Pitääkö tonne leittaa joku häiriön poistaja? Kun laitan auton käyntiin ja painan kaasua niin subbarista kuuluu kun kierrokset laskee. Tai kun avaan ovet kuluu sellanen ihme "tsingm ( )" ääni.
Gate kirjoitti:Pitääkö tonne leittaa joku häiriön poistaja? Kun laitan auton käyntiin ja painan kaasua niin subbarista kuuluu kun kierrokset laskee. Tai kun avaan ovet kuluu sellanen ihme "tsingm ( )" ääni.
Kyseessä aktiivi subi joka on kiinni rca:lla.
Tuo viittais juurikin maadoitus ongelmaan, kannattaa tarkistaa akulta auton runkoon menevä johto.
Ja jos mahdollista niin soitin ja vahvistin kannattais kytkeä samaan maadoituspisteeseen.
Onko mikä soitin? Jos pioneer niin on hyvinkin mahdollista, että sieltä on palannnut rca:n suojamaa.
vinkuminen johtuu aina maadoitus viasta.... vinkuminen tulee suoraan laturista, huonon maan takia soitin yrittää maadoittaa linjajohtojen kautta jonka takia vinkuminen kuuluu... eli uutta maata vaan
Joo ja Pioneer tuntuu hajoavan erittäin herkästi käsiin, ei välttämättä kannata hankkia kyseistä merkkiä. Nykyisin on autopuolellekin erittäin laaja valikoima laitteita - toisin kuin oli omassa nuoruudessa.
Silloin Pioneereissakin oli epästandardit liitännät ja linjataso niin ettei vaikka Alpinen soitinta ja Pinskun vahvistinta saanut toimimaan keskenään ilman äänenlaatua heikentävää sovitinta.
Pioneereja kartettiinkin asiantuntevien tahojen puolesta kuin ruttoa.
mitenhä mulla ko kaikki samat viat on ko ylhäällä on lueteltu. mutta että se vinkuminen alko vahvistimen vaihon yhteydes.. aluksi ei ollut minkäänlaista vikaa, mut sitten "uus" vahvistin kiini ja vahvistin kilahti heti. sen jälkeen tuota vinkumista onki esiintyny.. ja laiton vanhan vaffin takas, ni sama vinkuminen.. :/ en tiedä mitä tehdä... viisaammat auttakoot.
E:eli voisko toimii, jos vedän mankan virta johot suoraan akkuun? siis vaikuttasko vinkumiseen?
pidän pioneeria parhaana mutta ei ole autossa mitään vahvareita eikä muutakaan kuulontappovehkeitä!
pioneerissa hyvä äänenlaatu.
tällä hetkellä on kyllä blaukkari.
portbale kirjoitti:mitenhä mulla ko kaikki samat viat on ko ylhäällä on lueteltu. mutta että se vinkuminen alko vahvistimen vaihon yhteydes.. aluksi ei ollut minkäänlaista vikaa, mut sitten "uus" vahvistin kiini ja vahvistin kilahti heti. sen jälkeen tuota vinkumista onki esiintyny.. ja laiton vanhan vaffin takas, ni sama vinkuminen.. :/ en tiedä mitä tehdä... viisaammat auttakoot.
E:eli voisko toimii, jos vedän mankan virta johot suoraan akkuun? siis vaikuttasko vinkumiseen?
Eli ilmeisesti siis 'kilahti' tarkoitti sitä että asennuksessa tapahtui virhe ja laite hajosi heti ensikäynnistyksellä? Se on silloin saattanut hajottaa soittimenkin. Esim. juuri niissä pioneereissa linjakaapelin häiriösuojaus kärähtää välittömästi jos kytkee väärin.
eli juurikin noin on päässy käymään. no ei siin muutako kolvi vaan kätee ja vaihtaa koko rca paketti. kun on olemas toinen mankka mistä ottaa ne. kummeneeko vika sit tuolla?
ja mistäs on rca:t vedetty....
mä(w202)vedin kuskinpuolen ovikotelosta subin rca:t, ja vinku just tolleen. Yks kaunis viikonloppu otin itteeni niskasta kiinni ja vedin ne keskikonsoolista, kuten erillissarjan rca:t, ja heti helpotti. Enää ei vingu häiritsevästi, mitätön vikuna saattaa johtua siitä että meni se johdon liitin rikki ja tinasin sen ite kiinni.
ja mulla on toi laturin häiriönpoistaja eikä auttanu yhtään
kuuluuko ääni pelkästään subbarista vaiko myöskin muista kajareista? mulla teki epelissä samaa mutta korjaantui kunnon maadotuksella sekä mankan että vahvistimien osalta! myös RCA:t kannattaa tsekata jos oot jatkanu niitä!
-Tommi-
Kulkupelit:
w211 220cdi, 08
w203 c200k, 04
ex Saab 9-3 2,2tid
ex c180 vm-95
ex Mazda 323f (ex hifiauto rojektina)