Juben 230CE -90 OEM+
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Niin minäkin tykkään siitä paremmasta puumallista joka esim. tuossa 420:ssä on.Kryptonite kirjoitti:Katos perkl, ei ollukkaan enään teippausta. Itse en kyl lähe maalaamaan jalopuita. Itse tykkään tuosta puuverhoilusta autossa niin paljon että en raskisi mennä sen päälle maalaamaan. Odotetaan että itsellänikin lähtee jalopuut täysin halkeamaan, niin katsotaan asiaa uudestaan.
Se halvempi malli on aika edullisen näköinen eteenkin halkeilleena

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Vaihtelin tänään etupäälle vahvistimeksi Spl Dynamicsin S-4006:sen vanhan Dragster DA-606:sen tilalle.
Ei oo spl:än kehitystyö hukkaan menny. Laatu ei ole edes huonontunut vuosien aikana vaan on yhtä pa*skaa vuodesta toiseen
Tuota uutta S-sarjaaki muka kehuttu mutta vissiin ihan vaan koska on kotimainen merkki
Vanha dragster oli parempi
Potkua on Spl:ssä mideille enemmän, joka hyvä asia mutta on myös tuota kohinaa...
Ei oo spl:än kehitystyö hukkaan menny. Laatu ei ole edes huonontunut vuosien aikana vaan on yhtä pa*skaa vuodesta toiseen

Tuota uutta S-sarjaaki muka kehuttu mutta vissiin ihan vaan koska on kotimainen merkki

Vanha dragster oli parempi

Potkua on Spl:ssä mideille enemmän, joka hyvä asia mutta on myös tuota kohinaa...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
En kyllä jaksa uskoa että noi SPL:n vahvistimet ovat niin huonoja että kohinaa kuuluu. Kyllä taitaa ottaa häiriöö sit jostain tai vahvistin on rikki...Jube kirjoitti:Potkua on Spl:ssä mideille enemmän, joka hyvä asia mutta on myös tuota kohinaa...
Muutaman kaverin autossa on saman sarjan vahvistimia ja hyvin on pelannut...
MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
Ducati 999 -04
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Itse epäilen huonoa RC-johtosarjaa. voipi olla RC:n liittimet murtuneet myös juuresta. Tai tosiaan vahvistin voi olla viallinen. Mulla on 20-vuotta vanha vahvistin hyllyssä ja edes sekään ei rätise tai kohise.
Eli koitappa heilutella niitä johtoja rc-liittimen juuresta, vaikuttaako?
Eli koitappa heilutella niitä johtoja rc-liittimen juuresta, vaikuttaako?
220.128 Black Mirror
Lukaskaapas autosoundin foorumia jos ette uskoCH kirjoitti:En kyllä jaksa uskoa että noi SPL:n vahvistimet ovat niin huonoja että kohinaa kuuluu. Kyllä taitaa ottaa häiriöö sit jostain tai vahvistin on rikki...Jube kirjoitti:Potkua on Spl:ssä mideille enemmän, joka hyvä asia mutta on myös tuota kohinaa...
Muutaman kaverin autossa on saman sarjan vahvistimia ja hyvin on pelannut...

Se kohina kuuluu aivan selvästi esin pianolla ja sähkökitaralla

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Molemmilla.CH kirjoitti:aijaa, no pakko kai se sit on uskoa. Täytyy kuunella tarkemmin sit kaverinki autossa, ootko mp3:lla vai aidolla CD:llä testaillu, vai onko eroa lainkaa?
Toki Mp3:ssa lisänä muita pikku häiriöitä.
Sen kohinan kuulee aivan selvästi kyllä eteenkin jos sen tietää.
Eihän tuo nyt toki normi kuuntelussa niin häiritsevä ole, mutta kohisee se kuitenkin selvästi

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Projekti taas lepäilly pari viikkoa talohommien varjossa, mutta maanantaina alan kasaamaan uutta takakonttia johon sain levyt tehtyä viimeviikolla.
420 odottelee nyt ensi talveen asti tallissa, ettei tarvitse kokokesää seisottaa coupea.
Nyt olen hifipuolella löytänyt mielestäni suhteellisen hyvät ratkaisut kaikille osa-alueille, vaikkakaan helppoa tuo ei ole ollut ja kokeiluja ja muutoksia on tullut tehtyä useita
Tuo etupään vahvarin vaihto ei tuottanut ihan odotetunlaista tulosta, mutta paikoilleen se nyt kuitenkin jää...
Nuo ko. merkin laitteet eivät nimittäin ainakaan omaan mieleeni toimi aivan sellaisilla ratkaisuilla mitä niille suositellaan
420 odottelee nyt ensi talveen asti tallissa, ettei tarvitse kokokesää seisottaa coupea.
Nyt olen hifipuolella löytänyt mielestäni suhteellisen hyvät ratkaisut kaikille osa-alueille, vaikkakaan helppoa tuo ei ole ollut ja kokeiluja ja muutoksia on tullut tehtyä useita

Nuo ko. merkin laitteet eivät nimittäin ainakaan omaan mieleeni toimi aivan sellaisilla ratkaisuilla mitä niille suositellaan

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90


Pitäis varmaan keväällä kaivella toi omakin taas liikenteeseen pariksi kuukaudeksi...kai sitä pitäs taas jotain uuttakin keksiä.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Just tänään mietin, ettei ihan samalla kaavalla tehtyä coupea taida toista olla, mutta sun autoapa en muistanutkaan
Laitappa uudet peilit omaasi ja myy nuo entiset minulle

Laitappa uudet peilit omaasi ja myy nuo entiset minulle

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Ainaki viimevuonna meni läpi ilman vilkkujaLepisto kirjoitti:Missäs juben sivuvilkut on ? Miten aiot hoitaa katsastuksesta lävitse?
Pitäs ite keksii kans jotain, notta ei tarvis reikiä pelteihin porata..

Pohojoosessa ei n*ssita jota pilkkua niin tarkkaan...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jos on rek.katsastus niin luultavasti ei mene. Ei mennyt minullakaan silloin.Lepisto kirjoitti:Ai, ookke.![]()
Vois kokeilla kans kerran ilman sivuvilkkuja, jos sattus menemään lävitse. Täällä päin kans yksi rento katsastusmies.



Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
mulla oli just tänään oman auton katsastus. en halunnut porata reikiä lokareihin joten laitoin ne näin: http://s141.photobucket.com/albums/r49/ ... =016-1.jpg
hienosti kelpas ja olipa nopeee toteuttaaa
hienosti kelpas ja olipa nopeee toteuttaaa

Juu eihän sitä nyt valmista kokonaisuutta viitsiä käydä riisumaan...Jube kirjoitti:Laitappa uudet peilit omaasi ja myy nuo entiset minulle

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Just jotain tuontyylistä tarkoitinlaineracing kirjoitti:mulla oli just tänään oman auton katsastus. en halunnut porata reikiä lokareihin joten laitoin ne näin: http://s141.photobucket.com/albums/r49/ ... =016-1.jpg
hienosti kelpas ja olipa nopeee toteuttaaa

Hieno yhdistelmä muuten tuo KT5 + oranssi/valkoinen yhdistelmävilkku


Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
heh, meilläpäin tehtiin orkkissivuvilkuista tarrakiinnikkeiset, ajoin pohjat niistä vekee ja sit kakspuolista taakse, johdot sompaili jostain konepellin välistä... eikun kylkeen kiinni ja konttorille, inssi vähän repeili ja haki digikameraa, meinas laittaa ukoille kuvaa konttorin seinälle
nii ja läpi meni tietysti noillakin

nii ja läpi meni tietysti noillakin

Mitä vilkkuihin tulee niin on muuten erittäin älykästä, että suomessa lokasuojat kuuluisi puhkoa noiden vilkkujen vuoksi tai että yleensäkkin sivuvilkut täytyy täällä asentaa
Erikoinen homma kun saksassa kykenevät ajelemaan ilman sivuvilkkujakin, mutta suomessa se ei tule lainpuitteissa kuuloonkaan
Noh, onhan täälä eri liikennemäärät ja nopeudet kuin saksassa
Suomalaista perseilyä kaikessa lyhkäisyydessään
Ja samaan tuuttiin menee lisävalo ja rengasmääräykset 

Erikoinen homma kun saksassa kykenevät ajelemaan ilman sivuvilkkujakin, mutta suomessa se ei tule lainpuitteissa kuuloonkaan



Suomalaista perseilyä kaikessa lyhkäisyydessään


Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Eilen ja tänään tehny noita uusia takakontin asennuksia!
Tässä uusi kontin pohja + välipohjan raamit. Sivuposkessa myös etupään vahvistin asennettuna:

Tässä välipohjan kehys, jonka sisälle kaikki kontin sähkökytkennät tulee ennen varsinaista pohjalevyä johon vahvistintelineet kiinnitetään:

Subikotelon kehys:

Kotelo kasassa, tein myös pari tukirimaa samaisesta 22mm MDF-levystä, josta koko kotelo on tehty:

Sitten refleksiputket paikoilleen ja pohjalle ~6-7kg hiekka/hartsi seosta. Samaa seosta tulee luonnollisesti jokaiselle seinälle, mutta täytyy kuivattaa yksi seinä kerrallaan:

Lisäksi kotelon sisälle tulee vielä paketillinen vibroplastia tuon hiekka/hartsi seoksen päälle ja sitten vielä vanut. Uskoisin, että on tukeva, koska painaa jo nyt aivan he*vetisti
"Ite kun tekee niin tulee just semmosta ku sattuu millonkin tulemaan!!!"
Tässä uusi kontin pohja + välipohjan raamit. Sivuposkessa myös etupään vahvistin asennettuna:

Tässä välipohjan kehys, jonka sisälle kaikki kontin sähkökytkennät tulee ennen varsinaista pohjalevyä johon vahvistintelineet kiinnitetään:

Subikotelon kehys:

Kotelo kasassa, tein myös pari tukirimaa samaisesta 22mm MDF-levystä, josta koko kotelo on tehty:

Sitten refleksiputket paikoilleen ja pohjalle ~6-7kg hiekka/hartsi seosta. Samaa seosta tulee luonnollisesti jokaiselle seinälle, mutta täytyy kuivattaa yksi seinä kerrallaan:

Lisäksi kotelon sisälle tulee vielä paketillinen vibroplastia tuon hiekka/hartsi seoksen päälle ja sitten vielä vanut. Uskoisin, että on tukeva, koska painaa jo nyt aivan he*vetisti

"Ite kun tekee niin tulee just semmosta ku sattuu millonkin tulemaan!!!"

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Sori jube OT (ei tule toistumaan)..laineracing kirjoitti:mulla oli just tänään oman auton katsastus. en halunnut porata reikiä lokareihin joten laitoin ne näin: http://s141.photobucket.com/albums/r49/ ... =016-1.jpg
hienosti kelpas ja olipa nopeee toteuttaaa

Mutta mistä oot laine johdottanut nuo vilkut? ei viittis kyllä reikiä porata noihin kirkkaisiin vilkkuihin.. Ou mutta hei, mullahan on vanhat oranssit etuvilkut, jos niihin laittais nuo kirkkaat sivuvilkut sitten jotenkin noin kiinni, ainoo vaan se johdotus sitten, jostain siitä vilkun ja korin välistä saa varmaan menemään johdot? Hirveetä, mutta pakko se on jollakin tavalla, ilman että reikiä poraan pelteihin, saada menemään lävitse katsastuksesta. Ja juu, ei vuosittainen katsastus, vaan ihan täytys suomen kilvet saada, eli onko se nyt sitten tää rek.katsastus..

Näppärän näköistä asennusta tulossa konttiin, onnee rokektiin. (et sitä tosin taida tarvita

C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Tänään muutama kilo lisää hiekka/hartsi seosta koteloon + kattoluukun tiivisteen vaihto ym. pikku näppäilyä

Jos huomenna sais tuon kotelon valmiiksi niin vois alottaa palapelin kasaamisen.
Takaluukun sisäpuolelle tuleva paneeli tuli kans tänään verhoomolta.


Jos huomenna sais tuon kotelon valmiiksi niin vois alottaa palapelin kasaamisen.
Takaluukun sisäpuolelle tuleva paneeli tuli kans tänään verhoomolta.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Veikkanpa, ettei niitä ole johdotettu lainkaan, vaan idea on siinä, että noin ne saadaan riittävän ulos, jotta ne näkyy takaviistosta. Itse ratkaisin Pontiacin vilkun samalla tavoin, juniorikin sitä ihmetteli. Eli ihan vain irtonainen vilkun lasi liimalla kiinni normivilkun päälle.Lepisto kirjoitti:
Mutta mistä oot laine johdottanut nuo vilkut? ei viittis kyllä reikiä porata noihin kirkkaisiin vilkkuihin..
