Ikävä kokemus tien päälle jäämisestä (lue)
Ikävä kokemus tien päälle jäämisestä (lue)
Jäin eilen tien päälle, virrat loppuivat kesken. Webasto oli käynyt lyhyellä ajan jaksolla 3 krt. Ja ajossa minulla oli valot, sumarit, takalasinlämmitin, pyyhkijät, puhallin täysillä, istuinlämmittimet täysillä sekä mankka ja vahvistin täysillä. Niinhän siinä kävi notta virrat loppu kesken ajon. Jäin Jumbon taakse (tietä en muista) keskelle ajoväylää, hätävilkut päällä. Ymmärrän se kyllä hyvin, ettei muun merkkiset autot eivät välttämättä anna apua. MUTTA kun ohi meni TAATUSTI KERHON JÄSEN viininpunaisella madalletulla, möreä äänisellä 300:lla, jonka rekkari alkaa N:llä. Arvatkaa ottiko pannuun? No saan kiittää kilttiä FOORDI miestä, kun jaksoi pysähtyä ja antaa virtaa, jotta matka jatkuisi.
No en ole katkera, mutta jos kyseinen henkilö jää kyseisellä autolla jonnekin. NIIN MINÄ AINAKIN OLEN VALMIS AUTTAMAAN. Tämmöstä täällä PK seudulla
No en ole katkera, mutta jos kyseinen henkilö jää kyseisellä autolla jonnekin. NIIN MINÄ AINAKIN OLEN VALMIS AUTTAMAAN. Tämmöstä täällä PK seudulla
eri meininki turussa? , no ei nyt sentään,
mutta once in a life time expirience :
ajoin kerran vm- -98 c:llä turussa ohikulku tietä , ajoin kissan yli , ja hätävilkut päällä katsoin onko damagea autossa,
ja viereen pysähtyy vuonna nakki valmistettu ford fiesta , ja kysyy tarviitko apua
silloin mietin kaksi kertaa että olenko piilokamerassa vai mitä
mutta once in a life time expirience :
ajoin kerran vm- -98 c:llä turussa ohikulku tietä , ajoin kissan yli , ja hätävilkut päällä katsoin onko damagea autossa,
ja viereen pysähtyy vuonna nakki valmistettu ford fiesta , ja kysyy tarviitko apua

silloin mietin kaksi kertaa että olenko piilokamerassa vai mitä

..
Kerran suorastaan harmitti, kun olin traktorilla liikenteessä ja bussipysäkillä oli 124 farmari pelti pystyssä ja pariskunta auton vieressä, vaatteista päätellen ei mitään köyhää porukkaa. Pysähdyin ja kysyin, että mikä on hätänä. Äijä sanoi, että on öljy niin vähässä, että käy kone kuumana
En pystynyt kuitenkaan auttamaan, kun ei ollut mitään mukana ja traktori+lavetti oli hieman vaarallisessa paikassa parkissa... Sanoivat ajavansa varovasti lähimmälle (20km:n päässä
) olevalle huoltoasemalle. Ilmeisesti pääsivät perille, kun ei autoa näkynyt tien varressa, kun hetken päästä menin itse saamaan suuntaan..
Kerran oli wanha pariskunta w123 200D:llä tien varressa. Eturengas oli puhjennut. Ei ollut rengasavainta heillä mukana. Ei hätää, vaihdettiin sitten kaverin kanssa autoon rengas meikäläisen työkaluilla. Kovasti olivat tyytyväisiä...


Kerran oli wanha pariskunta w123 200D:llä tien varressa. Eturengas oli puhjennut. Ei ollut rengasavainta heillä mukana. Ei hätää, vaihdettiin sitten kaverin kanssa autoon rengas meikäläisen työkaluilla. Kovasti olivat tyytyväisiä...
w115,123,124,126,210 yms.
Aika rauhassa on saanut tienpenkalla seisoskella kun on mersun oikkuilusta ollut kyse.
Ei turhia tule kukaan kyselemään vaan on avun saanut hankkia kyllä aivan omatoimisesti paikalle.
Itse kyllä pysähdyn aina kysäisemään että voiko auttaa vaikka näkisin vuonna nakki
valmistetun foortin tienposkessa.....ainoa ehto avun tarjoamiselle on tietenkin ettei autettavan autossa ole itänaapurimme kilpiä.
Samarakuskilta luultavasti saa kiitokseksi kutin päähänsä, lompakon verran kevennetyn takin, ja sen rikkinäisen samaran vaihtokauppana omaan autoon
Ehkä mieleenpainuvin oli kuitenkin kun autosta loppui sähköt ja jäi valtatien poskeen aika pahaan paikkaan raskaan liikenteen sekaan talvella, poliisit pyyhkäisi maijalla ohi kahteen kertaan, mutta ei näyttänyt heräävän minkäänlaista mielenkiintoa kun kaivelin varoituskolmiota paxin kannesta.
Palveluammatissahan nuokin taitavat noin periaatteessa olla muttei tainnut sakon paikkaa näkyä joten jätetään mies touhuilemaan rauhassa.
Ei turhia tule kukaan kyselemään vaan on avun saanut hankkia kyllä aivan omatoimisesti paikalle.
Itse kyllä pysähdyn aina kysäisemään että voiko auttaa vaikka näkisin vuonna nakki

Samarakuskilta luultavasti saa kiitokseksi kutin päähänsä, lompakon verran kevennetyn takin, ja sen rikkinäisen samaran vaihtokauppana omaan autoon

Ehkä mieleenpainuvin oli kuitenkin kun autosta loppui sähköt ja jäi valtatien poskeen aika pahaan paikkaan raskaan liikenteen sekaan talvella, poliisit pyyhkäisi maijalla ohi kahteen kertaan, mutta ei näyttänyt heräävän minkäänlaista mielenkiintoa kun kaivelin varoituskolmiota paxin kannesta.
Palveluammatissahan nuokin taitavat noin periaatteessa olla muttei tainnut sakon paikkaa näkyä joten jätetään mies touhuilemaan rauhassa.
Re: ..
Olitkos 240- vai 740-sarjalaisella vaiko oikein jo näillä uudemmilla etuvedoilla matkassa...jarski kirjoitti:Kerran suorastaan harmitti, kun olin traktorilla liikenteessä ja bussipysäkillä oli 124 farmari pelti pystyssä ja pariskunta auton vieressä, vaatteista päätellen ei mitään köyhää porukkaa. ...

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: ..
Se oli 700-sarjan nelivetoAku P kirjoitti:Olitkos 240- vai 740-sarjalaisella vaiko oikein jo näillä uudemmilla etuvedoilla matkassa...jarski kirjoitti:Kerran suorastaan harmitti, kun olin traktorilla liikenteessä ja bussipysäkillä oli 124 farmari pelti pystyssä ja pariskunta auton vieressä, vaatteista päätellen ei mitään köyhää porukkaa. ...

Tuossa pariviikkoa sitten ajelin taas vähillä polttoaineilla. Polttoainemittari ei näyttänyt mitään, mutta koska merkkivalo vilkkui vain silloin tällöin, niin kuvittelin pääsevän vielä riittävän pitkälle, oli vielä olevinaan niin kiirus, ettei ehtinyt tankata. Mutta ei, polttoaine loppui kesken matkan, auto alkoi hyytymään.. Sopivasti sattui sivutienhaara kohdalle ja kurvasin sinne. Auto heti sammuksiin, ettei ehdi imemään ilmaa polttoainejärjestelmään. Lorautin tankkiin mukana olevat 4litraa dieseliä. Siinä tankatessa ajoi ohi pari autoa perätysten, näkivät varmasti kun tankkasin.
Tankattuani jatkoin matkaa ja karautin hetken päästä aika vauhdilla niistä kummastakin autosta kerralla ohi

w115,123,124,126,210 yms.
Ajoin viikonloppuna moottoritiellä ja pakoputki meni lopullisesti poikki. Onneksi putki katkesi keskipöntön etupäästä, josta putken pää ei pääse putoamaan. Ei varmaan herättänyt huomiota, kun äänet voimistuivat "hieman" 
Edit: Matka ei katkennut tälläkään kertaa, mutta pitäähän sitä auttaa, jos jollakin on ongelmia.

Edit: Matka ei katkennut tälläkään kertaa, mutta pitäähän sitä auttaa, jos jollakin on ongelmia.
Viimeksi muokannut AriK123, Ma 19.01.2004 21:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
yhellä kamulla on M535 Biimari jättäny 3 kertaa välile ja joka kerralla se on hinattu mersulla tallille
Kaikenlisäksi vielä eri mersuilla.
Viimesellä kerralla se soitti ja sano että; Nyt hän alkaa pikkuhiljaa uskomaan, että mersu se häätyy laittaa....

Viimesellä kerralla se soitti ja sano että; Nyt hän alkaa pikkuhiljaa uskomaan, että mersu se häätyy laittaa....
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
- Jani Haataja
- Mersumies
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Eipä liioin apua saanut kun Mese hyyty 5-tien varteen vilkkaimpaan lomaaikaan heinäkuussa. Puolitoista tuntia soiteltiin apua ympäri suomen maan. Maijakin körötteli ohi meistä välittämättä, todellisia kansan palvelijoita! 

Näin kirjoitteli Puntti
Ex. Mese Cdi220T aut. -98
V70Tdi aut. -98
Masa 323 F 1.6i aut. -92
" Laiska ei jaksa keppiä hämmentää! "
Ex. Mese Cdi220T aut. -98
V70Tdi aut. -98
Masa 323 F 1.6i aut. -92
" Laiska ei jaksa keppiä hämmentää! "
Tuuria
Viime talvena tielle jäänti oli kerran liki, kun Daamin laturin liitos sai ilmeisesti jonkinsortin kiven- tai jäämurikan iskemän ja piuha katkesi irtipoikki. Kylmä oli, lämppäripuhallinta tarvittiin, samon valoja jne. Akkukin oli vanhuuttaan jo melko kypsä. Mutta niin vain viimeisillä virranrippeillä päästiin hovieinarin putkan pihaan, mutta sen vähissä oli virtanen, että ABS-valo jo paloi ja sytkään virtaa ei olisi riittänyt enää minuuttia kauempaa. Tarkka ajoitus, mutta onhan Mersu ohjelmoitu viemään perille
No piuhan kiinnityksellä peli taas kukkui kuin ei mitään.
Virkavallan avuliaisuudesta: kävipä niin, että valkeasta Rättäristä loppui menovesi kilsaa ennen kotiporttia. Rätyn "ongenkoholla" toimiva pa-mittarihan ei ole niitä tarkimpia
Siksi myös pikkutonkka varalientä oli aina völjyssä.
Kesken baanan siis tämä valtaisa 24 hv boxer sanoi notta PUTS!. Tie oli varsin kapea eikä kaistalla ollut oikein mitään pysähdyspaikkaa. Rullasin näin muodoin vastakkaiselle puolen tietä linja-autopysäkille ja siis nenä kohti vastaantulijoita kuin kävelymiehellä konsanaan.
Tietenkin sini-Saab tuli tietä myöten, hidasti ja komentokajarista kuului, notta "mikäs maitoauto se Sitikka luulee olevansa". Kurkkasin pellin alta jossa luruttelin varabensaa kaasarinkurkkuun, vilkuttelin iloisesti, mutta eivät pysähtyneet kysymään mikä kivestää - mutta eivät sakottamaankaan
.

Virkavallan avuliaisuudesta: kävipä niin, että valkeasta Rättäristä loppui menovesi kilsaa ennen kotiporttia. Rätyn "ongenkoholla" toimiva pa-mittarihan ei ole niitä tarkimpia

Kesken baanan siis tämä valtaisa 24 hv boxer sanoi notta PUTS!. Tie oli varsin kapea eikä kaistalla ollut oikein mitään pysähdyspaikkaa. Rullasin näin muodoin vastakkaiselle puolen tietä linja-autopysäkille ja siis nenä kohti vastaantulijoita kuin kävelymiehellä konsanaan.
Tietenkin sini-Saab tuli tietä myöten, hidasti ja komentokajarista kuului, notta "mikäs maitoauto se Sitikka luulee olevansa". Kurkkasin pellin alta jossa luruttelin varabensaa kaasarinkurkkuun, vilkuttelin iloisesti, mutta eivät pysähtyneet kysymään mikä kivestää - mutta eivät sakottamaankaan

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85