Mersu 230E 88 vm. kaasarikone

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mehtis_ana
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 25.03.2008 01:43

Mersu 230E 88 vm. kaasarikone

Viesti Kirjoittaja mehtis_ana »

mitenköhän tähän vehkeeseen saisia vähä lisää tehoja, putkiston tulen vaihtamaan ens kesänä kun itse en omista lämmintä tallia niih vähä ilkee tuol kylmässä väännellä.

mutta olen miettinyt että onko tämmöstä konetta esim helppo muutta ruisku koneeksi, voisi kuvitella että näin ainakin kulutus pienenisi.

kaikki ehdotukset ja kommentit otetaan vastaan! :)
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4642
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Autosi kone on jo ruisku, jos mallimerkintä pitää paikkansa. Koneen mallissa se E = Einspritzung eli ruiskutus.
Kumipyöräinen käyttömaataistelutähtilaiva: Vario 816D 2010
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition, LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Avatar
Jake87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ti 12.07.2005 19:50
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jake87 »

Helpoimmalla ja halvimmalla saatat päästä kun heität sinne nokalle 300E koneen... istuu ihan heittämällä, mutta meneeköhän siinä samalla sitten vaihtoon jarrut ja perä?
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Jake87 kirjoitti:Helpoimmalla ja halvimmalla saatat päästä kun heität sinne nokalle 300E koneen... istuu ihan heittämällä, mutta meneeköhän siinä samalla sitten vaihtoon jarrut ja perä?
Täältäkin ääni sille että säästät pörinäputki rahat ja vaihdat sen 3-satkun tekniikan nii saat vähän vastinettakin niille äänille :P Pelkästään leiman saamiseksi pitää vaihtaa vakaajat ja etujarrut mutta tietenkin suositeltavissa olisi myös laatikko, kardaani, perä ja vetarit.

Jos kone on oikeastaan 230 kaasari nii sitte se on vaihdettu w123:sta mitä vielä sai kaasarilla 230:nä. Ja toi kaasari mallihan imailee helposti yhtä paljon menovettä kun 300 ruitta :wink:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

jarkki kirjoitti: Ja toi kaasari mallihan imailee helposti yhtä paljon menovettä kun 300 ruitta :wink:
Tuon kun olisi tienny auton ostovaiheessa... Oma kulkine vie 8-10 l/100km jos nätisti ajelee... Ei taida tuo 300 ruiskun kulutus paljoa siitä erota...
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

sundiz kirjoitti:Tuon kun olisi tienny auton ostovaiheessa... Oma kulkine vie 8-10 l/100km jos nätisti ajelee... Ei taida tuo 300 ruiskun kulutus paljoa siitä erota...
300E millä viimeksi tuli ajeltua meni normaali ajolla tuohon 10L ja nykyinen 260 menee aikalailla samalla... tosin melkein ½vuotta tuli tungettua 14-15L/100km tuonne 260:n tankkiin johtuen monen pikku asian summasta... nyt tuntuu ku ajelis jollain micran käkkärällä kun lähti 1/3 kulutuksesta :P
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Vastaa Viestiin