Vito CDI110 vm;2001 purkaa akun.
Vito CDI110 vm;2001 purkaa akun.
Onko kellään kokemuksia että vito purkaa akun hetkessä tyhjäksi?En ole vielä tarkemmin asiaa itse tutkinut mutta aavistuksena olisi hehkunpuoli koska hehkun merkkivalo palaa joskus todella pitkään?
Joko joku sähköpeli haukkaa hirveesti virtaa tai sitten akku on kuitenkin sökö. Sammuta auto ja mittaa virta, mikä akun jommastakummasta navasta autoon lähtee. Kun auto on sammuksissa, ei akusta pitäisi lähteä kuin kellon virta...
Akun napajännite pienenee vasta kun sen virtakapasiteetti on käytetty (70 Ah tarkoittaa että 70 ampeeria tunnin ajan)
Kun akku irti, laskeeko napajännite itsestään?
-toivottavasti tästä on apua.
Akun napajännite pienenee vasta kun sen virtakapasiteetti on käytetty (70 Ah tarkoittaa että 70 ampeeria tunnin ajan)
Kun akku irti, laskeeko napajännite itsestään?
-toivottavasti tästä on apua.

320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Tuota vauhtia ei pysty imuuttamaan kuin starttimoottori, ja sekin lämpiää tuolla menolla ihan tautisesti...
Paljonko on latausjännite ilman (mitään, eihän sieltä ihan kaikkea pois saa) kuormaa ja paljonko kuormitettuna?
Jos koetat mitataa virtaa, käy todennäköisesti niin, että kuorma häviää siinä vaiheessa, kun irrotat kaapeli mittarin liittämiseksi.
Joka tapauksessa tilanne on se, että jos toi vuoto tapahtuu jonkin sähkölaitteen kautta, ja on todellinen, niin palon vaara on todella suuri.
Laturin kenttädiodien kauttakin pääsee menmään vikatilanteessa vähintään yhtä suuri virta kuin on laturin nimellistuotto... ja silti se lataa normaalinoloisesti, mutta yleensä jännite jää tavallista alemmaksi...

Paljonko on latausjännite ilman (mitään, eihän sieltä ihan kaikkea pois saa) kuormaa ja paljonko kuormitettuna?
Jos koetat mitataa virtaa, käy todennäköisesti niin, että kuorma häviää siinä vaiheessa, kun irrotat kaapeli mittarin liittämiseksi.
Joka tapauksessa tilanne on se, että jos toi vuoto tapahtuu jonkin sähkölaitteen kautta, ja on todellinen, niin palon vaara on todella suuri.
Laturin kenttädiodien kauttakin pääsee menmään vikatilanteessa vähintään yhtä suuri virta kuin on laturin nimellistuotto... ja silti se lataa normaalinoloisesti, mutta yleensä jännite jää tavallista alemmaksi...
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Minusta kyllä akunkin täytyy olla ehtoopuolella, jos se tuota vauhtia tyhjenee. eihän mikään sähkölaite auto sammutettuna ja virrat pois päältä voi noin paljon kuluttaa. Tai voi, mutta jostain kyllä pitäisi jo savu nousta.
Johan uudella akulla pyörittää starttiakin tuon kolme minuuttia.
Vaan jos akku on kuitenkin finaalissa ja sen lisäksi joku purkaa, niin sitten. Tai sitten laturi on loppu, ja sen lisäksi joku purkaa.. Tai sitten...Tai...
Johan uudella akulla pyörittää starttiakin tuon kolme minuuttia.
Vaan jos akku on kuitenkin finaalissa ja sen lisäksi joku purkaa, niin sitten. Tai sitten laturi on loppu, ja sen lisäksi joku purkaa.. Tai sitten...Tai...
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Olisko hehkut hyvä syöppö myös?vanttom kirjoitti:Tuota vauhtia ei pysty imuuttamaan kuin starttimoottori, ja sekin lämpiää tuolla menolla ihan tautisesti...![]()
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Ei kai hehkut niin paljoa kuluta?
Jostain vanhasta ruoskasta niitä joskus mittailtiin, niin hehkut yhteensä otti jotain 70-80 ampeeria. Jolloinka ehjä akku hehkuttaa tunnin...
Startti taas haukkasi jotain 400 ampeeria, lähtiessään pyörimään ja 350 tasaisesti pyöriessään.
Voi tietysti olla, että nykyiset hehkut kuluttaa vähän enemmän kuin pystärissä..
Ja voi olla myös että olen tapojeni mukaisesti väärässä
Jostain vanhasta ruoskasta niitä joskus mittailtiin, niin hehkut yhteensä otti jotain 70-80 ampeeria. Jolloinka ehjä akku hehkuttaa tunnin...
Startti taas haukkasi jotain 400 ampeeria, lähtiessään pyörimään ja 350 tasaisesti pyöriessään.
Voi tietysti olla, että nykyiset hehkut kuluttaa vähän enemmän kuin pystärissä..
Ja voi olla myös että olen tapojeni mukaisesti väärässä

Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.