Ajelin eilenillalla (18.3) töistä kotiin n. 20km matkan, niin sillävälillä syttyi ASR-valo ainakin 5 kertaa ja tehot meni, mutta matka jatkui kun käynnisti auton uudelleen. Tämä tapahtui kun teki moottorijarrutuksen. Onko kenelläkään tapahtunut vastaavaa ja mistä mahd. vika löytyi?
Auto on W124/500E vm-91
ASR häiriö!!!
ASR häiriö!!!
W124/500E
http://s140.photobucket.com/albums/r21/kuikjo/
http://s140.photobucket.com/albums/r21/kuikjo/
On kokemusta!......ihanan kallista!-> reipas 11t€ meni senjälkeen kun tuo valo syttyi
(noh, lohdutukseksi-> ei ihan koko summalla suoranaisesti ASR hoitoa
)
Mutta en nyt lähde tuota tarinaa tässä ensimmäisenä kertaamaan, enkä usko että ihan sama kuvio olisi sinulla edessä
Mutta mitä autollesi on tehty viime aikoina, tai koko suomessa olon ainaka.....tai jos tiedät historiaa myös ulkomailta, olisi se huomattava helpotus diagnoosissa
Siis onko siihen vaihdettu kuinkapaljon osia-> merkityksettömiltäkin tuntuvat saattaa vaikuttaa tuohon 


Mutta en nyt lähde tuota tarinaa tässä ensimmäisenä kertaamaan, enkä usko että ihan sama kuvio olisi sinulla edessä



-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
Eipä ole tiedossa muuta kun noin vuosi sitten tehty laatikko remppa ja onhan siihen Vehon vikakoodilista tammikuulta -07.
Kas tässä:
HHT-tulostus 05.01.07 HA
Tarkastusmoduli HHTWIN Uersio: 11/06
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vikatestitulos Vikamuisti Valmistenumero:
Autotyyppi:
Rekisterinumero:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
LH1
MB-numero: 010 545 00 32
Diagnoositunniste: 0/00
003 Jäähdytyssnesteen 1.lämpötilatunnistin B11/2 -//-,--
010 EFP:n, TPM:n, LLR:n tyhjäkäyntitunnistuksessa jatkuvasti maa
023 Regeneroinnin vaihtoventtiili Y58/1
-//-,--
-------------------------------
-------------------------------------------
004 Kuumalanka-ilmamassa mittain B2/2: jännite liian suuri/pieni
013 Imuilman lämpötilatunnistin B17/7
-//-,--
EZ1
MB-numero: 009 545 63 32
Diagnoositunniste: 0/00
002 Sytytyshetki siirretty mahdallisimman myöhäiseksi
027 CAN: LH1 N3/1 ei ota vastaan
018 Kampiakselin asema-anturin L5 magneetteja ei tunnisteta
028 CAN: EFP, TPM, LLR N4/1, N4/3, N4/4 ei ota vastaan
------------------------------------------------------------------
EFP
MB-numero: 124 545 26 32
Diagnoositunniste: 0/02
050 Turvakatkaisin M16/1s1
064 Vakionopeussäätimen käyttökatkaisin S40
051 Tyhjäkäynnin turvakatkaisin M16/1s2
224 Tyhjäkäyntikatkaisin S29/3
GM
MB-numero: 009 545 91 32
Diagnaasitunniste: 0/00
009 N3/1:n jännitteensaanti -//-
017 Modulilaatikon jäähdytyspuhaltimen M2/2 jännitteensaanti -//-
-----------------------------------------------------------------
ASR
MB-numero: 010 545 99 32
Diagnoositunniste: 2/00
003 Pyörintänapeus- 024 ASR-esipainepumppu
tunnistin OE M15 L6/2
030 Ei CAN-tietoa EFP:ltä N4/1
Kas tässä:
HHT-tulostus 05.01.07 HA
Tarkastusmoduli HHTWIN Uersio: 11/06
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vikatestitulos Vikamuisti Valmistenumero:
Autotyyppi:
Rekisterinumero:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
LH1
MB-numero: 010 545 00 32
Diagnoositunniste: 0/00
003 Jäähdytyssnesteen 1.lämpötilatunnistin B11/2 -//-,--
010 EFP:n, TPM:n, LLR:n tyhjäkäyntitunnistuksessa jatkuvasti maa
023 Regeneroinnin vaihtoventtiili Y58/1
-//-,--
-------------------------------
-------------------------------------------
004 Kuumalanka-ilmamassa mittain B2/2: jännite liian suuri/pieni
013 Imuilman lämpötilatunnistin B17/7
-//-,--
EZ1
MB-numero: 009 545 63 32
Diagnoositunniste: 0/00
002 Sytytyshetki siirretty mahdallisimman myöhäiseksi
027 CAN: LH1 N3/1 ei ota vastaan
018 Kampiakselin asema-anturin L5 magneetteja ei tunnisteta
028 CAN: EFP, TPM, LLR N4/1, N4/3, N4/4 ei ota vastaan
------------------------------------------------------------------
EFP
MB-numero: 124 545 26 32
Diagnoositunniste: 0/02
050 Turvakatkaisin M16/1s1
064 Vakionopeussäätimen käyttökatkaisin S40
051 Tyhjäkäynnin turvakatkaisin M16/1s2
224 Tyhjäkäyntikatkaisin S29/3
GM
MB-numero: 009 545 91 32
Diagnaasitunniste: 0/00
009 N3/1:n jännitteensaanti -//-
017 Modulilaatikon jäähdytyspuhaltimen M2/2 jännitteensaanti -//-
-----------------------------------------------------------------
ASR
MB-numero: 010 545 99 32
Diagnoositunniste: 2/00
003 Pyörintänapeus- 024 ASR-esipainepumppu
tunnistin OE M15 L6/2
030 Ei CAN-tietoa EFP:ltä N4/1
W124/500E
http://s140.photobucket.com/albums/r21/kuikjo/
http://s140.photobucket.com/albums/r21/kuikjo/


Onko siihen vaihdettu jo se konehuoneen johtosarja? Tai onko sitä muuten tutkittu, että missäkunnossa on? Nimittäin näissähän on se ongelma, että mersu valmistanut hieman liian ekologista kaapelieristettä, joka ei kestä edes auton elin-ikää vaan eristeet tippuu matkasta jättäen isojen johtonippujen sisällä yksittäisten komponenttien johdot sätimään keskenään-> monesti asiaa autetaan vielä pesemällä konehuone oikein huolellisesti jolloin tiedossa kaikkea kivaa

En tiedä kuin yhden E500E:n johon tuota ei olisi joutunut tekemään ja kaikenkaikkiaan tiedän noita kuitenkin useamman kymmenne, ellei satoja, ainakin täältä kautta-> www.500ecstasy.com
Haulla pitäsi löytyä täältäkin lisää tuosta johtosarjamurheista, koska sehän vaivaa muitakin W124 90-94 malleja.
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
Kävin tossa testaamassa mersua ja huomasin sellaisen seikan että kun kaasupoljinta pitää vähän painettuna vaikka tekeekin moottorijarrutuksen niin ASR-valo ei syty eikä tehot häviä. Eli onko polkimella tai vivustossa jokin sähköanturi tai vastaava himmeli josta voisi vikaa hakea?
W124/500E
http://s140.photobucket.com/albums/r21/kuikjo/
http://s140.photobucket.com/albums/r21/kuikjo/