Ainakin tossa näkyis olevan jonkin sortin uni-ball nivel johon menee ihan tavallinen pultti sisään
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Mulla ei kyllä ole tukia stt-pakosarjan kanssa. Nää on vielä niin pieniä puhaltimia ettei tuki ole välttämätön. Mitoituksen kanssa kannattaa olla tarkkana ainakin jälkimmäisen tuen tapauksessa että mahtuu konetilaan.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Pelkkä turbon massa ei sinänsä riko mitään. Turbo on jousen päähän (=pakosarja) ripustettu punnus. Tällä jousi-massa-systeemillä on useampia ominaistaajuuksia, jotka heräävät sopivilla herätetaajuuksilla (=moottorin kierrosnopeuksilla).
Pahimmat taajuudet löytää, kun pitää kättä ahtimen päällä ja kierrättää moottoria tyhjäkäynniltä maksimikierroksille. Suurimmat amplitudit kyllä tuntee käteen. Rakennetta tukemalla (pönkällä) pahimmat resonanssit saadaan eliminoitua.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Kannattaa se tukea, jos innostusta riittää. Ei 350S:ssä ainakaan ihmeellisiä tukia ole. Tietenkin siinä imupuoli ja öljyputket hieman tukevat. Tukia tehdessä kannattaa kyllä miettiä mitä voimia/liikettä niillä halutaan rajoittaa. Ei varmaankaan kannata pakolaippa ottaa teityt voimat jo vastaan, eikä samoja voimia kannata lähteä uudestaan tukemaan vaan tuki kannattaa tehdä mahdollisimman etäälle laipasta ja mielellään lyhyt tuki. Toinen asia sitten on, kannattaako tuki rakentaa turbossa samalle "linjalle" pakolaipan kanssa vai samalla tukea myös turboa pituussuunnassa esim imupuolelta. Jos kaikkeen haluaa varautua niin parilla kevyellä hyvin sijoitetulla tuella pääsee varmasti parempaan tulokseen, kuin yhdellä tosi järeällä ja tilaavievällä.
Jotain tuollaista öljyn paluukanavaputken yhteyteen tehtävää lattarautalaippaa ja sille tukitankoa ajattelin kokeilla jahka hitsaajatuttavalla kolottaa kaljahamasta..