Vito CDI110 vm;2001 purkaa akun.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Vitolino
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: La 28.07.2007 19:54
Paikkakunta: Hamina

Vito CDI110 vm;2001 purkaa akun.

Viesti Kirjoittaja Vitolino »

Onko kellään kokemuksia että vito purkaa akun hetkessä tyhjäksi?En ole vielä tarkemmin asiaa itse tutkinut mutta aavistuksena olisi hehkunpuoli koska hehkun merkkivalo palaa joskus todella pitkään?
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Paska akku tai laturi ei lataa.. mittaile niin selviää.
Vitolino
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: La 28.07.2007 19:54
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Vitolino »

Akun vaihdoin ja lataa kyllä mutta mittarilla kun mittaa (auto sammuksissa) niin jännite laskee kuin "lehmän" häntä noin 3 min niin 12,5 voltista noin 9 volttiin?
Potifaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:49
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Potifaari »

Joko joku sähköpeli haukkaa hirveesti virtaa tai sitten akku on kuitenkin sökö. Sammuta auto ja mittaa virta, mikä akun jommastakummasta navasta autoon lähtee. Kun auto on sammuksissa, ei akusta pitäisi lähteä kuin kellon virta...

Akun napajännite pienenee vasta kun sen virtakapasiteetti on käytetty (70 Ah tarkoittaa että 70 ampeeria tunnin ajan)

Kun akku irti, laskeeko napajännite itsestään?

-toivottavasti tästä on apua. :idea:
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

- sulakkeita irti niin pystyy paikallistaan.
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Tuota vauhtia ei pysty imuuttamaan kuin starttimoottori, ja sekin lämpiää tuolla menolla ihan tautisesti... :shock:

Paljonko on latausjännite ilman (mitään, eihän sieltä ihan kaikkea pois saa) kuormaa ja paljonko kuormitettuna?

Jos koetat mitataa virtaa, käy todennäköisesti niin, että kuorma häviää siinä vaiheessa, kun irrotat kaapeli mittarin liittämiseksi.

Joka tapauksessa tilanne on se, että jos toi vuoto tapahtuu jonkin sähkölaitteen kautta, ja on todellinen, niin palon vaara on todella suuri.

Laturin kenttädiodien kauttakin pääsee menmään vikatilanteessa vähintään yhtä suuri virta kuin on laturin nimellistuotto... ja silti se lataa normaalinoloisesti, mutta yleensä jännite jää tavallista alemmaksi...
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Ota laturin D+ johto irti. Purkaako sen jälkeen/putoaako jännite edelleen?

Tai sitten akun varaustila on niin vajaa että jännite putoaa sen takia reilusti kun joku muu sähkölaite purkaa. Se selviää niitä sulakkeita irti napsimalla.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Minusta kyllä akunkin täytyy olla ehtoopuolella, jos se tuota vauhtia tyhjenee. eihän mikään sähkölaite auto sammutettuna ja virrat pois päältä voi noin paljon kuluttaa. Tai voi, mutta jostain kyllä pitäisi jo savu nousta.
Johan uudella akulla pyörittää starttiakin tuon kolme minuuttia.

Vaan jos akku on kuitenkin finaalissa ja sen lisäksi joku purkaa, niin sitten. Tai sitten laturi on loppu, ja sen lisäksi joku purkaa.. Tai sitten...Tai...
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

- nyt kun tarkemmin muistelen niin ceessä samaa vikaa. Akku tyhjeni kokoajan jännite putos myös. Latas, mut ei kokoaikaan, eli oli jännitteensäädin omituisesti rikki.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

vanttom kirjoitti:Tuota vauhtia ei pysty imuuttamaan kuin starttimoottori, ja sekin lämpiää tuolla menolla ihan tautisesti... :shock:
Olisko hehkut hyvä syöppö myös?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Ei kai hehkut niin paljoa kuluta?
Jostain vanhasta ruoskasta niitä joskus mittailtiin, niin hehkut yhteensä otti jotain 70-80 ampeeria. Jolloinka ehjä akku hehkuttaa tunnin...
Startti taas haukkasi jotain 400 ampeeria, lähtiessään pyörimään ja 350 tasaisesti pyöriessään.

Voi tietysti olla, että nykyiset hehkut kuluttaa vähän enemmän kuin pystärissä..

Ja voi olla myös että olen tapojeni mukaisesti väärässä :oops:
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Vastaa Viestiin