220 CDI vm 2001 vaihdelaatikko
220 CDI vm 2001 vaihdelaatikko
Olen ostamassa tutulta 220 CDI C-mersua. Auto on vuosimallia 2001 ja sitä uudempaa korimalia. Autolla on ajettu noin 320tkm ( ollut kaupparatsun käytössä ). Auto tuntuisi muuten olevan ihan soiva peli, mutta nyt kevään Lapin reissulla ( kärry perässä ) oli vaihdelaatikko käyttäytynyt hieman omituisesti. Noin 80km/h vauhdissa oli laatikko vaihtanut pienemmälle ja samantien takaisin isommalle vaihteelle. Näin oli tapahtunut noin 20 kertaa noin 1500km matkalla.
Lueskelin vanhoja juttuja foorumilta, ja jonkun verran näissä automaateissa on näköjään ollut vikoja ( kalliita vikoja ). Olisiko tarpeen teettää autolle jonkun sortin vaihteiston glygoli-testi? vikakoodit pitää tietenkin pyttää luetuttamaan.
Lueskelin vanhoja juttuja foorumilta, ja jonkun verran näissä automaateissa on näköjään ollut vikoja ( kalliita vikoja ). Olisiko tarpeen teettää autolle jonkun sortin vaihteiston glygoli-testi? vikakoodit pitää tietenkin pyttää luetuttamaan.
Olisiko kuitenkin nopeus ollut sellainen että loota ei osannut päättää kumpaa vaihdetta pitäisi päällä, jos kärry peräs ajelee niin kannattaa pitää kiinteää nelosta päällä jos selaa vaihteita eestaas. Ei silti voi siinä vikaakin olla. Mulla väyrynen menee 80 kmh painavalla puukuormalla isoimmalla vaihteella kyl ihan kevyesti mut tottakai eri auto ja moottori, tosin loota taitaa olla sama.
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
EX-W 210, 290 TD 1997
En tiedä onko vaihdelaatikon öljyjä vaihdettu. Ajattelin pyytää myyjää teettämään autoon glykolitestin ja luetuttamaan vikakoodit. Jos ei niistä löydy mitään, niin todennäköisesti ostan auton.
Laatikko ei luulemma ole käyttäytynyt epänormaalisti ilman peräkärryä. Voi siis olla, että siinä ei ole mitään vikaa.
Laatikko ei luulemma ole käyttäytynyt epänormaalisti ilman peräkärryä. Voi siis olla, että siinä ei ole mitään vikaa.
Todennäköisesti ei vikaa, vaan ollut siinä "rajoilla" kummalla vaihteella menee.
Pyydä vaihdattamaan öljyt laatikkoon samalla jos glykoolitestiäkin pyydät (säästät n 150€ ja pääset huoletta (toivottavasti) seuraavat 60tkm laatikon puolesta menemään).
Pyydä vaihdattamaan öljyt laatikkoon samalla jos glykoolitestiäkin pyydät (säästät n 150€ ja pääset huoletta (toivottavasti) seuraavat 60tkm laatikon puolesta menemään).
W211 280 A facelift
ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
Ehdottomasti laatikkoöljyt ensin vaihtoon,todennäköisesti 120000km:ssä on viimeksi vaihdettu,jos omistaja on pyytänyt,koska vaihtoväliä ei ole tehdas antanut.60000km jälkeen.Testaa sitten laatikon toimivuus,on se sen verran kallis paukku korjauttaa laatikkoa.u9900544 kirjoitti:En tiedä onko vaihdelaatikon öljyjä vaihdettu. Ajattelin pyytää myyjää teettämään autoon glykolitestin ja luetuttamaan vikakoodit. Jos ei niistä löydy mitään, niin todennäköisesti ostan auton.
Laatikko ei luulemma ole käyttäytynyt epänormaalisti ilman peräkärryä. Voi siis olla, että siinä ei ole mitään vikaa.
[b]W210 Avantgarde E230 -97[/b] Nissan Sunny B11 -86 Volvo Pv 544G Special -66 EX. W124 200B -90
Silloin ei vakkari mene päälle jos maavikaa kärryssäJUHHisi kirjoitti:Eikös joillakin vialliset peräkärryn sähköt ole aiheuttanut moottorin/automaattilaatikon epänormaalia käyttäytymistä.
Eli mottorin/vaihdelaatikon ohjaus ottaa häikkää peräkärryn huonoista sähköistä.
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
EX-W 210, 290 TD 1997