Olisiko Vito (tai oikeastaan V-sarjalainen) BENSAmalli ilman Webastoa huono vaihtoehto? Dieselissä kuvittelisi olevan must, mutta riittääkö bensamallin oman lämppärin teho pakkasella lämmittämän isoa koppia?
BTW: Onko Webasto ollut W638 lisävaruste vai onko se jossain (uudemmissa) malleissa vakiona?
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
esukki kirjoitti:Olisiko Vito (tai oikeastaan V-sarjalainen) BENSAmalli ilman Webastoa huono vaihtoehto? Dieselissä kuvittelisi olevan must, mutta riittääkö bensamallin oman lämppärin teho pakkasella lämmittämän isoa koppia?
BTW: Onko Webasto ollut W638 lisävaruste vai onko se jossain (uudemmissa) malleissa vakiona?
Itellä oli W638 (110D) ilman eberiä, laitatin tosin jälkeenpäin.
Viitisen vuotta se oli ilman väliseinää, eikä edes kovemmilla pakkasilla tarvinnut ajaessa eberiä käyttää, lämmintä piisasi muutenkin. Bensakoneisesta en tiedä, mutta luulis riittävän siinäkin.
CDI-koneisissa se oli vakiona, muuten lisävaruste.
Onko kaikissa CDI-koneisissa webasto vakiona vai vain Suomen tuontimalleissa?
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
esukki kirjoitti:Onko kaikissa CDI-koneisissa webasto vakiona vai vain Suomen tuontimalleissa?
Mulla ainakin on vakiona: Auto on E320CDI vm 2000. Lämmittimen voi kytkeä kellollä tai heti. Se kytkeytyy päälle myös startin jälkeen automaattisesti jos ilma on kylmä ja lämmittää kabiinia ja konetta niin kauan kun kone itse on lämmin.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
esukki kirjoitti:Onko kaikissa CDI-koneisissa webasto vakiona vai vain Suomen tuontimalleissa?
Mulla ainakin on vakiona: Auto on E320CDI vm 2000. Lämmittimen voi kytkeä kellollä tai heti. Se kytkeytyy päälle myös startin jälkeen automaattisesti jos ilma on kylmä ja lämmittää kabiinia ja konetta niin kauan kun kone itse on lämmin.
Hmm. Onko tosiaan vakiona? Minulla on s211 ja vuosimallia 2003 (saksan tuonti). Mistä sen webaston voi todentaa mikäli sellainen on asennettu?
esukki kirjoitti:Onko kaikissa CDI-koneisissa webasto vakiona vai vain Suomen tuontimalleissa?
Mulla ainakin on vakiona: Auto on E320CDI vm 2000. Lämmittimen voi kytkeä kellollä tai heti. Se kytkeytyy päälle myös startin jälkeen automaattisesti jos ilma on kylmä ja lämmittää kabiinia ja konetta niin kauan kun kone itse on lämmin.
Hmm. Onko tosiaan vakiona? Minulla on s211 ja vuosimallia 2003 (saksan tuonti). Mistä sen webaston voi todentaa mikäli sellainen on asennettu?
Siinä tuhkakupin vieressä luukun alla on mulla ainakin kello ynnä muut näppylät. Mun auto onkin ostettu Suomesta ja on varmaan asennettu maahantuojalla. Sitä ei näe konehuoneesta koska se on katteiden alla. Se on ihan hyvä peli jos ei ole mahdollista lämmittää muuten. Nyt aamuisin kun on ollut koleaa olen laittanut sen vartiksi päälle ennen starttia niin kyllä sen huomaa startatessa että hehku sammuu melkein heti. Sittenhän se lämmittää kabiinia niin kauan kun kone on lämmin ja siirtyy sitten sinne. Se pitää kopin noin 20 asteisena.
Voihan sen jälkiasentaa mutta se ei ole mikään halpa jos asentaa sen automaattiseksi. Luulisin 1500-2000e. ps Webasto maksaa ilman asennusta noin 1350 e.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
esukki kirjoitti:Onko kaikissa CDI-koneisissa webasto vakiona vai vain Suomen tuontimalleissa?
Ainakaan mun 639 vitossa "saksantuontiversio" ei ole webastoa/eberiä eikä ollut myöskään lohkolämppäriä "karvalakkimalli", tosin tuo lisä-sähkölammitinelementti on ilmeisesti kaikissa näissä vakiona?