w123 300 diiseli ja turbo??

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

w123 300 diiseli ja turbo??

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Nii elikkä yksi tuttu olis laittamassa kyseiseen laitteeseen solmua putkeen.
Ja joku varmaan tietää että paljonko kyseinen moottori kestää painetta :?:

Moottori on vapaasti hengittävää mallia ja mitään ei ole tarkoitus parantaa/vahvistaa.

Ite veikkailin sellasta 0,5 baria?
Mutta mitä meiltä on arvon raati :?:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3042
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Mulla on STT turbosarja OM616 -koneeseen ja ohjekirja suosittelee max. paineiksi vakiokoneelle 0.68 baria..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Petteri Kivimäki kirjoitti:Mulla on STT turbosarja OM616 -koneeseen ja ohjekirja suosittelee max. paineiksi vakiokoneelle 0.68 baria..
Tämäpä selvä.
Kiitos!
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
sata90dee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 07.11.2006 20:37
Paikkakunta: koskenkorva

Viesti Kirjoittaja sata90dee »

1.5 bar kestää ainakin jos on kunnon turbo ja välijäähdytin, pikkuturbolla kilon verran jottei pakopaineet nouse liaan korkealle.
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi -04
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3042
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Niin, STT:n satsi on 80-luvulta ja ei ole defaulttina välijäähdytintä. Ei tainnut olla sillon muodissa. Paitsi Volvo 740ssä.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Välijäähdyttimen kanssa on pikapyrähdyksissä ollut ahdot 1.3 ja pakopaineet 2.0. Normaali matka ajossa on ahdot 0.5.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Juu elikkä sen kilon kärsii puhaltaa?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

No ei se ahtopaine sitä särje, vaan tehot jos kaikki on oikein mitoitettu. Eli vähä pitäis tietää enempi kokoonpanosta että osais paineista jotain heittää.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Antti M. kirjoitti:No ei se ahtopaine sitä särje, vaan tehot jos kaikki on oikein mitoitettu. Eli vähä pitäis tietää enempi kokoonpanosta että osais paineista jotain heittää.
No se kärry on ihan vakio kuntonen 300 vapari diiseli.
Ei tehty minkäänlaisia vahvistuksia minnekkään suuntaan.
Ajettu varmaan se 500tkm. vähintään.

Tarkotus on heittää hyrrä kylkeen ja täts it.
Et sillä kiinnostaa mitä paineita sinne uskaltaa tunkee.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

Saattaa "syödä" moottorin aikas äkkiä loppuun, jos väljän vikaa konees.

Itellä joskus 80-luvun loppuvuosina oli 240 ja cooleri, sekä 1,2 bar ilman ongelmia pystaris....

Tosin alipainesäätöisel syöttöpumpulla tuhottiin ensin kolme kantta (pakkosyötön ainemäärät käytös), mut mekaanisen kans kesti sitten
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Manu300cea24 kirjoitti:
Antti M. kirjoitti:No ei se ahtopaine sitä särje, vaan tehot jos kaikki on oikein mitoitettu. Eli vähä pitäis tietää enempi kokoonpanosta että osais paineista jotain heittää.
No se kärry on ihan vakio kuntonen 300 vapari diiseli.
Ei tehty minkäänlaisia vahvistuksia minnekkään suuntaan.
Ajettu varmaan se 500tkm. vähintään.

Tarkotus on heittää hyrrä kylkeen ja täts it.
Et sillä kiinnostaa mitä paineita sinne uskaltaa tunkee.
No hyrrän koko, millanen pumppu, pakoputki, kuuleri? Nuoko tietää niin voi jo jotain sanoa.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Antti M. kirjoitti:
Manu300cea24 kirjoitti:
Antti M. kirjoitti:No ei se ahtopaine sitä särje, vaan tehot jos kaikki on oikein mitoitettu. Eli vähä pitäis tietää enempi kokoonpanosta että osais paineista jotain heittää.
No se kärry on ihan vakio kuntonen 300 vapari diiseli.
Ei tehty minkäänlaisia vahvistuksia minnekkään suuntaan.
Ajettu varmaan se 500tkm. vähintään.

Tarkotus on heittää hyrrä kylkeen ja täts it.
Et sillä kiinnostaa mitä paineita sinne uskaltaa tunkee.
No hyrrän koko, millanen pumppu, pakoputki, kuuleri? Nuoko tietää niin voi jo jotain sanoa.
Pumppu vakio putki ite tehty ja turbosta ei oli vielä tietoo (no pari MB rekan turboo olis hyllyssä) ja kuuleria ei taida olla.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Vakio pumpulla ei kyllä saa kovin isoa turboa heräämään :D vaatii vähintään syöttöjen ruuvauksen tappiin. s
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

No karkiasti sanottuna baarilla vakiopumpusta saatava soppa palaa ja todennäkösesti palaa jo pienemmälläki paineella. Tuommosella kokoonpanolla pitäis koneen kestää jos ei siihen mitään mandariinin kokoista turboa laita ja käyttää järkevästi(ei polje kylmänä ja jälkikäyttää kuumana).
Millhill Performance
-Built With Pride-
Vastaa Viestiin