaikki tänne tuodut autot on pitänyt olla varustettuna jollakin pesulaitteella. Myöhemmin (jälkeen w123:n) tuo lakisääteisyys kumottiin aivan kuten kuraläppienkin kohdalla (ja lisäjarruvalon tapauksessa).
Onko muuten takapenkin keskellä oleva kyynärnoja vakiovaruste? Omasta taksimallista semmoinen uupuu. Etupenkkien välissä semmoinen sentään on.
No mutta mitäs sitten kuuluu pakettiin 626 (verrattuna sellaseen autoon, jossa tota pakettia ei ole), jos kerran kuraläpätkin on maahantuojan toimesta kiinnitetty? Ei kai sentään vain ja ainoastaan isompi akku kylmäkäynnistyksen helpottamiseksi? Voisin kuvitella, että myös esim. lohkolämmitin on joko maahantuojan tai autokaupan asentama. Mitä muita arktisten olosuhteiden varusteita yleensä edes on, joita ei keskieuroopan perusmallissa ole?
Vai onko kenties niin, että suomimalleissa on jotain varusteita karsittu ns. perusmalliin verrattuna? Epäilen kyllä itsekin, mutta autonvalmistajahan on ilmeisesti jo tuolloin joutunut myymään auton maahantuojalle muita vähemmän rajusti verotettuja maita huokeammalla, mikä puoltaa tätä teoriaa.
Eikös taannoin ollut niin, että lampunpesimet olivat pakollinen varuste Suomessa, jolloin periaatteessa kaikki tänne tuodut autot on pitänyt olla varustettuna jollakin pesulaitteella. Myöhemmin (jälkeen w123:n) tuo lakisääteisyys kumottiin aivan kuten kuraläppienkin kohdalla (ja lisäjarruvalon tapauksessa).
Onko muuten takapenkin keskellä oleva kyynärnoja vakiovaruste? Omasta taksimallista semmoinen uupuu. Etupenkkien välissä semmoinen sentään on.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Tämä todellakin on mielenkiintoinen asia. Muutamia pointteja:sth kirjoitti:jos kerran kuraläpätkin on maahantuojan toimesta kiinnitetty? Ei kai sentään vain ja ainoastaan isompi akku kylmäkäynnistyksen helpottamiseksi? Voisin kuvitella, että myös esim. lohkolämmitin on joko maahantuojan tai autokaupan asentama. Mitä muita arktisten olosuhteiden varusteita yleensä edes on, joita ei keskieuroopan perusmallissa ole?
Eikös taannoin ollut niin, että lampunpesimet olivat pakollinen varuste Suomessa, jolloin periaatteessa kaikki tänne tuodut autot on pitänyt olla varustettuna jollakin pesulaitteella. Myöhemmin (jälkeen w123:n) tuo lakisääteisyys kumottiin aivan kuten kuraläppienkin kohdalla (ja lisäjarruvalon tapauksessa).
Onko muuten takapenkin keskellä oleva kyynärnoja vakiovaruste? Omasta taksimallista semmoinen uupuu. Etupenkkien välissä semmoinen sentään on.
-lohkolämmitin ei ole pohjoinen varuste, ehkä sellaisen on maahantuojan toimesta saanut, jos on halunnut. Useimmiten kuitenkin asennettu tarvikkeena, kuten nykyäänkin.
-lampunpesimet tulivat 1980-luvun puolivälin tienoilla katsastusvarusteeksi, ja pakko poistui mielestäni vasta EU:iin liittymisen jälkeen (vrt. jälkituodut Mersut).
-W123:ssa on erityinen lisävarustekoodi 225, joka jättää pois takakeskikyynärnojan. Muuten se on vakiona. Tsekkaapa kantakortti.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Niin tuo 626 on vain Suomi-autoissakin vain joissain yksilöissä. Mitä kaikkia nippeleitä se sisältää, niin olisiko ainakin tehokkaampi laturi? Kuten aiemmin tuli ilmi, suurempi akku oli kaikissa dieseleissä ja bensakoneisissa se on merkitty koodilla 673.sth kirjoitti:No mutta mitäs sitten kuuluu pakettiin 626 (verrattuna sellaseen autoon, jossa tota pakettia ei ole), jos kerran kuraläpätkin on maahantuojan toimesta kiinnitetty? Ei kai sentään vain ja ainoastaan isompi akku kylmäkäynnistyksen helpottamiseksi? Voisin kuvitella, että myös esim. lohkolämmitin on joko maahantuojan tai autokaupan asentama. Mitä muita arktisten olosuhteiden varusteita yleensä edes on, joita ei keskieuroopan perusmallissa ole?
Vai onko kenties niin, että suomimalleissa on jotain varusteita karsittu ns. perusmalliin verrattuna? Epäilen kyllä itsekin, mutta autonvalmistajahan on ilmeisesti jo tuolloin joutunut myymään auton maahantuojalle muita vähemmän rajusti verotettuja maita huokeammalla, mikä puoltaa tätä teoriaa.
Eikös taannoin ollut niin, että lampunpesimet olivat pakollinen varuste Suomessa, jolloin periaatteessa kaikki tänne tuodut autot on pitänyt olla varustettuna jollakin pesulaitteella. Myöhemmin (jälkeen w123:n) tuo lakisääteisyys kumottiin aivan kuten kuraläppienkin kohdalla (ja lisäjarruvalon tapauksessa).
Onko muuten takapenkin keskellä oleva kyynärnoja vakiovaruste? Omasta taksimallista semmoinen uupuu. Etupenkkien välissä semmoinen sentään on.
Lampunpesurit oli Suomeen tuoduissa 123:ssa vakiona lukuun ottamatta 70-lukua.
Keskikyynärnoja takana on vakiovaruste. Optiona sen sai jätettyä pois, kuten Timo tuossa mainitsi. Ja keskikyynärnoja eteen oli lisävarusteena.
Jees, tuota en tosiaan muistanut, että olivatko edes 3. sarjan W123:ssa vakiona. W124:ssä ainakin.Leka kirjoitti:
Lampunpesurit oli Suomeen tuoduissa 123:ssa vakiona lukuun ottamatta 70-lukua.
.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tarkoitatko nyt, että kaikissa W124:ssä olisi ollut vakiona lampunpesurit? Näinhän ei suinkaan ollut, vaikka Suomeen tuoduissa ne oli. Sama tilanne oli myös W123:n 3. sarjan kohdalla.Timo L. kirjoitti:Jees, tuota en tosiaan muistanut, että olivatko edes 3. sarjan W123:ssa vakiona. W124:ssä ainakin.Leka kirjoitti:
Lampunpesurit oli Suomeen tuoduissa 123:ssa vakiona lukuun ottamatta 70-lukua.
.
Suomeen tuoduissa, Suomeen tuoduissa. Mainitsinhan ylempänä jälkituontiautot. Mutta asia on nyt vilpitön.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Öhöm... Kipaisin paikallisella MB-kauppiaalla (ei enää Veho) noutamassa autoni kantakortin, joka on edellisten omistajien toimesta hävitetty ja josta nyt sitte ilmenee kaikki varusteet. Sen verran on pakko spekuloida, että mun auton tapauksessa löytyy myös koodi 673, eli isompi akku. Se ei siis kuulu koodiin 626 eikä oo pelkästään bensa-autojen koodi. Ja tähän perustuen väittäisin, ettei lämpimämmillä markkina-alueilla oo välttämättä dieseleissä tehokkaampi akku. Ja lisäksi siis löytyy koodi 600 eli pyyhkimet. Mitä siis jää Suomi-mallin varusteisiin koodille 626? Vai onko 626 ollenkaan Suomi-malli, jollei sitä ihan kaikista Suomi-autoistakaan löydy?
Ja sitte löyty koodi 436, jota en pystyny selvittämään netistä löytyneiltä koodisivuilta. Mitäs tämä tarkottaa?
Onko kantakortissa olevissa erikoisversionumeroissa (ei erkoisversiokoodeissa) jotain lisäinformaatiota? Nämä siis noiden kolminumeroisten varustekoodien jälkeen olevat xx xxxxx/xx -muotoiset numerot.
Ja sitte löyty koodi 436, jota en pystyny selvittämään netistä löytyneiltä koodisivuilta. Mitäs tämä tarkottaa?
Onko kantakortissa olevissa erikoisversionumeroissa (ei erkoisversiokoodeissa) jotain lisäinformaatiota? Nämä siis noiden kolminumeroisten varustekoodien jälkeen olevat xx xxxxx/xx -muotoiset numerot.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün