Näin aluksi täytyy todeta, että varsin mielenkiintoista keskustelua löytyy tästäkin foorumista. Nyt kun vielä on ongelmia oman kulkupelin kanssa, on loistava tekosyy rekisteröityä.
Eli ongelma on seuraavanlainen: Kauko-ohjattu keskuslukitus toimii silloin tällöin. Ongelma koskee osaltaan myös keskuslukitusta mekaanisella avaimella ovia avattaessa. Nimittäin välillä, kun kuljettajan ovi on avattu mekaanisesti ja avataan ovi, ei keskuslukitus avaa muita lukkoja. Jos autolta lähdettäessä kauko-ohjattu keskuslukitus toimii, se toimii myös kun palaan. Jos se ei toimi lähtiessä, ei se toimi myöskään palatessa.
Kyseessä voisi olla jonkin sortin kosketushäiriö, mutta minkä ja missä? Olen lukenut keskustelualueen vanhoja viestejä, mutta törmäsin vain yhteen, jossa mainittiin kosketushäiriö ja keskuslukitus samassa viestissä. Viestin kirjoittaja ei kuitenkaan muistanut sen tarkemmin, mistä ongelmasta oli kyse. Vai voisiko olla kyse jostain aivan muusta kuin kosketushäiriöstä?
Kaikki neuvot otetaan vastaan.
W203 -01: Ongelmia kauko-ohjatun keskuslukituksen kanssa
Mitä tulee mieleen niin:
Onko ohjelmoitu avaimesta että avaa kaikki ovet vai kuskin oven vaan (käyttöohjekirjassa neuvo miten vaihdetaan, en muista ulkoa)?
Onko avaimen pattereissa varmasti virtaa?
Ei noilla kaikki vikasi varmaan selviä mutta pääsee alkuun
Onko ohjelmoitu avaimesta että avaa kaikki ovet vai kuskin oven vaan (käyttöohjekirjassa neuvo miten vaihdetaan, en muista ulkoa)?
W211 280 A facelift
ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
Pattereissa on virtaa, mutta olen koittanut myös toisilla pattereilla. Ongelma on se, että usein kauko-ohjain ei avaa mitään ovia - ei edes kuljettajan ovea.paaki kirjoitti:Mitä tulee mieleen niin:
Koska ongelma ei ole jatkuva, vaan ilmenee satunnaisesti, uskon että kyseessä on jonkin sortin kosketushäiriö. En tosin tiedä missä. Sen tiedän, että kyseinen ongelma on hieman ärsyttävä

Minä uusisin kuitenkin molempiin kaukosäätimiin patterit ekana.
Ainakin minulla 2kpl paristoja per avain, alkoi toimimaan paremmin vaihdon jälkeen sitä ennen ei aina auennut tai lukinnut ovia toimi satunaisesti.
Joskus audissa ei vesisatella auennut ovet mutta pariston vaihdon jäkeen vika katosi ja on toimineen sen jälkeen satellakin.
Varmaan vika on muualla mutta paristot halvat ja ovat ainakin uudet sen jälkeen.
Huom uudetkin voi olla huonot siitäkin kokemusta.
Ainakin minulla 2kpl paristoja per avain, alkoi toimimaan paremmin vaihdon jälkeen sitä ennen ei aina auennut tai lukinnut ovia toimi satunaisesti.
Joskus audissa ei vesisatella auennut ovet mutta pariston vaihdon jäkeen vika katosi ja on toimineen sen jälkeen satellakin.
Varmaan vika on muualla mutta paristot halvat ja ovat ainakin uudet sen jälkeen.
Huom uudetkin voi olla huonot siitäkin kokemusta.