puhallin lopetti toiminnan ja olisi kiva saada se toimimaan ku on tällä lapissa on kylmää viellä..
elikkäs se piti outoa napsetta jonkin aikaa ja sitten kun uudestaan lähdin ajamaan niin ei enään tapahtunut mitään
mistä päin lähden vikaa etsimään???
sulakkeet on käyty läpi..
puhallin toimi ennen kaikilla asetuksilla...
w140 lämmitys puhallin
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 45
- Liittynyt: Ti 27.03.2007 18:54
- Paikkakunta: rovaniemi
w140 lämmitys puhallin
Meitä on monta mut homoilla on honda
Onko automaatti-ilmastoinnillinen malli?
Ota ilmastoinnin kansi pois eli moottorin yläkansi paljaaksi ja mittaa paksusta punaisesta että saako moottori plussaa, pitäisi tulla +12 V koko ajan. Siitten sinisestä joka menee säätimelle että saako se maata (eli toimiiko säädin.). Siinä puolen tehon paikkeilla pitäisi sinisessä karvassa olla n. 6 volttia, jos on 12 niin säädin on rikki ja jos 0 niin moottori.
Haulla löytyy aiheesta lisätietoja, pistä aiheeksi väikka "regulaattori" - ne pienemmät johtimet ohjaa puhallinta päälle/pois ja ohjaa säädintä eli säätää puhallustehoa.
Ota ilmastoinnin kansi pois eli moottorin yläkansi paljaaksi ja mittaa paksusta punaisesta että saako moottori plussaa, pitäisi tulla +12 V koko ajan. Siitten sinisestä joka menee säätimelle että saako se maata (eli toimiiko säädin.). Siinä puolen tehon paikkeilla pitäisi sinisessä karvassa olla n. 6 volttia, jos on 12 niin säädin on rikki ja jos 0 niin moottori.
Haulla löytyy aiheesta lisätietoja, pistä aiheeksi väikka "regulaattori" - ne pienemmät johtimet ohjaa puhallinta päälle/pois ja ohjaa säädintä eli säätää puhallustehoa.
Terve,
itseltäni hajosi myös puhallin ässästä, kun sellaisella jokunen vuosi sitten ajelin.
Vika on todennäköisesti sama eli regulaattori (puhaltimen pyörimisnopeuden säädin) on palanut, koska moottori jumittaa ja kuormittaa liikaa.
Itse jouduin vaihtamaan säätimen ja moottorin, molemmat. Sitten taas pelasi. Helppo homma vaihtaa itse konehuoneen puolelta. Jos vaihtaa vain pelkän säätimen niin on vaarana että kärähtää uudelleen, koska moottori jumittelee. Jumittelua ei muuten oikein huomaa jos tarjoaa 12 V suoraan moottorille. Sillä se pyörii kyllä iloisesti, se säädin antaa yleensä aina alle 12 V.
Jos tilaa osat Suomesta, niin 1000 eur heilahtaa helposti. Jos tilaat USA:sta, niin saat puoleen hintaan ainakin. Nyt ehkä allekin kun dollari on halpaa.
En muista mikä varaosaliike USA:ssa se oli mistä tilasin, mutta haulla löytyy googlesta. kun laittaa vaikka hakuavaimiksi "regulator" ja/tai osanumeroa.
Jari
itseltäni hajosi myös puhallin ässästä, kun sellaisella jokunen vuosi sitten ajelin.
Vika on todennäköisesti sama eli regulaattori (puhaltimen pyörimisnopeuden säädin) on palanut, koska moottori jumittaa ja kuormittaa liikaa.
Itse jouduin vaihtamaan säätimen ja moottorin, molemmat. Sitten taas pelasi. Helppo homma vaihtaa itse konehuoneen puolelta. Jos vaihtaa vain pelkän säätimen niin on vaarana että kärähtää uudelleen, koska moottori jumittelee. Jumittelua ei muuten oikein huomaa jos tarjoaa 12 V suoraan moottorille. Sillä se pyörii kyllä iloisesti, se säädin antaa yleensä aina alle 12 V.
Jos tilaa osat Suomesta, niin 1000 eur heilahtaa helposti. Jos tilaat USA:sta, niin saat puoleen hintaan ainakin. Nyt ehkä allekin kun dollari on halpaa.
En muista mikä varaosaliike USA:ssa se oli mistä tilasin, mutta haulla löytyy googlesta. kun laittaa vaikka hakuavaimiksi "regulator" ja/tai osanumeroa.
Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998
Tarvittaessa moottorin ja regulaattorin hankinnasta..
JariTre kirjoitti:Terve,
itseltäni hajosi myös puhallin ässästä, kun sellaisella jokunen vuosi sitten ajelin.
Vika on todennäköisesti sama eli regulaattori (puhaltimen pyörimisnopeuden säädin) on palanut, koska moottori jumittaa ja kuormittaa liikaa.
Itse jouduin vaihtamaan säätimen ja moottorin, molemmat. Sitten taas pelasi. Helppo homma vaihtaa itse konehuoneen puolelta. Jos vaihtaa vain pelkän säätimen niin on vaarana että kärähtää uudelleen, koska moottori jumittelee. Jumittelua ei muuten oikein huomaa jos tarjoaa 12 V suoraan moottorille. Sillä se pyörii kyllä iloisesti, se säädin antaa yleensä aina alle 12 V.
Jos tilaa osat Suomesta, niin 1000 eur heilahtaa helposti. Jos tilaat USA:sta, niin saat puoleen hintaan ainakin. Nyt ehkä allekin kun dollari on halpaa.
En muista mikä varaosaliike USA:ssa se oli mistä tilasin, mutta haulla löytyy googlesta. kun laittaa vaikka hakuavaimiksi "regulator" ja/tai osanumeroa.
Jari
Terve, jos vika löytyy puhaltimen moottorista löydät varaosan varmasti varaosa liikkeestä kun otat mallin ja mielellään "mauserin" mukaasi ( näin varmistat moottorin mitat ja akselin sopivuuden). Itse löysin kaksi aivan vastaavaa moottoria Porista Motormarket nimisestä puljusta ja hintaa tuotteilla oli Bosch 110 e ja Unipoint 50 e. ainoa ero oli liittimet jotka vaihdoin alkuperäisistä "isoista" apikoista normaali kokoisiksi. Ja taas säästettiin väh. 1100 euroa,meinaanpa vaan kun suoraan varaosaa kysymällä antoivat hinnaksi suolaiset 1290,- eskoa.
Jos jenkeistä kallistut tilaamaan https://www.autohausaz.com/ <--- tuossa
toimiva ja luotettava pulju, kaikki tilaukset tulleet tod.nopeasti ja moitteettomasti. Kyseiseltä sivulta näyttää löytyvän kahdenkin valmistaja tuotetta Blower Motor Resistor/Regulator
1408218351 Kaehler (KAE) Blower Motor Resistor/Regulator; Climate Control Regulator Assembly $179.88
1408218451 Behr (Alternate Brand)
Blower Motor Resistor/Regulator; Climate Control Regulator Assembly $225.45
Ja moottori
1408301208 Behr
Blower Motor; Complete Motor and Fan Assembly $675.46 <-- tuota ne tarjoaa varaosaliikkeissä ja suomessa edellemainitsema hinta vaikka pelittää 100 % Boschillakin.
0130111024 Bosch (Alternate Brand)
Blower Motor; Motor Only $131.76
Tietysti tuolta tilatessa kannattaa harkita tilaisiko muutakin osaa samalla suht. arvokkaiden postikulujen takia, tai suht. taloudellisesti pääsee, muttei jos haluaa osat nyt eikä ensi jouluna.
T: Saman kokenut.
Rahalla saa ja hevosella pääsee...
Sama vika Rahikaisella...... oli
Ota konepelti auki ja etuoikealla on puhallinmoottori. Muovikansi siitä irti ja näet kaksi piuhaa. Muistaakseni toinen punainen ja toinen musta. Punaisen johdon liitin on ihan tummentunut ja punainen värikin on hieman lähtenyt. Eixookki ? ?
Koska liitos on ollut löysällä = liitin on ylikuumentunut ja puhallin ei saa Wirtasta. Laita uusi liitin tai putsaa ja vääntele vanha liitin tiukaksi ja simsalabim ..... puhallin toimii
Ota konepelti auki ja etuoikealla on puhallinmoottori. Muovikansi siitä irti ja näet kaksi piuhaa. Muistaakseni toinen punainen ja toinen musta. Punaisen johdon liitin on ihan tummentunut ja punainen värikin on hieman lähtenyt. Eixookki ? ?
Koska liitos on ollut löysällä = liitin on ylikuumentunut ja puhallin ei saa Wirtasta. Laita uusi liitin tai putsaa ja vääntele vanha liitin tiukaksi ja simsalabim ..... puhallin toimii

Vuodesta -73 laatumerkin kanssa kurvaillut.
---------------------------------------------------
'The one that dies with the most expensive toys wins the game'. Words to live by.
W140 + W124.
---------------------------------------------------
'The one that dies with the most expensive toys wins the game'. Words to live by.
W140 + W124.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 45
- Liittynyt: Ti 27.03.2007 18:54
- Paikkakunta: rovaniemi