Termostaattikysymys M115
Termostaattikysymys M115
Tarkotus olisi ottaa nyt pirssi ajoon, koneessa nyt lämmöt alle 80 astetta tyhjäkäynnillä ja ajossa, termaria on saatavilla 78 ja 87 asteisia.
Mitä termaria olette kesällä käyttäneet?
Mitä termaria olette kesällä käyttäneet?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
?? M102:een olen viimeksi ostanut termarin, siihen ainakaan ei saanut vehosta kuin juuri 87-asteisen?juhaoh kirjoitti:Muistin mukaan tuota korkeampaa termostaattia ei saanut edes Vehosta. Eikä vaihdeltu talvella, silti oli lämpimämpi kuin nuo nykyset (123 ja 124).
En tiedä M115:sta, mutta M102 W123:ssa kyllä toimii hyvin 87-asteisellakin.
Eipä siittä vaan niin montaa vuosikymmentä ole kun todella termarin vaihto kuului kevät- ja syyshuoltoon, samoin kuin kesä- tai talviöljyjen vaihto, imuilman lämmityksen nipsauttaminen päälle/pois jne...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
No pensasta en tiiä mitään muutako, että siinä (M102) on eri termostaatti. Toki niitä tarvikkeena sai dieseliinkin ja toimivat ainakin talvella, mutta eipä ollut tarvetta.Aku P kirjoitti:?? M102:een olen viimeksi ostanut termarin, siihen ainakaan ei saanut vehosta kuin juuri 87-asteisen?
En tiedä M115:sta, mutta M102 W123:ssa kyllä toimii hyvin 87-asteisellakin.
.
No selvä, ei vaiheta kuumempaa ainakaan tilalle 
Autossa on ilmeisesti uudempi m115 moottori jossa on se käynnistysapu..
Kaasarina on 175 CD, siinä on päällä syrjässä pieni punainen korkki.
Mittatikkua ei sieltä löydy

Autossa on ilmeisesti uudempi m115 moottori jossa on se käynnistysapu..
Kaasarina on 175 CD, siinä on päällä syrjässä pieni punainen korkki.
Mittatikkua ei sieltä löydy

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Tota jos siinä on ryyppy päällä ku käynnistät sen, ni ei kannata välttämättä heti alkaa polkea sitä kovasti, sillä se ryyppyhän menee silloin pois päältä.
Nii onkos tossa siis se automaattirikastin?
Toi on erilainen kuin omassani, joten vaikea sanoa tohon mitään, mut siis jos tonne pitäis tunkea öljyä sisään, ni laita täyteen vaan, ne ylimääräset menee sieltä sitten kait moottoriin.
Nii onkos tossa siis se automaattirikastin?
Toi on erilainen kuin omassani, joten vaikea sanoa tohon mitään, mut siis jos tonne pitäis tunkea öljyä sisään, ni laita täyteen vaan, ne ylimääräset menee sieltä sitten kait moottoriin.
w115 220 -71
Tuolla kirjassa luki että normaalisti moottoriöljyä ja kylmässä voi käyttää atf:ää. Korkissa tosiaan ei ole mitään. pelkkä korkki.juhaoh kirjoitti:Atf:ää. Mutta pitäishän siinä korkissa olla mäntä, joka hidastaa kiihdytyksessä sen luistin liikettä. Eli rikastaa seosta kun painaa kaasua.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
ei pitäisi: Mersun tuon mallin Zenith-kaasarissa mäntä on kiinni alumiinikannessa, korkista täytetään vain öljy...sen huomaa myös siitä, ettei tuo korkki ole keskellä kaasuttimen runkoa, kuten niissä malleissa, jossa mäntä on kiinni korkissa.Mutta pitäishän siinä korkissa olla mäntä, joka hidastaa kiihdytyksessä sen luistin liikettä.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Öljyy laitoin, tosin moottori oli lämmin joten vaikutusta ei huomannu.
Tietääkö joku onko matka ja trippimittarin sisuskalut sovituskelpoisia keskenään eri mallien välillä? Mulla on kasa diiselin mittaristoja joista voisi ottaa Rallattelevaan matkamittariin osia, näitäkään en ole sen lähemmin vielä purkanut..
Tietääkö joku onko matka ja trippimittarin sisuskalut sovituskelpoisia keskenään eri mallien välillä? Mulla on kasa diiselin mittaristoja joista voisi ottaa Rallattelevaan matkamittariin osia, näitäkään en ole sen lähemmin vielä purkanut..
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Mulla olis sellainen muistikuvitelma, että olis, mutta voi olla, että se onkin pelkkä kuvitelma.Aapo.T kirjoitti:...Tietääkö joku onko matka ja trippimittarin sisuskalut sovituskelpoisia keskenään eri mallien välillä? ...
Purkamallahan tuo äkkiä selviäisi.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti: